Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
1
Kształtowanie świadomości finansowej uczniów
„Uczymy innych” – Lekcje prowadzone w ramach zadań programu „Szkoła z klasą 2.0”
2
Lekcje prowadzone były w klasie 1B gimnazjum
w terminie od marca do czerwca 2015r. Były to zajęcia typu „Uczymy innych”, gdzie wyznaczeni uczniowie wcielali się w rolę nauczycieli.
3
„Grosz - złotówka - fortuna”
Lekcja PIERWSZA: „Grosz - złotówka - fortuna”
4
Celem zajęć było wskazanie uczniom różnych możliwości oszczędzania w życiu codziennym.
5
Uczniowie wypełniali mini test pt
Uczniowie wypełniali mini test pt. „Jak oszczędzać” , w którym opowiadali się za ulubioną formą oszczędzania.
6
Następnie prowadzący wraz z uczniami sformułowali katalog zasad skutecznego oszczędzania - plakat
7
Dzięki tej lekcji młodzi ludzie pogłębili swoją wiedzę na temat oszczędzania.
8
Lekcja DRUGA: „Finanse młodych”
9
Głównym celem zajęć było kształtowanie u młodych ludzi umiejętności kontrolowania własnych wydatków.
10
Była to najdłuższa lekcja z całego cyklu zajęć, trwała dwie godziny, przy czym druga lekcja odbywała się w pracowni komputerowej.
11
w ciągu miesiąca i wpisali wydatki do tabeli
Na początku zajęć (Ewa, Karine i Fabian) poprosili uczniów, aby przypomnieli sobie swoje wydatki w ciągu miesiąca i wpisali wydatki do tabeli pt. „Moje wydatki”.
13
w wartościach procentowych.
Zebrane wyniki posłużyły klasie do stworzenia diagramów kołowych. Pokazywały one strukturę wydatków młodych w wartościach procentowych.
16
Druga część lekcji miała miejsce w pracowni komputerowej, tym razem uczniowie mieli za zadanie stworzenie wykresów kolumnowych pt. „Na co dzieci wydają pieniądze?” – program Microsoft Excel
18
Na podsumowanie prowadzący zachęcali kolegów do bardziej przemyślanych zakupów w życiu codziennym.
19
„Odpowiedzialność a finanse”
Lekcja TRZECIA: „Odpowiedzialność a finanse”
20
Głównym celem tych zajęć było nauczenie młodych ludzi podejmowania różnych decyzji jako świadomych wyborów uwzględniających ich konsekwencje.
21
W pierwszym etapie zajęć klasa została podzielona na czteroosobowe grupy.
22
Każda z grup miała za zadanie nanieść na sylwetkę człowieka (arkusz papieru) cechy człowieka odpowiedzialnego np. jest słowny, rozważny itp.
23
Następnie uczniowie zastanawiali się nad skutkami braku odpowiedzialności tworząc wspólny plakat na ten temat.
25
W kolejnej fazie zajęć klasa musiała wyszukać w „Słowniku języka polskiego” rodzaje odpowiedzialności np. moralna, prawna, konstytucyjna itp. A Ewa pomogła w sformułowaniu definicji różnych rodzajów odpowiedzialności.
26
W kolejnym etapie lekcji uczniowie mieli zastanowić się, jak odpowiedzialność wpływa na nasze finanse.
27
W parach zastanawiali się nad skutkami braku odpowiedzialności finansowej w określonych sytuacjach np. Tomek poszedł na zakupy i wydał pieniądze mamy na rzeczy niepotrzebne. Uczniowie mieli trzy takie sytuacje do rozpatrzenia.
28
W końcowej części lekcji starali się odpowiedzieć jak brak odpowiedzialności wpływa na młodego człowieka i jego otoczenie.
29
Zadanie „Uczymy innych” pozwoliło młodym ludziom inaczej spojrzeć na rolę nauczyciela w codziennej rzeczywistości szkolnej, a prowadzącym sprawdzić się w umiejętnościach pedagogicznych.
30
Dziękujemy za uwagę! Klasa 1B gimnazjum
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.