Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałIrenka Kwidziński Został zmieniony 11 lat temu
1
1 WYNIKI GRUPY ERGIS PO I PÓŁROCZU 2013 Warszawa, 19.08.2013 r.
2
2 Plan prezentacji Grupa ERGIS w skrócie Grupa ERGIS po I półroczu 2013 Podsumowanie
3
3 Grupa ERGIS w skrócie
4
4 Lider przetwórstwa tworzyw sztucznych w Europie Środkowo-Wschodniej o przychodach, które w 2012 roku przekroczyły 633 mln zł; Korzystna struktura klientów (wiele rynków, wiele segmentów), sieć dystrybucyjna pokrywająca całą Europę; Szeroka oferta niwelująca efekty sezonowości oraz ewentualnego spadku rynku i/lub utraty istotnych klientów; Wysoka bariera wejścia na rynek; Wieloletnie doświadczenie na rynku polskim i europejskim, dogłębna znajomość branży; Łączne zatrudnienie w Grupie na dzień 30 czerwca 2013 r.: 795 osób.
5
5 Grupa ERGIS po I półroczu 2013
6
6 Najważniejsze wydarzenia w I półroczu 2013 Wzrost przychodów i wyników operacyjnych dzięki reorganizacji sprzedaży w biznesie folii twardych oraz dynamicznej sprzedaży folii nanoERGIS Osiągnięcie oczekiwanych rezultatów transferu części produkcji folii twardych z Berlina do Wąbrzeźna Podjęcie decyzji o przeniesieniu drugiej linii technologicznej do produkcji folii PVC i laminatów PVC/PE z Berlina do Wąbrzeźna
7
7 Wyniki Grupy ERGIS po I półroczu 2013 * Niezrealizowane różnice kursowe (przychód/koszt) głównie z tytułu wyceny kredytów denominowanych w EUR. w tys. PLNI H 2013I H 2012Dynamika Przychody ze sprzedaży 338 359312 046 +8,4% Zysk operacyjny12 3945 003 +147,7% EBITDA22 97215 182 +51,3% Niezrealizowane różnice kursowe* -3 2013 650 n/a Zysk netto1 5062 469 -39%
8
8 Wyniki Grupy ERGIS w I półroczu 2013 Wzrost przychodów ze sprzedaży o 8,4% w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego, przy zbliżonym kursie euro. Zysk ze sprzedaży - ponad trzykrotnie wyższy niż w I półroczu 2012 r. (ponad 17 mln zł wobec 4,8 mln zł rok wcześniej). Wzrost EBITDA o 51,3% (największy udział w pozytywnej dynamice EBITDA miały twarde folie opakowaniowe i folie stretch). Na wynik netto i brutto wpłynęły ujemne różnice kursowe oraz pozostałe koszty operacyjne.
9
9 Sprzedaż produktów Grupy ERGIS w I półroczu 2013, wartościowo WartośćDynamika [%]Struktura IH 2013IH 2012 IH 2013IH 2012 Folie miękkie PVC49 34152 286-5,63%14,58%16,76% Opakowania drukowane32 72230 4627,42%9,67%9,76% Twarde folie opakowaniowe105 75198 2197,67%31,25%31,48% Opakowania przemysłowe132 397101 01731,06%39,13%32,37% Pozostała sprzedaż18 14830 062-39,63%5,37%9,63% Razem przychody ze sprzedaży 338 359312 0468,43%100,00% - sprzedaż na rynku polskim163 725151 7817,87%48,39%48,64% - sprzedaż na rynkach zagranicznych 174 634160 2658,97%51,61%51,36%
10
10 Sprzedaż produktów Grupy ERGIS w I półroczu 2013 - podsumowanie Wysoka dynamika sprzedaży opakowań przemysłowych (wartościowo +31%, ilościowo +24%), dzięki uruchomieniu w 2012 roku nowej linii do produkcji nowoczesnej wielowarstwowej folii stretch nanoERGIS. Systematyczne zwiększanie sprzedaży twardych folii opakowaniowych (o 7,67% do wartości ponad 105,7 mln zł) oraz opakowań drukowanych (o 7,42% do wartości ponad 32,7 mln zł). Spadek sprzedaży folii miękkich PVC spowodowany zmniejszeniem przychodów przede wszystkim w sprzedaży eksportowej jednego z asortymentów (folie dekoracyjne, spadek o ponad 2 mln zł). Przychody ze sprzedaży, zarówno krajowej jak i zagranicznej, pozostałych asortymentów tej grupy były na podobnym poziomie jak w I półroczu 2012 roku. Grupa całkowicie wycofała się ze sprzedaży tapet, paneli i parapetów, co znajduje odbicie w ujemnej dynamice sprzedaży w pozycji pozostała sprzedaż.
11
11 Podsumowanie
12
12 Podsumowanie Wzrost wyników operacyjnych, dzięki przeprowadzonej w 2012 roku reorganizacji w biznesie folii twardych oraz zwiększeniu sprzedaży folii nanoERGIS. Perspektywy dalszego wzrostu rentowności dzięki zrealizowanemu oraz zaplanowanemu programowi inwestycyjnemu. Ugruntowana pozycja na rynku, pozwalająca na dalsze zwiększanie udziałów rynkowych.
13
13 DZIĘKUJEMY
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.