Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałTobiasz Bejma Został zmieniony 11 lat temu
1
Platformy e-learningowe Krzysztof Andrelczyk IS, WIMiIP, III rok
opiekun naukowy: dr hab. inż. Jak Kusiak, prof. AGH
2
Plan referatu 1. Wstęp. - e-learning – co to jest? - cel projektu
2. Analiza potrzeb. 3. Model pedagogiczny. 4. Kryteria oceny. 5. Porównanie wybranych platform e-learningowych. 6. Wnioski.
3
Wstęp E-learning jest to całość procesów związanych z nauczaniem i uczeniem się za pośrednictwem technologii informatycznych. Platformy e-learningowe są specjalnymi narzędziami dydaktycznymi charakteryzującymi się wysokim stopniem interaktywności Celem projektu było dokonanie porównania wybranych platform e-learningowych. Platformy oceniane były pod kątem możliwości wykorzystania ich do stworzenia e- learningowej bazy wiedzy z dziedziny metalurgii i inżynierii metali.
4
Analiza potrzeb - wielokrotne wykorzystywanie - grupowanie
Łatwe i elastyczne zarządzanie elementami kursów - wielokrotne wykorzystywanie - grupowanie - łączenie, wiązanie Możliwość importowania elementów kursów z zewnętrznych źródeł Rozbudowany system komunikacji pomiędzy użytkownikami
5
Model pedagogiczny Model konwersacyjny:
Komunikacja między prowadzącym i uczniami Komunikacja pomiędzy uczniami Model realnego systemu: Zarządzanie prowadzonymi kursami Zarządzanie elementami kursów Zarządzanie uczestnikami kursów
6
Kryteria oceny Możliwość komunikacji pomiędzy uczestnikami kursu.
Sposób zarządzania użytkownikami. Sposób gromadzenia i przechowywania zasobów. Możliwości zarządzania elementami kursów. Sposób tworzenia i modyfikowania kursów.
7
I-Study I-Study jest platformą e-learningową stworzoną w oparciu o forum phpBB. Obecnie platforma obsługuje jedynie język angielski i niemiecki.
8
Forum
9
Czat
10
Wiadomości
11
Zarządzanie użytkownikami
12
Podsumowanie Zalety: Rozbudowany system komunikacji umożliwiający swobodny przepływ informacji pomiędzy wszystkimi użytkownikami platformy. Braki: Brak możliwości współdzielenia i ponownego wykorzystywania zasobów. Brak obsługi learning objects.
13
Claroline Claroline jest darmową aplikacją opartą na PHP i MySQLu. Przetłumaczona została na 31 języków w tym polski.
14
Forum
15
Czat
16
Wiadomości
17
Zarządzanie użytkownikami
18
Zarządzanie zasobami
19
Podsumowanie Zalety: Elastyczne zarządzanie użytkownikami i zasobami na poziomie kursów i ich elementów. Wady: Ograniczone możliwości komunikacji. Brak obsługi learning objects. Brak możliwości współdzielenia elementów kursów.
20
Moodle Moodle (Modular Object-Oriented Dynamic Learning Environment) jest pakietem oprogramowania służącym do tworzenia kursów internetowych. Napisany został w języku PHP i korzysta z baz danych MySQL oraz PostgreSQL.
21
Forum
22
Czat
23
Wiadomości
24
Zarządzanie użytkownikami
25
Zarządzanie zasobami
26
Podsumowanie Zalety: Rozbudowany system komunikacji umożliwiający swobodny przepływ informacji pomiędzy wszystkimi użytkownikami platformy. Braki: Brak możliwości współdzielenia i ponownego wykorzystywania zasobów. Brak obsługi learning objects.
27
docebo Docebo to platforma e-learningowa zawierająca zarówna narzędzia do tworzenia kursów jak i portali internetowych. System składa się z trzech części: Knowledge Management System Learning Management System Content Management System. Nie osbsługuje języka polskiego
28
Forum
29
Czat
30
Wiadomości
31
Zarządzanie użytkownikami
32
Zarządzanie zasobami
33
Zarządzanie zasobami
34
Podsumowanie Zalety: Rozbudowane narzędzia komunikacyjne.
Możliwość współdzielenia zasobów. Wady: Brak obsługi języka polskiego. Brak obsługi learning objects.
35
OLAT OLAT to Learning Management System stworzony w Szwajcarii. Napisany jest w całości w Javie i rozpowszechniany za darmo. System obsługuje język polski.
36
Forum
37
Wiadomości
38
Zarządzanie użytkownikami
39
Zarządzanie zasobami
40
Podsumowanie Platforma posiada dostatecznie rozbudowany system komunikacji jak oraz spełnia wszystkie wymagania dotyczące zarządzania użytkownikami i zasobami.
41
Inne platformy Manhattan Virtual Classroom ATutor Sakai
42
Wnioski Funkcjonalność najbliższą poszukiwanej posiada platforma e-learningowa OLAT. Dokładniejsza analiza możliwości platformy oraz sposobu jej implementacji pozwoli stwierdzić czy możliwe jest zrealizowanie projektu w oparciu o nią.
43
Bibliografia „A Framework for the Pedagogical Evaluation of eLearning Environments” - Sandy Britain, Oleg Liber moodle.com
44
Dziękuję bardzo.
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.