Gimnazjum Nr 2 im. Mikołaja Kopernika w Olecku PREZENTACJA Z DORADZTWA ZAWODOWEGO,,OBRAZ SIEBIE I SAMOAKCEPTACJA’’

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Samoocena.
Advertisements

Warsztaty psychologiczne
ROLA WYCHOWANIA JAKO CZYNNIKA ROZWOJU
PRZEMOC I AGRESJA Jak zapobiegać?
Adam Miratyński Towaroznawsto 1021b.
Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ
W Y C H O W A N I E D O Z D R O W I A P S YC H I C Z N E G O
Federacja Stowarzyszeń „Amazonki”
PRAWA DZIECKA Nikt nie może mnie poniżać krzywdzić, bić, wyzywać.
SZKOLNY OŚRODEK KARIERY
Sposób podejmowania decyzji w drużynie piłkarskiej oraz rola trenera i odpowiedzialność za wyniki Maciej Krysmalski.
Opracowanie: Danuta Turłaj doradca metodyczny ds
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Planowanie działań.
Konformizm Konformizm to zmiana zachowania lub opinii osoby, która spowodowana jest rzeczywistym lub wyobrażonym naciskiem ze strony osoby lub grupy osób.
Dolnośląska Agencja Rozwoju Regionalnego S.A. ul. Wysockiego 10
Samoocena mgr Paulina Hapka.
CHARAKTERYSTYKA OSOBY WSPÓŁUZALEŻNIONEJ
mgr Mirosława Marszałek „DORADZTWO ZAWODOWE”
Moje doświadczenie powrotu do zdrowia
TALENTY NA RYNKU PRACY PRZYSZŁOŚCI
A OSIĄGNIĘCIA EDUKACYJNE MOJEGO DZIECKA
Konsekwencje przemocy ekonomicznej.
1 Zdjęcia ze stron: Spotkanie dotowane w ramach: Programu Rozwoju Samorządów Salamon Consulting.
PSYCHOLOGIA HUMANISTYCZNA
Nie pytaj co inni mogą zrobić dla Ciebie, pomyśl co Ty możesz zrobić dla innych – o samorządności w naszej szkole.
Każdy może ŚWIĘTYM być! TY również! Czy chcesz?.
Janusz Korczak.
Autorzy:Ania Szczubełek Kasia Sul
Kształtowanie poczucia własnej wartości u dzieci.
AUTOMOTYWACJA.
Automotywacja czyli jak sprawić aby mi się chciało chcieć
ROLA MOTYWACJI W ROZWOJU OSOBOWYM UCZNIA
O korzeniach i skrzydłach…
AUTYZM INNY NIE ZNACZY GORSZY
JAK NAUCZYĆ SIĘ MÓWIĆ "NIE"?
Jan Paweł II - Papież Wolności
,,Filozofia pozytywnego myślenia’’
,,Kwalifikacje a kompetencje’’
Kuba Mikołajczyk VIa Każdy człowiek ma swoje prawa, które go chronią, pozwalają funkcjonować w społeczeństwie. Prawa mamy również my – dzieci. Nie jesteśmy.
Obraz siebie i samoakceptacja
29. Kultura życia, kultura śmierci
Jak dotrzeć do przyrody, która znajduje się
Poznaj swojego doradcę kariery Jak to robimy w Zespole Szkół Nr 14 we Wrocławiu.
Metody komunikacji.
Uczeń zdolny jak go zrozumieć i wspierać?
Prawa Dziecka 10 grudnia Międzynarodowy Dzień Praw Dziecka.
Doradztwo zawodowe w szkołach – jak wdrożyć i prowadzić?
Rola wychowania jako czynnika rozwoju A. Brzezińska, Społeczna psychologia rozwoju. Warszawa 2000.
Gimnazjum Nr 2 im. Mikołaja Kopernika w Olecku PREZENTACJA Z DORADZTWA ZAWODOWEGO,,KWALIFIKACJE A KOMPETENCJE’’
,, PLANOWANIE KARIERY ZAWODOWEJ A OCZEKIWANIA RYNKU PRACY’’
Gimnazjum Nr 2 im. Mikołaja Kopernika w Olecku PREZENTACJA Z DORADZTWA ZAWODOWEGO,, FILOZOFIA POZYTYWNEGO MYŚLENIA ’’
Z DORADZTWA ZAWODOWEGO
Kształcenie integracyjne jest alternatywną formą nauczania i wychowania w warunkach szkoły ogólnodostępnej. Włączenie uczniów niepełnosprawnych do zespołu.
DEPRESJA „MŁODZIEŃCZA”
Gimnazjum Nr 2 im. Mikołaja Kopernika w Olecku. Szkoła podstawowa, gimnazjum, szkoła ponadgimnazjalna to miejsca i czas, kiedy uczniowie:  zdobywają.
Ewaluacja w pracy nauczyciela
AUTOR :KAROLINA PIWCZYK MOJE UCZESTNICTWO W PROJEKCIE UNIJNYM,, ZROBIMY TO SAMI’’
Cześć, jestem Ola, w przyszłości chciałabym zostać prawnikiem, ponieważ lubię pomagać ludziom w trudnych sytuacjach.
Ważne jest nie to, co możemy zrobić, lecz to, co zrobić musimy. (Ch. Dickens) Idea poradnictwa zawodowego - jednostka jest odpowiedzialna za swój los,
Profiler™ Podstawowe informacje Dr Paweł Wójcik Sylwia Pawłowska Sierpień 2016.
Sposoby radzenia sobie ze stresem
,,Zostań ogrodnikiem własnego umysłu”
ROLA RODZICÓW W WYBORZE SZKOŁY ŚREDNIEJ i wyższej dziecka
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
Gimnazjum Nr 2 im. Mikołaja Kopernika w Olecku
Dzień Bezpiecznego Internetu w naszej szkole
Rola nauczyciela w kształtowaniu samooceny uczniów
Jak ustrzec dziecko wpływowe przed presją rówieśniczą?
Poczucie własnej wartości dziecka
Wolontariusz roku.
Zapis prezentacji:

Gimnazjum Nr 2 im. Mikołaja Kopernika w Olecku PREZENTACJA Z DORADZTWA ZAWODOWEGO,,OBRAZ SIEBIE I SAMOAKCEPTACJA’’

Gimnazjum Nr 2 im. Mikołaja Kopernika w Olecku To, co myślimy o sobie, czyli nasz obraz samego siebie ma ogromny wpływ na nasze życie, na to, jak się zachowujemy, jaki mamy stosunek do siebie i całego świata. Obraz samego siebie tworzy się na skutek :  wyników naszych działań;  informacji zwrotnych od innych ludzi na nasz temat;  efektów dokonywanych przez nas porównań z innymi ludźmi;,, Obraz siebie i samoakceptacja ’’

Gimnazjum Nr 2 im. Mikołaja Kopernika w Olecku Rzadko kiedy nasz obraz siebie jest w pełni adekwatny do tego, jacy jesteśmy i na co nas stać * Nieznaczne rozbieżności między samooceną a naszymi możliwościami nie odbijają się negatywnie na naszym funkcjonowaniu * Natomiast zbyt zawyżona lub zbyt zaniżona ocena naszych możliwości jest zjawiskiem dla nas niekorzystnym,,Obraz siebie i samoakceptacja’’

Gimnazjum Nr 2 im. Mikołaja Kopernika w Olecku Skutki zawyżonej samooceny:  wybieranie zadań z reguły przekraczających możliwości, co daje w efekcie częste doświadczanie porażek i obniżenie motywacji do podejmowanych dalszych działań  przerzucanie odpowiedzialności za niepowodzenia na innych ludzi lub na okoliczności  roszczeniowy stosunek do innych (należy się więcej niż otrzymuję),,Obraz siebie i samoakceptacja’’

Gimnazjum Nr 2 im. Mikołaja Kopernika w Olecku Skutki zaniżonej samooceny:  wykonywanie zadań poniżej swoich możliwości  brak poczucia własnej wartości  brak samoakceptacji Zdrowy obraz siebie opiera się na trzech filarach:  poczucia przynależności (do rodziny, do grupy kolegów, do grupy zawodowej)  poczucia własnej wartości (jestem w porządku, lubię i szanuję siebie, liczę się, mam jakąś wartość, mam coś do zaoferowania innym)  poczucie własnych możliwości ( potrafię wykonać to zadanie, potrafię uporać się z sytuacją, mogę to zrobić ),,Obraz siebie i samoakceptacja kariery’’

Gimnazjum Nr 2 im. Mikołaja Kopernika w Olecku Akceptacja siebie  przyjęcie siebie takim jakim się jest, to niezbędny warunek do akceptacji innych i własnego rozwoju, osoba zbyt zaabsorbowana swymi słabościami staje się skrajnie egocentryczna  nie jest samouwielbieniem, można akceptować siebie zdając sobie jednocześnie sprawę z własnych niedoskonałości,, Obraz siebie i samoakceptacja’’

Gimnazjum Nr 2 im. Mikołaja Kopernika w Olecku SAMOAKCEPTACJA I POCZUCIE WŁASNYCH MOŻLIWOŚCI I KOMPETENCJI POZWALA CZŁOWIEKOWI SPOJRZEĆ OPTYMISTYCZNIE NA ŻYCIE, DODAJE MU NADZIEI I ODWAGI DO REALIZACJI SWOICH PLANÓW Opracowała: Barbara Taraszkiewicz – doradca zawodowy,, Obraz siebie i samoakceptacja’’