Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałZuzanna Jóźwiak Został zmieniony 6 lat temu
1
Wprowadzenie do dyskusji panelowej: Konkurencja i współpraca w łańcuchach dostaw żywności na rynku wewnętrznym UE i na rynkach krajów trzecich Forum Wołowiny 2016 Dr M A Faliński
2
Konkurencja… to struktura zależności poziomych i pionowych
Dystrybucja i sprzedaż produktu Branża krajowa Branża zagranicą (np. wołowina) Produkcja podstawowa
3
Kooperacja konkurentów – kooperacja kontrahentów
Kooperacja w łańcuchu vs. rywalizacja o pozycję i wpływ na rynek Kooperacja a koszty: podział a przerzucanie kosztów i ryzyka (praktyki) Kooperując gramy o: - wejście na rynek (pełny, zorganizowany, wspierany finansowo) - utrzymanie rynku i stabilizacje pozycji - trwałe wyróżnienie się - MARKA - kanały alternatywne (np. HORECA) - o umiejętność wykorzystania prawa (UE) Z kim kiedy kooperujemy? - na wejściu – z dystrybutorem (pionowo)? - w rynku – z konkurentem wprost i dystrybutorem (marki parasolowe np. polska gęś, znaki, …) ?
4
Tzw. kraje trzecie… Jakość na rynkach masowych: znaleźć partnera?
Promocja: gdzie i z kim? SIECI – potrzebna polityka. Firmy wspólne: nasz kapitał tam, ale ich kapitał tu. Sojusze strategiczne Linie eksportowo-importowe Wsparcie sprzedaży Polityka produktowa, asortymenty, idee, narracje… Cena/jakość – pokusa dumpingu
5
Pytania Cały czas średnia cena wołowiny w UE jest znacznie wyższa niż uzyskiwana przez polskich producentów. Czy jest szansa/potrzeba wzmocnienia sprzedaży krajowej? Jakie napotykamy główne bariery w sprzedaży wołowiny na rynki UE? Dlaczego mamy problem z dostępem do sieci marketów w UE? Jakie bariery występują w eksporcie do krajów trzecich? Lizy się bezpieczeństwo produktu. Na jakim etapie jest wiosek do OIE o zmianę statusu z kontrolowanego ryzyka BSE na ryzyko znikome? Czy zmiana statusu otwiera nowe możliwości handlowe? – koszty dostep do rynków promocja,… Jak wygląda, a jak może wyglądać współpraca dostawców i dystrybutorów na rynku UE i rynkach krajów trzecich? Na co położyć nacisk w promocji mięsa? – jakość, walory dietetyczne, prestiż,…?
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.