Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałKazimiera Wolska Został zmieniony 8 lat temu
1
A.M. Zarzycka
2
wartość produktu wyrażona w pieniądzu miernik wartości (z punktu widzenia konsumenta) instrument marketingu A.M. Zarzycka
3
Wartość postrzegana przez konsumenta Postrzegane korzyści Cena = A.M. Zarzycka
4
generuje dochody (zyski) powiązanie z innymi elementami marketingu-mix spójność integracja dźwignia A.M. Zarzycka
5
informacyjna bodźcowa alokacji dochodu A.M. Zarzycka
7
cele marketingowe firmy strategia marketingu-mix koszty organizacja A.M. Zarzycka
8
przetrwanie maksymalizacja zysków bieżących maksymalizacja udziału w rynku wiodąca rola na rynku dzięki produktowi o najwyższej jakości zbieranie śmietanki - skimming A.M. Zarzycka
9
defensywne przetrwanie utrzymanie dotychczasowych nabywców ofensywne maksymalizacja sprzedaży maksymalizacja zysku pozyskanie nowych nabywców zwiększenie sprzedaży produktów substytucyjnych zwiększenie sprzedaży produktów komplementarnych kreowanie określonego wizerunku firmy A.M. Zarzycka
10
charakter rynku popyt konkurencja warunki ekonomiczne polityka cenowa państwa pośrednicy w kanałach dystrybucji A.M. Zarzycka
11
Ep Procentowa zmiana sprzedaży produktu Procentowa zmiana ceny =
12
A.M. Zarzycka
13
popyt sztywny Ep = 0 popyt odwrotnie elastyczny Paradoks Giffena Paradoks Veblena A.M. Zarzycka
14
Kanał bezpośredni a kanał pośredni Wysokość marż, prowizji oraz rabatów Układ sił w kanale dystrybucji A.M. Zarzycka
15
Cena zbytu Marża lub prowizja Cena finalna Producent Pośrednik handlowy Nabywca finalny A.M. Zarzycka
16
Stopień koncentracji produkcji Wielkość udziału przedsiębiorstw w zakupach Koszty i nakład czasu ponoszone przez nabywców w związku z wyborem i zmianą dostawcy Możliwości integracji producentów z handlem A.M. Zarzycka
17
Stopień ich koncentracji Wielkość kupowanych partii produktów Udział w sprzedaży producenta Zasób posiadanych informacji rynkowych Zakres pełnionych funkcji dystrybucji Możliwości przeprowadzenia integracji pionowej wstecz A.M. Zarzycka
18
Układ sił w kanale dystrybucji Podmiot ustalający cenę zbytu Podmiot ustalający cenę finalną 1.Dominacja producenta 2.Dominacja przedsiębiorstwa handlowego 3.Niezależność uczestników kanału 4.Współpraca uczestników kanału Producent Przedsiębiorstwo handlowe Producent Wspólnie producent z przedsiębiorstwem handlowym Producent Przedsiębiorstwo handlowe Wspólnie producent z przedsiębiorstwem handlowym A.M. Zarzycka
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.