Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałLudwik Duda Został zmieniony 6 lat temu
1
Wyzwania związane z funkcjonowaniem usług społecznych w Warszawie.
m.st. Warszawa
2
Przykładowe wyzwania Żywienie osób korzystających z usług opiekuńczych
Niska jakość posiłków: „Bo oczywiście ci z opieki tych obiadów nie jedzą, a wychodzą z założenia, że człowiek to jak świnia i wszystko zeżre. (…) to wszystko twarde niedogotowane i bez smaku.” Przykładowe wyzwania Nieefektywny czas opiekunki: „No bo jeżeli jej płacą za godzinę, a ona idzie po ten obiad dla mnie, postoi w kolejce, przyniesie to godzina jej upłynie” Żywienie osób korzystających z usług opiekuńczych Niska jakość posiłków: „jem na okrągło to samo, żeby nie ryzykować. Jeśli ktoś mówi, że polska żywność jest dobra, to niech przyjdą do mnie- ja im pokażę jaka jest dobra” Brak radości z jedzenia: „jak miałam rodzinę to lubiłam gotować , a teraz jak jestem sama to nie lubię, bo się napracuję, nagotuję, a potem nie wszystko mi schodzi, jest nieświeże i się wyrzuca” m.st. Warszawa
3
kolejne wyzwania Usługa dostarczania zakupów dla seniorów
Usługa pralnicza dla seniorów Monitorowanie podstawowych funkcji życiowych w miejscu zamieszkania Sprzątanie mieszkań osób korzystających z usług opiekuńczych Monitorowanie jakości świadczonych usług opiekuńczych. m.st. Warszawa
4
I jeszcze trochę wyzwań
Umożliwienie nawiązania relacji społecznych np. wolne spędzanie czasu, zapewnienie potrzeb kulturalnych Wsparcie opiekunów formalnych i nieformalnych w opiece nad osobami starszymi I jeszcze trochę wyzwań Pomoc i towarzyszenie w sprawach codziennych: lekarz, fryzjer, usługi kosmetyczne, załatawianie spraw urzędowych Zapewnienie kontaktu osobom starszym i osamotnionym z najbliższym otoczeniem m.st. Warszawa
5
Doświadczenie z pilotaży: Testowanie i wdrażanie różnych systemów umożliwiających zarządzanie domem pomocy społecznej na cele projektu e-opieka e-dokumentacja i e-usługi długopisy cyfrowe (biometryczne) do tworzenia e-dokumentacji opaska oraz czujnik upadku - narzędzia monitorujące podstawowe funkcje życiowe m.st. Warszawa
6
E-dokumentacja i e-usługi w domu pomocy społecznej
Korzyści : prowadzenie precyzyjnej dokumentacji zasobów skuteczne zarządzanie ewidencją mieszkańców i rejestrami skuteczne zarządzanie ponad usług w miesiącu lepsze dopasowanie usług świadczonych mieszkańcom elektroniczny indywidualny plan wsparcia mieszkańca łatwe generowanie raportów tworzenie harmonogramów pracy pracowników m.st. Warszawa
7
E-dokumentacja i e-usługi w domu pomocy społecznej
Efekty: lepsze zarządzanie czasem pracy pracowników, dzięki temu efektywniejsze usługi świadczone mieszkańcom lepsze zarządzanie zasobami domów pomocy, dzięki temu oszczędności finansowe docelowo: jest jeden zintegrowany system, który do końca 2016 roku będzie wdrażany w DPS Syrena, potem: w pozostałych miejskich domach pomocy społecznej m.st. Warszawa
8
Informacje podstawowe
Analizy prowadzone w Domu Pomocy Społecznej „Syrena” m.st. Warszawa
9
Analiza obłożenia: Średnia procentowa zajętość Pielęgniarek w ciągu doby w marcu, maju i lipcu
Analizy prowadzone w Domu Pomocy Społecznej „Syrena” m.st. Warszawa
10
Analiza obłożenia: Średnia procentowa zajętość Pielęgniarek w ciągu doby w marcu, maju i lipcu
Analizy prowadzone w Domu Pomocy Społecznej „Syrena” m.st. Warszawa
11
Analiza czynności niewykonanych
Analizy prowadzone w Domu Pomocy Społecznej „Syrena” m.st. Warszawa
12
Analiza wykonania czynności wg. miesięcy
Analizy prowadzone w Domu Pomocy Społecznej „Syrena” m.st. Warszawa
13
Porównanie kosztu bezpośredniej opieki nad mieszkańcami – Opiekunowie (czynności osobowe*)
Analizy prowadzone w Domu Pomocy Społecznej „Syrena” m.st. Warszawa
14
Długopisy cyfrowe do tworzenia e-dokumentacji
Za pomocą elektronicznego długopisu, który wygląda i pisze jak długopis tradycyjny informacja automatycznie jest przenoszona do komputera. W ramach programu testowego zostały stworzone dedykowane formularze dla domu pomocy społecznej. System ten sprawdza się w przypadkach, gdy pracownik jest w terenie i nie ma łatwego dostępu do komputera lub tabletu. m.st. Warszawa
15
Narzędzia monitorujące podstawowe funkcje życiowe - opaska oraz czujnik upadku
monitoring temperatury skóry regularny pomiar rytmu serca informuje o tym, czy użytkownik ma założoną opaskę, czy obecnie urządzenie zostało zdjęte przesyłanie informacji o upadku Teraz testowo w DPS Syrena: 10 opasek noszonych przez mieszkańców Docelowo narzędzie to mogłoby być zintegrowane z systemem e-dokumentacji poprzez automatyczne przesyłanie danych do systemu, co umożliwi ich lepszą analizę. m.st. Warszawa
16
Schemat wprowadzenia innowacji w warszawskich DPSach
DPS – LIDER 1 DPS podążający B1 DPS przyjmujący rozwiązanie DPS przyjmujący rozwiązanie DPS przyjmujący rozwiązanie DPS przyjmujący rozwiązanie DPS przyjmujący rozwiązanie DPS przyjmujący rozwiązanie DPS z wdrożonym rozwiązaniem DPS z wdrożonym rozwiązaniem DPS z wdrożonym rozwiązaniem DPS z wdrożonym rozwiązaniem DPS z wdrożonym rozwiązaniem DPS przyjmujący rozwiązanie DPS z wdrożonym rozwiązaniem DPS z wdrożonym rozwiązaniem DPS z wdrożonym rozwiązaniem DPS z wdrożonym rozwiązaniem Opracowanie na bazie doświadczeń z wdrożeń DPS modelu e-opieki wśród osób korzystających z usług opiekuńczych w miejscu zamieszkania m.st. Warszawa
17
Dziękuję za uwagę Tomasz Pactwa
Dyrektor Biura Pomocy i Projektów Społecznych Urzędu m.st. Warszawy
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.