Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

System Monitorowania Kształcenia (SMK)

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "System Monitorowania Kształcenia (SMK)"— Zapis prezentacji:

1 System Monitorowania Kształcenia (SMK)
System Monitorowanie Kształcenia (SMK) jest systemem teleinformatycznym mającym na celu wspomaganie przebiegu procesu kształcenia podyplomowego kadr medycznych. Od dnia 1 lipca 2017 za pośrednictwem systemu SMK przeprowadzane będą: postępowania kwalifikacyjne na wszystkie rodzaje kształcenia; składanie wniosków o dopuszczenie do egzaminu państwowego. W celu skorzystania z SMK niezbędne jest posiadanie: dostępu do internetu; zainstalowanej wersji oprogramowania Java 7 z najnowszą aktualizacją; przeglądarki internetowej Mozilla Firefox, Internet Exlorer (najnowsze wersje) W dalszej części dokumentu przedstawiamy krok po kroku proces mający na celu założenie konta w SMK, uwierzytelnienie tożsamości oraz zweryfikowanie uprawnień. W przypadku wystąpienia problemów z przejściem poszczególnych etapów lub w przypadku potrzeby przeprowadzenia Państwa przez cały proces rejestracji zapraszamy do kontaktu: Europejskie Centrum Kształcenia Podyplomowego Oddział Wrocław tel Oddział Poznań tel

2 Założenie konta w systemie
W celu dokonywania czynności w SMK niezbędne będzie założenie własnego konta w tym systemie za pośrednictwem strony internetowej smk.ezdrowie.gov.pl Wchodzimy na stronę i klikamy ikonę „Załóż konto”

3 Założenie konta w systemie c.d.
Wypełniamy wniosek o założenie konta użytkownika, a następnie klikamy ikonę „Złóż wniosek o założenie konta”

4 Założenie konta w systemie c.d.
Powinniśmy otrzymać komunikat „Poprawnie złożono wniosek o założenie konta” Klikamy „OK” i wracamy do ekranu logowania

5 Założenie konta w systemie c.d.
Odbieramy pocztę . Na podany we wniosku o założenie konta adres przesłane zostało tymczasowe hasło do systemu SMK. Hasło należy zmienić podczas pierwszego logowania. Ponownie wchodzimy na stronę i logujemy się do systemu klikając przycisk „Zaloguj w P2”

6 Założenie konta w systemie c.d.
Jako sposób logowania wybieram Login/Hasło - klikamy na ikonę Login/Hasło Login – wpisujemy adres podany podczas zakładania konta Hasło – wpisujemy hasło tymczasowe, które otrzymaliśmy na adres podany we wniosku Następnie zmieniamy hasło tymczasowe na nowe

7 Uwierzytelnienie tożsamości
Uwierzytelnienia tożsamości można dokonać na dwa sposoby: za pomocą kwalifikowanego podpisu elektronicznego lub za pomocą profilu zaufanego ePUAP (szczegółowe informacje na temat profilu dostępne na stronie przez właściwą, z uwagi na przynależność, Okręgową Izbę Pielęgniarek i Położnych lub Naczelną Izbę Pielęgniarek i Położnych. Po zalogowaniu do systemu przystępujemy do uwierzytelnienia tożsamości. Składamy wniosek o modyfikację uprawnień. Klikamy na ikonę „Wnioski o modyfikację uprawnień”

8 Uwierzytelnienie tożsamości c.d.
a następnie „Nowy wniosek o modyfikację uprawnień” Dane osobowe, adres i adres korespondencyjny zostaną uzupełnione automatycznie przez system.

9 Uwierzytelnienie tożsamości c.d.
Wypełniamy pole o nazwie „Dodatkowe informacje” W polu Grupa biznesowa wybieramy odpowiednio Pielęgniarka lub Położna W polu Grupa funkcjonalna wybieramy Użytkownik

10 Uwierzytelnienie tożsamości c.d.
Wybieramy jednostkę akceptującą wniosek, na przykład Okręgową Izbę Pielęgniarek i Położnych. Z listy rozwijanej wyszukujemy właściwą, z uwagi na przynależność, OIPiP. Klikamy na przycisk w kolumnie „Akcje”, a następnie „Wybierz” Po wybraniu OIPiP klikamy „Dalej”

11 Uwierzytelnienie tożsamości c.d.
Na kolejnej stronie uzupełniamy dane wymagane przez system. Podajemy numer PWZ (numer PWZ składa się z 7 cyfr plus litera A lub P na końcu), a w liście specjalizacji dane o ukończonych kształceniach. Pole tytuł naukowy uzupełniamy tylko w przypadku posiadania tytułu profesora. Następnie klikamy „Zapisz”.

12 Uwierzytelnienie tożsamości c.d.
Po kliknięciu „Zapisz” powinniśmy zobaczyć komunikat: Po kliknięciu „Dalej” należy wybrać opcję podpisania wniosku: Podpis EPUAP (bez konieczności przychodzenia do OIPiP). Szczegółowe informacje na temat profilu zaufanego można zobaczyć pod adresem Podpis kwalifikowany (bez konieczności przychodzenia do OIPiP) Wniosek papierowy (należy wydrukować – konieczna wizyta w OIPiP)

13 Uwierzytelnienie tożsamości oraz weryfikacja uprawnień
Po podpisaniu wniosku powinniśmy zobaczyć potwierdzenie o poprawnym wykonaniu akcji. Teraz należy poczekać, aż Okręgowa Izba Pielęgniarek i Położnych zweryfikuje wniosek. Jeżeli wszystkie dane będą poprawnie wprowadzone po kolejnym zalogowaniu będzie można wybrać rolę Pielęgniarki/Położnej i korzystać z systemu.

14 Życzymy udanego logowania! 
W przypadku problemów związanych z zakładaniem konta lub przejściem przez proces uwierzytelniania prosimy o kontakt z Europejskim Centrum Kształcenia Podyplomowego Oddział Wrocław tel Oddział Poznań tel lub Centrum Systemów Informacyjnych Ochrony Zdrowia Numery telefonów do konsultantów obsługujących infolinię w zakresie SMK: 22 / 22 / 22 / 22 / Życzymy udanego logowania! 


Pobierz ppt "System Monitorowania Kształcenia (SMK)"

Podobne prezentacje


Reklamy Google