Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
1
TEMAT: Zapoznanie się z funkcja bloczka DRUM
2
Blok Drum
3
Numer i nazwa bloczka %DRi Gdzie i jest z przedziału od 0…3 Bieżąca wartość kroku %DRi.S Gdzie i jest z przedziału od 0…3, S może przyjmować wartości od 0…7, %DRi.S jest rejestrem zarówno do odczytu jak i do zapisu, w jednym kroku może zostać ustawione 16 bitów Numer Kroku (Number of steps) STEP od 0…7 Kasowanie (RESET) R Po podaniu 1 na wejście R blok Drum (pozycja step) zostaje ustawiony na 0 Zwiększ pozycję o 1 (UPPER) U Podanie 1 na wejście U powoduje zwiększenie (inkrementacja) pozycji Step o 1 w górę Liczba kroków jest maksymalna - Pełny (FULL) F, %DRi.F Wyjście w zostaje ustawione na jedem w dwóch przypadkach gdy liczba kroków osiągnie wartość 0 lub wartość ujemną. Np. Kiedy przypiszemy %DRi.S:=- 1
4
Po dwukrotnym kliknięciu na bloczku pojawia się okno konfiguracyjne
Ilość możliwych kroków do uzyskania min 1 max 8 Miejsce wpisania nazwy bitu, który chcemy ustawić na „1” Numery bitów od 0 do 15, które mogą zostać wybrane w danym kroku. %M2 %Q0 %M0 %M1 %M3 %Q1 %Q2 Numer kolejnego Kroku od 0 do 7
5
Piszemy program demonstrujący działanie bloczka DRUM
6
Uzupełniamy bloczek Drum podobnie jak poniżej
Sprawdzamy działanie tego programu
7
Napisać program, który po pierwszym naciśnięciu
Piszemy program Napisać program, który po pierwszym naciśnięciu spowoduje miganie L1 (Q0.0) po drugim naciśnięciu spowoduje miganie L2(Q0.1) po trzecim naciśnięciu zacznie migać L3(Q0.2) po czwartym naciśnięciu L1 zacznie świecić po piątym kroku L2 zacznie świecić po szóstym kroku zacznie świecić L3 po kolejnych naciśnięciach sytuacja się powtarza
8
Uzupełniamy bloczek Drum podobnie jak poniżej
Sprawdzamy działanie tego programu
9
Napisać program z wykorzystaniem bloczka drum i wykorzystując markery, które umozliwiają wyświetli na lampkach kodu binarnego od 0 do 7 z kodu dziesiętnego czyli: L1 l2 l3 M0 X X X M1 O X X M2 X O X M3 O O X M4 X X O M5 O X O M6 X O O M7 O O O X –ZGASZONA , O - ŚWIECI
11
Brama
12
Napisać program z wykorzystaniem bloczka Drum, który po 4-tnym naciśnięciu przycisku S1 zaświeci lampka L1, dalsze naciskanie S1 nie powoduje zmian. Naciśnięcie przycisku S2 spowoduje zgaszenie L1 i ponowne działanie przycisku S1
13
Napisać program, który steruje oświetleniem
klatki schodowej w 3 piętrowym budynku. Naciśnięcie dowolnego przycisku S1, S2, S3, spowoduje zaświecenie wszystkich trzech lampek L1, L2, L3 i ponowne naciśniecie dowolnego przycisku S1 lub S2 Lub S3 spowoduje zgaszenie wszystkich lampek. W przypadku nie zgaszenia lampek nastąpi ich samoczynne zgaszenie po 5s
14
Napisać program z wykorzystaniem bloczka drum, który po 1 naciśnięciu S1 umożliwi miganie L1 z f=1Hz, po 2 naciśnięciu S1, L1 miga z f=10Hz, a po trzecim L1 zaświeca się, po czwartym naciśnięciu do lampki podłączony jest TIMER, który po naciśnięciu S2 zaświeca L1 na 5s. Kolejne naciśnięcia S1 powtarza cykl.
15
Napisać program sterujący pompą wypompowującą ciecz ze studzienki deszczowej. Jeżeli oba czujniki S1 i S2 są „1” wówczas załącza się L1, jeżeli S1 jest zerem a S2 jedynką jest bez zmian, jeżeli oba czujniki S1 i S2 są „0” wówczas następuje wyłączenie pompy.
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.