Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

ZINTEGROWANE INWESTYCJE TERYTORIALNE AGLOMERACJI WAŁBRZYSKIEJ PODSTAWOWE ZAŁOŻENIA KONKURSU W RAMACH PODDZIAŁANIA: 4.2.4 Gospodarka wodno-ściekowa –

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "ZINTEGROWANE INWESTYCJE TERYTORIALNE AGLOMERACJI WAŁBRZYSKIEJ PODSTAWOWE ZAŁOŻENIA KONKURSU W RAMACH PODDZIAŁANIA: 4.2.4 Gospodarka wodno-ściekowa –"— Zapis prezentacji:

1 ZINTEGROWANE INWESTYCJE TERYTORIALNE AGLOMERACJI WAŁBRZYSKIEJ PODSTAWOWE ZAŁOŻENIA KONKURSU W RAMACH PODDZIAŁANIA: Gospodarka wodno-ściekowa – ZIT AW Szkolenie jest współfinansowane przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Pomocy Technicznej Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego Wałbrzych 7 grudnia 2016 r.

2 OŚ PRIORYTETOWA 4 ŚRODOWISKO I ZASOBY
Działanie 4.2 Gospodarka wodno-ściekowa Działanie Gospodarka wodno-ściekowa – ZIT AW Celem szczegółowym Działania 4.2 jest zwiększenie liczby ludności korzystającej z systemu oczyszczania ścieków zgodnego z wymogami akcesyjnymi, w tym dyrektywy dotyczącej oczyszczania ścieków.

3 Aglomerację Wałbrzyską (AW) tworzą 22 gminy:
Kwalifikowalność Beneficjentów – gminy tworzące Aglomerację Wałbrzyską. Aglomerację Wałbrzyską (AW) tworzą 22 gminy: Boguszów-Gorce Czarny Bór Dobromierz Głuszyca Jaworzyna Śląska Jedlina-Zdrój Kamienna Góra – gmina wiejska Kamienna Góra – miasto Lubawka Marcinowice Mieroszów Nowa Ruda - gmina wiejska Nowa Ruda - miasto Stare Bogaczowice Strzegom Szczawno-Zdrój Świdnica - gmina wiejska Świdnica - miasto Świebodzice Walim Wałbrzych Żarów

4 W ramach konkursu o dofinansowanie realizacji projektu mogą ubiegać się:
jednostki samorządu terytorialnego, ich związki i stowarzyszenia; jednostki organizacyjne jst; podmioty świadczące usługi wodno-ściekowe w ramach realizacji zadań jednostek samorządu terytorialnego.

5 TYPY PROJEKTÓW: 4.2.A Projekty dotyczące budowy, rozbudowy, przebudowy i/lub modernizacji zbiorczych systemów odprowadzania i oczyszczania ścieków komunalnych w aglomeracjach uwzględnionych w Krajowym Programie Oczyszczania Ścieków Komunalnych (KPOŚK) – od 2 do 10 tys. RLM, w tym: sieci kanalizacji sanitarnej, oczyszczalnie ścieków, inwestycje w zakresie instalacji służących do zagospodarowania komunalnych osadów ściekowych (innego niż składowanie) – jako element projektu, inne urządzenia do oczyszczania, gromadzenia, odprowadzania i oczyszczania ścieków – jako element projektu.

6 Dokumentem stanowiącym podstawę do wyboru projektów będzie Krajowy Program Oczyszczania Ścieków Komunalnych (KPOŚK) wraz z opracowanym w toku aktualizacji KPOŚK Masterplanem dla wdrażania dyrektywy 91/271/EWG zawierającym listę potrzeb inwestycyjnych w poszczególnych aglomeracjach. Jako element kompleksowych projektów regulujących gospodarkę wodno-ściekową – do 15% wydatków kwalifikowalnych –inwestycje dotyczące budowy, rozbudowy, przebudowy urządzeń zaopatrzenia w wodę i poboru wody, w tym: sieci wodociągowe, stacje uzdatniania wody, zbiorniki umożliwiające pozyskiwanie wody pitnej, urządzenia służące do gromadzenia, przechowywania i uzdatniania wody.

7 Preferowane będą projekty:
na terenie aglomeracji o najniższym stopniu skanalizowania; poprawiające stan środowiska na obszarach chronionych; Nie będą finansowane: odrębne projekty dotyczące tylko infrastruktury wodociągowej;

8 Alokacja w ramach konkursu wynosi 7 708 000 Euro – 33 194 502 zł
Alokacja przeliczona po kursie Europejskiego Banku Centralnego (EBC) obowiązującym w październiku 2016 r., 1 euro = 4,3065 zł Minimalna całkowita wartość projektu: ,00 zł Maksymalna wartość projektu: nie dotyczy

9 Maksymalny poziom dofinansowania UE na poziomie projektu wynosi:
w przypadku projektu nieobjętego pomocą publiczną – maksymalnie 85% kosztów kwalifikowalnych; w przypadku projektu objętego pomocą publiczną na podstawie Rozporządzenia Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 19 marca 2015 r. w sprawie udzielania pomocy de minimis w ramach regionalnych programów operacyjnych na lata 2014 – 2020, kwota pomocy nie może przekroczyć 85% kosztów kwalifikowalnych. Pomoc de minimis może być udzielana pod warunkiem, że łącznie z inną pomocą de minimis, de minimis w rolnictwie i rybołówstwie, otrzymaną w danym roku podatkowym oraz w ciągu dwóch poprzedzających lat podatkowych z różnych źródeł i w różnych formach, nie przekroczy kwoty euro dla jednego przedsiębiorcy, a w przypadku jednego przedsiębiorcy prowadzącego działalność w sektorze transportu drogowego towarów euro. Do celów ustalenia dopuszczalnego pułapu pomocy de minimis przez jednego przedsiębiorcę rozumie się jedno przedsiębiorstwo, o którym mowa w art. 2 ust. 2 rozporządzenia KE nr 1407/2013.

10 Termin, miejsce i forma składania wniosków o dofinansowanie
Wnioskodawca wypełnia wniosek o dofinansowanie za pośrednictwem aplikacji – Generator Wniosków - dostępny na stronie w terminie: od godz dnia 30 listopada 2016r. do godz dnia 31 stycznia 2017 r. W przypadku ewentualnych problemów z Generatorem, IPAW zastrzega sobie możliwość wydłużenia terminu składania wniosków lub złożenia ich w innej formie niż elektroniczna. Decyzję w powyższej kwestii zostanie przedstawiona w formie komunikatu we wszystkich miejscach, gdzie opublikowano ogłoszenie.

11 Kryteria wyboru projektów - zostaną przedstawione w kolejnych prezentacjach.
Kwalifikowalność wydatków: Początkiem okresu kwalifikowalności wydatków jest: 1 stycznia 2014 r. Termin złożenia ostatniego wniosku o płatność: grudzień 2018 r. Zgodnie z art. 37 ust. 3 Ustawy wdrożeniowej nie może zostać wybrany do dofinansowania projekt, który został fizycznie ukończony lub w pełni zrealizowany przez złożeniem wniosku o dofinansowanie, niezależnie od tego czy wszystkie powiązane płatności zostały dokonane przez beneficjenta.

12 Partnerstwo Partnerem w projekcie może być tylko podmiot wymieniony w katalogu beneficjentów obowiązującym dla danego naboru. Zgodnie z art. 33, ust. 6 ustawy wdrożeniowej, porozumienie lub umowa o partnerstwie nie mogą być zawarte pomiędzy podmiotami powiązanymi w rozumieniu załącznika I do rozporządzenia Komisji (UE nr 651/2014 z dnia 17 czerwca 2014 r. uznającego niektóre rodzaje pomocy za zgodne z rynkiem wewnętrznym w zastosowaniu art. 107 i 108 Traktatu (Dz. Urz. UE L z , str.1). Udział partnerów i wniesienie zasobów ludzkich, organizacyjnych, technicznych lub finansowych, a także potencjału społecznego musi być adekwatny do celu projektu. Na poziomie składania wniosku – oświadczenie, że partner został wybrany zgodnie z ustawą.

13 Wskaźniki W ramach RPO WD rozróżnia się następujące wskaźniki: • obligatoryjne – wskaźniki ujęte w RPO WD , SZOOP RPO WD ; • horyzontalne; • dodatkowe – wskaźniki projektowe. Wnioskodawca ma obowiązek uwzględnić wszystkie adekwatne wskaźniki produktu oraz rezultatu bezpośredniego z listy wskaźników opisanych dla danego naboru, odpowiadające celowi projektu. Dodatkowo w ramach wniosku o dofinansowanie Wnioskodawca może określić inne, dodatkowe wskaźniki specyficzne dla danego projektu, o ile będzie to niezbędne dla prawidłowej realizacji projektu (tzw. wskaźniki projektowe). We wniosku o dofinansowanie należy określić, w jaki sposób i na jakiej podstawie mierzone będą wskaźniki realizacji celu projektu poprzez ustalenie źródła weryfikacji/pozyskania danych do pomiaru wskaźnika oraz częstotliwości pomiaru. Dlatego przy określaniu wskaźników należy wziąć pod uwagę dostępność i wiarygodność danych niezbędnych do pomiaru danego wskaźnika.

14 Lista wskaźników produktów do wykonania celów końcowych przez ZIT AW:
1. Długość sieci kanalizacji sanitarnej [km] – 28 2. Oczyszczanie ścieków: liczba dodatkowych osób korzystających z ulepszonego oczyszczania ścieków [RLM] – 1644 3. Zaopatrzenie w wodę: liczba dodatkowych osób korzystających z ulepszonego zaopatrzenia w wodę [osoby] – 712 Za prawidłowe zebranie danych będących podstawą do monitorowania wskaźników, a następnie wprowadzenie tych danych do SL2014 odpowiada Beneficjent.

15 Poddziałanie 4.2.4 SZOOP RPO WD 2014-2020 a Strategia ZIT AW

16 Diagnoza obszaru realizacji ZIT AW dotyczy czterech sfer:
Gospodarczej, Społecznej, Infrastrukturalnej, Środowiska naturalnego. Konkurs odpowiada na problemy zidentyfikowane w sferze infrastrukturalnej, w której zidentyfikowano obszar problemowy jakim jest infrastruktura wodno-kanalizacyjna.

17 Obszar problemowy – Infrastruktura wodno-kanalizacyjna
Zidentyfikowane problemy: Niski stopień pokrycia Aglomeracji siecią kanalizacyjną Wysokie koszty budowy sieci wodociągowej i kanalizacyjnej związane z ukształtowaniem terenu Zły stan techniczny infrastruktury wodociągowej Niski odsetek mieszkańców obszarów wiejskich korzystających z oczyszczalni ścieków Zagrożenia dla środowiska naturalnego związane z brakiem uporządkowania gospodarki ściekowej, nieszczelne szamba, odprowadzenie nieczystości do rowów i cieków wodnych Wynikiem diagnozy jest określenie strategicznej interwencji: Poprawa stanu infrastruktury środowiska (wiązki projektów)

18 Cel rozwojowy 2. ZIT AW Atrakcyjne środowisko zamieszkania i pracy
TRANSPOZYCJA PRIORYTETÓW I DZIAŁAŃ STRATEGII ZIT AW NA DZIAŁANIA RPO WD PRIORYTET ZIT AW DZIAŁANIE ZIT AW PI RPO WD DZIAŁANIE SZOOP RPO WD Cel rozwojowy 2. ZIT AW Atrakcyjne środowisko zamieszkania i pracy Priorytet 2.9. Poprawa stanu infrastruktury środowiska Działanie Gospodarka wodno-ściekowa 4.2 Gospodarka wodno-ściekowa 4.2.4 Gospodarka wodno-ściekowa – ZIT Aglomeracji Wałbrzyskiej

19 tel. 74 84 74 150 ipaw@ipaw.walbrzych.eu www.ipaw.walbrzych.eu
INSTYTUCJA POŚREDNICZĄCA AGLOMERACJI WAŁBRZYSKIEJ ul. Słowackiego 23A, Wałbrzych tel. 74 84 74  Dziękujemy z uwagę.


Pobierz ppt "ZINTEGROWANE INWESTYCJE TERYTORIALNE AGLOMERACJI WAŁBRZYSKIEJ PODSTAWOWE ZAŁOŻENIA KONKURSU W RAMACH PODDZIAŁANIA: 4.2.4 Gospodarka wodno-ściekowa –"

Podobne prezentacje


Reklamy Google