Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Inauguracja trzeciej odsłony kampanii społecznej Użyj Wyobraźni Piesi 6 listopada 2009 www.uzyjwyobrazni.pl.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Inauguracja trzeciej odsłony kampanii społecznej Użyj Wyobraźni Piesi 6 listopada 2009 www.uzyjwyobrazni.pl."— Zapis prezentacji:

1 Inauguracja trzeciej odsłony kampanii społecznej Użyj Wyobraźni Piesi 6 listopada 2009

2 * „motocykliści” – wiosna
* „młodzi kierowcy” – lato * „piesi” – jesień/zima

3 Cel pierwszego etapu kampanii Motocykliści
Sprowokowanie wśród motocyklistów (mało otwartych na argumenty spoza środowiska) dyskusji na temat bezpiecznej jazdy

4 Cel drugiego etapu kampanii Młodzi kierowcy
Uświadomienie młodym kierowcom, że prowadzenie samochodu nie jest zabawą: ryzyko tragedii jest duże.

5 PIESI Pieszy jest najsłabszym uczestnikiem ruchu drogowego. W starciu z kilkanaście razy cięższym i szybszym pojazdem nie ma szans.

6 PRAWO O RUCHU DROGOWYM „Dziecko w wieku do 15 lat, poruszające się po drodze po zmierzchu poza obszarem zabudowanym, jest obowiązane używać elementów odblaskowych w sposób widoczny dla innych uczestników ruchu.” Ustawa z dn. 20 czerwca 1997r. Prawo o ruchu drogowym, art.. 43 ust. 2 „Dziecko w wieku do 7 lat może korzystać z drogi tylko pod opieką osoby, która osiągnęła wiek co najmniej 10 lat. Nie dotyczy to strefy zamieszkania.” Ustawa z dn. 20 czerwca 1997r. Prawo o ruchu drogowym, art.. 43 ust. 1

7 Stałe elementy odblaskowe zapewniają widoczność, dają czas na reakcję.
Podnoszą bezpieczeństwo! 7

8 EFEKTYWNOŚĆ Poprzednie edycje kampanii Użyj wyobraźni doprowadziły do:
konkretnych zmian postaw wzrostu świadomości wśród motocyklistów i młodych kierowców nawiązania dialogu z grupami najwyższego ryzyka SPADKU LICZBY WYPADKÓW I ICH OFIAR CO POTRWIERDZAJĄ STATYSTYKI…

9 Wypadki spowodowane przez „młodych kierowców” oraz ich skutki
w okresie sierpień- wrzesień 2009 r. 9

10 w okresie sierpień – wrzesień 2009
Prędkość i alkohol w wypadkach spowodowanych przez ,,młodych kierowców” w okresie sierpień – wrzesień 2009 Wypadki z powodu prędkości Wypadki pod wpływem alkoholu 10 10

11 Tendencja wypadków z udziałem osób pieszych w latach 2006 - 2008r.
11

12 Wypadki z udziałem pieszych w poszczególnych miesiącach 2008r.
12

13 Wypadki z udziałem pieszych w ujęciu godzinowym 2008r.
13

14 Wypadki z udziałem pieszych na obszarze
zabudowanym/niezabudowanym 2008r.

15 Miejsca wypadków z udziałem pieszych w 2008 roku
15

16 Przyczyny wypadków spowodowanych przez pieszych 2008r.
16

17 Wiek pieszych – sprawców wypadków 2008r.
Grupy wieku Wypadki Zabici Ranni Populacja* Wskaźnik liczby wypadków na populacji 0-6 249 7 244 0,97 7-14 1 007 17 1 008 3,05 15-17 329 14 322 2,12 18-19 207 15 195 1,86 748 101 674 1,18 565 106 471 1,03 835 188 667 1,65 963 237 741 1,68 520 124 412 1,59 70 i więcej 707 172 548 1,91 17

18 Bezpieczeństwo pieszych na drodze to temat wielowątkowy
Wtargnięcia na drogę (także: na „pasy”) Zbyt duża prędkość w terenie zabudowanym/ tam gdzie spotyka się dużo pieszych Słaba widoczność po zmroku Alkohol (wśród pieszych i kierowców) Warunki atmosferyczne: mgły, deszcz, błoto i liście na drodze Chodzenie niewłaściwą stroną jezdni Pośpiech który zabija (przebieganie przez jezdnię w miejscach niedozwolonych/ na czerwonym świetle) Nieuwaga (np. telefon jako źródło zagrożenia) 18 18

19 Główny przekaz Zrób wszystko co możliwe, by być zauważonym*/ by zauważyć pieszych** na drodze jesienią/ zimą *) komunikat do pieszych *) komunikat do kierowców PIESI Oczekiwana reakcja odbiorców komunikatu: Jesienią/ zimą, zwłaszcza po zmroku trudniej mnie zauważyć na drodze – muszę szczególnie uważać! Jesienią/ zimą, zwłaszcza po zmroku ryzyko potrącenia pieszego jest znacznie większe. Muszę jeździć ostrożniej KIEROWCY 19

20 Prasa i nośniki zewnętrzne citylight
20

21

22

23

24 Spot TV 60” Kino 120” 24

25 Dziękujemy za przybycie i uwagę


Pobierz ppt "Inauguracja trzeciej odsłony kampanii społecznej Użyj Wyobraźni Piesi 6 listopada 2009 www.uzyjwyobrazni.pl."

Podobne prezentacje


Reklamy Google