Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałIrena Daszkowski Został zmieniony 10 lat temu
1
Wydział Ekonomiczny Uniwersytet Gdański Wojciech BIZON Symulacje biznesowe i studia przypadku w budowaniu postaw przedsiębiorczych
2
projekt realizowany w latach 2011-13
Case Simulator projekt realizowany w latach Realizatorzy: Lider: Uniwersytet Gdański – Wydział Ekonomiczny Partner krajowy: Regionalna Izba Gospodarcza Pomorza Partner ponadnarodowy: Hochschule für Technik und Wirtschaft Dresden
3
PROBLEMY DO ROZWIĄZANIA
Nauczanie przedsiębiorczości nadmiernie skupia się na teorii dotyczącej zakładania i funkcjonowania przedsiębiorstw Wprowadzenie innowacyjnych metod nauczania: symulacje biznesowe sprzężone z dedykowanymi studiami przypadku PERSPEKTYWA STRATEGICZNA
4
CELE PROJEKTU Cel główny: zwiększenie umiejętności budowania postaw przedsiębiorczych wśród studentów ostatniego roku studiów.
5
TESTOWANIE NA UNIWERSYTECIE GDAŃSKIM UPOWSZECHNIENIE I WDROŻENIE
opinie praktyków opinie studentów dobre wzorce z zagranicy wiedza akademicka PRZEBIEG PROJEKTU OBSZAR WIEDZY BADANIA INICJALNE PRODUKTY FINALNE symulacja biznesowa studia przypadku WDROŻENIE uczelnie wyższe przedsiębiorstwa firmy szkoleniowe TESTOWANIE NA UNIWERSYTECIE GDAŃSKIM UPOWSZECHNIENIE I WDROŻENIE
6
osadzona w sieci symulacja biznesowa
PRODUKTY FINALNE Produkt finalny nr 1: osadzona w sieci symulacja biznesowa Produkt finalny nr 2: 10 dedykowanych studiów przypadku, komplementarnych do symulacji
7
PRODUKTY FINALNE – OPIS SYMULACJI BIZNESOWEJ
Symulacja umożliwia praktyczne wykorzystanie wiedzy z zakresu przedsiębiorczości. W ramach symulacji uczestnicy prowadzą wirtualny klub fitness i podejmują decyzje z zakresu zarządzania: usługą, personelem, reklamą i wartością firmy.
8
PRODUKTY FINALNE – OPIS SYMULACJI BIZNESOWEJ
Uczestnicy symulacji konkurują między sobą. Oznacza to, że wynik rozgrywki uzależniony jest nie tylko od umiejętności planowania biznesu, ale również od analizy otoczenia i przewidywania zachowań konkurentów.
9
PRODUKTY FINALNE – OPIS SYMULACJI BIZNESOWEJ
Platforma umożliwia pełną kontrolę prowadzącego nad przebiegiem rozgrywki. Prowadzący decyduje o stopniu trudności prowadzonej gry, ustala parametry popytu, może również wspomagać grających informacją rynkową.
10
PRODUKTY FINALNE – OPIS STUDIÓW PRZYPADKU
Struktura case studies najlepsze wzorce światowe środowisko biznesowe polskich przedsiębiorstw potrzeby polskich uczelni Harvard Business School Cambridge University IESE Business School
11
PRODUKTY FINALNE – OPIS STUDIÓW PRZYPADKU
Założenia Rynek Specyfika polskiego rynku Specyfika województwa pomorskiego Komplementarność z symulacją komputerową Odbiorcy Odbiorcy – głównie z kierunków nieekonomicznych Branża Usługi typu fitness Specyfika małych firm usługowych, bez wysokich nakładów inicjalnych Możliwości finansowe absolwentów
12
PRODUKTY FINALNE – OPIS STUDIÓW PRZYPADKU
Tematyka case studies: Jak zaplanować biznes? Marka i kompleksowa identyfikacja przedsiębiorstwa Finansowanie firmy na starcie Planowanie zatrudnienia Strategia personalna i motywowanie pracowników Współpraca z kontrahentami oraz etyka w biznesie Cash flow i rentowność firmy Finansowanie przez kredyt bankowy Otoczenie bliskie i dalekie Wprowadzanie nowych usług na rynek
13
PRODUKTY FINALNE – OPIS STUDIÓW PRZYPADKU
Cechy i umiejętności miękkie, kształtowane dzięki metodzie CS umiejętność wyrażania własnego zdania umiejętność realnej oceny własnych umiejętności i możliwości budowanie motywacji budowanie pewności siebie kształtowanie kreatywności stawianie sobie celów i rozpoznawanie szans i zagrożeń wspieranie inicjatywy
14
PRODUKTY FINALNE – OPIS STUDIÓW PRZYPADKU
bezpośrednie zaangażowanie studentów w rozwiązywanie realnego problemu nauczyciele w roli mentorów rozszerzenie treści o indeksy najważniejszych haseł ekonomicznych podstawowe zasady rządzące analizami typu SWOT oraz PEST teaching notes
15
PRODUKTY FINALNE – OPIS STUDIÓW PRZYPADKU
Symulacja komputerowa i case studies – kształcenie umiejętności przedsiębiorczych Umiejętności twarde: wiedza ekonomiczna, oprogramowanie, zdolności analityczne Umiejętności miękkie: decyzyjność, szerokie postrzeganie problemu, współpraca w grupie
16
EFEKTYWNOŚĆ DZIAŁAŃ SZKOLENIOWYCH
Wzrost poziomu wiedzy studentów uczestniczących w projekcie Case Simulator
17
EFEKTYWNOŚĆ DZIAŁAŃ SZKOLENIOWYCH
Dynamika zmian poziomu wiedzy z poszczególnych obszarów wśród studentów uczestniczących w projekcie Case Simulator w zależności od płci
18
CO KONKRETNIE OFERUJEMY
Test predyspozycji dla prowadzących zajęcia Materiały (w formie konwencjonalnej) dla prowadzących zajęcia: instrukcja do symulacji (60 stron) teaching notes – komentarze do case studies (120 stron) Wprowadzający kurs e-learningowy dla prowadzących – zarówno do case studies, jak i symulacji Dostęp do symulacji osadzonej na serwerze WE Instrukcja korzystania z symulacji dla studentów (30 stron) Komplet case studies dla studentów, wraz z indeksami haseł i załącznikami (110 stron)
19
praca z pakietem case studies
WYMIAR ZAJĘĆ Zajęcia wstępne poświęcone na prezentację sposobów pracy i kwestie techniczne (2 godz. zajęć stacjonarnych) Analiza 3-4 pierwszych tematów z pakietu case studies (10 godzin zajęć stacjonarnych) Uruchomienie symulacji i analiza rozgrywek przez prowadzącego (20 godzin zajęć on-line) Analiza 6-7 ostatnich tematów z pakietu case studies (16 godzin zajęć stacjonarnych) Podsumowanie (2 godziny zajęć stacjonarnych) wprowa-dzenie praca z pakietem case studies podsumo-wanie semestr studiów praca z symulacją
20
Dziękuję za uwagę
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.