wzrokowiec/ słuchowiec/ czuciowiec

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Jak pomóc dziecku w nauce?
Advertisements

Jak zrobić dobrą prezentację? autor: Piotr Kalita
Zasady tworzenia prezentacji multimedialnej
Zasady tworzenia dobrych prezentacji Power Pointa
JAK POMÓC DZIECKU W NAUCE JĘZYKA OBCEGO W DOMU
Praca z uczniem ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się
WKUWAJ Z GŁOWĄ – style uczenia się
Sprawdzian także dla rodziców
UCZYMY SIĘ UCZYĆ Nauka języków obcych nieodłącznie związana jest z systematycznym zapamiętywaniem wielu informacji. Wiadomo, że zrobienie notatek w zeszycie.
NOWA PODSTAWA PROGRAMOWA
Mind Mapping (mapa myśli) – nowy wymiar sporządzania notatek
Jaki styl uczenia preferujemy?
Dwa sposoby komunikowania się: sposób werbalny 35% – słowa,
SIEĆ SKOJARZENIOWA (mapa myśli)
Jak prezentować.
Klasa III b.
Jak się uczyć - zasady.
UMIEJĘTNOŚĆ WYKORZYSTANIA INDYWIDUALNEGO STYLU NAUKI
Sztuka uczenia się: A TERAZ WYLUZUJ BO DOWIESZ SIĘ FAJNYCH RZECZY
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu Wszelkie treści i zasoby edukacyjne publikowane na łamach Portalu
EDUKACJA CZYTELNICZA W GIMNAZJUM NR 1 W PRZEMYŚLU
Style uczenia się i typy uczniów
WZROKOWIEC, SŁUCHOWIEC I KINESTETYK
Analiza wyników próbnego egzaminu gimnazjalnego
mgr Katarzyna Czwiertnia Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna
Jak uczyć się szybko i skutecznie?.
Jak się uczyć? Jak działa nasz umysł? Jaki mamy typ inteligencji?
SZKOŁA GIMNAZJUM NR 8 BYTOM
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCACYCH NR 11 W SOSNOWCU PODSUMOWANIE ANKIETY DLA UCZNIA – WARSZTAT PRACY NAUCZYCIELI.
PROJEKT 1: Projekt został przygotowany przez uczniów klasy VI NSP. Dotyczył on zasad grzeczności. Uczniowie klasy VI w trakcie festiwalu prezentowali.
JAK POMÓC UCZNIOWI OSIĄGNĄĆ SUKCES EDUKACYJNY
CO MOGĄ ZROBIĆ RODZICE/NAUCZYCIEL, ABY POMÓC DZIECKU?
„Ortograffiti w mojej szkole”
Jak uczy się mózg? Twój mózg to najsprawniejszy komputer, ale musisz znać instrukcję obsługi, żeby umiejętnie z niego korzystać. Rozprawić się z.
Nowa prezentacja ćwiczenie Gdzie te notatki będą drukowane?
Prezentacja w Power Point
WZROKOWCY, SŁUCHOWCY I KINESTETYCY, CZYLI JAK POMÓC DZIECKU W NAUCE?
Sprawdzian w klasie szóstej jest:  powszechny  obowiązkowy  warunkiem ukończenia szkoły podstawowej.
Zajęcia dydaktyczno - wyrównawcze z matematyki w pierwszym półroczu roku szkl.2014/2015.
JAK SIĘ UCZYĆ? ROZPOZNAJEMY SWÓJ STYL UCZENIA SIĘ
Szkoła Podstawowa nr 14 im Marszałka Józefa Piłsudskiego we Włocławku.
JAK SIĘ UCZYĆ, ŻEBY SIĘ NAUCZYĆ?
Egzamin maturalny z języka obcego - poziom podstawowy Renata Malejewska.
Szkoła z klasą 2.0 Kodeks 2.0.
Nowoczesne techniki uczenia się
Prezentacja Ewa Gurbiel Seminarium HCI 3.X Ogólny Zarys n Tworzenie n Rozplanowanie n Struktura n Trening (ćwiczenie) n Prezentowanie n Inne możliwości.
Nowoczesne techniki uczenia się
Jaki jest Twój dominujący zmysł?
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
GRATULUJEMY NAJLEPSZYM UCZNIOM ICH WYNIKÓW
SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE Diagnoza stanu wyjściowego.
Sprawdzian w klasie szóstej szkoły podstawowej w roku szkolnym 2015/2016.
SPRAWDZIAN W KLASIE SZÓSTEJ SZKOŁY PODSTAWOWEJ OD ROKU SZKOLNEGO 2014/2015.
UMIEJĘTNOŚĆ UCZENIA SIĘ KLUCZOWĄ KOMPETENCJĄ UCZNIA
Jak się uczyć? Jak działa nasz umysł? Jaki mamy typ inteligencji? Jaki styl uczenia preferujemy? Opr. Wioleta Stypuła.
W dniu w naszej szkole na godzinie wychowawczej przeprowadzono wśród młodzieży badania na temat sposobów radzenie sobie ze stresem. Narzędziem.
W ramach „XV Tygodnia Ziemi” – akcji organizowanej przez Muzeum Górnictwa Węglowego w Zabrzu – przeprowadzono konkurs na przygotowanie gry edukacyjnej.
Osiąganie sukcesów przez dzieci Prezentację przygotowała : Aleksandra Grzegorczyk.
UCZNIOWIE SĄ AKTYWNI Ankietę przeprowadziły i prezentację przygotowały: Agnieszka Karpińska i Aleksandra Zawartowska.
Jak się uczyć? Jak działa nasz umysł? Jaki mamy typ inteligencji?
Jak pomóc dziecku w nauce. pedagog: Halina Gromek
NOWOCZESNE METODY NAUCZANIA
CZYTELNICTWO ZA I SEMESTR ROKU SZKOLNEGO 2016/2017
CZYTELNICTWO ZA I SEMESTR ROKU SZKOLNEGO 2016/2017
ZASADY BEZPIECZEŃSTWA I ZACHOWANIA UCZNIÓW W ROKU SZKOLNYM 2017/2018
WZROKOWIEC, SŁUCHOWIEC I KINESTETYK
Metoda stymulacji polisensorycznej
Jak się uczyć? Jak działa nasz umysł? Jaki mamy typ inteligencji?
Elementarz nauczyciela pracującego z dzieckiem nadpobudliwym
Wspomaganie procesu efektywnego uczenia się
Zapis prezentacji:

wzrokowiec/ słuchowiec/ czuciowiec Jak nauczać skutecznie?

Zestawienie klas Publicznego Gimnazjum im. Ks. Prof Zestawienie klas Publicznego Gimnazjum im. Ks. Prof. Józefa Tischnera w Trzemeśni pod względem zróżnicowania preferencji w procesie uczenia się (badanie ankietowe).

Klasa IA 15 5 8 Preferowany styl uczenia się WZROKOWIEC SŁUCHOWIEC CZUCIOWIEC LICZBA OSÓB 15 5 8

Klasa IB 9 8 5 Preferowany styl uczenia się WZROKOWIEC SŁUCHOWIEC CZUCIOWIEC LICZBA OSÓB 9 8 5

Klasa IC 15 7 3 Preferowany styl uczenia się WZROKOWIEC SŁUCHOWIEC CZUCIOWIEC LICZBA OSÓB 15 7 3

Klasa IIA 9 6 Preferowany styl uczenia się WZROKOWIEC SŁUCHOWIEC CZUCIOWIEC LICZBA OSÓB 9 6

Klasa IIB 5 10 3 Preferowany styl uczenia się WZROKOWIEC SŁUCHOWIEC CZUCIOWIEC LICZBA OSÓB 5 10 3

Klasa IIC 6 2 10 Preferowany styl uczenia się WZROKOWIEC SŁUCHOWIEC CZUCIOWIEC LICZBA OSÓB 6 2 10

Klasa IIIA 8 11 Preferowany styl uczenia się WZROKOWIEC SŁUCHOWIEC CZUCIOWIEC LICZBA OSÓB 8 11

Klasa IIIB 3 10 6 Preferowany styl uczenia się WZROKOWIEC SŁUCHOWIEC CZUCIOWIEC LICZBA OSÓB 10 6 3

Klasa IIIC 4 11 9 Preferowany styl uczenia się WZROKOWIEC SŁUCHOWIEC CZUCIOWIEC LICZBA OSÓB 11 9 4

Jak wynika z powyższych zestawień, w naszej szkole najwięcej jest osób z preferencją UCZENIA SIĘ WZROKOWEGO (KLASY: IA,IB,IC,IIA,IIIB,IIIC)

CO LUBIĄ WZROKOWCY…? LUBIĄ DEMONSTRACJE LUB POKAZY LUBIĄ WYKRESY I TABELE LUBIĄ OPISY ROBIĄ NOTATKI PATRZĄ, RYSUJĄ PREFERUJĄ SZTUKI WIZUALNE PAMIĘTAJĄ TWARZE I IMIONA

Jak można stworzyć warunki sprzyjające nauce wzrokowcom? Zadbaj, by w klasie był porządek (uczniowie muszą usunąć elementy, które mogą utrudnić skupienie wzroku) Jak tylko możesz, korzystaj z plansz, rysunków, map, szkiców. Zadbaj o to, by w miarę możliwości i potrzeb, uczniowie korzystali ze słowników. Rzeczy, których uczniowie muszą się nauczyć umieść w zasięgu ich wzroku, np. na kolorowych kartkach (daty, słówka, wzory matematyczne).

Jak można stworzyć warunki sprzyjające nauce wzrokowcom? 5. Pisząc słówka, możesz umieszczać obok ich obrazek lub symbol. 6. Zachęcaj uczniów, aby podczas uczenia się używali różnych kolorów (długopisów, zakreślaczy, karteczek…). 7. Zwracaj uwagę uczniom na czytelność i przejrzystość ich zeszytów. 8. Zachęcaj uczniów do zaznaczania na kolorowo to, co w tekście jest ważne.

Słuchowcy (klasa IIB,IIIA) Lubią słuchać innych lub siebie Lubią dialog i rozmowy Unikają długich opisów Nie zauważają ilustracji Poruszają ustami i czytają po ciuchu Powtarzają głośno to co napisali, Łatwo się dekoncentrują w wyniku hałasu Lubią prace zespołowe, burze mózgów

Czuciowcy (klasa IIC) Lubią demonstrowanie pojęć za pomocą gestów i ruchów Lubią ćwiczenia rozluźniające Lubią ćwiczenia polegające na projektowaniu i konstruowaniu Lubią organizowanie wycieczek i zajęć w terenie Stosują podczas nauki mimikę oraz język ciała Podczas nauki lubią słuchać łagodnej, relaksującej muzyki Potrzebują więcej krótkich przerw w nauce Lubią odgrywanie krótkich ,,scenek”