Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
1
Projektowanie wspomagane komputerem
Wykład 10
2
BŁYSKOTLIWE MYŚLENIE ŻART GRAFICZNY
3
Błyskotliwe myślenie wykorzystane
ETAP 10 Błyskotliwe myślenie wykorzystane jest do zabawy z alfabetem liter. Istotną rolę odgrywa typografia. Przyjęta zasada - rzeczy stają się literami oraz litery rzeczami.
4
TYPOGRAFIA metody, za pośrednictwem których treść tekstu nabiera formy wizualnej projektowanie znaków pisarskich oraz wzajemnych relacji pomiędzy tymi znakami i grupami znaków
5
WIZUALIZACJA OPARTA O TYPOGRAFIĘ
6
WIZUALIZACJA OPARTA O TYPOGRAFIĘ
7
WIZUALIZACJA OPARTA O TYPOGRAFIĘ
8
WIZUALIZACJA OPARTA O TYPOGRAFIĘ
9
Podstawy współczesnej praktyki projektowej
10
PODSTAWY WSPÓŁCZESNEJ PRAKTYKI PROJEKTOWEJ
Format Layout 3. Obraz 4. Typografia Barwa Gavin Ambrose, Paul Harris „Twórcze projektowanie”, Wydawnictwo Naukowe PWN, 2008. 10
11
FORMAT
12
FORMAT kształt i rozmiar produktu końcowego,
np. książki czy opakowania system rozmiarów papieru oparty na kształcie prostokąta o bokach 1: 1,4142, ustalony przez Międzynarodową Organizację Normalizacyjną (ang. International Organization for Standarization - ISO) normy ISO dotyczą właściwości papieru tzn. gramatury, szorstkości, nieprzezroczystości, połysku Gramatura – ciężar 1 metra kwadratowego
13
Niemiecki profesor matematyki, Georg Christoph Lichtenberg (1786)
FORMAT Niemiecki profesor matematyki, Georg Christoph Lichtenberg (1786) odkrył właściwości arkusza papieru, którego stosunek wysokości do szero- kości odpowiada
14
FORMAT ISO - stanowi punkt odniesienia w procesach projektowania i produkcji zakres projektowania może wymagać jednak wyboru innego formatu
15
WYBÓR FORMATU określenie docelowej grupy odbiorców produktu
ustalenie budżetu charakter przekazywanej informacji
16
LAYOUT
17
2. LAYOUT układ strony sposób rozplanowania tekstu
i elementów wizualnych pozycjonowanie różnych elementów layoutu za pomocą siatki
18
2. LAYOUT 1. tytuł rozdziału, 2. szeroka kolumna na tekst główny,
3. uwagi lub niewielkie graficzne elementy wraz z podpisami, 4. odpowiednia ilość miejsca na ilustracje. 5. numer strony 6. numer rozdziału 1 3 2 4 5 9
19
2. LAYOUT Sześciokąt przeistoczony
w plaster miodu wydobywający fragmenty twarzy, np. wydobywa oko. 19
20
LAYOUT W PROJEKTOWANIU GRAFIK
21
Maurits Cornelis Escher
holenderski malarz i grafik ( )
23
System podziałów płaszczyzny
typ wielokąta siatki geometrycznej A - równoległobok B - romb, C - prostokąt, D - kwadrat, E - równoramienny trójkąt prostokątny. tranformacje geometryczne, łączące pojedynczy motyw z motywami sąsiadującymi (liczby rzymskie od I do X)
24
siatka równoległoboków, translacje we wszystkich kierunkach
System I A siatka równoległoboków, translacje we wszystkich kierunkach
25
System I B Siatka rombów
26
System I C Siatka prostokątów
27
System I D Siatka kwadratów
29
System II A translacje w jednym kierunku, 6 półobrotów
30
System II B
31
translacje w jednym kierunku, symetrie z poślizgiem
System V C translacje w jednym kierunku, symetrie z poślizgiem w trzech kierunkach.
32
System V D
34
Systemy trójkątne trójkąt równoboczny
sześciokąt regularny - 6 trójkąty równoboczne romb - 2 trójkąty równoboczne transformacje - obroty o 180°, 120° i 60°
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.