Ocena poziomu bezpieczeństwa w Zespole Szkół nr 3 – Szkole Podstawowej nr 3 im. Elizy Orzeszkowej w Zamościu w I półroczu 2014/2015.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
W naszej szkole uczniowie czują się bezpiecznie.
Advertisements

Zasady bezpieczeństwa na boisku i korytarzach szkolnych
Analiza przeprowadzonej ankiety na temat.
BEZPIECZEŃSTWO W SZKOLE
EWALUACJA WEWNĘTRZNA W SZKOLE
WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Wyniki ankiety przeprowadzonej w klasach trzecich gimnazjum.
Projekt realizowany w roku szkolnym 2008/2009 Szkoła bez przemocy Szkoła Podstawowa nr 15 im. Alfreda Szklarskiego w Mysłowicach.
SZKOŁA BEZ PRZEMOCY RODZICE.
NORMY ZACHOWANIA UCZNIÓW PRZED I W CZASIE LEKCJI
EWALUACJA WEWNĘTRZNA Raport z ewaluacji wewnętrznej przeprowadzonej w Publicznym Gimnazjum nr 2 im. Stefana Żeromskiego w Rudkach przez zespół w składzie.
ZESPÓ Ł SZKÓ Ł PONADGIMNAZJALNYCH NR 2 W MYS Ł OWICACH ZNAM KONCEPCJĘ PRACY MOJEJ SZKOŁY.
Najczęściej występujące odpowiedzi: bardzo dobrze dobrze jest w porządku nie mam uwag jest sprawiedliwy jasny zrozumiały.
Zadanie konkursowe nr 9 „Przestrzeganie prawa to obowiązek każdego, także ucznia...” Publiczna Szkoła Podstawowa nr 2 w Żaganiu.
Ankieta została przeprowadzona wśród uczniów klas pierwszych w listopadzie 2013 r., przez uczennice klasy 3B: Annę Klecuń, Karolinę Gaczoł i Martę Eljaszewicz.
I ZMIANA INFRASTRUKTURY NA ZEWNĄTRZ SZKOŁY: - Zamontowano kamery obejmujące swoim zasięgiem teren na zewnątrz szkoły. - Po oględzinach placu wokół szkoły,
porównanie Ankieta dla uczniów Ankieta dla rodziców.
„Oczekiwania rodziców wobec szkoły”
Publiczne Gimnazjum im. Jana Pawła II w Adamowie
EWALUACJA 2012/2013 BEZPIECZEŃSTWO W SZKOLE
Program realizowany w Zespole Szkół Integracyjnych w Lubinie w roku szkolnym 2010/2011 Program realizowany w Zespole Szkół Integracyjnych w Lubinie w.
KODEKS SZKOŁY BEZ PRZEMOCY
Publiczne Gimnazjum im. Jana Pawła II w Adamowie
Ewaluacja: „Bezpieczeństwo w szkole”
Kształtowanie bezpieczeństwa na przykładzie dobrych praktyk w szkole Wejherowo 2010.
Wyniki ankiety dotyczącej postaw młodzieży Gimnazjum nr 2 w Rumi wobec środków uzależniających przeprowadzonej w październiku 2007 Szkoła Promująca.
Wyniki ankiety dotyczącej postaw młodzieży wobec środków uzależniających przeprowadzonej w marcu 2006 roku wśród społeczności naszej szkoły   Liczba.
Kodeks „SZKOŁY BEZ PRZEMOCY”. Sporządziła: Krystyna Wesołowska
GKRPA w PODKOWIE LEŚNEJ
Ankietowaniem objęto uczniów kl. IV – VI, oraz rodziców Liczba ankietowanych uczniów – 29 na 32 ogółem Liczba ankietowanych rodziców – 4 na 15 wydanych.
Szkoła Podstawowa im. Królowej Jadwigi w Sierczy
Ocena poziomu bezpieczeństwa w Zespole Szkół nr 3 – Szkole Podstawowej nr 3 im. Elizy Orzeszkowej w Zamościu w I półroczu 2013/2014.
BEZPIECZNA SZKOŁA Profilaktyka jako element przeciwdziałania negatywnym zjawiskom wśród dzieci i młodzieży.
RESPEKTOWANIE NORM SPOŁECZNYCH W SZKOLE Raport ewaluacyjny
Ewaluacja wewnętrzna w szkole
Zespół Szkół Ekonomicznych im
 W ankiecie uczestniczyło 93 rodziców uczniów z 267 rodziców uczniów zapisanych do naszej szkoły. Stanowi to 34,83%. Na niektóre pytania nie została.
Raport z ewaluacji wewnętrznej I semestr 2012/2013.
Przesłanie SZKOŁY BEZ PRZEMOCY na rok 2010/11
„Szkoła Współpracy. Uczniowie i rodzice kapitałem społecznym nowoczesnej szkoły” w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ 2014/2015
RODZICE CENIĄ:  DOBRY KONTAKT Z NAUCZYCIELAMI  PROMOWANIE ZDROWIA PRZEZ SZKOŁĘ  DUŻA ILOŚĆ ZAJĘĆ POZALEKCYJNYCH  INTERESUJĄCE SPOTKANIA, WARSZTATY.
WYNIKI EWALUACJI WEWNĄTRZSZKOLNEJ 2013/2014. W roku szkolnym 2013/2014 kolejny raz podjęliśmy działania mające na celu podniesienie jakości pracy naszej.
KOMENDA POWIATOWA POLICJI w Mońkach KOMENDA POWIATOWA POLICJI w Mońkach Zespół ds. Prewencji Kryminalnej, Nieletnich i Patologii Sekcji Prewencji Działania.
Ewaluacja Szkolnego Programu Profilaktyki za rok
Ewaluacja wewnętrzna przeprowadzona w Gimnazjum nr 3 im. Janusza Kusocińskiego w Sulechowie w roku szkolnym 2014/2015 Przedmiot ewaluacji obszar I Efekty.
SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE Diagnoza stanu wyjściowego.
Ewaluacja wewnętrzna: Bezpieczeństwo w szkole r. szk. 2012/13.
RESPEKTOWANE SĄ NORMY SPOŁECZNE.
W ankiecie dotyczącej realizacji Szkolnego Programu Wychowawczego wzięło udział 59 rodziców uczniów Punktu Przedszkolnego, Oddziału Przedszkolnego oraz.
Badania ankietowe uczniów i ich rodziców
Ewaluacja Sierpień 2014 Zespół Szkół w Kowalewie.
Czy uczniowie czują się w szkole bezpieczni?
ZINTEGROWANA POLITYKA BEPIECZEŃSTWA „Szkoła promująca bezpieczeństwo” Wyniki ankiet przeprowadzonych wśród uczniów, rodziców i nauczycieli Zespołu Szkół.
Podsumowanie ewaluacji wewnętrznej w Szkole Podstawowej w Jasienicy Rosielnej. Rok szkol. 2015/2016 Ewaluację przeprowadzili: Małgorzata Sowa Arkadiusz.
Projekt Zintegrowanej Polityki Bezpieczeństwa „Szkoła Promująca Bezpieczeństwo” W Zespole Szkół w Więcławicach Starych.
Bezpieczeństwo w sieci – wyniki badań
Sprawozdanie z ewaluacji wewnętrznej w roku szkolnym 2016/2017
Ewaluacja wewnętrzna w I Społecznej Szkole Podstawowej
Prezentacja Zespołu Wychowawczego
czwarte spotkanie Zespołu
Wyniki badań ewaluacji wewnętrznej w ZSZ im
diagnozująca zjawisko przemocy rówieśniczej
ZASADY BEZPIECZEŃSTWA I ZACHOWANIA UCZNIÓW W ROKU SZKOLNYM 2017/2018
Czy według Państwa potrzebne są w szkole zajęcia dodatkowe?
Profilaktyka to wszelkie działania podejmowane w celu zapobiegania jakiemuś zjawisku, ochrona przed niepożądanym skutkiem jakiegoś zjawiska TYPY PROFILAKTYKI.
Diagnoza w Falochronie -i co z niej wynika?
Procedury bezpieczeństwa
Zapis prezentacji:

Ocena poziomu bezpieczeństwa w Zespole Szkół nr 3 – Szkole Podstawowej nr 3 im. Elizy Orzeszkowej w Zamościu w I półroczu 2014/2015

Ocena stanu bezpieczeństwa uczniów została dokonana na podstawie analizy ankiet skierowanych do uczniów klas 3,4,5,6 / 128 badanych/ i rodziców uczniów klas 3,4,5,6/ 133 badanych/ przeprowadzonych w listopadzie 2014 r. w celu zebrania informacji na temat poczucia bezpieczeństwa uczniów w szkole.

1. Ocena poziomu poczucia bezpieczeństwa przez uczniów i rodziców

2. Ogólna ocena poziomu bezpieczeństwa Ogólna ocena poziomu bezpieczeństwa uczniów w szkole podstawowej w I półroczu 2014/2015 roku wynosi 94,1%

3. Ocena poziomu bezpieczeństwa w porównaniu z II półroczem 2013/2014

4. Poziom poczucia bezpieczeństwa uczniów – porównanie

5. Najmniej bezpieczne miejsca wskazane przez uczniów Uczniowie klas 3 wskazali: - korytarze szkolne i sale lekcyjne podczas przerw Uczniowie klas 4 nie wskazali takich miejsc - Uczniowie klas 5 wskazali: - - korytarz, szatnia, łącznik Uczniowie klas 6 nie wskazali takich miejsc

6.Najmniej bezpieczne miejsca wskazane przez rodziców Rodzice uczniów klas 3 : 92,1% /35 / rodziców nie wskazało niebezpiecznych miejsc w szkole, 2 rodziców wskazało korytarz jako miejsce bójek, biegania, 1 osoba toalety; Rodzice uczniów klas 4: Szatnia, boisko, biegające dzieci po korytarzach; Rodzice uczniów klas 5 i 6 nie wskazali niebezpiecznych miejsc:

7. Ilość uczniów, którzy czuli się ofiarą przemocy:

8. Formy przemocy wskazane przez uczniów

9. Przejawy niewłaściwego zachowania wskazane przez rodziców, z którymi zetknęło się ich dziecko w szkole

10. Ilość uczniów, którzy mieli kontakt z używkami i alkoholem Badani uczniowie nie mieli kontaktu z alkoholem, i narkotykami. Problem palenia papierosów zaistniał wśród 3 uczennic klasy 5b i jednej uczennicy klasy 6a.

11. Kogo informują uczniowie o swoich problemach ?

12. Poziom zadowolenia uczniów ze sposobu rozwiązywania problemu 12. Poziom zadowolenia uczniów ze sposobu rozwiązywania problemu

13. Propozycje od uczniów i rodziców w celu poprawy ich bezpieczeństwa w szkole: Według uczniów klas 3 należy: - nie wychodzić na przerwach przed szkołę, - Rozmawiać z uczniami na temat bezpieczeństwa, Według uczniów klas 4; - - zabronić biegania po korytarzu,, - -stawiać minusowe punkty za bieganie, - - bardziej kontrolować uczniów i rozmawiać z rodzicami Według uczniów klas 5: - - należy stawiać minusowe punkty za przezywanie Według uczniów klas 6: - - częściej sprawdzać monitoring, - -zabraniać chłopcom wchodzenia do toalety damskiej,

cd. Według rodziców uczniów klas 3: - 86,8% rodziców nie udzieliło odpowiedzi, pozostali wskazali na - ograniczenie wejścia na teren szkoły osób obcych, - więcej patrol policji i straży miejskiej na terenie szkoły i wokół niej Według rodziców uczniów klas 4: - - należy prowadzić programy profilaktyczne, aktywne dyżury nauczycieli, rozmowy z uczniami i rodzicami

cd. Według rodziców uczniów klas 5: - - należy prowadzić rozmowy z uczniami nt bezpieczeństwa, utrzymywać dotychczasowy monitoring, - 100%ankietowanych rodziców uczniów klas 6 nie udzieliło odpowiedzi.

Wnioski Na podstawie uzyskanych wyników stwierdza się, że 98,,4% ankietowanych rodziców uważa, że ich dziecko czuje się w szkole bezpiecznie, 89,8% uczniów twierdzi, że czuje się w szkole bezpiecznie. Najczęściej występujące formy przemocy to: agresja słowna: przezywanie, wyzywanie, groźby słowne, zastraszanie i grożenie/ wskazało 89 rodziców i 13 uczniów/ największa ilość wskazana w klasach 3 i 4, - bójki / wskazało 58 rodziców i 13 uczniów/. Najmniej bezpiecznym miejscem w szkole dla uczniów jest w dalszym ciągu korytarz i szatnia, wskazywane zarówno przez rodziców jak i uczniów. W szkole nie zauważa się problemu stosowania przez uczniów picia alkoholu, zaistniał problem palenia papierosów wśród 3 uczennic klasy 5b i 1 uczennicy klasy 6a. Uczniowie o swoich problemach informują wychowawców oraz rodziców. Ok.71% uczniów jest zadowolonych ze sposobu rozwiązania problemu przez osoby do których się zwracają.

Rekomendacje: Dla nauczycieli: - w dalszym ciągu podczas dyżurów należy zwracać uwagę na toalety szkolne, szatnie uczniów klas 4-6, 1-3 i szatnie wf - aktywnie pełnić dyżury. Dla wychowawców: W dalszym ciągu należy dokumentować wszystkie działania profilaktyczno-wychowawcze podejmowane wobec uczniów zagrażających swoim zachowaniem bezpieczeństwo innych i sobie Dla pedagoga: - monitorować poziom bezpieczeństwa uczniów w szkole, - przeprowadzić zajęcia profilaktyczne w klasach 5 nt szkodliwości stosowania używek. Dla uczniów: - na bieżąco informować wychowawców o zaistniałych sytuacjach problemowych i zagrożeniach w szkole. Dla rodziców: - W sytuacjach problemowych na bieżąco kontaktować się z wychowawcami i korzystać z pomocy pedagoga szkolnego.