Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Erik Weller & Brilliant Hotelsoftware Polska

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Erik Weller & Brilliant Hotelsoftware Polska"— Zapis prezentacji:

1

2 Erik Weller & Brilliant Hotelsoftware Polska
Ważne, aby wszystkie stawki On-Line oraz informacje o dostępności pochodziły z systemu recepcyjnego. Dlaczego? Erik Weller & Brilliant Hotelsoftware Polska

3 Czym są stawki On-Line?

4 oto kilka przykładów

5 oto kilka przykładów

6 oto kilka przykładów

7 oto kilka przykładów

8 oto kilka przykładów

9 oto kilka przykładów

10 oto kilka przykładów

11 Tak więc stawki On-Line można znaleźć na wielu stronach internetowych.

12 Ale to są również stawki On-Line:

13 Stawki na stronie grupy Best Western Hotel

14 Stawki na stronie Grand River Hotel

15 Tak więc stawki publikowane na stronach sieci hotelowych są również stawkami On-Line. To jednak nie wszystko. Istnieje jeszcze więcej stawek, niekoniecznie On-Line, o których warto wspomnieć:

16 Global Distribution Systems

17 Global Distribution Systems
Dzięki systemom GDS biura podróży mogą rezerwować bilety lotnicze, samochody z wypożyczalni oraz miejsca w hotelach.

18 Czym są więc stawki On-Line?
Są to stawki, publikowane elektronicznie: na stronach biur podróży na stronach firmowych w systemach GDS

19 Do tej pory nie odpowiedzieliśmy jednak na pytanie: „Ważne, aby wszystkie stawki On-Line oraz informacje o dostępności pochodziły z systemu recepcyjnego. Dlaczego?”

20 aby rozwiązać wszystkie problemy
Odpowiedź jest niezwykle prosta aby rozwiązać wszystkie problemy

21 Co prowadzi nas do kolejnego pytania: „Co to za problemy”

22 Na pewno Państwo to poznają:
Wszystkie strony, włączając w to ADS oraz dostawców silników rezerwacji, wymagają zalogowania do własnej sieci extranet. A każda z nich wygląda inaczej.

23 Problem 1. Wiele identyfikatorów logowania oraz haseł
Problem 2. Wiele, rożnych interfejsów użytkownika

24 Przykład pliku z informacją o rezerwacji, który otrzymuje hotel.
Problem 3 Przykład pliku z informacją o rezerwacji, który otrzymuje hotel.

25 Nie dość, że skomplikowany, to każdy z dostawców kożysta z różnych adresów lub wysyła wiadomość faksem.

26 Problem 1. Wiele identyfikatorów logowania oraz haseł.
Problem 2. Wiele, rożnych interfejsów użytkownika Problem 3. Informacje o rezerwacjach dostarczane są w postaci kodowanej wiadomości lub faksem

27 Kolejny problem Załóżmy, iż korzystają Państwo z 10 kanałów Załóżmy, iż w Państwa hotelu jest 50 pokoi Załóżmy, iż pozostało 5 pokoi wolnych

28 Jak rozdzielić 5 pokoi pomiędzy 10 kanałów?

29 Udostępnić wszystkie 5 pokoi we wszystkich 10 kanałach?
Jeżeli wszystkie pokoje, w wszystkich kanałach zostaną sprzedane, zabraknie 45 pokoi! Kanał 1: 5 pokoi Kanał 2: 5 pokoi Kanał 3: 5 pokoi Kanał 4: 5 pokoi Kanał 5: 5 pokoi Kanał 6: 5 pokoi Kanał 7: 5 pokoi Kanał 8: 5 pokoi Kanał 9: 5 pokoi Kanał 10: 5 pokoi Udostępnić wszystkie 5 pokoi we wszystkich 10 kanałach? zbyt ryzykowne

30 Udostępnić po 1 pokoju we wszystkich 10 kanałach?
Po pierwsze, ktoś szukający 2 pokoi, nie znajdzie ich w Państwa hotelu, po drugie ryzykują Państwo przepełnienie. Kanał 1: 1 pokój Kanał 2: 1 pokój Kanał 3: 1 pokój Kanał 4: 1 pokój Kanał 5: 1 pokój Kanał 6: 1 pokój Kanał 7: 1 pokój Kanał 8: 1 pokój Kanał 9: 1 pokój Kanał 10: 1 pokój Udostępnić po 1 pokoju we wszystkich 10 kanałach? zbyt ryzykowne zbyt ostrożnie

31 Rzadenego z tych problemów nie można rozwiązać
10 x 5 = 50 10 x 1 = 10 ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? a przynajmniej nie „ręcznie”

32 Problem 1. Wiele identyfikatorów logowania oraz haseł
Problem 2. Wiele, rożnych interfejsów użytkownika Problem 3. Informacje o rezerwacjach dostarczane są w postaci kodowanej wiadomości Problem 4. Efektywne zarządzanie dostępnymi pokojami

33 Takie podejście może doprowadzić do sytuacji, w której część pokoi oferowana przez niektóre z kanałów blokuje dostępność pokoi na innych kanałach. To tak, jakby posiadać sklep, w którym są jedynie puste półki.

34 przykład: Na stronie bookings.com, w tym hotelu możemy zarezerwować pokój 25 września

35 Niestety, na stronie HotelClub
Niestety, na stronie HotelClub.com, w tym samym hotelu 25 września nie znajdziemy żadnego wolnego pokoju. Na dole strony pojawia się nawet informacja aby poszukać innego hotelu w tym terminie.

36 Problem 1. Wiele identyfikatorów logowania oraz haseł
Problem 2. Wiele, rożnych interfejsów użytkownika Problem 3. Informacje o rezerwacjach dostarczane są w postaci kodowanej wiadomości Problem 4. Efektywne zarządzani dostępnymi pokojami Problem 5. Decreased exposure

37 Pojawia się kolejny problem

38 To jest własna strona hotelu.
Widać na niej, stawkę 185,00 Euro na 25 września

39 Na innej stronie dla tego samego hotelu stawka na 25 września wynosi 206 Euro

40 Na stronie Booking.com stawka wynosi 159 Euro.
Różnie stawki w różnych miejscach zmuszają gościa do sprawdzania wielu stron. Jeżeli wykaże się wystarczającą cierpliwością, najlepszą cenę znajdzie na stronie bookings.com, zamiast na stronie hotelu. Hotel natomiast będzie zmuszony do zapłacenia prowizji. Na stronie Booking.com stawka wynosi 159 Euro.

41 Problem 6. Zróżnicowanie stawek
Problem 1. Wiele identyfikatorów logowania oraz haseł Problem 2. Wiele, rożnych interfejsów użytkownika Problem 3. Informacje o rezerwacjach dostarczane są w postaci kodowanej wiadomości Problem 4. Efektywne zarządzani dostępnymi pokojami Problem 5. Decreased exposure Problem 6. Zróżnicowanie stawek

42 Czy istnieje jakieś dobre rozwiązanie wszystkich tych problemów?

43 Oczywiście!

44 Zarządzanie Kanałami

45 Oprogramowanie umożliwiające Zarządzanie Kanałami pozwoli wyeliminować część problemów. Jednak bez bezpośredniego połączenia z systemem hotelowym nie wyeliminuje ich wszystkich.

46 Oprogramowanie umożliwiające Zarządzanie Kanałami pozwoli wyeliminować część problemów:
ü Problem 1. Wiele identyfikatorów logowania oraz haseł Problem 2. Wiele, rożnych interfejsów użytkownika Problem 3. Informacje o rezerwacjach dostarczane są w postaci kodowanej wiadomości Problem 4. Efektywne zarządzani dostępnymi pokojami Problem 5. Decreased exposure Problem 6. Zróżnicowanie stawek ü Ñ Ñ Ñ ü Ñ ü

47 Wróćmy na moment do poprzedniego twierdzenia:
Efektywne zarządzanie stawkami 10 x 5 = 50 10 x 1 = 10 ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? Tego nie da się zrobić A przynajmniej nie „ręcznie”

48 Przyjrzyjmy się tej kwestii nieco bliżej
Przyjrzyjmy się tej kwestii nieco bliżej. Czym jest zarządzanie stawkami oraz dostępnością. Jest to proces który pozwala na zrozumienie, przewidywanie oraz wpływanie na zachowanie klienta w zwiększenia przychodu z wykorzystania ustalonej z góry ilości pokoi hotelowych. PMS Możliwość wpływania na zachowanie klienta. Klient musi wiedzieć co dokładnie jesteśmy mu w stanie zaoferować.

49 Dla przykładu weźmy hotel z 10 wolnymi pokojami bez połączenia z oprogramowaniem umożliwiającym zarządzanie kanałami. Portale rezerwacyjne PMS Channel Manager 10 pokoi

50 Oprogramowanie zarządzania kanałami przekazuje informacje o pokojach do portali rezerwacyjnych.
Portale rezerwacyjne PMS Channel Manager 10 pokoi 10 pokoi 10 pokoi zostaje „ręcznie” wprowadzone do oprogramowania zarządzania kanałami.

51 PMS 9 pokoi Channel Manager
Rezerwacje dokonane na portalach przekazywane są mailem lub faksem do hotelu. Portale rezerwacyjne PMS Channel Manager 9 pokoi 10 pokoi rezerwacja 10 pokoi Liczba dostępnych pokoi zmniejsza się do 9 9 pokoi

52 Bez połączenia z systemem hotelowym oprogramowanie do Zarządzania Kanałami nie zna aktualnej dostępności pokoi. Portale rezerwacyjne PMS Channel Manager 9 pokoi 10 pokoi

53 Połączenie systemu Zarządzania Kanałami oraz hotelowego umożliwia przekazanie informacji o nowej rezerwacji. Portale rezerwacyjne PMS Channel Manager 9 pokoi 10 pokoi 9 pokoi System Zarządzania Kanałami otrzymał informacje o rezerwacji i zaktualizował ilość dostępnych pokoi

54 Co jednak w przypadku, gdy w hotelu dokonano rezerwacji przez telefon?
Portale rezerwacyjne PMS Channel Manager 5 pokoi 9 pokoi 9 pokoi Ktoś „ręcznie” musiałby zalogować się do systemu zarządzania kanałami i zaktualizować informacje. rezerwacja ( 8 pokoi

55 Efektywne zarządzanie dostępnością
Efektywne zarządzanie dostępnością wymaga scentralizowania informacji o dostępności. Centralizacja informacji oznacza, iż dostępna jest ona tylko w jednym miejscu. I tym miejscem jest system hotelowy (PMS).

56 Efektywne zarządzanie dostępnością
Portale rezerwacyjne GDS własna strona www 9 pokoi PMS PMS Informacja o stawkach oraz dostępności musi pochodzić z systemu hotelowego

57 Zarządzanie Kanałami z poziomu systemu hotelowego rozwiązuje wszelkie problemy:
ü Problem 1. Wiele identyfikatorów logowania oraz haseł Problem 2. Wiele, rożnych interfejsów użytkownika Problem 3. Informacje o rezerwacjach dostarczane są w postaci kodowanej wiadomości Problem 4. Efektywne zarządzani dostępnymi pokojami Problem 5. Decreased exposure Problem 6. Zróżnicowanie stawek ü ü ü ü ü

58 Stawki oraz dostępność pochodzą z systemu hotelowego
Portale rezerwacyjne Połączenie systemu hotelowego z RezExchange umożliwia przesłanie informacji o dostępności do wszystkich kanałów GDS własna strona www 9 pokoi PMS

59 Dziękujemy za uwagę. Erik Weller & Brilliant Hotelsoftware Polska info@myhotelsoftware.pl


Pobierz ppt "Erik Weller & Brilliant Hotelsoftware Polska"

Podobne prezentacje


Reklamy Google