Zajęcia przyrodnicze w najbliższej okolicy i ekopracowni

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Polskie parki narodowe
Advertisements

INNOWACJA PEDAGOGICZNA O CHARAKTERZE PROGRAMOWYM
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
JEM ZDROWO PROJEKT EDUKACYJNY W RAMACH PROGRAMU SZKOŁA Z KLASĄ 2.0
MAŁA SZKOŁA WIELKA SZANSA PRIORYTET IX, PODDZIAŁANIE PO KL, WYRÓWNYWANIE SZANS EDUKACYJNYCH UCZNIÓW Z GRUP O UTRUDNIONYM DOSTĘPIE DO EDUKACJI ORAZ.
KOLEKCJONOWANIE ROŚLIN
Nasz priorytet – to ochrona środowiska …..Człowieku! Obudź się! Czy musisz być głuchy na Ziemi wołanie? Ważne problemy masz do rozwiązania. Pamiętaj trując.
Krajobraz stepu.
Starorzecze Rzeki Łeby – wartość przyrodnicza naszego regionu.
Ustawa o ochronie przyrody z 16 kwietnia 2004
"Trudne słowo ekologia"  Nauka o strukturze i funkcjonowaniu przyrody, zajmująca się badaniem oddziaływań pomiędzy organizmami a ich środowiskiem oraz.
OCHRONY ŚRODOWISKA I GOSPODARKI WODNEJ
Halina Skorupska, SP4 Poznań
10 maja 2011 r. III gimnazjum LIKWIDOWAŁA DZIKIE WYSYPISKA.
Dyskretny urok biologicznych obserwacji mikroskopowych
„Zrozumieć świat” 2011 / 2012.
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
EKOLOGICZNY PROJEKT EDUKACYJNY
Stan edukacji leśnej w polskich szkołach
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Przed Po Od 2011 roku trwa w szkole zbiórka baterii które na podstawie umowy odbiera Organizacja Odzysku S.A. Reba.
Kolekcje roślin. Obserwacje zwierząt
Wie und was haben wir im Deutschunterricht in der zweiten Klasse gelernt? Jak i czego nauczyliśmy się na lekcjach języka niemieckiego w klasie II ? Katarzyna.
Zadania w ramach projektu Czysta Małopolska
Społeczna Ochrona Przyrody
Program edukacyjny „Trzymaj formę”
„Nasz Zielony Zakątek przy Przedszkolu Samorządowym w Gorzkowicach”.
KTO JEST PRZYJACIELEM LASU?
Kto jest przyjacielem lasu?. Las to miejsce, które tworzy wiele składników. One z kolei tworzą wspaniałe miejsce życia wielu organizmów, dzięki którym.
Prawdziwy przyjaciel lasu
„Zajęcia z metod i technik uczenia się” 1.
W Gimnazjum nr 6 we Wrocławiu. Dnia 23 września 2014 r. odbyły się w naszej szkole interaktywne pokazy organizowane w ramach XVII Dolnośląskiego Festiwalu.
,,Poznaj różnicę Arboretum – Las' '. Mogłoby się wydawać, że Arboretum i las są prawie identyczne, przede wszystkim dlatego, że na terenie obu z nich.
„ Serce jako organ życia i uczuć”
LAS W MOJEJ OKOLICY Dobrzewino. Las-Kompleks roślinności swoisty dla danego kontynentu geograficznego charakteryzujący się dużym udziałem drzew rosnących.
PANI BARBARA PRZYJACIEL LASU. Nasza szkoła mieści się na parterze budynku Zespołu Szkół Leśnych w Biłgoraju. W ”Leśniku” od 1989r. pracuje Pani Barbara.
Różnorakie działania proekologiczne w naszym gimnazjum mają swoją inspirację w osobie patrona szkoły profesora Władysława Szafera oraz czynne wsparcie.
DZIEŃ OTWARTY. 1 KWIETNIA 2014 R. W ZSP W K ONIECPOLU ODBYŁ SIĘ DZIEŃ OTWARTY. U CZNIOWIE SZKÓŁ GIMNAZJALNYCH POZNALI OFERTĘ EDUKACYJNĄ SZKOŁY, WZIĘLI.
Opracowała Martyna Zygmuntowicz klasa VI.
Jestem przyjacielem lasu!
Projekt szkolny 2012/2013. Praca nad projektem O W roku szkolnym 2012/2013 pracowaliśmy bardzo zawzięcie nad naszym szkolnym projektem. W projekt włożyliśmy.
Natalia Biesiada kl. VIa Szkoła Podstawowa nr 3 w Pleszewie im. Powstańców Wielkopolskich.
KLASA III c SZKOŁA PODSTAWOWA NR 4 W LUBANIU. W ramach realizacji projektu podzieleni zostaliśmy na sześć grup zadaniowych. PTAKI SSAKI OWADY RYBY OPIEKUNOWIE.
Gramy z TIK-iem, nasze pomysły na gry edukacyjne dla małych i dużych To tytuł naszego projektu edukacyjnego, który realizujemy w ramach Programu Szkoła.
Jak dotrzeć do przyrody, która znajduje się
„Mój ruch to czyste środowisko” Projekt edukacji ekologicznej współfinansowany przez WFOŚiGW.
Lekcje z komputerem, 2006.
Rola ogrodów botanicznych w ochronie różnorodności biologicznej
Nasza działalność jako Szkoły z Klasą. Cel naszego spotkania: 1. Założenia projektu „W ramach kolejnej odsłony akcji, Szkoły z Klasą 2.0, skupiamy się.
DZIAŁALNOŚĆ ZIELONEGO PATROLU NR 6 GIMNAZJUM NR 1 W KIELCACH. LIDER MAŁGORZATA SZYMCZYK.
P RZYJACIEL LASU „Kto jest przyjacielem lasu ?”. „K TO JEST PRZYJACIELEM LASU ?” Przyjacielem lasu jest każdy z nas. Wystarczy tylko być czujnym, uważnym,
EKSPERYMENTY I OBSERWACJE NA LEKCJACH BIOLOGII I PRZYRODY
Zajęcia edukacji ekologicznej Prowadzący: Beata Rychlik.
  Mieszka w lesie   Żywienie: nadziemne lub podziemne. Zjada części roślin, wodę z rosy, rzadko samą wodę, młode pędy, gałązki drzew i krzewów..
EKOZONA Zespo ł u Szkó ł Zawodowych nr 1 w Zdu ń skiej Woli.
Program Operacyjny Kapitał Ludzki Konkurs pn.: „Start w przyszłość” na najciekawsze zajęcia realizowane w ramach projektu systemowego Województwa.
RÓWNAMY SZANSE TWORZYMY MOŻLIWOSCI SP im. Ks. Jana Twardowskiego w Tylmanowej koordynator projektu Jadwiga Czajka.
„Warmię i Mazury kochamy, o przyrodę dbamy” „Na tropie pomników przyrody” Szkoła Podstawowa nr 19 Elbląg 2014.
WSTĘP DO LEKCJI Powtórzenie treści poznanych na poprzedniej lekcji.
Badania,doświadczenia i eksperymenty przyrodnicze
WYCIECZKI PRZYRODNICZE. Wycieczka do Centrum Nauki Kopernik Dzieci poznawały prawa przyrody poprzez samodzielne przeprowadzanie doświadczeń na interaktywnych.
INNOWACJA PEDAGOGICZNA
Kalendarium z życia klasy akademickiej
Wpływ biocenozy mokradłowej na retencję wody w Dolinie Huczwy
Nasza EKO SZKOŁA Witajcie w SP118.
W poszukiwaniu „Pani Jesieni” Specer na Forty Bema
ZAIMEK sprawdzian gramatyczny dla klasy szóstej warsztaty językowe z języka polskiego – Janusz Aftyka.
Dzień Ziemi Uczniowie uczęszczający do świetlicy szkolnej poznawali dzieje naszej planety Ziemi: jak powstała, jaki ma kształt, jak się porusza, zapoznali.
EKOSYSTEM – WSPÓŁZALEŻNOŚĆ ŚRODOWISKA I ORGANIZMÓW EWELINA POCZOPKA KLASA IVG.
Szkoła Podstawowa nr 1 Twórcze umysły im. Wojska Polskiego w Żywcu
Zapis prezentacji:

Zajęcia przyrodnicze w najbliższej okolicy i ekopracowni

Zajęcia w terenie W najbliższym otoczeniu uczyli się rozpoznawać pospolite gatunki drzew, krzewów i roślin zielnych. Uczniowie klasy czwartej ćwiczyli określanie kierunków geograficznych.

Uczniowie zbierali rośliny na zielnik

Uczniowie poznali organizmy różnych środowisk pola stawu

lasu łąki

Zajęcia w ekopracowni Uczniowie rozmawiali o rodzajach odpadów i prawidłowym sposobie ich segregacji. Dzieci w praktyczny sposób przećwiczyły segregację odpadów.

Uczniowie oznaczali i suszyli zebrane rośliny na zielnik

Dzieci poznały składniki pogody i dokonywały ich pomiarów przy użyciu termometru i ściennej stacji pogody.

Uczniowie oglądali różne filmy przyrodnicze Uczniowie klasy czwartej oglądali m. in. filmy z serii „Było sobie życie”. Gimnazjaliści oglądali filmy m. in. z zakresu ekologii i ochrony środowiska.

Dzieci grały w przyrodnicze gry dydaktyczne

Czego nie widzą oczy, może pokazać mikroskop Uczniowie klasy pierwszej gimnazjum oglądali gotowe preparaty mikroskopowe oraz wykonane samodzielnie (z łuski cebuli, nalotu z akwarium) doskonaląc w ten sposób technikę mikroskopowania.

Uczniowie pracowali nad edukacyjnymi projektami z przyrody Uczniowie klasy szóstej realizowali projekty na temat najbrzydszych zwierząt świata, życia pod wodą, gdzie żyją zwierzęta z filmów animowanych oraz stref krajobrazowych.

Swoje projekty uczniowie prezentowali przed kolegami z klasy i na forum szkoły.

Uczniowie wykonywali albumy i plakaty przyrodnicze

Lekcje przyrody uatrakcyjniały zakupione pomoce dydaktyczne Modele oka, ucha, człowieka, kwiatu, komórki były wykorzystywane wielokrotnie na lekcjach przyrody i biologii w różnych klasach.