Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałBronisława Sibilski Został zmieniony 10 lat temu
1
Jak społeczność lokalna może wykorzystywać możliwości, które daje nam członkostwo w Unii Europejskiej?
2
3 .04.14r. na debacie dowiesz się więcej
Co mi dasz Euro-Mikołaju? Dam Tobie szansę! ???
3
Przygotowania do debaty i kampanii profrekwencyjnej
Warsztaty prowadzone przez Europa Direct Warsztaty przygotowujące do wykonania zadania rekrutacyjnego organizowane przez CEO Wywiady z mieszkańcami Poznania i uczniami ZSE Wizyta w urzędach w celu pozyskania danych Wywiad z praktykantką z Niemiec w ramach programu Leonardo da Vinci (film w załączniku)
4
Warsztaty z Europa Direct
5
Przygotowania do debaty i kampanii profrekwencyjnej
Wywiady z mieszkańcami Poznania oraz uczniami naszej szkoły- przykładowe pytania i odpowiedzi: Czy przystąpienie Polski do UE było słuszne? Czy korzysta pan/i ze środków unijnych? Czy w pana/i otoczeniu są inwestycje z funduszy UE? Tak 90 % Nie 10 % Tak 37 % Nie 63 % Tak 100 %
6
Skutki przygotowań Opinie Polaków na temat korzyści i kosztów z członkostwa w UE Zbadanie potrzeb społeczności lokalnej Poznanie podejścia młodzieży z Niemiec do korzyści z UE Zbadanie podstawowej wiedzy dotyczącej wyborów do Parlamentu Europejskiego
7
DEBATA
8
I CZĘŚĆ – DYSKUSJA PANELOWA
Jak działaliśmy? Prezentacja badań opinii publicznej. Analiza korzyści wskazanych przez uczniów - ekspertów przeprowadzona przy udziale gości i publiczności. Co osiągnęliśmy? Wnioski, które prezentujemy na kolejnym slajdzie.
9
WNIOSKI Większość ma pozytywne nastawienie do UE ale niewiele o niej wie Rozwój regionu, poprawa oferty szkoły to istotne korzyści z UE W czasie projektów realizowanych z młodzieżą innych krajów UE uczniowie uzyskali potwierdzenie swoich kompetencji często wyższych niż mają nasi partnerzy Młodzi ludzie chętniej korzystają z szans, które daje UE Nie wiemy gdzie szukać informacji, które wskażą nam możliwości działań Wzrost przedsiębiorczości w społeczeństwie jest widoczna ale nie satysfakcjonująca Polacy słabo znają języki obce, co przeszkadza skorzystać z wielu możliwości Widoczna jest większa tolerancja i otwartość u osób uczestniczących w projektach unijnych
10
II CZĘŚĆ – DYSKUSJA PLENARNA
Jak działaliśmy? Dyskusja zmierzająca do odpowiedzi na pytania: Co powoduje brak inicjatywy części społeczeństwa? Jakie działania zwiększą motywację do korzystania z możliwości, które daje członkostwo w UE ? Co uzyskaliśmy? Pomysły na nasze działania , które prezentujemy na kolejnym slajdzie
11
POMYSŁY Promowanie indywidualnej przedsiębiorczość poprzez spotkania z absolwentami ZSE, którzy korzystają z funduszy UE Pytanie znajomych- obcokrajowców jak młodzież w ich krajach wykorzystuje szanse w UE (pierwszy wywiad już mamy z Sophi z Niemiec). Spotkania w szkole ze specjalistami ds. programów unijnych, które dają możliwości młodzieży i ich rodzinom. Pierwsze ustaliliśmy już z gościem z Europa Direct Działania informujące rodziny uczniów o szansach, dowiemy się jak skutecznie pisać wnioski bo chętnych na dotacje jest więcej niż można przyznać z funduszy unijnych Strona internetowa UE daje szansę. Uczniowie zrozumiałym językiem stworzą ABC możliwości w UE i forum wymiany doświadczeń. Współpraca z instytucjami informującymi o korzyściach z UE Należy mówić o potrzebie zapobiegania marnowaniu funduszy unijnych na zbędne wydatki
12
III CZĘŚĆ – DEBATA ZA I PRZECIW
Jak działaliśmy? Analiza pomysłu powołania grupy do stworzenia strony internetowej UE daje szansę informującej w prosty sposób o programach unijnych , które dotyczą młodzieży, ich rodzin, otoczenia Co osiągnęliśmy? Przegłosowaliśmy powstanie takiej strony, część debatujących zgłosiła chęć udziału w pracach grupy realizującej pomysł. Opis na następny slajdzie
13
PORTAL - UE DAJE SZANSĘ W tworzenie portalu zaangażowani będą uczniowie naszej szkoły. W czasie debaty zgłosili się pierwsi chętni, którzy stworzą grupę Na portalu będą informacje o sposobie uczestnictwa w projektach unijnych dla szkół, uczniów i ich rodzin, forum wymiany doświadczeń. Postawimy na zrozumiały przekaz Musimy nawiązać współpracę ze specjalistami
14
Do kampanii przygotowaliśmy
Dwa filmy profrekwencyjne Scenariusz i ulotki do happeningu w mieście 2 kwietnia przeprowadziliśmy pierwszy happening w szkole Prace w toku Folder informacyjny o Parlamencie Europejskim i wyborach, plakat profrekwencyjny Spotkania profrekwencyjne Działania związane z programem Młodzi Głosują
15
Happening profrekwencyjny w ZSE
2 kwietnia 2014
16
Jedna z naszych ulotek List od EuroMikołaja
Stworzony dla potrzeb happeningu w mieście
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.