Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
1
Czy czytanie jest nam dzisiaj potrzebne ?
Projekt czytelniczy 2016/2017
2
Realizując projekt….
3
każdy z uczestników projektu miał za zadanie w trakcie trwania długiej przerwy czytać fragmenty lektur opowiadań i bajek przeczytaliśmy 14 książek… pozycje dobierane były w ten sposób aby rozwijały kulturę osobistą, kształtowały pozytywne relacje między kolegami, uczyły tolerancji, odpowiedzialności i asertywności chcieliśmy rozwinąć wrażliwość kulturową i społeczną wśród uczniów naszej szkoły czytając wybrane pozycje chcieliśmy zachęcić do czytania
4
Czytaliśmy :
14
`
18
DLACZEGO TRZEBA CZYTAĆ DZIECIOM ?
Wspólne czytanie jest formą mądrego kontaktu z dzieckiem i doskonałą metodą wychowawczą.
19
`
22
Zorganizowaliśmy kiermasz książek
24
W ramach współpracy z wydawnictwem „Tuliszków”, po udanym kiermaszu otrzymaliśmy kilkanaście książek, wyboru których dokonaliśmy sami
27
zorganizowaliśmy akcję „Wymień się książką”, która polegała na tym, że przynosiliśmy własne przeczytane już książki i wymienialiśmy je na inne
31
na korytarzu szkolnym propagowaliśmy czytelnictwo, zachęcaliśmy do czytania poprzez gazetki
38
Podczas realizacji projektu, w bibliotece prezentowaliśmy na wystawkach książki warte przeczytania
42
sala zabaw w trakcie trwania projektu zmieniała się w czytelnię
65
Podsumowanie projektu (wersja nieoficjalna) TYLKO DLA UCZNIÓW!!!
Czytanie zbliża ludzi (Anka I Łysy)… zostali parą w czasie projektu. Niektórzy z nas nauczyli się czytać … a kto wie czy nie większość???? Przeczytaliśmy wszystkie najcieńsze książki z biblioteki. Czasami bywały walki o książkę. Zdecydowanie wolimy opowiadania niż lektury. Filip ma wielbicielki w klasach I-II-III SP Cygan stał się specjalistą od nowel Marii Konopnickiej :D Dominik miał największego ,,cykora ‘’ przed czytaniem. Dzięki Kubie B. skończyliśmy projekt (poganiał panią Wasilak). Chrostek poprawił dykcje w czytaniu. Gdyby Filip nie zabrał Julce pendriva nie byłoby zdjęć w tej prezentacji. Kuba B. i Filip J. ogarnęli całą prezentację . Anka budziła strach w młodszych klasach… kiedy czytała żaden ,,maluch’’ nawet nie odważył się pisnąć .
66
Ruda krzykiem zmuszała do słuchania jak czyta… a czyta bardzo dobrze i nawet wyraźnie.
Klaudia musi przynieść cukierki dla grupy. Dominki nawet przyszedł wypożyczyć książkę (ciekawe czy to wpływ projektu czy Ani) Kiedy Dominik czytał dzieciom to włosy stawały mu ,,dęba’’ od żelu… albo tremy. Pani Wasilak robiła ,,łapanki ‘’ na nas , wręczała książki i kazała czytać. …ten kto nie czytał nie mógł być wśród ,,ELITY’’ i biblioteka była dla niego terenem zakazanym… no więc nie było innego wyboru jak czytać… Filip czytał tylko streszczenia. Kuba przyznał się (z ręką na sercu) że w ciągu 3 lat przeczytał tylko „Yellow bahama w Prążki” Kiedy nie zrobiliśmy czegoś z projektu Pani Wasilak miała focha i nie wpuszczała nas do biblioteki.
67
PODSUMOWANIE PROJEKTU
W roku szkolnym 2016/2017 realizowaliśmy projekt ,,Czy czyanie jest nam dzisiaj potrzebne?’’ Miał on na celu popularyzowanie czytelnictwa w naszej szkole. Głównym założeniem podjętych działań projektu było zorganizowanie szkolnej kampanii na rzecz przeciwdziałania spadkowi poziomu czytelnictwa oraz promowanie nawyku czytania w dobie rozwoju techniki komputerowej, telewizji i filmu. Staraliśmy się przekonać o tym, że słowo drukowane we współczesnym świecie może dostarczyć młodemu pokoleniu wiele niezapomnianych i głębokich wrażeń oraz może być źródłem radości, kreatywności i satysfakcji. Podejmowane w ramach projektu zadania miały przekonać uczniów, że warto poświęcić trochę czasu książce, bo nic tak nie rozwija jak czytanie. Rozpoczęliśmy projekt od czytania w czasie długich przerw lektur, opowiadań i bajek w klasach młodszych
68
PODSUMOWANIE PROJEKTU
Na szkolnych korytarzach pojawiły się hasła promujące czytanie, gazetki i wystawki książek , do czytania których zachęcaliśmy Zorganizowaliśmy akcję ,,WYMIEŃ SIĘ KSIĄŻKĄ ‘’ W czasie lekcji głośno czytaliśmy lektury, opowiadania i powieści. Efekty naszych działań były widoczne nie tylko na kartach czytelnika w bibliotece szkolnej ale również na lekcjach języka polskiego . W roku szkolnym 2016/2017 w klasach najmłodszych wypożyczono 1183 książki , co statystycznie daje 16 przeczytanych książek na ucznia. Jest to wzrost o 20 % w porównaniu do roku poprzedniego . Klasy IV-V-VI poprawiły czytelnictwo o 15% a statystyczny uczeń przeczytał 11 książek w ciągu roku szkolnego .
69
PODSUMOWANIE PROJEKTU
Czytelnictwo w klasach najstarszych , czyli gimnazjalnych wzrosło o 9%. Gimnazjaliści wypożyczyli 560 pozycji co daje średnią około 7 książek w ciągu roku na jednego ucznia . Projekt czytelniczy okazał się bardzo ciekawym i przydatnym działaniem edukacyjnym, w które zaangażowało się bardzo wielu uczniów. Jego cel został osiągnięty. Może nie wszyscy ruszą szturmem do biblioteki, może nie wszyscy wypożyczą książkę do przeczytania, ale na pewno wszyscy będą wiedzieli, dlaczego warto po nie sięgać. Projekt został zakończony, ale akcja propagowania czytania trwa nadal .
70
W PROJEKCIE UDZIAŁ WZIĘLI:
Filip Jarzynka Ewelina Lewandowska Jakub Bakaj Ania Barańska Dominik Rakowski Klaudia Czeszejko Jakub Cyganowski Daniel Chrostek A przede wszystkim dzięki Pani Bożenie Wasilak skończyliśmy projekt na „czas”
71
Dziękujemy za oglądanie !
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.