Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałNastusia Domżał Został zmieniony 10 lat temu
1
strona 1 Branża Grzewczo-Instalacyjna w Internecie 2013 Poznań, 08-04-2014 Ireneusz Jeleń ireneusz.jelen@gmail.com 664/307-415
2
strona 2 Historia raportów Branża Grzewczo-Instalacyjna w Internecie Zaangażowanie ze strony SPIUG dla realizacji raportów 2012 i 2013 Brak opracowań tego rodzaju dla branży grzewczo-instalacyjnej (G-I) w Polsce Opiniotwórcza rola SPIUG – publikacje raportów na konferencjach i w prasie Raport 2012Raport 2013
3
strona 3 Internet jako źródło dla analiz rynkowych Reprezentatywna grupa Klientów (PL: 76% ma dostęp do Internetu)… TOP 3: Źródła informacji dla Klienta w branży G-I Opinie innych InternetInstalator 123 Im trudniejsza decyzja tym częstsze poszukiwanie informacji w Internecie… Narzędzia analiza nieosiągalne w innych kanałach informacyjnych… Możliwość określenia skali dla znanych zachowań, tendencji, zjawisk…
4
strona 4 2. Sezonowość zainteresowania segmentami produktów. Trendy wieloletnie. Na jakie pytania można znaleźć odpowiedź? 1. Analiza zainteresowań Klientów w branży G-I. 3. Poziom aktywności i jakości funkcjonowania małych firm branży G-I w Internecie. 4. Sprzedaż online w branży G-I. Podstawowy zakres Raportu: Charakter Raportu: przede wszystkim marketingowo-sprzedażowy (nie techniczny…)
5
strona 5 Analiza zainteresowań Klientów w branży grzewczo-instalacyjnej O jakich urządzeniach poszukuje się informacji? Jak zmieniało się zainteresowanie produktami w okresie 2012-2013? Jakie są udziały segmentów produktów w zainteresowaniach Klientów 1.
6
strona 6 Sposób prowadzenia analizy zainteresowania Klientów Analiza 1.160 najbardziej popularnych zapytań w wyszukiwarce Google w 2013 roku 1.160 zapytań
7
strona 7 UWAGA: badanie w Google Adwords dla Polski, na podstawie średniej liczby miesięcznej wyszukiwań słów kluczowych (średnia dla 12-tu miesięcy 2012 i 2013). Segmenty rynku wg Klientów – KOTŁY ogółem 2013/2012: znaczący spadek zainteresowania kotłami węglowymi 2013/2012: znaczący wzrost zainteresowania kotłami/ogrzewaniem elektrycznym 2012 2013
8
strona 8 UWAGA: badanie w Google Adwords dla Polski, na podstawie średniej liczby miesięcznej wyszukiwań słów kluczowych (średnia dla 12-tu miesięcy 2012 i 2013). Segmenty rynku wg Klientów – KOTŁY GAZOWE 2013/2012: brak znaczących różnic w strukturze kotłów gazowych 2013/2012: nieznacznie więcej konkretnych poszukiwań 2012 2013
9
strona 9 UWAGA: badanie w Google Adwords dla Polski, na podstawie średniej liczby miesięcznej wyszukiwań słów kluczowych (średnia dla 12-tu miesięcy 2012 i 2013). 2013 Segmenty rynku wg Klientów – KOTŁY WĘGLOWE 2013/2012: wzrost zainteresowania nowocześniejszymi kotłami węglowymi 2013/2012: spadek zainteresowania kotłami miałowymi 2012 2013
10
strona 10 UWAGA: badanie w Google Adwords dla Polski, na podstawie średniej liczby miesięcznej wyszukiwań słów kluczowych (średnia dla 12-tu miesięcy 2012 i 2013). Segmenty rynku wg Klientów – POMPY CIEPŁA 2013/2012: wzrost zainteresowania nowocześniejszymi kotłami węglowymi 2013/2012: spadek zainteresowania kotłami miałowymi 2012 2013
11
strona 11 Charakter zainteresowań Klientów w segmentach produktów UWAGA: badanie w Google Adwords dla Polski, na podstawie średniej liczby miesięcznej wyszukiwań słów kluczowych (średnia dla 12-tu miesięcy 2012 i 2013). 2013 2012 UWAGA: badanie w Google Adwords dla Polski, na podstawie średniej liczby miesięcznej wyszukiwań słów kluczowych (średnia dla 12-tu miesięcy 2012 i 2013). nowsze segmenty więcej pytań o CENY i OPINIE tradycyjne segmenty większa znajomość marek i typów urządzeń
12
strona 12 Sezonowość zainteresowania segmentami produktów. Trendy wieloletnie. Trendy wieloletnie zainteresowania: 5-letnie Porównanie poziomów zainteresowania segmentami produktów Stare i nowe segmenty produktów, a sezonowość zainteresowania 2.
13
strona 13 KOTŁY Sezonowość zainteresowania segmentami produktów 2010-2013 2010 2011 2012 2013 UWAGA: badanie w Google Trends dla Polski 2010 2011 2012 2013 POMPY CIEPŁA GRZEJNIKI 100% segment ustabilizowany na rynku analogie roczne trendu maksima: I, II, VIII segment ustabilizowany na rynku analogie roczne trendu maksima: II, IX segment ustabilizowany na rynku analogie roczne trendu maksima: IX, X
14
strona 14 KOLEKTORY SŁONECZNE 2010 2011 2012 2013 UWAGA: badanie w Google Trends dla Polski 2010 2011 2012 2013 REKUPERACJA FOTOWOLTAIKA 100% segment ustabilizowany na rynku analogie roczne trendu maksima: III segment nowy rosnący brak analogii w rocznym trendzie segment nowy rosnący brak analogii w rocznym trendzie Sezonowość zainteresowania segmentami produktów 2010-2013
15
strona 15 Trendy wieloletnie – porównanie poziomu zainteresowania 2008-2013 GRZEJNIKIKOTŁYPOMPY CIEPŁA KOLEKTORY SŁONECZNE FOTOWOLTAIKA UWAGA: badanie w Google Trends dla Polski
16
strona 16 Poziom aktywności i jakości funkcjonowania małych firm branży G-I w Internecie. Podstawowe kryteria oceny jakości funkcjonowania firmy w Internecie Przełożenie aktywności firm branży G-I w Internecie na pozyskiwanie Klienta Podstawowe formy aktywności małych firm branży G-I w Internecie 3.
17
strona 17 Poziom aktywności i jakości funkcjonowania firm w Internecie 200 firm branży G-I Aktywność: o posiadanie strony firmowej o widoczność w Google o korzystanie z Internetu Jakość: o podstawowa funkcjonalność strony o jakość informacji (oferta, referencje)
18
strona 18 2013 2012 2013 2012 2013 2012 2013 2012 2013 2012 Dane kontaktowe Metatagi Oferta Mapka dojazdu Referencje Godziny otwarcia Posiadanie własnej strony firmowej oraz jakość informacji Strona dystrybutora w TOP3 najczęściej oglądanych przed zakupem Jedynie 8% firm – stała aktualizacja oferty Większa dbałość: Google, mapki, referencje UWAGA: badanie losowo wybranych 200 małych firm branży G-I
19
strona 19 Widoczność strony małej firmy branży G-I w wyszukiwarce 2013 Poszukiwanie lokalnie dostawcy produktu (małej firmy z branży G-I) 2013/2012: lekka poprawa widoczności w Google, nadal jednak słaba widoczność lokalnie Blisko 74% małych firm nie można znaleźć lokalnie w Google szukając produktu (np. kotły kraków) UWAGA: badanie losowo wybranych 200 małych firm branży G-I
20
strona 20 Jak wykorzystuję Internet w prowadzeniu działalności w branży G-I? Badanie ankietowe 58 małych firm G-I TAK NIE UWAGA: badanie 58 małych firm branży G-I z terenu całej Polski
21
strona 21 Jaki procent Klientów dociera do mnie z Internetu? Firma (36) posiadająca stronę internetową Firma (18) NIE posiadająca strony internetowej 10,2% (2,8 ) 3,7% Badanie ankietowe 58 małych firm G-I Firma (7) prowadząca sklep internetowy i/lub aukcje Firma (51) NIE prowadząca sklepu internetowego i/lub aukcji 12,6% (1,7 ) 7,6% Firma (21) promujące się w wyszukiwarce Google Firma (37) NIE promująca się w wyszukiwarce Google 12,4% (2,3 ) 5,4% 72% małych firm branży G-I widzi SZANSE, a 28% ZAGROŻENIA z działalności w Internecie UWAGA: badanie 58 małych firm branży G-I z terenu całej Polski
22
strona 22 Sprzedaż online w branży G-I Popularność sprzedaży online na aukcjach internetowych Średnie wartości upustów od cen katalogowych dla segmentów produktów Branża G-I w sprzedaży online na tle innych branż 4.
23
strona 23 Ceny produktów w kanale sprzedaży online Upust od ceny katalogowej brutto (%) GRZEJNIKI KOTŁY POMPY CIEPŁA KOLEKTORY SŁONECZNE POMPY CIEPŁA CWU Zakresy upustów udzielanych od cen katalogowych producentów. Wartości obliczane dla cen brutto (VAT 23%, dla klienta indywidualnego). UWAGA: badanie Allegro
24
strona 24 Branża G-I na tle rynku sprzedaży online w Polsce W notowanych 80 sklepach online jedynie 2 z branży G-I – pod względem obrotów Najwyższa pozycja: 43 w rankingu Liczba aukcji (jednocześnie) na Allegro dla branży G-I: ok. 30.000 Liczba zawartych transakcji: 0,02÷0,68% Raport eCommerce 2012. InternetStandard
25
strona 25 Ireneusz Jeleń ireneusz.jelen@gmail.com 664/307-415 Dziękuję za uwagę
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.