Angażowanie konsumentów mobilnych Trendy 2016. ODTEKSTU DO MOWY SKĄD POCHODZI TEN TREND? Wyszukiwanie głosowe rozwinęło się na bazie oprogramowania służącego.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Definicja Clienting to nowe pojęcie, które umożliwia odmiennie niż w tradycyjny sposób postrzeganie marketingu i klientów. Prekursorem tego nurtu jest.
Advertisements

Social Media Monitoring dla biznesu - zastosowanie oraz wykorzystanie przy pozyskiwaniu klientów czyli jak dzięki monitoringowi Internetu można zmienić.
zarządzanie produkcją
badania rynku turystycznego
PSYCHOLOGIA REKLAMY wykład 7
SŁOWA, które doprowadzą nas do KLIENTA
1 Investing in the New Europe Rozwój eCommerce w sektorze finansowym z perspektywy inwestora kapitałowego Krzysztof Kulig Partner Innova Capital Warszawa.
Maciej Bieńkiewicz, 15 marca 2012
MARKETING STRATEGICZNY
Katedra Marketingu Usług
Promocja destynacji turystycznej za granicą
„Template” Prezentacji Inwestorskiej
Marketing elektroniczny w turystyce
Prezentacja Agencji.
Prawdy oczywiste Plan marketingowy Część 23
Search Engine Optimization
WYDZIAŁ INŻYNIERII PRODUKCJI I LOGISTYKI
GOSPODARKA OPARTA NA DANYCH
Rola Internetu w masowej personalizacji produktu
Nowa firma, doświadczeni ludzie
Profesjonalizacja branży eventowej
Interactive Marketing Partner marketing
1 Po co firmom Facebook? i na co warto uważać… Dr Jan Zając Warszawa, 2012/05/31.
Promocja oferty przedsiębiorstwa turystycznego
Idea Klastra - korzyści z punktu widzenia przedsiębiorstw
Systemy IPTV 2008 © Cyfrowe Systemy Telekomunikacyjne Sp. z o.o. Efektywna komunikacja ze światem.
Sieć komputerowa – grupa komputerów lub innych urządzeń połączonych ze sobą w celu wymiany danych lub współdzielenia różnych zasobów, na przykład: korzystania.
Decyzje cenowe przedsiębiorstwa turystycznego
Planowanie przepływów materiałów
Strategia przedsiębiorstwa
ResiPlus® idealne oprogramowanie dla sektora opieki.
GoldenSubmarine | Mobile Marketing. Mobilność rozwija się w niezwykle szybkim tempie, z dnia na dzień dostarczając nowych rozwiązań. Świat mobilności.
BADANIA EFEKTÓW PROMOCJI SPRZEDAŻY
Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw
Zintegrowana komunikacja marketingowa
Opracowanie: Piotr Dereszewski. „…uniwersalna funkcja kreowania i oferowania wartości (użyteczności) dla innych w celu osiągnięcia pożądanych przez organizację.
Definicja konkurencji, jej formy i narzędzia.
BADANIA EFEKTÓW PROMOCJI SPRZEDAŻY
Prezentacja firmy. Nasza misja: Oferowanie innowacyjnych rozwiązań internetowych. Done to prężnie rozwijająca się firma oferująca usługi z zakresu innowacyjnych.
TECHNIK HANDLOWIEC.
PRODUKT.
Więcej z emisji reklam internetowych
Współczesne Metody Komunikacji
Prawdy oczywiste Twoja firma w obliczu nowej ustawy o prawach konsumenta - Księgowość bez tajemnic! INFOLINIA:
Innowacyjna platforma pomagająca zaplanować podróż i umożliwiająca porównywanie cen usług turystycznych.
Wprowadzenie do golo Carcare go offline, live online.
CENTRUM NAUCZANIA W JĘZYKU ANGIELSKIM UNIWERSYTETU MEDYCZNEGO W POZNANIU – JAKOŚĆ KSZTAŁCENIA, WSPÓŁPRACA MIĘDZYNARODOWA, PROMOCJA UCZELNI I MIASTA Prof.
Franczyza jako strategia rozwoju dla handlu małopowierzchniowego dr hab. prof. ZPSB Aleksandra Grzesiuk Zachodniopomorska Szkoła Biznesu w Szczecinie.
Michał Brzeszkiewicz Departament Nowych Technologii Polska Organizacja Turystyczna Nowe technologie w Informacji Turystycznej.
Wprowadzenie Firma On Product Publishing (OPP) jest właścicielem innowacyjnej formy etykietowania produktów, która pozwala na produkowanie Labelzine™
Wprowadzenie akcji na NewConnect Zainwestuj w SEKA S.A. 7 października 2011 r.
Czego można nauczyć się za pośrednictwem OWES? Ewelina Polak, Barbara Parzonka-Przybyło, Marcin Sanetra Szczyrk, r.
STAĆ CIĘ NA INNOWACJE Systemy Call Center Sp. z o.o.
Ewa Dziedzic Katedra Turystyki SGH Potrzeby i luki informacyjne u podmiotów zarządzających turystyką.
ZAŁOŻENIA PORTALU. teleKROWA.pl to portal, którego celem jest ułatwienie konsumentom znalezienia optymalnej oferty związanej z:  telefonami komórkowymi,
Pierwsza w Polsce porównywarka w zakresie usług branży poligraficznej. PaperPrint.pl.
Innowacja w planowaniu mediów
Kategoria: ODWAGA W PLANOWANIU MEDIÓW
PiszMów Dobowy Zabawa bez limitu
HOOP - Dzień Przytulania
Więcej z emisji reklam internetowych
Facebook dla biznesu Agnieszka Dudek.
Okno na Hooptymistyczny świat
NESCAFE Budzik w iPhone
9 TRENDÓW W PR.
Kategoria: BEST USE OF CONTENT
1 Elementy Kreacji Marki| Elementy Kreacji Marki Adam Szurgociński, Dawid Drywa.
[Nazwa produktu] Plan marketingowy
MARKETING INTERNETOWY
[Nazwa projektu] Analiza zamknięcia
Zapis prezentacji:

Angażowanie konsumentów mobilnych Trendy 2016

ODTEKSTU DO MOWY SKĄD POCHODZI TEN TREND? Wyszukiwanie głosowe rozwinęło się na bazie oprogramowania służącego do rozpoznawania mowy, które pojawiło się już 8 lat temu. Jego początkowe wersje nie były idealnie precyzyjne, jednak szybki postęp technologiczny w ostatnich latach sprawił, że obecnie funkcja ta w coraz większym stopniu odpowiada oczekiwaniom żyjących w ciągłym ruchu konsumentów. JAKI JEST JEGO POTENCJAŁ? Technologia rozpoznawania mowy ma potencjał do wywołania rewolucji w wyszukiwarkach internetowych, ponieważ całkowicie zmienia sposób, w jaki użytkownik wchodzi w interakcję z urządzeniem mobilnym. Użytkownicy podczas wyszukiwania głosowego stosują frazy bardziej kolokwialne niż w przypadku wyszukiwania tekstowego. CO POWINNY ZROBIĆ MARKI? Istotne jest zrozumienie tego, w jaki sposób konsumenci będą korzystać z funkcji wyszukiwania głosowego oraz jak na tej podstawie poprawić pozycję marki w wynikach wyszukiwania. Kluczowe jest kształtowanie kontaktu konsumenta z marką w taki sposób, aby umożliwić mu łatwe i wygodne korzystanie z wyszukiwarki. KROKI DO OSIĄGNIĘCIA CELU Analiza zachowań konsumentów w podczas korzystania z urządzeń mobilnych, w tym zarówno z funkcji wyszukiwania głosowego, jak i tekstowego, która pozwala na lepsze prognozowanie procesów wyszukiwania w przyszłości. Analiza słów kluczowych używanych podczas wyszukiwania głosowego Prowadzenie testów i stosowanie aplikacji „uczących się”, które dostosowują się do dotychczasowych preferencji i zachowań użytkowników to klucz do przewagi konkurencyjnej. 1 OD TEKSTU DO MOWY

2 REKLAMA NATYWNA SKĄD POCHODZI TEN TREND? Historia reklamy natywnej sięga początków XXw. Około 1910 roku pojawiły się pierwsze advertoriale. Reklama natywna to nie tylko dodatkowe źródło zysków, ale także sposób na ominięcie powszechnie stosowanego oprogramowania typu ad-block. JAKI JEST JEGO POTENCJAŁ? Marketing internetowy w coraz mniejszym stopniu opiera się na inwazyjnej reklamie banerowej i reklamie typu pop-up. Reklama natywna i content typu „pull” staje się normą w procesie angażowania konsumentów. CO POWINNY ZROBIĆ MARKI? Należy oszacować rolę reklamy natywnej w całościowej strategii marketingowej marki i zaplanować zmiany, które musiałyby zostać wdrożone, aby możliwe stało się zaangażowanie mediów i portali zewnętrznych. KROKI DO OSIĄGNIĘCIA CELU: Ustalenie celów reklamy natywnej i znalezienie odpowiedzi na pytania: „Czy reklama natywna pomoże w zwiększeniu konwersji?” „Czy reklama natywna wzmocni markę i pomoże w budowaniu jej wizerunku, wspierając inne działania?” Inwestycja w zasoby (np. audyt contentu marki, audyt contentu marek konkurencyjnych, poznanie potrzeb konsumentów w zakresie poszukiwanych treści w celu identyfikacji obszarów o największym potencjale). Rozbudowa treści oparta na współpracy działu kreatywnego i wydawców w celu utworzenia reklam natywnych, które będą odpowiednio dobrane do kontekstu i postawionych celów. Zwrócenie szczególnej uwagi na precyzyjne targetowanie przekazu reklamowego na przykład przy zastosowaniu technologii aod.aod

EMOJI SKĄD POCHODZI TEN TREND? Pierwsze klawiatury emoji, czyli obrazków symbolizujących emocje lub idee pojawiły się w 2011 roku, a ilość powszechnie stosowanych ikonek wciąż sukcesywnie wzrasta. JAKI JEST JEGO POTENCJAŁ? Ikony emoji mają potencjał, aby stać się uniwersalnym, międzynarodowym sposobem komunikacji marki. CO POWINNY ZROBIĆ MARKI? Ważne jest, aby w pełni zrozumieć mechanizm działania emoji. Należy także zweryfikować, czy stosowanie tego typu komunikacji jest odpowiednie w kontekście wizerunku marki. KROKI DO OSIĄGNIĘCIA CELU Analiza tego, w jaki sposób konsumenci marki korzystają z emoji np. poprzez przeprowadzenie badań jakościowych Pełne zrozumienie znaczenia i kontekstu stosowania poszczególnych ikon przed rozpoczęciem korzystania z nich Włączenie właściwego stosowania emoji do prowadzonych kampanii. Utworzenie własnego zestawu emoji nie jest konieczne do efektywnego zaangażowania użytkowników. Wejście w interakcję z użytkownikami z wykorzystaniem emoji w mediach społecznościowych i zachęcenie użytkowników do zaangażowania w komunikację. Wezwanie do korzystania z emoji może zwiększyć zasięg prowadzonej konwersacji. 3 EMOJI

4 KOMUNIKATORY SKĄD POCHODZI TEN TREND? Aplikacje umożliwiające natychmiastową wymianę komunikatów towarzyszą nam już od wielu lat. Jako bardzo osobiste medium mają one przewagę nad mediami społecznościowymi. Dzięki temu są szansą do większego zaangażowania użytkowników, tak jak miało to miejsce w Chinach, gdzie usługa WeChat była jednym z pierwszych przykładów marketingu mobilnego z wykorzystaniem tego typu platform. JAKI JEST JEGO POTENCJAŁ? W najbliższej przyszłości aplikacje umożliwiające natychmiastową komunikację mogą stać się pełnoprawnymi platformami w zakresie prowadzenia kampanii m- commerce. CO POWINNY ZROBIĆ MARKI? Marki powinny określić rolę aplikacji umożliwiających natychmiastową komunikację w swojej strategii marketingowej i zintegrować ją ze strategią działań prowadzonych w mediach społecznościowych. KROKI DO OSIĄGNIĘCIA CELU: Analiza zachowań różnych grup konsumentów w zakresie korzystania z mediów w celu określenia, które grupy są najbardziej podatne na ten typ komunikatu Stosowanie przekazu, który może być przetworzony przez użytkowników w ciągu kilku sekund i unikanie komunikatów o charakterze stricte sprzedażowym. W przypadku komunikatów brandowych istnieje większe ryzyko, że przekaz zostanie odebrany jako jednostronny i mniej interaktywny. Tego typu komunikaty stanowią zatem większe wyzwanie na poziomie kreacji. Budowanie relacji z konsumentami (np. użytkownikami Snapchata) w celu zaangażowania ich w budowę atrakcyjnego contentu 4 KOMUNIKATORY

5 LUDZKA STRONA M-COMMERCE SKĄD POCHODZI TEN TREND? W związku z faktem, że doświadczenia z zakresu e-commerce mają coraz mniej osobisty charakter, konsumenci zaczynają poszukiwać interakcji podczas procesu zakupowego. JAKI JEST JEGO POTENCJAŁ? Doradztwo zakupowe i wygodny kontakt z konsultantem powinny być częścią standardu oferowanego przez marki, która przeniesie kontakt z marką na nowy, lepszy poziom. CO POWINNY ZROBIĆ MARKI? Należy zastanowić się, w jaki sposób marka może zapewnić spersonalizowaną obsługę, szczególnie na początkowych etapach procesu zakupowego. Warto zaproponować konsumentowi darmową obsługę tym zakresie jako uzupełnienie jego kontaktu z marką. KROKI DO OSIĄGNIĘCIA CELU - Identyfikacja barier, które napotyka grupa docelowa na początku procesu zakupowego oraz odpowiedź na pytanie, w jaki sposób doradztwo zakupowe lub konsultacje mogą pomóc je przezwyciężyć. Warto rozważyć konsultacje w punktach sprzedaży, a także inne formy, takie jak doradztwo telefoniczne czy za videorozmowy. W jaki sposób tego typu działania mogą pomóc w rozwiązaniu problemów i ułatwić życie konsumentom? - Oszacowanie kosztów doradztwa i ustalenie ceny za usługę. Jednym z rozwiązaniem może być wyodrębnienie darmowego pakietu podstawowego oraz płatnej usługi premium.

6 MOBILNY PORTFEL JAKI JEST JEGO POTENCJAŁ? Portfele mobilne zintegrowane ze strategią marketingową i innymi usługami mogą stać się nie tylko wygodnym sposobem płatności, ale mają także potencjał, aby zrewolucjonizować procesy zakupowe. CO POWINNY ZROBIĆ MARKI? Marki powinny ocenić, w jakim stopniu wykorzystanie mobilnych portfeli może poprawić doświadczenia konsumentów związane z zakupem oferowanego produktu lub usługi. KROKI DO OSIĄGNIĘCIA CELU: - Wybór systemów, na których będzie opierało się wykorzystanie portfeli mobilnych – identyfikacja tych, które są najczęściej stosowane przez grupę docelową. - Identyfikacja innych usług, które marka może zaoferować za pośrednictwem portfeli mobilnych np. programów lojalnościowych. - Przeprowadzenie testów kampanii z wykorzystaniem portfeli mobilnych i przygotowanie odpowiednich kontekstowo ofert, które zachęcą konsumentów do korzystania z tego rozwiązania. SKĄD POCHODZI TEN TREND? Usługa Google Wallet została wprowadzona w 2011 roku, jednak upowszechnienie się tego rozwiązania nie nastąpiło od razu. Wprowadzenie nowych rozwiązań w zakresie płatności mobilnych w 2015 roku to fundament dalszego rozwoju mobilnych portfeli.

7 MAGICZNE 3D Kroki do osiągnięcia celu: - Ocena, jaki rodzaj druku 3D (technika, materiały i stosowane urządzenia) może być odpowiedni w przypadku wytwarzania oferowanego typu produktów - Rozważenie, czy druk 3D może pełnić dodatkowe role w przedsiębiorstwie, takie jak wytwarzanie materiałów promocyjnych - Sprawdzenie możliwości wykorzystania dodatkowych danych o konsumentach, dzięki którym projekty do druku 3D będą automatycznie personalizowane Skąd pochodzi ten trend? Druk 3D towarzyszy nam od 1984 roku, jednak obecnie dostępne technologie są coraz lepsze, szybsze i tańsze. Jaki jest jego potencjał? Druk 3D to technologia, która może zrewolucjonizować łańcuchy dostaw w wielu branżach, a nawet umożliwić nam drukowanie produktów w warunkach domowych na przestrzeni kilku najbliższych lat. Proces produkcji stanie się zatem znacznie bardziej mobilny i spersonalizowany. Co powinny zrobić marki? Marki powinny oszacować, jak druk 3D może pomóc w optymalizacji procesu produkcji oraz w przyspieszeniu dostaw, ograniczenia kosztów i personalizacji produktów.

8 ULOTNOŚĆ DOŚWIADCZEŃ Skąd pochodzi ten trend? Marki podejmowały próby wywołania u konsumentów poczucia ulotności i czasowego ograniczenia ofert już po koniec lat 90. XX wieku. Ostatnio jednak można zaobserwować trendy idące w kierunku odważnego eksperymentowania z czasem i przestrzenią. Jaki jest jego potencjał? Kreowanie poczucia ulotności może uzupełniać m-commerce. Coraz częściej stosowane są rozwiązania w których świat fizyczny i digitalowy przenikają się, tak jak ma to miejsce na przykład w interaktywnym domu towarowym Multiplex w Londynie. Co powinny zrobić marki? ZenithOptimediaZenithOptimedia zwraca szczególną uwagę uwagę na to, że marki powinny określić obszary, w których interaktywne przestrzenie mogą uzupełnić ścieżkę zakupową konsumenta, łącząc ze sobą świat mobilny i stacjonarne placówki. Kroki do osiągnięcia celu: - Zbadanie trendów w zakresie aktywności i miejsc, które są atrakcyjne dla grupy docelowej marki - Otwartość na zmiany w zakresie aranżacji przestrzeni. Warto rozważyć integrację biznesu z rozrywką, podawaniem posiłków, interaktywnymi doświadczeniami i wirtualną rzeczywistością. - Wykorzystanie technologii mobilnych do komunikacji z konsumentami poprzez geolokalizację, beacony, czy wirtualną rzeczywistość.

9 SZYBKA I WYGODNA DOSTAWA SKĄD POCHODZI TEN TREND? Kwestie związane z czasem i wygodą dostawy były bardzo istotne od początku istnienia e-commerce. Wymagania konsumentów mobilnych w tej kwestii są jednak jeszcze większe. JAKI JEST JEGO POTENCJAŁ? Nowe technologie, jak również trend współdzielonej konsumpcji mogą znacznie poprawić efektywność dostaw, w taki sposób aby klienci mogli otrzymać produkty zamówione online dosłownie w każdym miejscu i czasie. CO POWINNY ZROBIĆ MARKI? Przedsiębiorstwa powinny zadbać o wyższą jakość, szybkość i ograniczenie kosztów dostawy zamówionych produktów, co przełoży się na pozytywne skojarzenia użytkownika z marką. KROKI DO OSIĄGNIĘCIA CELU: - Oferowanie dostawy tego samego lub następnego dnia jako usługa standardowa (a nie premium) - Dopasowanie usługi do oczekiwań konsumentów wyznaczając dokładnie sprecyzowane ramy czasowe dostawy i dbanie o terminowość realizacji usługi - Kreatywność we współpracy z punktami sprzedaży i firmami zajmującymi się dostawą - Wykorzystanie algorytmów opartych na geolokalizacji klienta podczas realizacji dostawy

10 MOBILNA RZECZYWISTOŚĆ SKĄD POCHODZI TEN TREND? Koncepcja rozszerzonej rzeczywistości początkowo odnosiła się do gier, jednak w odniesieniu do urządzeń mobilnych stwarza ona wiele możliwości komercyjnych i rozrywkowych. JAKI JEST JEGO POTENCJAŁ? Nowe technologie rozszerzonej rzeczywistości zrewolucjonizują sposób, w jaki konsumencie postrzegają content. Dlatego mają one tak duże znaczenie, jeśli chodzi o interakcję marketerów z konsumentami. CO POWINNY ZROBIĆ MARKI? Integracja rozszerzonej rzeczywistości z innymi elementami komunikacji marki i jej strategii marketingowej prowadzi do bardziej realistycznych i angażujących doświadczeń konsumenta podczas pierwszych etapów ścieżki zakupowej. KROKI DO OSIĄGNIĘCIA CELU: - Ocena, które elementy rozszerzonej rzeczywistości będą stanowiły wartość dodaną dla konsumentów marki. Jaki cel pozwolą one osiągnąć? (rozrywka, wizualizacja produktów, promocja itp.) - Budowa contentu opartego na rozszerzonej rzeczywistości i reklamach mobilnych w celu wywołania bardziej angażujących doświadczeń u mobilnych konsumentów. - Dbałość o to, aby utworzony w ten sposób content korespondował z doświadczeniami użytkownika w stacjonarnych punktach sprzedaży - Wykorzystanie istniejących platform np. YouTube w celu tworzenia i dystrybucji wciągających materiałów video, które będą atrakcyjne dla użytkowników i zaproszenie konsumentów do tworzenia ich własnego contentu.

Dom mediowyDom mediowy ZenithOptimedia zwraca szczególną uwagę na analizę zachowań Millenialsów i pokolenia Z, dla których świat cyfrowy jest naturalnym środowiskiem. Dynamiczny rozwój w zakresie technologii mobilnych całkowicie zmienia zachowania konsumentów, wpływając na ich potrzeby. Technologie te dostarczają ogromnych możliwości w zakresie personalizacji przekazu. Konsumenci chętnie angażują się w interakcję z marką, o ile kontakt ten odbywa się na wyznaczonych przez nich zasadach. Pełne zrozumienie poszczególnych grup konsumentów mobilnych jest niezbędne do tego, aby zapewnić im cenne doświadczenia związane z marką.