Przyjemna strona życia

Prezentacja na temat: "Przyjemna strona życia"— Zapis prezentacji:

1 Przyjemna strona życia

2 Nasz zespół składa się z czterech osób: Mikołaj Gromadzik, Kacper Borek, Krzysztof Balcerowski, Piotr Cygan. Wszyscy uczęszczamy do Publicznego Gimnazjum nr 1 w Bełchatowie. Opiekuje się nami pani Anna Grabowska.

3 Położenie Nasza firma znajduje się w pobliżu dużych aglomeracji- Łodzi i Warszawy. Sam ośrodek znajduje się w lesie w dolinie rzeki Widawki. Posiadamy tam działkę o wielkości jednego hektara co pozwala na zorganizowanie miejsca kampingowego, gier i zabaw harcerskich, a także paintballu.

4 Bełchatów Bełchatów jest miastem liczącym około 70 tys. mieszkańców Wielu z nich pracuje w pobliskiej kopalni lub elektrowni. Sąsiadowanie z tymi dwoma zakładami także może przysporzyć nam wielu korzyści. Siedziba koncernu PGE Górnictwo i Energetyka konwencjonalna S.A. sąsiadująca z naszym biurem także może być źródłem klientów.

5 O firmie Zajmujemy się:
organizacją zielonych szkół i wyjazdów integracyjnych, pojedynczymi atrakcjami typu quady i paintball, wyjazdami do kina i muzeum, szkoleniami survivalowymi.

6 Zakwaterowanie Dysponujemy licznymi namiotami i dwoma domkami letniskowymi, jesteśmy jednak gotowi zakwaterować klientów w najbliższych hotelach Wodnik lub Sport Hotel, według ich życzenia. W domkach mamy dostęp do bieżącej wody i prądu, co zdecydowanie zapewnia wystarczający komfort jak na tego typu wyjazd. Oferujemy także wyjątkowy rodzaj szkoleń, których żaden uczestnik nie zapomni.

7 Sport Hotel Sport hotel jest najbardziej komfortowym hotelem w okolicy. Oferuje pływalnię, salę do kręgli i centrum SPA.

8 Hotel Wodnik Usytuowany nad zbiornikiem wodnym Słok. Roztacza się z niego piękny widok na pobliską Elektrownie Bełchatów.

9 Zaplecze Dysponujemy: dwoma quadami, autobusem,
działką o wielkości jednego hektara, zestawem namiotów i ekwipunków kampingowych, dwoma domkami letniskowymi z pełnym wyposażeniem, licznym sprzętem do gier terenowych. Na co wzięliśmy kredyt, ale o tym w dalszej części prezentacji.

10 Biznes Plan Ponieważ nie dysponowaliśmy dużymi funduszami, musieliśmy zaciągnąć kredyt na większość swoich zasobów. Żeby go spłacić oraz pokryć koszty działalności przedsiębiorstwa niezbędna będzie realizacja odpowiednich dochodów z naszego biznesu, planujemy zorganizować co najmniej 25 wyjazdów rocznie. Oczekujemy dosyć dużego zainteresowania trzydniowymi wyjazdami integracyjnymi i zielonymi szkołami. Liczymy także na wyjazdy, które wypełnią nam przerwę zimową. Zdecydowaliśmy się od razu na zakupienie licznego sprzętu, co powinno zachęcić klientów do korzystania z usług naszej firmy.

11 Biznes Plan Na cały sprzęt zapożyczyliśmy się na kwotę złotych. Wzięliśmy także leasing operacyjny w wysokości złotych na autobus, którym planujemy nie tylko przewozić klientów w trakcie pobytu u nas w ośrodku, ale także przewozić wycieczki szkolne do kina i muzeum. Spłatę kredytu rozłożyliśmy na 10 lat, a leasing na 5 lat, co wraz z planowymi zyskami daje potrzebne przychody rzędu złotych.

12 Biznes Plan Oprócz wyjazdów integracyjnych planujemy także małe atrakcje, za które oczekujemy realizować zysk około złotych rocznie, w tym: 8000 złotych z paintballa, około 7000 złotych z quadów, 6000 złotych za skoki ze spadochronem, 4000 złotych za lot awionetką, 78000 złotych za wyjazdy do kina i muzeum

13 Pojedyncze atrakcje Cena Zysk od osoby Przewidywanych klientów rocznie Przewidywane roczne zyski Paintball 40,00 zł 20,00 zł 400 8 000,00 zł Quady 150,00 zł 138,80 zł 50 6 940,00 zł Skok spadochronem 500,00 zł 300,00 zł 20 6 000,00 zł Lot awionetką 1 000,00 zł 800,00 zł 5 4 000,00 zł Wyjazdy do kina 1 575,00 zł 535,00 zł 60 32 100,00 zł Wyjazdy do teatru 2 250,00 zł 760,00 zł 45 600,00 zł SUMA ,00 zł

14 Biznes Plan By całkowicie pokryć raty kredytu i wygenerować wystarczające zyski planujemy wykonać około 25 wyjazdów rocznie. Wymagane dochody (rocznie) ,96 zł Zyski z małych atrakcji ,00 zł Dochody od wyjazdu 5 000,00 zł Wymagana liczba wycieczek 25

15 Dofinansowanie z Unii Przed rozpoczęciem biznesu planujemy wysłać podanie do Unii Europejskiej o dofinansowanie przedsięwzięcia. Możemy otrzymać środki zarówno z osi priorytetowej dotyczącej rozwoju małych i średnich przedsiębiorstw, jak i z osi traktującej o uatrakcyjnianiu turystycznie regionu łódzkiego. Z obydwu programów można dostać całkowite dofinansowanie działalności. Jeśli udałoby nam się zdobyć środki rzędu 50% nakładów moglibyśmy znacznie obniżyć także ceny wyjazdów.

16 Badania rynku Zakładając biznes, musieliśmy najpierw poznać konkurencję. W tym celu niezbędne było zbadanie rynku zarówno tego lokalnego jak i krajowego. Dowiedzieliśmy się, że w Polsce nie ma dużej ilości przedsiębiorstw o podobnym profilu. Najbardziej znanym jest firma Skaut zlokalizowana na Podlasiu.

17 Badania rynku Skupiliśmy się również na potrzebach naszych klientów. I tak dowiedzieliśmy się, że konsumenci: są zainteresowani mieszkaniem w namiotach, chętnie korzystają z możliwości jak najbardziej aktywnego wypoczynku, wolny czas najchętniej spędza przy ognisku, potrzebują kontaktu z naturą.

18 Analiza SWOT Mocne strony Słabe strony Szanse Zagrożenia
Mamy pracowników z pasją. Znajdujemy się w centrum Polski Mamy własny sprzęt Elastycznie dopasowujemy się do potrzeb klienta Mamy dostęp do rzeki Brak zaplecza hotelowego Niewystarczająca ilość sprzętu przy dużych grupach Zwiększona ilość insektów Szanse Zagrożenia Jesteśmy blisko kopalni i elektrowni Mamy możliwość otrzymania dofinansowania z Unii Europejskiej Zwiększające się zainteresowanie imprezami tego typu. Jednakowa odległość z każdego krańca Polski Czynniki pogodowe (np. deszcze) Problem przy otrzymywaniu zezwolenia na zabudowę terenu

19 Oferta szyta na miarę Pragnąć wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów, dopasowaliśmy oferty specjalnie dla nich. I tak w naszym folderze reklamowym znalazła się np. oferta „Bierz co chcesz!”, w której to sam klient decyduje o tym na jak długo zostaje i co będzie robić w trakcie swojego pobytu. Ponadto oferta „Action week” zapewniająca tydzień pełen adrenaliny dopasowana jest pod grono żądnych wrażeń klientów.

20 Marketing Sama oferta to jednak nie wszystko. Trzeba ją jeszcze ubrać. Dlatego stworzyliśmy ulotki i plakaty reklamowe, które swoją szata graficzna podkreślają nasza bliskość z naturą. Postaraliśmy się też o własne zdjęcia, które klimatem również pasują do naszej strategii.

21 Marketing Dalszym etapem było wymyślenie chwytliwych haseł reklamowych. Wpadliśmy na formułę – „Przyjemna strona …”, którą skończyć można w dowolny sposób, bo przecież nasza firma to „Przyjemna strona życia”. Przyjemna strona… wypoczynku. Przyjemna strona… wędrówki.

22 RekreAction Nazwa firmy
Żadna firma nie może istnieć bez nazwy. Potrzebowaliśmy zawrzeć w niej to, co jest charakterystyczne dla naszego przedsiębiorstwa. Połączyliśmy więc rekreację i aktywny wypoczynek (akcję) z czego powstała nazwa RekreAction

23 Logo Innym charakterystycznym dla każdej firmy elementem jest logo- znak firmowy wyróżniający jedno przedsiębiorstwo od innych. Pomysł na nasze logo zrodził się w głowie jednego z członków grupy bardzo lubiącego paintball. Wpadł on na pomysł, by z rozbitej kulki z farbą wyciąć nazwę firmy. Znajomy grafik postanowił się podjąć tego zadania.

24 Cele Przedsiębiorczość to nie tylko umiejętność zdobywania pieniędzy. Poprzez nasze przedsiębiorstwo chcemy także pokazać region łódzki jako ciekawy turystycznie i warty odwiedzenia. Istnienie takiego przedsiębiorstwa jak nasze może dobrze wpływać na inne przedsiębiorstwa w regionie. Restauracje, w których będziemy zamawiać posiłki, hotele, w których będziemy nocować, osoby prywatne organizujące np. kuligi. Zyska na tym wiele firm z naszego miasta i okolic.

25 Nasza przyszłość Nie planujemy jednakw naszym przedsiębiorstwie poprzestać tylko na tym małym ośrodku. W przyszłości zamierzamy wybudować mały hotel na terenie ośrodka i utworzyć kompleks domków letniskowych. Zamierzamy także zwiększyć ilość sprzętu i utworzyć własną restaurację, by nie być zależnym od innych firm cateringowych. Zależy nam także na pozyskaniu pewnej liczby pracowników, co pozwoliłoby nam obsługiwać jednocześnie kilka wycieczek.

26 Dziękujemy

Pobierz ppt "Przyjemna strona życia"