Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałPiotr Mazur Został zmieniony 8 lat temu
1
STRATEGICZNY PROGRAM TRANSPORTOWY DZIELNICY POŁUDNIE W MIEŚCIE GDAŃSKU NA LATA 2014-2020 DYSKUSJA PUBLICZNA Gdańsk 15.04.2015r. Tomasz Budziszewski Biuro Rozwoju Gdańska
2
Strategiczny Program Transportowy dzielnicy Południe w mieście Gdańsku – Uchwała 25 sierpień 2011 Strategiczny Program Transportowy dzielnicy Południe w mieście Gdańsku – aktualizacja 2015 CEL: Ustalenie kolejności realizacji układu drogowego CEL: Ustalenie kolejności realizacji układu drogowego i tramwajowego Strategiczny Program Transportowy dzielnicy Południe w mieście Gdańsku
3
Założenia Analiza układu drogowego i tramwajowego – aktualizacja SPT 2015 ROK 2008ROK 2014 GĘSTOŚĆ ZALUDNIENIA
4
Strategiczny Program Transportowy dzielnicy Południe w mieście Gdańsku na lata 2014 - 2020 – aktualizacja 2015 Cel Ustalenie strategicznych zasad realizacji układu transportowego sprawny efektywny bezpieczny Zrównoważony proces rozwoju systemu transportu poprzez: optymalizacje uzyskiwanych efektów ruchowych i funkcjonalnych ograniczania środowiskowych skutków realizacji inwestycji, zapewnienia udziału społeczności lokalnej w opiniowaniu programu.
5
Analiza układu drogowego i tramwajowego – aktualizacja SPT 2015 Analiza wielokryterialna - Metoda AHP (Analytic Hierarchy Process) Budowa modelu hierarchicznego – wybór wariantów Wybór kryteriów, określenie wskaźnika istotności kryteriów Proces obliczeniowy – określenie preferencji wariantów względem każdego kryterium Klasyfikacja analizowanych elementów Transportowy Model Symulacyjny Horyzont czasowy 2020 Założenia
6
Analiza układu drogowego i tramwajowego – aktualizacja SPT 2015 ISTNIEJĄCY UKŁAD TRANSPORTOWY – WARIANT 0 Tram SKM PKM Pętla tramwajowa Przystanek SKM Przystanek PKM
7
Założenia Analiza układu drogowego i tramwajowego – aktualizacja SPT 2015 ANALIZOWANE ELEMENTY UKŁADU TRANSPORTOWEGO 01Nowa Bulońska Północna 02Trasa PP 03Nowa Jabłoniowa 04Nowa Warszawska 05Myśliwska 06Nowa Bulońska Południowa 07Nowa Podmiejska 08Nowa Małomiejska 09Nowa Chmielna 10Nowa Świętokrzyska 11Nowa Niepołomicka 12Nowa Zakoniczyńska 13Nowa Unruga 14Nowa Politechniczna 15Nowa Cienista Tram Tram SKM PKM Pętla tramwajowa Przystanek SKM Przystanek PKM
8
Analiza układu drogowego i tramwajowego – aktualizacja SPT 2015 K1 - Stopień wykorzystania taboru K2 - Średni czas podróży transportem zbiorowym K3 - Liczba osób wsiadających i wysiadających K4 - Szacunkowy koszt inwestycji K5 - Średni czas podróży transportem indywidualnym K6 - Stopień wykorzystania drogi K7 - Koszt eksploatacji pojazdów i użytkowników infrastruktury drogowej Założenia
9
METODA AHP – ISTOTNOŚĆ KRYTERIÓW Analiza układu drogowego i tramwajowego – aktualizacja SPT 2015 Założenia
10
Analiza układu drogowego i tramwajowego – aktualizacja SPT 2015 Analizowany odcinekSzacunkowy koszt N.Podmiejska-N.Małomiejska-N.Chmielna401 mln Nowa Politechniczna388 mln Nowa Świętokrzyska340 mln Nowa Bulońska Północna276 mln Nowa Małomiejska - Nowa Podmiejska220 mln N.Świętokrzyska Wsch. – N. Niepołomicka191 mln Nowa Bulońska Południowa165 mln Nowa Małomiejska-Trasa PP155 mln Nowa Jabłoniowa153 mln Nowa Warszawska129 mln Nowa Cienista120 mln Nowa Unruga - Nowa Warszawska106 mln Trasa PP59 mln Nowa Zakoniczyńska30 mln Nowa Myśliwska21 mln Założenia ANALIZOWANY ODCINEKSZACUNKOWY KOSZT
11
01 Nowa Bulońska Północna 02 Nowa Politechniczna 03 Nowa Jabłoniowa 04 Nowa Warszawska 05 Nowa Świętokrzyska 06 Nowa Bulońska Południowa 07 Małomiejska-Podmiejska- Chmielna 08 Nowa Cienista 09 Nowa Myśliwska 10 Trasa PP 11 Nowa Unruga-Nowa Warszawska 12 Nowa Zakoniczyńska 13 Małomiejska-Podmiejska 14 Nowa Świętokrzyska-Nowa Niepołomicka 15 Małomiejska-PP Proces obliczeniowy – określenie preferencji wariantów względem każdego kryterium
12
01 Nowa Bulońska Północna 02 Nowa Politechniczna 03 Nowa Jabłoniowa 04 Nowa Warszawska 05 Nowa Świętokrzyska 06 Nowa Bulońska Południowa 07 Małomiejska-Podmiejska- Chmielna 08 Nowa Cienista 09 Nowa Myśliwska 10 Trasa PP 11 Nowa Unruga-Nowa Warszawska 12 Nowa Zakoniczyńska 13 Małomiejska-Podmiejska 14 Nowa Świętokrzyska-Nowa Niepołomicka 15 Małomiejska-PP Proces obliczeniowy – określenie preferencji wariantów względem każdego kryterium
13
Wyniki analizy realizacji układu drogowego i tramwajowego – aktualizacja SPT 2015 [Istotność %] 1 2 3 Wyniki
14
Wyniki analizy realizacji układu drogowego i tramwajowego – aktualizacja SPT 2015 Wyniki 1.Nowa Politechniczna 2.Nowa Bulońska Północna 3.Nowa Warszawska Nowa Jabłoniowa Nowa Świętokrzyska Tram SKM PKM Pętla tramwajowa Przystanek SKM Przystanek PKM
15
Skutki realizacji układu drogowego i tramwajowego – aktualizacja SPT 2015 Prognoza oddziaływania na środowisko wpływ na zdrowie ludzi emisja hałasu; emisja zanieczyszczeń; wpływ na środowisko przyrodnicze zajmowanie terenów czynnych biologicznie; zawężanie lub rozcinanie ciągów ekologicznych;
16
Prognoza oddziaływania na środowisko mapa różnic w poziomie hałasu po realizacji dróg Nowa Bulońska Nowa Jabłoniowa Nowa Świętokrzyska Nowa Warszawska Nowa Politechniczna Skutki realizacji układu drogowego i tramwajowego – aktualizacja SPT 2015
17
Prognoza oddziaływania na środowisko planowane drogi i sąsiedztwo obszarów cennych przyrodniczo
18
PODSUMOWANIE Wytypowano 5 najistotniejszych elementów: 1.Nowa Politechniczna; 2.Nowa Bulońska Północna; 3.Nowa Warszawska; Nowa Jabłoniowa; Nowa Świętokrzyska. Koszt wybranych inwestycji: 1,3 mld zł Uzyskane efekty: Poprawa warunków ruchu Skrócenie czasu podróży Poprawa dostępności Różnice w dokumentach z 2011 i 2015
19
PODSUMOWANIE Wyłożenie do publicznego wglądu projektu Programu wraz z Prognozą oddziaływania na środowisko 1.04.2015r. – 30.04.2015r. www.gdansk.pl www.brg.gda.pl Biuro Rozwoju Gdańska, ul. Wały Piastowskie 24 Składanie uwag do projektu Programu 21.05.2015r. e-mail: gdansk-poludnie@gdansk.gda.pl Biuro Rozwoju Gdańska, ul. Wały Piastowskie 24
20
Dziękuję za uwagę
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.