Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
1
NAPRAWY GŁÓWNE POJAZDÓW
2
1.Pojęcie procesu technologicznego naprawy głównej
Proces technologiczny naprawy głównej pojazdu to zespół kolejno po sobie następujących czynności, których efektem jest przywrócenie pełnej sprawności pojazdu.
3
2.Formy organizacji napraw głównych pojazdów
a). Naprawy indywidualne, b). Naprawy zespołowe (wymiany zespołów), c). Naprawy bezimienne.
4
3. Pojęcie naprawy indywidualnej
Naprawa indywidualna polega na tym, że wszystkie części (zespoły) po naprawie wracają z powrotem do pojazdu, z którego zostały zdemontwane.
5
4. Pojęcie naprawy zespołowej (wymiany zespołów)
Naprawy zespołowe polegają na wymontowaniu z naprawianego pojazdu zespołów zakwalifikowanych do naprawy i wmontowaniu na ich miejsce zespołów naprawionych lub nowych.
6
5. Pojęcie naprawy bezimiennej
Naprawy bezimienne polegają na całkowitej rozbiórce przyjętego do naprawy pojazdu, weryfikacji części oraz montażu części dobrych, naprawionych i nowych w podzespoły i zespoły; Z zespołów tych montuje się nowy – naprawiony - pojazd.
7
6. Wady i zalety naprawy metodą indywidualną
-wysoka jakość naprawy, Wady: - długi okres przestoju pojazdu.
8
7. Wady i zalety naprawy metodą zespołową (wymiany zespołów)
- skrócenie czasu naprawy, - zatrudnienie pracowników o niższych kwalifikacjach, Wady: - konieczność ograniczenia programu produkcyjnego zakładu najwyżej do kilku modeli pojazdów tego samego typu.
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.