Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałNatalia Witkowska Został zmieniony 8 lat temu
1
Opracowanie: Radosław Wroński Wpływ prędkości ruchu pojazdów na emisję zanieczyszczeń, hałas i bezpieczeństwo pieszych
2
Opracowanie: Radosław Wroński Wpływ prędkości na emisję Wprowadzanie stref tempo 30 – redukcja prędkości z 50 do 30 km/h Na podstawie badania „An evaluation of the estimated impacts on vehicle emissions of a 20mph speed restriction in central London” wykonanego przez Centre for Transport Studies Imperial College London w kwietniu 2013 Emisja Typ samochoduOgraniczenie prędkości (km/h około)NOX (g/km)PM10 (g/km)CO2 (g/km) Benzynowy 1,4 - 2,0 litra, Euro IV300,07260,00218271,95 Benzynowy 1,4 - 2,0 litra, Euro IV500,06730,00237266,35 Wpływ redukcji ograniczenia prędkości do 30 km/h7,88%-8,02%2,10% Diesel 1,4 - 2,0 litra, Euro IV300,74370,01758201,58 Diesel 1,4 - 2,0 litra, Euro IV500,81040,01917203,48 Wpływ redukcji ograniczenia prędkości do 30 km/h-8,23%-8,29%-0,93% Udział samochodów benzynowych40% Udział samochodów z silnikiem diesla60% Wpływ redukcji ograniczenia prędkości do 30 km/h wszystkie samochody -7,39%-8,27%0,48%
3
Opracowanie: Radosław Wroński Wpływ prędkości na emisję Charakterystyka ruchu w strefie tempo 30 (20 mil na godzinę) to średnia prędkość zbliżona do maksymalnej, co objawia się mniejszym udziałem przyśpieszania i hamowania a większym udziałem jazdy ze stałą prędkością. Stąd bierze się zmniejszone zużycie paliwa i emisja. Długoterminowo redukcja emisji może być nawet dwukrotnie wyższa ze względu na spadek ruchu wywołany ograniczeniami prędkości.
4
Opracowanie: Radosław Wroński Wpływ prędkości na emisję Analiza efektów ograniczeń prędkości ze 120 i 100 km/h przeprowadzona przez Uniwersytet w Delft w lutym 2010:
5
Opracowanie: Radosław Wroński Wpływ prędkości na hałas Na podstawie: Andersen B.: Støjudsendelse fra biler på vejnettet. Kgs. Lyngby. Danish Transport Research Institute. Report 2. 2003 Zmniejszenie prędkości ruchu [km/h] Zmniejszenie poziomu L AE – pojazdy lekkie Zmniejszenie poziomu L AE – pojazdy ciężkie z 130 do 1201,0 dB- z 120 do 1101,1 dB- z 110 do 1001,2 dB- z 100 do 901,3 dB1,0 dB z 90 do 801,5 dB1,1 dB z 80 do 701,7 dB1,2 dB z 70 do 601,9 dB1,4 dB z 60 do 502,3 dB1,7 dB z 50 do 402,8 dB2,1 dB z 40 do 303,6 dB2,7 dB
6
Opracowanie: Radosław Wroński Wpływ prędkości na hałas Sumarycznie dla likwidacji podniesionych dopuszczalnych prędkości 70 oraz 80km/h i wprowadzenia stref 30: Zmniejszenie prędkości ruchu [km/h] Zmniejszenie poziomu L AE – pojazdy lekkie Zmniejszenie poziomu L AE – pojazdy ciężkie z 80 do 505,9 dB4,3 dB z 70 do 504,2 dB3,1 dB z 50 do 306,4 dB4,8 dB
7
Opracowanie: Radosław Wroński Wpływ prędkości na bezpieczeństwo Średnie prawdopodobieństwo śmierci osoby potrąconej przez pojazd w zależności od prędkości uderzenia wynosi 10% dla 30 km/h oraz 90% dla 50 km/h:
8
Opracowanie: Radosław Wroński Wpływ prędkości na bezpieczeństwo Graniczna rzeczywista prędkość ruchu ze względu na bezpieczeństwo pieszych to 65km/h. Taka jest średnia prędkość ruchu w dużych miastach na ulicach z ograniczeniem do 50 km/h. Wszystkie wyższe prędkości drastycznie podnoszą ryzyko śmierci.
9
Opracowanie: Radosław Wroński Antysmogowe działania w Paryżu Ograniczenie prędkości do 20 km/h Zmasowane kontrole Darmowa komunikacja miejska Parzyste numery rej. w dni parzyste i odwrotnie Wyjątki: minimum 3 pasażerów lub najwyższa norma Euro Główny cel: zniechęcenie do jazdy samochodem Efekt: 40% redukcji ruchu
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.