Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
1
Na wysokościach myślenia jest sfera,
skąd widok stromy… C.K. Norwid Grażyna Koba
2
Czy zrealizowałeś technologię informacyjną?
NIE TAK
3
Polecamy zestaw do technologii informacyjnej
Podręcznik – 20 zł CD dla ucznia – 5 zł Program nauczania – 9 zł Poradnik + CD – 29 zł 17 zł 4,25 zł
4
Zaczynamy od źródeł… INFORMACJI przez metody jej przetwarzania do jej prezentacji
5
Źródła informacji i metody komunikacji
Środki i narzędzia TI Opracowanie informacji w dokumencie tekstowym Informacje w bazach danych TI w rozwiązywaniu problemów Prezentacja informacji
6
Uczeń poznaje najnowsze metody korzystania z e-usług
7
Uczeń dowiaduje się, jak funkcjonować w społeczeństwie informacyjnym
zgodnie z przepisami prawa
9
Uczeń poznaje podstawowe formy organizowania informacji w bazie danych na znanym i ciekawym przykładzie oraz korzysta z właściwego do tego celu narzędzia.
10
Uczeń pracuje na gotowej tabeli bazy danych
11
Uczy się projektować gazetkę szkolną…
12
Poznaje etapy tworzenia gazetki i najważniejsze pojęcia
Etap 0: Organizowanie zespołu Etap 1: Przygotowanie artykułów Etap 2: Porządkowanie materiałów Etap 3: Opracowanie graficznej koncepcji gazetki Etap 4: Wykonanie adiustacji tekstu Etap 5: Makietowanie Etap 6: Skanowanie Etap 7: Łamanie Etap 8: Korekta Etap 9: Ocena publikacji Etap 10: Drukowanie
13
W poradniku nauczyciel znajdzie nie tylko wskazówki metodyczne
14
Ale i organizacyjne
15
Przykłady ćwiczeń z CD
16
Polecamy zestaw do informatyki
Podręcznik. Część 1 – 18 zł CD dla ucznia – 5 zł Program nauczania – 8 zł Poradnik + CD – 23 zł Część 2 zestawu w przygotowaniu 15,30 zł 4,25 zł
17
Kształcenie informatyczne w zakresie rozszerzonym rozumiemy jako
START Kształcenie informatyczne w zakresie rozszerzonym rozumiemy jako rozwijanie zainteresowań informatycznych uczniów
18
Część I podręcznika: I. Wokół algorytmiki i programowania
II. W sieci komputerów III. Wśród multimediów
19
Część II podręcznika: Przetwarzanie danych w bazach danych
Publikacje w Internecie Algorytmika i programowanie – problemy zaawansowane Projektowanie systemów informatycznych
20
Wokół algorytmiki i programowania
Związek między problemem, algorytmem a programem komputerowym Graficzna prezentacja algorytmów Czym różni się algorytm liniowy od algorytmu z warunkami? Algorytmy zapisywane w pseudojęzyku programowania Problemy z pętlą Prezentacja algorytmów w arkuszu kalkulacyjnym
21
Wokół algorytmiki i programowania
Zapisywanie algorytmów w języku programowania wysokiego poziomu Na czym polega programowanie strukturalne? Dobór struktur danych do algorytmu Stosowanie techniki iteracji w zadaniach Grafika w języku programowania Przykłady realizacji algorytmów sortowania Czy rekurencję można porównać do iteracji?
22
Algorytmikę łączymy z programowaniem, pokazując związki i zależności
23
Z wymagań maturalnych:
Zdający [...] zapisuje rozwiązanie zadania w postaci algorytmu ze specyfikacją w wybranej przez siebie notacji (listy kroków, schematu blokowego, w języku lub pseudojęzyku programowania).
24
Maksimum z dwóch liczb – specyfikacja zadania, lista kroków i schemat blokowy
25
Maksimum z trzech liczb – schemat blokowy
26
Max z trzech liczb – w pseudojęzyku Temat 4, zadanie 1, str. 37
PROGRAM wybór największej z trzech liczb; ZMIENNE a, b, c: rzeczywiste; ZACZNIJ WPROWADŹ (a, b, c); JEŚLI a>b TO JEŚLI a>c TO max:=a W PRZECIWNYM WYPADKU max:=c W PRZECIWNYM WYPADKU JEŚLI b>c TO max:=b W PRZECIWNYM WYPADKU max:=c; WYPROWADŹ (’największa z liczb to: ’, max); ZAKOŃCZ.
27
Minimum z trzech liczb – w języku programowania
28
w arkuszu kalkulacyjnym
Algorytmy w arkuszu kalkulacyjnym liniowe z warunkami z warunkami zagnieżdżonymi iteracyjne
29
Rozmnażamy króliki Fibonacciego…
30
To zależy po ilu miesiącach zwariujemy, licząc te króliki…
Odpowiedź: To zależy po ilu miesiącach zwariujemy, licząc te króliki…
31
Zaczynamy od pojęcia zmiennej
32
Wyjaśniamy pojęcie zmiennej indeksowanej
33
Co to jest zmienna? Kobieta zmienną jest… ;-)
34
Wprowadzamy do programowania grafiki
35
Pokazujemy możliwości edycji obrazu
36
Pokazujemy działanie komputera
37
Uczeń poznaje komputer od środka
38
Jako element sieci komputerowej
39
I jako centrum multimedialne
40
Na wysokościach myślenia jest sfera,
skąd widok stromy… C.K. Norwid
41
pokazaliśmy, w jaki sposób wspinać się na… drzewa.
Czy? ułatwiliśmy bezpieczną i skuteczną wspinaczkę na wysokość… myślenia, zwłaszcza algorytmicznego oraz pokazaliśmy, w jaki sposób wspinać się na… drzewa.
42
Na zakończenie rzecz o wiedzy…
43
Wiedzieć, że wiemy, co wiemy, i że nie wiemy tego, czego nie wiemy
oto prawdziwa wiedza. Konfucjusz
44
KONIEC
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.