Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
1
Wprowadzenie do e-learningu
na przykładzie systemu Moodle Marian Rusek Katedra Ekonometrii i Informatyki SGGW Wspomnieć wkład inspektora kluzo.
2
Co znaczą te wszystkie hasła?
E-learning (e-edukacja?) Wszystkie formy nauczania wspomaganego komputerowo Multimedia, , itp. Distance learning Nauczanie na odległość Korespondencyjne, zaoczne, itp. Online distance learning Połączenie e-learning i distance learning Wykorzystuje sieć Internet Moodle jest przykładem systemu online distance learning.
3
Czym jest Moodle? Modular Object-Oriented Dynamic Learning Environment
System nauczania przez Internet Wspiera metodologię Social-Constructivism Projekt Open Source Autorzy: Martin Dougiamas z Curtin University w Perth (Australia) 18 zarejestrowanych developerów na sourceforge Martin twierdzi, że Moodle jest słowem w języku angielskim, ale nie udało mi się go znaleźć w żadnym słowniku. Pewnie jest to dialekt australijski... Martin jest ekspertem od distance learning, bo już w latach szkolnych mieszkał na pustyni i kontaktował się z nauczycielem przez CB radio po pół godziny dziennie. Martin zna się też na e-learning, bo internetem zaczął zajmować się w roku 1986.
4
Co można robić w Moodle? Samodzielne rozwiązywanie zadań
Wiele dostępnych typów testów Oceniane automatycznie Wysyłanie plików z rozwiązaniami Oceniane przez prowadzącego Narzędzia ułatwiające pracę w grupie Fora dyskusyjne Elektroniczne głosowanie Krytyczna refleksja Pisanie wypracowań Wbudowany edytor tekstu Moodle wspiera również nauczanie przez doświadczanie: Pisanie wypracowań przy użyciu wbudowanego edytora tekstu skłania studentów do krytycznej refleksji.
5
Moodle na SGGW: http://pancake.sggw.waw.pl/moodle
Na SGGW wystarczy pisać samo pancake. Każdy może oglądać listę dostępnych na serwerze kursów. Książka życzeń i zażaleń (czekam na uwagi). Dostęp do poczty squirrelmail (dla osób, które mają konto na pancake).
6
Widok kursów z kategorii „Komputerowe” wraz z opisami
Po wybraniu kategorii kursów widać ich szczegółowy opis i kto jest prowadzącym.
7
Aktywny udział w zajęciach mogą brać jedynie uczestnicy zarejestrowani
Zaproponować logowanie jako gość (może oglądać, ale nie może nic robić). Inne formy autoryzacji ( , POP, IMAP, LDAP, baza danych).
8
Wybieramy kurs z podstaw obsługi komputera
Różne typy aktywności. Klikamy najpierw w Participants potem głosujemy, a następnie przystępujemy do rozwiązywania zadania 1 (podświetlone ciemniejszym kolorem).
9
Kto oprócz nas bierze w nim udział?
Adres widzą tylko uczestnicy zarejestrowani (można go zastrzec całkiem).
10
Elektroniczne głosowanie
11
Student widzi tylko zbiorcze wyniki głosowania
12
Prowadzący może dodatkowo sprawdzić kto jak głosował
13
Czytamy opis pierwszego ćwiczenia
Moodle jako interfejs do już istniejących stron www.
14
Naszym zadaniem jest utworzenie i wysłanie dokumentu
Widać do kiedy trzeba wysłać plik i jaką możemy otrzymać maksymalny ocenę (do tej pory studenci wysyłali pliki em).
15
Prowadzący ocenia pliki wysłane przez wszystkich uczestników
Widać, który student spóźnił się z wysłaniem pliku.
16
Ale my widzimy tylko swoją ocenę
17
Przystępujemy do kolejnego ćwiczenia
18
Tym razem musimy odpowiedzieć na parę pytań
19
Po czym zostajemy ocenieni automatycznie
Widać zarówno liczbę trafionych pytań jak i ocenę. Poprawne odpowiedzi podświetlone są na zielono. Student może przeczytać komentarze do udzielonych przez siebie odpowiedzi.
20
Naszym ostatnim zadaniem jest utworzenie własnej strony www
21
I wysłanie jej adresu do prowadzącego
Wbudowany edytor do pisania wypracowań.
22
Prowadzący czyta i ocenia naszą pracę
23
A my czytamy jego uwagi
24
Na koniec sprawdzamy nasze oceny
Widać maksymalną i osiągnięta liczbę punktów.
25
Zaś prowadzący ściąga je w postaci arkusza Excela
26
I sprawdza aktywność (wybranych) studentów
Na osi poziomej godziny (około pierwszej Larry jadł obiad).
27
Subiektywne porównanie z oprogramowaniem komercyjnym
Moodle (Martin) Każdy ma dostęp do listy dostępnych kursów Widać, kto oprócz nas bierze udział w kursie Fora dyskusyjne i inne narzędzia do pracy w grupie Bezpłatny Ładny i kolorowy LearningSpace (IBM) Najpierw trzeba się zalogować (i zapłacić) Nie widać innych studentów Brak dyskusji Kosztowny Szary i brzydki Dostępna lista kursów stanowi dodatkową reklamę dla uczelni.
28
Garść danych technicznych
Moodle wykorzystuje istniejące oprogramowanie Serwer www Apache PHP Serwer bazy danych MySQL Serwer plików Moodle może zostać łatwo rozproszony Kilka komputerów Zwiększona wydajność Wyższe bezpieczeństwo Rozproszenie zwiększa zarówno wydajność jak i bezpieczeństwo. Serwery bazy danych (przechowuje oceny) i plików (przechowuje pliki studentów) nie muszą mieć dostępu do sieci zewnętrznej.
29
Program z otwartym kodem
Każdy może Używać Moodle Zmieniać Moodle Rozpowszechniać Moodle Sprzedawać Moodle Każdy musi Zachować oryginalną licencję (GPL) Udostępniać innym swoje zmiany w kodzie
30
Podsumowanie Usłyszałem i zapomniałem, Zobaczyłem i zapamiętałem,
Zrobiłem i zrozumiałem. Konfucjusz Przy użyciu systemu Moodle (oglądanie stron i rozwiązywania zadań) nawet Konfucjusz zapamiętałby i zrozumiał (jeszcze) więcej.
31
Zaproszenie Wszystkich chętnych do wypróbowania Moodle proszę o:
Założenie sobie konta Wysłanie mi proponowanej nazwy kursu i jego kategorii Ja wygeneruję kurs i wpiszę Państwa na listę jego prowadzących.
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.