STOS. STL (ang. Standard Template Library) jest to biblioteka zawierająca algorytmy, pojemniki, iteratory oraz inne konstrukcje w formie szablonów, gotowe.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
C++ wykład 9 ( ) Szablony.
Advertisements

Programowanie obiektowe
C++ Paweł Rzechonek Instytut Informatyki Uniwersytetu Wrocławskiego
C++ wykład 13,14,15 (16/23/ ) STL.
Klasa listy jednokierunkowej Przekazywanie parametrów do funkcji
Standardowa biblioteka języka C++
Haszowanie Jakub Radoszewski.
Wzorce.
Wykład 10 Metody Analizy Programów Specyfikacja Struktur Danych
Standard Template Library
Filip Andrzejewski Remigiusz Chiluta
Bezpieczeństwo wyjątków w C++: OpenGL
Elementarne struktury danych Piotr Prokopowicz
Szablony C++ Leszek Mierzejewski.
Sprawdzian Zadanie 1: Napisz program obliczający pole i obwód prostokąta. Wymiary pobierz z klawiatury od użytkownika. Zadanie 2: Napisz program sprawdzający,
ALGORYTMY GEOMETRYCZNE.
Standard Template Library
Podstawy programowania PP – LAB5 Wojciech Pieprzyca.
Analiza kosztu zamortyzowanego
Programowanie obiektowe W2
Pracę wykonali: Rafał Chmielorz Michał Sporek Jan Nowik
Podstawy programowania
Podstawy informatyki 2013/2014 Łukasz Sztangret Katedra Informatyki Stosowanej i Modelowania Prezentacja przygotowana w oparciu o materiały Danuty Szeligi.
Funkcje w Pascalu Przypomnienie wiadomości o procedurach Prowadzący: Anna Kaleta Piotr Chojnacki.
Zadanie Dev C++.
Przekazywanie argumentów
ANNA BANIEWSKA SYLWIA FILUŚ
Złożone typy danych Listy Tworzenie elastycznych baz danych
Programowanie strukturalne i obiektowe
Andrzej Repak Nr albumu
Programowanie strukturalne i obiektowe
Instrukcja for. Instrukcja warunkowa mgr inż. Agata Pacek.
C# Platforma .NET CZ.3 Kuba Ostrowski.
Programowanie obiektowe 2013/2014
Kurs języka C++ – wykład 13 ( )
PL/SQL – dalsza wędrówka
Programowanie w języku C++
Programowanie strukturalne i obiektowe C++
Programowanie strukturalne i obiektowe C++
Algorytmy i Struktury Danych
Programowanie strukturalne i obiektowe C++
K URS JĘZYKA C++ – WYKŁAD 10 ( ) Szablony.
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski 1 informatyka +
Programowanie strukturalne i obiektowe C++
Programowanie strukturalne i obiektowe C++
Programowanie strukturalne i obiektowe C++ Przeładowanie operatorów Robert Nowak.
K URS JĘZYKA C++ – WYKŁAD 1 ( ) Łagodne wprowadzenie do języka C++
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski informatyka +
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski informatyka +
Programowanie strukturalne i obiektowe C++ Powtórzenie wiadomości z C++ Robert Nowak.
Algorytmy i Struktury Danych Struktury Danych
Pliki tekstowe – odczyt i zapis Zajęcia 11. Zapis do pliku tekstowego Prosty program pokazujący sposób zapisu do pliku tekstowego: // writing on a text.
Paweł Starzyk Obiektowe metody projektowania systemów
Klasy String i Vector Zajęcia 9. Klasa String Atutem języka C++ jest biblioteka standardowych szablonów STL (Standard Template Library), która udostępnia.
Wstęp do programowania wykład 3 Typy wyliczeniowe, tablice.
Mapa STL – C++. Problem polega na tym, że najczęściej chcielibyśmy przechowywać w zbiorze elementy jakiegoś bardziej złożonego typu, których on nie będzie.
Standard Template Library Czyli Es Te El. Co to jest? Po polskiemu STL to standardowa biblioteka szablonów, czyli biblioteka C++ zawierająca algorytmy,
Wstęp do programowania Wykład 2 Dane, instrukcje, program.
Łukasz Sztangret Katedra Informatyki Stosowanej i Modelowania Prezentacja przygotowana w oparciu o materiały Danuty Szeligi i Pawła Jerzego Matuszyka Podstawy.
Podstawy informatyki Szablony funkcji Łukasz Sztangret Katedra Informatyki Stosowanej i Modelowania Prezentacja przygotowana w oparciu o materiały Danuty.
ALGORYTMY I STRUKTURY DANYCH
K URS JĘZYKA C++ – WYKŁAD 1 ( ) Łagodne wprowadzenie do języka C++
K URS JĘZYKA C++ – WYKŁAD 7 ( ) Konwersje.
C++ mgr inż. Tomasz Turba Politechnika Opolska 2016.
Typy wyliczeniowe, kolekcje
Programowanie Obiektowe – Wykład 5
Programowanie obiektowe Wykład 10
Programowanie Obiektowe – Wykład 2
Język C++ Typy Łukasz Sztangret Katedra Informatyki Stosowanej i Modelowania Prezentacja przygotowana w oparciu o materiały Danuty Szeligi i Pawła Jerzego.
Zapis prezentacji:

STOS

STL (ang. Standard Template Library) jest to biblioteka zawierająca algorytmy, pojemniki, iteratory oraz inne konstrukcje w formie szablonów, gotowe do użycia w programach.

STOS Nagłówek: #include Przestrzeń: using namespace std; Deklaracja: stack nazwa; Np.: stack stos; //stos, którego elementami są liczby całkowite

Włożenie elementu na stos: nazwa.push(wartość); Np.: stos.push(6); int a=4; stos.push(a); Usunięcie ostatniego elementu ze stosu: nazwa.pop(); Uwaga: funkcja pop() usuwa ostatni elementu stosu lecz nie zwraca jego zawartości - tym zajmuje się funkcja opisana poniżej.

Zawartość ostatniego elementu stosu: nazwa.top(); Uwaga: funkcja top() nie usuwa ostatniego elementu stosu. Np.: int a; a = stos.top(); stos.pop(); //teraz usuwamy ostatni element ze stosu

Sprawdzenie liczby elementów stosu: nazwa.size(); //zwraca int Sprawdzenie czy stos jest pusty: nazwa.empty(); //zwraca bool, jeżeli stos jest pusty funkcja przyjmuje wartość true, w przeciwnym wypadku false