Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
1
Szkolenia z autoprezentacji i savoir vivre’u
w UCZELNI WARSZAWSKIEJ im. MARII SKŁODOWSKIEJ – CURIE.
2
Wstęp Prezentowana poniżej oferta szkoleń stanowi propozycję działań edukacyjnych dla studentów Uczelni Warszawskiej im. Marii Skłodowskiej-Curie w aspekcie szeroko rozumianej komunikacji interpersonalnej. Zachęcamy do dyskusji na temat ostatecznego kształtu proponowanego programu rozwojowego.
3
Ogólne cele i założenia
Wpłynąć i ukształtować postawę studentów jako przyszłych menedżerów i pracowników firm, czyli osób odpowiedzialnych za budowanie długofalowych relacji interpersonalnych ze swoimi przełożonymi i podwładnymi. Wytrenować konkretne umiejętności z zakresu autoprezentacji, komunikacji interpersonalnej i etykiety menedżera. Uświadomić rangę wiedzy i praktykowania tych umiejętności na co dzień w relacjach zawodowych.
4
Programy szkoleń: „Autoprezentacja i wystąpienie publiczne” „Mowa ciała w pracy. Jak zrozumieć szefa i współpracowników po ich gestach” „Etykieta i savoir-vivre, na co dzień i w biznesie” „Jak zdobyć i utrzymać pracę?”
5
Autoprezentacja i wystąpienia publiczne
Cel szkolenia: Przygotowanie do wystąpień publicznych Umiejętność autoprezentacji Poznanie podstawowych taktyk autoprezentacyjnych Nauka zasad kreowania własnego wizerunku
6
Autoprezentacja i wystąpienia publiczne
Tematyka: Zasady prezentacji i autoprezentacji Sztuka komunikacji podczas wystąpień publicznych Organizacja i przebieg wystąpienia Budowanie wiarygodnego wizerunku osobistego Rozwiązywanie problemów występujących podczas wystąpień publicznych
7
Autoprezentacja i wystąpienia publiczne
Ćwiczenia z kamerą: Autoprezentacja - pierwsze wrażenie Umiejętność zaprezentowania siebie i firmy przed dużym audytorium Udział w konferencjach, zebraniach, zabieranie głosu w dyskusjach publicznych
8
Mowa ciała w pracy. Jak zrozumieć szefa i współpracowników po ich gestach
Cel szkolenia: Nauka odczytywania mowy ciała i gestów. Rozumienie języka ciała jako aspektu komunikacji między ludźmi w stosunkach pracy, który wpływa na osiąganie lepszych wyników. Odkodowywanie w sposób metodyczny emocji towarzyszących podczas kontaktów interpersonalnych. Poznanie zasad komunikacji niewerbalnej i nauka stosowania ich w praktyce.
9
Mowa ciała w pracy. Jak zrozumieć szefa i współpracowników po ich gestach
Tematyka: Pierwsze wrażenie – o niewerbalnej sztuce autoprezentacji Zasady czytania z twarzy Zasady czytania z ciała Zastosowanie taktyk manipulacji wrażeniem, czyli autoprezentacji niewerbalnej w praktyce (w pracy, podczas rozmów kwalifikacyjnych, wystąpień publicznych, tzw. ekspozycji). Odczytywanie znaków mowy ciała i omawianie ich znaczenia na przykładach.
10
Mowa ciała w pracy. Jak zrozumieć szefa i współpracowników po ich gestach
Ćwiczenia przed kamerą: Autoprezentacja niewerbalna - pierwszy kontakt, pierwsze wrażenie (jak cię widzą, tak cię piszą…) Ćwiczenia z mowy ciała przed kamerą.
11
Etykieta i savoir-vivre, na co dzień i w biznesie
Opis szkolenia: Etykieta, savoir-vivre, protokół dyplomatyczny stanowią dziś podstawę zachowań w kontaktach interpersonalnych zarówno w życiu publicznym jak i prywatnym. Wyznaczają kanony dobrych obyczajów, a ich znajomość okazuje się być często niezbędna w relacjach biznesowych. Gwarantuje również powodzenie w kontaktach międzynarodowych na całym świecie oraz ułatwia negocjacje i nawiązywanie współpracy.
12
Etykieta i savoir-vivre, na co dzień i w biznesie
Cel szkolenia: Poznanie podstawowych zasad etykiety i kodeksu dobrego wychowania i umiejętność stosowania ich w życiu prywatnym i zawodowym. Umiejętność zachowania się w każdej sytuacji. Sztuka autoprezentacji - wygląd, strój, makijaż. Poznanie różnic kulturowych, zasady nawiązywania kontaktów międzynarodowych, etykieta w podróży.
13
Etykieta i savoir-vivre, na co dzień i w biznesie
Tematyka: Poznanie zasad etykiety i kodeksu dobrego wychowania - powitania, pożegnania, przedstawianie się i zapoznawanie się ze sobą. Umiejętność zachowania się w krępujących sytuacjach – jak reagować na gafy. Umiejętność prowadzenie niezobowiązujących rozmów towarzyskich i biznesowych – sztuka tzw. „small talk”. Zasady zachowania przy stole – co i jak jemy, zasady picia trunków, imprezy, bankiety, spotkania towarzyskie, zachowanie w restauracji. Poznanie zasad dawania prezentów i wręczania kwiatów.
14
Etykieta i savoir-vivre, na co dzień i w biznesie
Zasady dobierania stroju do okoliczności – tzw. „dress code” (kody ubraniowe w biznesie, na co dzień) Etykieta w pracy i w biznesie – pierwsze wrażenie, jak zawierać znajomości, wymiana wizytówek, spotkania nieformalne, zebrania służbowe, sztuka negocjacji, przyjmowanie gości z zagranicy, sytuacje konfliktowe itp. Etykieta w podróży i w kontaktach międzynarodowych, różnice kulturowe.
15
Jak zdobyć i utrzymać pracę?
Cel szkolenia: Przygotowanie do rozmów kwalifikacyjnych. Nauka pisania CV i listów motywacyjnych Umiejętność autoprezentacji Przygotowanie do wystąpień publicznych (prezentacje, zebrania, konferencje itp.) Poznanie elementów etykiety biznesowej
16
Jak zdobyć i utrzymać pracę?
Tematyka: Jak mówić, słuchać, wyglądać i zachowywać się, aby przyciągnąć uwagę pracodawcy i zdobyć pracę? Sztuka autoprezentacji podczas rozmów kwalifikacyjnych. Nauka pisania CV i listów motywacyjnych. Prezentacje - sztuka komunikacji podczas wystąpień publicznych. Autoprezentacja i budowanie wiarygodnego wizerunku osobistego Sytuacje konfliktowe w pracy – jak je rozwiązywać? Organizacja czasu w pracy. Jak być bardziej kreatywnym? Etykieta biznesowa Jak radzić sobie ze stresem i wypaleniem zawodowym?
17
Jak zdobyć i utrzymać pracę?
Ćwiczenia przed kamerą: Autoprezentacja - pierwsze wrażenie Elementy symulowanej rozmowy kwalifikacyjnej Umiejętność prezentacji siebie i firmy przed dużym audytorium Aspekty komunikacji niewerbalnej – mowa ciała, wygląd, strój, zachowanie.
18
Metodologia szkoleń wykłady ćwiczenia analiza przypadków
praca z kamerą wymiana doświadczenia dyskusje kierowane.
19
Materiały towarzyszące:
Płyta DVD dla każdego uczestnika szkolenia z jego własnymi ćwiczeniami do samoanalizy (w ciągu 7 dni po szkoleniu otrzymuje ją UW)
20
Zakończenie szkolenia
Podsumowanie: Zadanie wdrożeniowe. Indywidualnie postrzegane korzyści wyniesione z uczestniczenia w szkoleniu. Ankiety ewaluacyjne. Rozdanie dyplomów uczestnictwa.
21
Organizacja „Mowa ciała w pracy”: 5,12,19,26 Marzec (piątki)
Miejsce: Uczelnia Warszawska Termin: Marzec „Autoprezentacja i wystąpienie publiczne”: 2,9,16,23 Marzec (poniedziałki) „Mowa ciała w pracy”: 5,12,19,26 Marzec (piątki) „Etykieta i savoir-vivre, na co dzień i w biznesie”: 7,14,21,28 Kwiecień (wtorki) „Jak zdobyć i utrzymać pracę?”: 4,11,18,25 Marzec (środy)
22
0rganizacja Czas szkolenia: Jeden moduł szkoleniowy:
16 godz. – 4 dni szkoleniowe (1 dzień od z przerwami) Ilość szkolonych osób (w jednej grupie): do 30 osób Koszt jednego szkolenia: 100 zł.
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.