Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałKarol Wójtowicz Został zmieniony 6 lat temu
1
Zasady finansowania operacji realizowanych przez Jednostki Sektora Finansów Publicznych
Paweł Antoniewicz Kunice, r.
2
Podstawy prawne
3
Unia Europejska ROZPORZĄDZENIE PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY (UE) NR 1303/2013 ustanawiające wspólne przepisy ROZPORZĄDZENIE PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY (UE) NR 1305/2013 w sprawie wsparcia rozwoju obszarów wiejskich przez Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich (EFRROW)
4
1305/2013 Art.59. Wkład Funduszu EFRROW ustala różne progi, w tym:
85 % kwalifikowalnych wydatków publicznych w regionach słabiej rozwiniętych, regionach najbardziej oddalonych oraz na mniejszych wyspach Morza Egejskiego w rozumieniu rozporządzenia (EWG) nr 2019/93; 75 % kwalifikowalnych wydatków publicznych dla wszystkich regionów, w których PKB na mieszkańca w okresie 2007–2013 był niższy niż 75 % średniej UE-25 w okresie odniesienia, ale których PKB na mieszkańca jest wyższy niż 75 % średniego PKB w UE-27; 63 % kwalifikowalnych wydatków publicznych dla regionów przejściowych innych niż te, o których mowa w lit. b) niniejszego ustępu;
5
Ustawy krajowe Ustawa o wspieraniu rozwoju obszarów wiejskich z udziałem środków Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014–2020 Art Pomoc jest przyznawana do wysokości limitu środków stanowiącego równowartość w złotych określonej w programie kwoty środków Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich przeznaczonych na poszczególne działania i poddziałania powiększonej o wysokość kwoty krajowych środków publicznych przeznaczonych na współfinansowanie tych działań i poddziałań.
6
PROW Założenia budżetu:
Mająca zastosowanie wielkość wkładu EFRROW na okres (%) Dla całego PROWu określono na poziomie 63,63%
7
PROW Kwoty i stawki wsparcia w niektórych działaniach:
Poziom pomocy finansowej z EFRROW wynosi 63,63% kosztów kwalifikowalnych projektu. Wymagany krajowy wkład środków publicznych, w wysokości 36,37% kosztów kwalifikowalnych projektu, pochodzi ze środków własnych beneficjenta.
8
Porozumienie w sprawie WRF 2014 – 2020
Elastyczność między filarami I oraz II (możliwość alokacji); II filar – 10,9 mld euro (EFRROW) oraz 3,6 mld euro (wkład krajowy) = 14,6 mld euro; Założenie, że 25% przesunięte na I filar – 2,7 mld euro (EFRROW) oznacza to konieczność uzupełnienie wkładu krajowego do 14,6 mld euro; Oznacza to konieczność uzupełnienia dodatkowych 6,4 mld euro z budżetu krajowego (krajowych środków publicznych).
9
Wytyczne - interpretacje
Intensywność pomocy dla jsfp jest ściśle określona w PROW na poziomie 63,63% kosztów kwalifikowalnych i nie może ulegać odchyleniom. W związku z tym wnioskodawca musi planować realizację operacji z uwzględnieniem tego ograniczenia. W przypadku poddziałania 19.2 jest to dość łatwe do zaplanowania ze względu na to, że w przypadku jsfp nie ma określonego przepisem prawa limitu na operację. LGD planując maksymalne stawki dofinansowania na operację w LSR również powinny wziąć pod uwagę powyższe ograniczenia.
10
Dziękuję za uwagę. Paweł Antoniewicz kom. 508 801 850 e-mail p
Dziękuję za uwagę! Paweł Antoniewicz kom 10
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.