Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Przedsiębiorczość Technologiczna prezentacja końcowa Projekt „DRONIX” LP.Imię i nazwiskoSpecjalność 1Andrzej BłachnioSRL 2Michał CzarneckiSRL 3Katarzyna.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Przedsiębiorczość Technologiczna prezentacja końcowa Projekt „DRONIX” LP.Imię i nazwiskoSpecjalność 1Andrzej BłachnioSRL 2Michał CzarneckiSRL 3Katarzyna."— Zapis prezentacji:

1 Przedsiębiorczość Technologiczna prezentacja końcowa Projekt „DRONIX” LP.Imię i nazwiskoSpecjalność 1Andrzej BłachnioSRL 2Michał CzarneckiSRL 3Katarzyna KukwaSRK 4Klaudia MarkiewiczSRK 5Marcin MieciekSRL 6Filip PieńkowskiLiTTS 7Katarzyna PryjomskaSRL 8Mateusz RudnickiSRL Politechnika Warszawska Wydział Transportu Lato 2013/2014

2 Pomysły na biznes High-Tech „ IMAGINE” – wytwórnia reklam telewizyjnych i radiowych  Produkt: reklama telewizyjna, radiowa  Branża: usługi  Klienci: osoby prywatne, firmy, instytucje „DRONIX” – firma produkująca bezzałogowe statki powietrzne  Produkt: mały samolot bezzałogowy  Branża: produkcja  Klienci: firmy geodezyjne, kartograficzne „SYSTER” – projektowanie i wdrażanie systemów komputerowych oraz systemów sterowania  Produkt: systemy komputerowe, systemy sterowania  Branża: usługi  Klienci: firmy, fabryki, banki, urzędy, sklepy Do realizacji wybraliśmy pomysł nr 2 – najciekawszy, mała konkurencja, dynamicznie rozwijający się rynek, największa ocena punktowa według EVA

3 Opis projektu Naszym produktem jest bezzałogowy statek powietrzny – dron, który będzie wykorzystywany jako nośnik specjalistycznego sprzętu. Naszymi klientami są osoby, instytucje, firmy świadczące usługi geodezyjne i geologiczne. Pomagamy klientom w wykonywaniu pomiarów, map trudno dostępnych terenów za pomocą dronów wyposażonych w odpowiednie urządzenia pomiarowe.

4 Rynek, konkurencja Polski rynek szacowany jest na 5,5 tyś podmiotów wykonujących usługi geodezyjne, rynek jest ustabilizowany. Planujemy rozpoczęcie działalności na rynku polskim i stopniowe poszerzenie obszaru dystrybucji na rynek Europy Zachodniej, Stanów Zjednoczonych. Bariery wejścia na rynek: – przekonanie klientów do zmiany dotychczasowym stosowanych metod pomiarowych na metody nowatorskie, – cena produktu, – rozpoczęcie produkcji oraz dopracowanie niezawodnego produktu ( bariera czasowa). Konkurencja: na polskim rynku jedyną konkurencją są drony „Pteryx” firmy Trigger Composites, których podstawowym zadaniem jest fotomapowanie. Swój produkt kierują do wielu branż: fotogrametrii, reklamy (filmy i zdjęcia), ochrony nieruchomości, obserwacji środowiska naturalnego, ratownictwa, rolnictwa precyzyjnego, badań naukowych.

5 Warunki realizacji projektu Zasoby ludzkie:  lider – osoba odpowiedzialna za całość projektu  osoby odpowiadające za dział technologiczny, produkcję oraz udoskonalenia,  osoba odpowiadająca za sprzedaż, promocję oraz dojście do klienta. Projektowanie:  będzie przebiegało poprzez dostępną wiedzę oraz współpracę z firmami wykonującymi tego typu urządzenia Produkcja:  opierać się będzie na montażu podzespołów (elektronicznych itd.) zamawianych u zewnętrznych dostawców i producentów  następnie drony będą wyposażane w odpowiednie urządzenia pomiarowe wykorzystywane w do swoich zadań.

6 Wykonalność finansowa (na kwartał): – Konieczne zasoby na początek – 100 tysięcy złotych (nakłady finansowe pokrywające produkcję 2 dronów, pensje, materiały biurowe i projektowe, wynajem i zorganizowanie biura) – Finansowanie – wkład własny (40 tys. zł), UE (rozwój obszarów wiejskich) - fundusz pożyczkowy (78 tys. zł), anioły biznesu itp. – Koszty – (wynagrodzenie pracowników, prace software’owe i projektowe, fabryczne koszty budowy dronów, telefon, internet, wynajem biura.) – Wielkość i dynamika zakładanej sprzedaży – 2 drony sprzedane w drugim kwartale, przewidywany wzrost 50% w kolejnych kwartałach, poparty wysokim zainteresowaniem innych firm geodezyjnych, po dobrych opiniach pierwszych klientów

7 Działania marketingowe 4P Product- naszym celem jest opracowanie drona w taki sposób, aby wersja podstawowa dawała kompleksowe możliwości działania przy pracach geodezyjnych. Wraz z produktem oferujemy kompleksową obsługę serwisową oraz szkolenie z obsługi i wykorzystania urządzenia. Price - cena naszego produktu nie będzie wygórowania w porównaniu do możliwości które daje produktu oraz w porównaniu z innymi mierniczymi sprzętami wykorzystywanymi w geodezji. Promotion- do klienta będziemy starali się dotrzeć wieloma kanałami, zaczynając od targów, poprzez prasę branżową, marketing bezpośredni (umawianie się na spotkania), wysyłanie mail'i ofertowych (po zdobyciu listy mailingowej), internetową reklama kontekstową Place- w wypadku naszej sprzedaży nie będzie bardzo istotne

8 Co nas wyróżnia? pierwszeństwo na rynku, dopracowanie produktu do branży geodezyjnej (zainstalowanie odpowiedniego sprzętu), możliwość doboru wyposażenia tak aby produkt był odpowiedni dla konkretnego klienta, kompleksowość: usługa sprzedaży produktu (drona), przeszkolenie z obsługi produktu, serwis eksploatacyjny oraz naprawczy.

9 Dlaczego warto kupić nasz produkt? Produkt pozwala na zaoszczędzenie wielu praco- godzin w porównaniu do bieżących metod pomiarowych. Produkt znacznie ułatwia pracę ( zastąpienie pracy fizycznej elektroniką). Daje możliwość wyeliminowania żmudnej oraz uciążliwej pracy w terenie na rzecz obsługi programów komputerowych. Produkt przyczynia się do wyeliminowania błędów ludzkich i pomiarowych.

10 Model biznesowy

11 Wywiady przeprowadzone z potencjalnymi klientami Sprawdzeniu poddaliśmy hipotezy z rubryki „wartość” z naszej kanwy modelu biznesowego dotyczące oszczędności czasu oraz trudności w pracy na dużych obszarach, a także w trudno dostępnych miejscach. Dotarliśmy do 4 przedstawicieli firm geodezyjnych, geologicznych Wywiady zostały przeprowadzone wśród przedstawicieli różnych środowisk zajmujących się geodezją i kartografią. Byli to m. in. właściciele lokalnych firm, pracownik Instytutu meteorologii i gospodarki wodnej, czy też członek Stowarzyszenia Studentów GiK PW ‘GEOIDA’. Pytania, które zadawaliśmy: – Co jest czasochłonne/żmudne w pracy geodety? – Jak wygląda proces sporządzania map? – W jaki sposób radzisz sobie z trudno dostępnymi miejscami, dużymi obszarami?

12 Wyniki i wnioski z przeprowadzonych wywiadów Pomimo różnorodności środowisk geodezyjnych do których dotarliśmy, odpowiedzi na nasze pytania były zbliżone. Wynikało z nich iż najbardziej czasochłonne w pracy geodety jest sporządzenie operatu (sprawozdania z prac w terenie), a także dowiedzieliśmy się, że obszarów niewidocznych i niedostępnych nie da się pomierzyć. Wstępnie nasze założenia zostały potwierdzone. Drony znalazłyby zastosowanie przy pomiarach terenów zalesionych oraz jednocześnie niedostępnych i niewidocznych. Dodatkowo podsunięto nam pomysł wykorzystania dronów do monitorowania stanów zbiorników wodnych oraz wałów rzecznych.

13 Model Biznesowy #2

14 Jakie dalsze kroki należy podjąć? Chcielibyśmy dotrzeć do 5% potencjalnych klientów na polskim rynku w pierwszym półroczu działalności naszej firmy Naszym kamieniem milowym będzie zdobycie jak największej ilości informacji o tych firmach, jakich klientów obsługują (jak duże zlecenia wykonują)


Pobierz ppt "Przedsiębiorczość Technologiczna prezentacja końcowa Projekt „DRONIX” LP.Imię i nazwiskoSpecjalność 1Andrzej BłachnioSRL 2Michał CzarneckiSRL 3Katarzyna."

Podobne prezentacje


Reklamy Google