Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałEleonora Baranowska Został zmieniony 8 lat temu
1
Raport Analiza i interpretacja wyników próbnego egzaminu maturalnego z matematyki w województwie kujawsko-pomorskim w 2013 r. cz.1 Opracowanie Ewa Ludwikowska Kujawsko-Pomorskie Centrum Edukacji Nauczycieli w Bydgoszczy PLACÓWKA AKREDYTOWANA
2
Do próbnego egzaminu maturalnego z matematyki w lutym 2013 roku przystąpiło 55 liceów oraz 50 techników 7161 uczniów szkół ponadgimnazjalnych województwa kujawsko-pomorskiego Poziom podstawowy pisało 7084 uczniów, Poziom rozszerzony pisało- 881 uczniów
3
Do egzaminu próbnego przystąpiło 105 szkół (a także 12 szkół z woj.pomorskiego, 1 woj. lubuskiego, 1 z Warszawy) 55 liceów 50 techników Struktura piszących egzamin ze względu na liczbę piszących poziom podstawowy 4305 uczniów liceów 2779 uczniów techników
4
Poziom podstawowy
5
Konstrukcja arkusza egzaminacyjnego Arkusz ćwiczeniowy z matematyki w roku 2013 został przygotowany zgodnie z koncepcją i strukturą egzaminu maturalnego z matematyki zdawanego od roku szkolnego 2009/2010 jako egzamin obowiązkowy na poziomie podstawowym. Zgodnie z koncepcją i strukturą egzaminu maturalnego z matematyki zdający egzamin próbny, zarówno na poziomie podstawowym, jak i rozszerzonym mieli do rozwiązania zadania z jednego arkusza egzaminacyjnego. Materiał ćwiczeniowy został tak skonstruowany, aby zbadać stopień opanowania umiejętności określonych w pięciu obszarach standardów wymagań będących podstawą do przeprowadzania egzaminu maturalnego z matematyki: 1. Wykorzystanie i tworzenie informacji 2. Wykorzystanie i interpretowanie reprezentacji 3. Modelowanie matematyczne 4. Użycie i tworzenie strategii 5. Rozumowanie i argumentacja
6
Arkusz podstawowy składał się z 34 zadań, w tym 25 zamkniętych (uczeń wybierał odpowiedź spośród czterech propozycji) oraz 9 zadań otwartych (rozwiązanie i odpowiedź uczeń musiał samodzielnie wytworzyć i zapisać). Za każde poprawnie rozwiązane zadanie zamknięte uczeń uzyskiwał 1 punkt. Wśród zadań otwartych było 6 zadań krótkiej odpowiedzi (KO), za rozwiązanie każdego z nich uczeń mógł uzyskać 2 punkty. Arkusz zawierał także zadania rozszerzonej odpowiedzi (RO)- 2 zadania czteropunktowe i jedno pięciopunktowe.
7
Zadania w arkuszu z poziomu podstawowego sprawdzały umiejętności opisane we wszystkich pięciu obszarach standardów wymagań egzaminacyjnych. Badały one znajomość i rozumienie podstawowych pojęć matematycznych, definicji i twierdzeń oraz umiejętność posługiwania się tą wiedzą w praktyce. Sprawdzały także umiejętność formułowania opisu matematycznego danej sytuacji, doboru odpowiedniej strategii rozwiązania problemu oraz umiejętność analizowania i interpretowania problemów matematycznych. Tematyka zadań egzaminacyjnych obejmowała treści podstawy programowej. Umiejętności zostały zbadane na treściach wszystkich dziesięciu działów podstawy programowej.
8
Województwo kujawsko- pomorskie LiceumTechnikum Średnia20,6123,4315,97 Łatwość0,410,470,32 Odchylenie standardowe 10,4810,947,67 Mediana182215 Wynik najniższy112 Wynik najwyższy 50 49
10
LpZakres treściNr zadania Kuj.- Pom. Łatwość L/T 1. Liczby rzeczywiste1,7,13,15,290,540,59/0,44 2. Wyrażenia algebraiczne2,9,140,690,75/0,61 3. Równania i nierówności16,26,320,390,45/0,28 4. Funkcje3,6,18,22,250,490,56/0,39 5. Ciągi liczbowe4,19,280,550,62/0,44 6. Trygonometria5,200,610,65/0,54 7. Planimetria11,24,270,350,39/0,29 8. Geometria analityczna8,12,23,30,330,450,51/0,35 9. Stereometria17,340,530,58/0,46 10 Elementy statystyki; teoria prawdopodobieństwa i kombinatoryka 10,21,310,370,41/0,29
11
Obszar standardówNr zadania Kujawsko- Pomorskie Łatwość Liceum/ Technikum 1.Wykorzystanie i tworzenie informacji 1,3,4,7,15,16,19,21, 23 0,560,61/0,46 2.Wykorzystanie i interpretowanie reprezentacji 2,5,6,8,9,10,11,12, 14,17,18,20,22,25, 26,28,30 0,570,62/0,49 3. Modelowanie matematyczne 24,31,32 0,220,28/0,13 4.Użycie i tworzenie strategii 13,33,34 0,300,35/0,21 5.Rozumowanie i argumentacja 27,29 0,190,25/0,10
14
Stosuje pojęcie procentu w obliczeniach
15
Odejmuje i mnoży wielomiany
16
Odczytuje z wykresu zbiór wartości funkcji
17
Wyznacza wyrazy ciągu określonego wzorem ogólnym
18
Oblicza wartość funkcji trygonometrycznej kąta ostrego w trójkącie prostokątnym znając długości przyprostokątnych
19
Wyznacza wzór funkcji kwadratowej mając dany fragment jej wykresu
20
Wykonuje obliczenia na potęgach o wykładnikach wymiernych
21
Interpretuje geometrycznie układ równań liniowych z dwiema niewiadomymi
22
Rozkłada wielomian na czynniki stosując metodę grupowania wyrazów
23
Wyznacza medianę
24
Korzysta ze związków między kątem środkowym a wpisanym
25
Bada równoległość prostych na podstawie ich równań kierunkowych
26
Stosuje w obliczeniach działania na logarytmach
27
Wyznacza dziedzinę prostego wyrażenia wymiernego
28
Wykorzystuje interpretację geometryczną wartości bezwzględnej
29
Sprawdzi, że liczba jest rozwiązaniem równania wymiernego
30
Wskazuje kąty między ścianą boczną a płaszczyzną podstawy
31
Wyznacza wzór funkcji liniowej
32
Określa, który wzór ogólny przedstawia ciąg arytmetyczny
33
Stosuje związki między funkcjami trygonometrycznymi kąta ostrego
34
Zlicza obiekty, stosuje zasadę mnożenia
35
Naszkicuje wykres funkcji f(x-2) mając dany wykres funkcji wykładniczej
36
Wyznacza współrzędne środka okręgu
37
Stosuje związki miarowe w figurach płaskich z zastosowaniem trygonometrii (trapez)
38
Wyznacza wartość największą funkcji kwadratowej w przedziale domkniętym
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.