Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Prace na linii kolejowej E 30 na odcinku Kraków Główny Towarowy – Rudzice wraz z dobudową torów linii aglomeracyjnej Kraków, 18 kwietnia 2017 r.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Prace na linii kolejowej E 30 na odcinku Kraków Główny Towarowy – Rudzice wraz z dobudową torów linii aglomeracyjnej Kraków, 18 kwietnia 2017 r."— Zapis prezentacji:

1 Prace na linii kolejowej E 30 na odcinku Kraków Główny Towarowy – Rudzice wraz z dobudową torów linii aglomeracyjnej Kraków, 18 kwietnia 2017 r.

2 HISTORIA PROJEKTU Mapka, opis zakresu realizacji projektu 2002 – 2007
Opracowanie Studium Wykonalności w ramach finansowania z Funduszu Spójności Zadanie Nr 3 - modernizacja odcinka ciągu E 30 Zabrze – Kraków (Podłęże) km 17,585 – 16,500 i odcinka ciągu C-E 30 Kraków Mydlniki – Podłęże km 2,290 – 32,951 2012 Wpisanie projektu na listę projektów dofinansowanych z Instrumentu „Łącząc Europę” (CEF) 2014 – 2015 Opracowanie Studium Wykonalności w ramach finansowania z budżetu (dla przedmiotowego odcinka) Opracowanie dokumentacji przedprojektowej dla Projektu pn. „Prace na linii kolejowej E30 na odcinku Kraków Główny Towarowy – Rudzice wraz z dobudową torów linii aglomeracyjnej na odcinku Kraków Główny – Kraków Płaszów - Kraków Bieżanów Wybór wariantu inwestycyjnego Opracowanie Dokumentacji Projektowej w ramach finansowania POIiŚ Dokumentacja projektowa na modernizację linii kolejowej E30 na odc. Kraków Główny Towarowy - Rudzice wraz z dobudową torów linii aglomeracyjnej na odc. Kraków Główny - Kraków Płaszów - Kraków Bieżanów w ramach projektu POIiŚ 2016 Podpisanie Grant Agreement nr INEA/CEF/TRAN/M2015/ z dn r. 2017 Podpisanie Umowy o dofinansowanie nr CEF/025/2015 z dn r. 2016 – 2017 Pozyskanie decyzji administracyjnych Planowane podpisanie umowy na roboty Mapka, opis zakresu realizacji projektu

3 FINANSOWANIE INWESTYCJI
W ramach perspektywy finansowej POIiŚ Nazwa projektu: POIiŚ Dokumentacja projektowa na modernizacje linii kolejowej E30 na odcinku Kraków Główny Towarowy – Rudzice wraz z dobudową torów linii aglomeracyjnej na odcinku Kraków Główny – Kraków Płaszów – Kraków Bieżanów WPIK nr 45 KR. ŁOBZÓW KRAKÓW GŁÓWNY KR. GRZEGÓRZKI KR. ZABŁOCIE KR. PŁASZÓW KR. PROKOCIM KR. BIEŻANÓW KR. ZŁOCIEŃ KOKOTÓW WĘGRZCE WIELKIE RUDZICE W ramach perspektywy finansowej POIiŚ Nazwa projektu: POIiŚ Dokumentacja projektowa na modernizacje linii kolejowej E30 na odcinku Kraków Główny Towarowy – Rudzice wraz z dobudową torów linii aglomeracyjnej na odcinku Kraków Główny – Kraków Płaszów – Kraków Bieżanów KPK nr 1.039 W ramach perspektywy finansowej CEF Nazwa projektu: CEF Prace na linii kolejowej E 30 na odcinku Kraków Główny Towarowy – Rudzice wraz z dobudową torów linii aglomeracyjnej KPK nr 1.094 Mapka, opis zakresu realizacji projektu

4 Wartość umowy na roboty budowlane
Projekt umieszczony jest na liście podstawowej – CEF Wartość umowy na roboty budowlane 966 254 611,44 zł netto Konsorcjum firm realizujących roboty budowlane STRABAG Sp. z o.o. ul. Parzniewska 10, Pruszków STRABAG Rail a.s. Železničářská čp. 1385/29, Střekov, CZ Ústi nad Labem- Střekov, Republika Czeska STRABAG Áltálanos Épitό Kft. ul. Gábor Dénes 2. (Infopark D épület), H-1117 Budapest, Węgry Krakowskie Zakłady Automatyki S.A. ul. Wielicka 28, Kraków Mapka, opis zakresu realizacji projektu Przedsięwzięcie jest ujęte w wieloletnim programie „Krajowy Program Kolejowy do 2023 roku” pod poz. 94

5 INFORMACJE PODSTAWOWE O MODERNIZOWANYCH LINIACH
Linie kolejowe: magistralne, dwutorowe zelektryfikowane 34 obiekty inżynieryjne znaczenia państwowego w sieci międzynarodowej Długość linii objętych projektem – 19,6 km W tym: km linii kolejowej nr 91 3,6 km linii kolejowej nr 133 Katowice Linia kolejowa nr 133 Dąbrowa Górnicza Ząbkowice – Kraków Główny Mapka, opis zakresu realizacji projektu Linia kolejowa nr 91 Kraków Główny - Medyka Rzeszów

6 POPRAWA KOMFORTU PODRÓŻY
2 nowe przystanki kompleksowo przygotowane do obsługi podróżnych: Kraków Grzegórzki – ul. Grzegórzecka/Dietla Złocień – ul. Złocieniowa 4 przebudowane przystanki dla kompleksowej obsługi podróżnych: Kraków Łobzów Kraków Prokocim Kokotów Węgrzce Wielkie kompleksowa informacja: system dynamicznej informacji pasażerskiej (wizualna i głosowa) czytelne oznakowanie informacje dla osób niepełnosprawnych Mapka, opis zakresu realizacji projektu 6

7 ZAKRES INWESTYCJI – WIĘCEJ POCIĄGÓW
dodatkowa para torów aglomeracyjnych Kraków Główny – Kraków Płaszów 850 m linii kolejowej na estakadzie od ul. Kopernika do ul. Miodowej 2 dodatkowe mosty o długości około 200 m nad Wisłą dodatkowy tor Kraków Płaszów – Kraków Bieżanów 2 lokalne centra sterowania ESTAKADA Mapka, opis zakresu realizacji projektu 7

8 Estakada - linia 91 na odcinku od ul. Kopernika do ul. Grzegórzeckiej
KORZYŚCI Możliwość udostępnienia nowej przestrzeni publicznej w centrum Krakowa Poprawa estetyki Mapka, opis zakresu realizacji projektu WIZUALIZACJA 8

9 Wiadukt - linia 91 nad ul. Grzegórzecką
KORZYŚCI Zachowanie historycznego charakteru zabytkowego obiektu Poprawa estetyki Mapka, opis zakresu realizacji projektu WIZUALIZACJA 9

10 Estakada - linia 91 w rejonie nowobudowanego przystanku Kraków Grzegórzki przy ul. Grzegórzeckiej
KORZYŚCI Stworzenie nowego węzła komunikacyjnego w centrum Krakowa - pociąg, tramwaj, autobus Możliwość budowy Park&Ride pod nowym przystankiem Mapka, opis zakresu realizacji projektu WIZUALIZACJA 10

11 ZAKRES INWESTYCJI – DLA KOLEI I MIASTA
Mapka, opis zakresu realizacji projektu nowy przystanek przebudowany wiadukt lub most 56 obiektów inżynieryjnych – budowa, przebudowa i modernizacja 11

12 DLA KOLEI I MIASTA - korzyści z przebudowy obiektów kolejowych
Wiadukt ul. Łokietka – całkowita przebudowa obiektu. poprawa parametrów prowadzenia ruchu drogowego i pieszego – poszerzenie jezdni do 6 m, nowe chodniki. Wiadukt ul. Miodowa – budowa nowego (dodatkowego) obiektu – funkcja przejścia pod torami. oddzielenie ruchu kołowego od rowerowego i pieszego, poprawa bezpieczeństwa uczestników ruchu. Most rzeka Serafa / ul. Złocieniowa – całkowita przebudowa obiektu. dopuszczenie dwukierunkowego ruchu drogowego – poszerzenie jezdni do 5 m, nowe chodniki oraz bezkolizyjne dojście na perony nowego przystanku osobowego. Mapka, opis zakresu realizacji projektu 12

13 INWESTYCJA W LICZBACH 2 nowe przystanki 4 przebudowywane stacje kolejowe 4 przebudowywane przystanki osobowe 2 dodatkowe mosty o długości około 200 m nad Wisłą 850 m estakad kolejowych 50 km modernizowanych torów 55 km modernizowanej sieci trakcyjnej 200 nowych rozjazdów kolejowych 2 nowe Lokalne Centra Sterowania i Sygnalizacji (LCS)

14 KORZYŚCI Z REALIZACJI PROJEKTU
Poprawa komfortu podróży (bezpieczeństwo, krótszy czas podróży) Nowoczesna infrastruktura pasażerska (funkcjonalne stacje, przystanki) Dostępność kolei dla osób o ograniczonej możliwości poruszania Łączenie kolei i transportu miejskiego –„nowe węzły przesiadkowe” Wygodne podróże aglomeracyjne - dodatkowe tory to więcej pociągów m.in. na odcinku: Kraków Główny Osobowy – Kraków Płaszów – Kraków Bieżanów Lepsza ochrona środowiska naturalnego wzdłuż linii kolejowej Mapka, opis zakresu realizacji projektu

15 RAMOWY HARMONOGRAM REALIZACJI
Czas realizacji przedsięwzięcia – 48 miesięcy od podpisania umowy – planowane rozpoczęcie robót budowlanych, zamknięcie toru nr 1 na odcinku Kraków Główny – Kraków Płaszów – realizacja zamknięć torowych na odcinku Kraków Główny Towarowy - Rudzice, równoczesna realizacja robót budowlanych na całym odcinku objętym Umową Planowane zakończenie robót – Ramowy harmonogram realizacji uwzględnia możliwość ciągłego prowadzenia ruchu pociągów po jednym torze Szczegółowy harmonogram realizacji zostanie przedstawiony przez Wykonawcę po podpisaniu Umowy Mapka, opis zakresu realizacji projektu

16 Ponad 4 mld zł Kraków – nowe możliwości dzięki kolei
wartość projektów KPK, które służą aglomeracji krakowskiej POIiŚ ,,Modernizacja linii kolejowej E 30, etap II, odcinek Zabrze - Katowice – Kraków’’ POIiŚ ,,Budowa połączenia kolejowego MPL „Kraków - Balice” z Krakowem, odcinek Kraków Główny - Mydlniki – Balice’’ POIiŚ ,,Modernizacja linii kolejowej E 30/C-E 30, odcinek Kraków - Rzeszów, etap III” POIiŚ ,,Budowa łącznicy kolejowej Kraków Zabłocie - Kraków Krzemionki” POIiŚ ,,Zintegrowany System Transportu Zbiorowego w aglomeracji krakowskiej ” POIiŚ POIiŚ 7.3-7 POIiŚ 5.2-2 POIiŚ POIiŚ Mapka, opis zakresu realizacji projektu 16

17 Dziękuję za uwagę


Pobierz ppt "Prace na linii kolejowej E 30 na odcinku Kraków Główny Towarowy – Rudzice wraz z dobudową torów linii aglomeracyjnej Kraków, 18 kwietnia 2017 r."

Podobne prezentacje


Reklamy Google