Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałMateusz Leśniak Został zmieniony 8 lat temu
1
Świadome planowanie – świadomy wybór, czyli zajęcia z doradztwa zawodowego w gimnazjum Dorota Cebulak, Jolanta Wydmuch – doradca zawodowy w Gimnazjum nr 14 we Wrocławiu Kim będę ?
2
Dorota Cebulak, Jolanta Wydmuch – doradca zawodowy w Gimnazjum nr 14 we Wrocławiu … poznawaniu siebie – swoich mocnych stron i ograniczeń, zasad kreowania własnego wizerunku, Działania doradcy pomagają nam w… …zaplanowaniu dalszej ścieżki edukacyjnej i drogi zawodowej, …przygotowaniu do zaistnienia na rynku pracy, …zdobyciu umiejętności gospodarowania swoimi zasobami, zarządzania czasem,
3
Dorota Cebulak, Jolanta Wydmuch – doradca zawodowy w Gimnazjum nr 14 we Wrocławiu „Większość z nas spędza połowę czasu, marząc o rzeczach, które moglibyśmy osiągnąć, gdyby nie to, że połowę czasu spędzamy na marzeniach.” Aleksander Woolcott Moduł 2 - Efektywne gospodarowanie czasem. Tematy: Pułapki czasowe. Czas pracuje na moją korzyść. Nadmiar jest szkodliwy. Scenariusz zajęć z uczniami klasy 1
4
Dorota Cebulak, Jolanta Wydmuch – doradca zawodowy w Gimnazjum nr 14 we Wrocławiu Temat: Czas pracuje na moją korzyść. Cele: uczeń charakteryzuje tzw. pożeracze czasu poznaje skuteczne sposoby gospodarowania czasem wskazuje korzyści płynące z racjonalnego planowania czasu analizuje zagrożenia utrudniające mu racjonalne wykorzystanie czasu Metody i formy pracy: praca w grupach, gra dydaktyczna Materiały: komplet kart dla każdego zespołu wraz z instrukcją oraz karta wyników test – Planuję efektywnie (płyta CD) Scenariusz zajęć z uczniami klasy 1
5
Dorota Cebulak, Jolanta Wydmuch – doradca zawodowy w Gimnazjum nr 14 we Wrocławiu Temat: Czas pracuje na moją korzyść. Przebieg zajęć: 1.Uczestników zajęć dzielimy na 5-osobowe zespoły. 2.Każda grupa otrzymuje materiały do gry (instrukcja, tabela wyników, talia 32 kart). 3.Rozgrywki zespołów, prezentacja wyników. 4. Wnioski, refleksja - wymienienie pożeraczy czasu. 5. Podsumowanie – test Planuję efektywnie (płyta CD) Scenariusz zajęć z uczniami klasy 1
6
Dorota Cebulak, Jolanta Wydmuch – doradca zawodowy w Gimnazjum nr 14 we Wrocławiu „Umiejętność kierowania własnym rozwojem jest dla człowieka jego mądrością i jedną z dróg uniezależnienia się od losu” /Z. Pietrasiński/ Moduł 3 - Co dalej? Dokonaj wyboru. Tematy: Czego się uczyć? – koszt alternatywny decyzji edukacyjnej. Jeden zawód- kilka dróg. Mój przyszły zawód – szanse i zagrożenia. Pomyśl o przyszłości! – gra dydaktyczna. Wybieram szkołę ponadgimnazjalną. Scenariusz zajęć z uczniami klasy 3
7
Dorota Cebulak, Jolanta Wydmuch – doradca zawodowy w Gimnazjum nr 14 we Wrocławiu Temat: Pomyśl o przyszłości! – gra dydaktyczna. Cele: uczeń dostrzega konsekwencje i koszty związane z zaniechaniem nauki omawia skutki podejmowania niewłaściwych wyborów związanych z własną edukacją dostrzega możliwości poszerzania swojej wiedzy i umiejętności, określa własne atuty Metody i formy pracy: praca w grupach, gra dydaktyczna Materiały: Zestawy do gry – plansza, kostka, pionki Scenariusz zajęć z uczniami klasy 3
8
Dorota Cebulak, Jolanta Wydmuch – doradca zawodowy w Gimnazjum nr 14 we Wrocławiu Temat: Pomyśl o przyszłości! – gra dydaktyczna. Przebieg zajęć: 1.Uczestników zajęć dzielimy na 5-osobowe zespoły. 2.Każda grupa otrzymuje zestaw do gry (instrukcja, plansza, pionki, kostka). 3. Rozgrywki zespołów. 4.Poprosimy zwycięzców o wymienienie wszystkich działań opisanych na kartach, które prowadziły do szybkiego osiągnięcia mety. 5.Podsumowanie – uczniowie na plakatach wypisują dobre rady, jak nie marnować szans na uzyskanie jak najlepszej dla siebie edukacji. Scenariusz zajęć z uczniami klasy 3
9
DZIĘKUJEMY ZA UWAGĘ Dorota Cebulak, Jolanta Wydmuch – doradca zawodowy w Gimnazjum nr 14 we Wrocławiu
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.