Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałŚwiętopełk Neska Został zmieniony 10 lat temu
1
QMS - Quotations Management System (system do zarządzania zapytaniami od klientów) Sebastian Pietrzyk Bielska Wyższa Szkoła im. Józefa Tyszkiewicza Wydział zarządzania i informatyki (Inżynieria Oprogramowania i Systemów Sieciowych)
2
Cel pracy stworzenie systemu służącego do rejestrowania i kontroli zapytań ofertowych w firmie produkcyjnej.
3
Zakres działania aplikacji rejestracja zapytania (nadanie numeru referencyjnego),rejestracja zapytania (nadanie numeru referencyjnego), rejestracja przedmiotu zapytania (Itemu),rejestracja przedmiotu zapytania (Itemu), przechowywanie danych odnośnie Feasibility Commitment,przechowywanie danych odnośnie Feasibility Commitment, magazynowanie danych odnośnie Forecastów i wstępnego BILLa,magazynowanie danych odnośnie Forecastów i wstępnego BILLa, rejestracja faktu przygotowania oferty na wyroby oraz na narzędzia prototypowe i produkcyjne,rejestracja faktu przygotowania oferty na wyroby oraz na narzędzia prototypowe i produkcyjne, odnotowanie faktuodnotowanie faktu wysłania oferty.
4
Wymagania systemowe Serwer bazy danych: System operacyjny Windows 2000 / XP, Borland Interbase 6.0 server. Stacje robocze: System operacyjny Windows 2000 / XP, Borland Interbase 6.0 client, MS Office + sterownik ODBC.
5
Przewidziane moduły Quotes (Quoted Items), Projects, Customers (Contact Persons), Contacts, Forecasts, Feasibility Studies, Bill Of Materials, Users, Lists.
6
Schemat funkcjonalności aplikacji
7
RFQ Preliminary Feasibility Study Material selection Mould Preliminary Process Design Feasibility Study Quotation Complete Pricelist Offer Przepływ danych podczas procesu wyceny
8
Struktura bazy danych
9
Przypadki użycia
10
Jak to wygląda z bliska…
11
Wnioski W aplikacji udało się zrealizować wszystkie założenia początkowe, aczkolwiek zawsze istnieje możliwość dalszej jej rozbudowy na przykład o: moduł służący do przydzielania zadań pomiędzy użytkownikami, moduł służący do przygotowywania wycen i kompletnych ofert, możliwość dodawania nieograniczonej ilości załączników w kilku istotnych miejscach aplikacji, konieczność zaimplementowania śledzenia zmian dokonywanych w aplikacji (istotne z punktu widzenia administratora), dodanie zabezpieczenia czasowego (jak w bankowości elektronicznej).
12
Wnioski
13
wiele z istniejących modułów można jeszcze rozwijać (na przykład przez stworzenie możliwości magazynowania nieograniczonej liczby numerów telefonów, czy wprowadzenie relacji pomiędzy użytkownikami, bądź osobami kontaktowymi – efektem będzie możliwość stworzenia hierarchii osób w danej firmie), bardzo przydatną funkcjonalnością może okazać się możliwość importowania danych z zewnętrznych aplikacji za pomocą odpowiedniego sterownika ODBC (dedykowanego dla baz danych Interbase). Stwarza to między innymi możliwość raportowania za pomocą aplikacji przeznaczonych do wizualizacji danych (na przykład aplikacji MS Excel).
14
DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.