Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałJacek Pluta Został zmieniony 8 lat temu
1
M – jak motywacja EWALUACJA WEWNĘTRZNA OBSZAR SKUTECZNOŚĆ PLANOWANIA I REALIZOWANIA PROCESÓW EDUKACYJNYCH W SZKOLE DZIAŁANIA NAUCZYCIELI PODEJMOWANE W CELU MOTYWOWANIA UCZNIÓW DO NAUKI Rok szk. 2013/2014
2
Badaniem objęto: 78 rodziców 78 rodziców 29 nauczycieli 29 nauczycieli 210 uczniów 210 uczniów
3
Przedmiot ewaluacji: Motywowanie ucznia do pracy przez nauczyciela
4
Cele i motywy Badanie jakości i źródła motywacji wśród uczniów Badanie jakości i źródła motywacji wśród uczniów Badanie związku między oceną a rozwojem ucznia Badanie związku między oceną a rozwojem ucznia Badanie wpływu nauczyciela na motywację uczniów Badanie wpływu nauczyciela na motywację uczniów
5
Porównanie odpowiedzi rodziców i uczniów dotyczących czasu poświęconego na naukę w domu
8
Jaka jest reakcja rodziców na złą ocenę dziecka?
9
Czy wg rodziców uczniowie mają problemy z odrabianiem lekcji?
10
Czy Państwa dziecko może liczyć na Państwa pomoc w nauce?
11
Na czyją pomoc w nauce dziecko może liczyć?
12
Czy nauczyciel może liczyć na wsparcie rodziców w procesie motywowania uczniów?
13
Na motywację do nauki (wg uczniów) ma wpływ: TAK/NIE: TAK/NIE: Regularne informacje rodziców o postępach w nauce. (137/73 ) Regularne informacje rodziców o postępach w nauce. (137/73 ) Jasne i terminowe określenie wymagań edukacyjnych z poszczególnych przedmiotów na konkretne poziomy i oceny. (126/84) Jasne i terminowe określenie wymagań edukacyjnych z poszczególnych przedmiotów na konkretne poziomy i oceny. (126/84) Systematyczna kontrola wiedzy i umiejętności ze strony nauczyciela (pytanie na lekcji, kartkówki, sprawdzanie prac domowych). (87/123) Systematyczna kontrola wiedzy i umiejętności ze strony nauczyciela (pytanie na lekcji, kartkówki, sprawdzanie prac domowych). (87/123) Postawa nauczyciela. (163/43) Postawa nauczyciela. (163/43) Sposób prowadzenia zajęć. (164/42) Sposób prowadzenia zajęć. (164/42) Łatwość przedmiotu. (141/69) Łatwość przedmiotu. (141/69) Niechęć do porażki. (107/103) Niechęć do porażki. (107/103)
15
Sukces w szkole
17
Co powoduje, że niechętnie się uczysz?
18
Co przeszkadza w zdobywaniu dobrych ocen?
19
Czy nauczyciel może liczyć na wsparcie rodziców?
20
WNIOSKI KOŃCOWE Nie zawsze środki motywujące stosowane przez nauczycieli przynoszą zamierzony efekt; Duża liczba nauczycieli nie odczuwa wsparcia ze strony rodzica w procesie motywowania uczniów do nauki;
21
Wnioski c.d. Aż 37% uczniów twierdzi, że w nauce pomagają im koledzy; Uczniów najbardziej motywuje postawa nauczyciela i sposób prowadzenia lekcji; Jest odwrócona relacja oceny dostatecznej/dobrej w ocenie siebie przez ucznia i nauczyciela;
22
Wnioski c.d. Mimo że uczniowie chętnie i sprawnie pracują na lekcji, brak systematycznej pracy w domu powoduje, że na sprawdzianach i testach wypadają bardzo słabo; Aż 64% uczniów nie chce osiągnąć żadnego sukcesu w szkole; Aż 18% uczniów nie uczy się wcale w domu, a 28% tylko godzinę.
23
DZIĘKUJEMY ZA UWAGĘ
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.