Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałAgata Szczepaniak Został zmieniony 6 lat temu
1
Wpływ biocenozy mokradłowej na retencję wody w Dolinie Huczwy
Zajęcia terenowe
2
Zajęcia przeprowadzili:
dr inż. Teresa Wyłupek dr inż. Adam Gawryluk studentki - Arnika Chwiejczak i Anna Stec Katedry Łąkarstwa i Kształtowania Krajobrazu Uniwersytetu Przyrodniczego w Lublinie.
3
Na początek dzieci zaprezentowały swoją wiedzę dotyczącą sposobu odżywiania roślin, produktów powstałych podczas fotosyntezy, pochodzenia barwy liści.
4
Prowadzący zapoznali naszych uczniów z rolą, jaką pełnią obszary mokradłowe.
Opowiedzieli o roli hydrologicznej, o znaczeniu w oczyszczaniu wód powierzchniowych, o łagodzącym wpływie na zmiany klimatyczne Dr Gawryluk wyjaśnił rolę dolin rzecznych w tworzeniu korytarzy ekologicznych dla wędrownych gatunków zwierząt.
5
Dr Teresa Wyłupek prezentuje trawy
Dr Teresa Wyłupek prezentuje trawy. Opisuje ich znaczenie, budowę i cechy charakterystyczne poszczególnych gatunków. Uczy, jak odróżnić kostrzewę łąkową od kupkówki pospolitej.
6
Poszukujemy różnych gatunków roślin mokradłowych.
Znaleźliśmy mozgę trzcinowatą, mannę wodną, sitowie, turzycę pospolitą, pałkę wodną, trzcinę pospolitą, oczeret jeziorny.
7
Zebrane rośliny są wykorzystane do zrobienia zielnika.
8
Chłopcy uczą się grać na liściach trawy.
Chwila rozrywki. Chłopcy uczą się grać na liściach trawy.
9
Dr Adam Gawryluk rozmawia z uczniami gimnazjum o znaczeniu roślin w retencji wody.
10
Podsumowanie zajęć. Uczniowie gimnazjum przypominają młodszym kolegom wiadomości na temat znaczenia roślin mokradłowych.
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.