Osprzęt stosowany obecnie

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Łączniki gwintowe Do znormalizowanych łączników gwintowych należą śruby, wkręty i nakrętki. Śruby są to łączniki z gwintem zewnętrznym, zakończone łbem.
Advertisements

Teoria sprężystości i plastyczności
Telefonia IP Autor: Artur Nowak. Nim zaczniemy... Ilu osób spośród Państwa spotkało się z określeniem telefonia IP, VoIP itp. ?
Zastosowanie systemów geokomórkowych w budowie i modernizacji infrastruktury drogowej, kolejowej oraz lotniskowej w aspekcie poprawy bezpieczeństwa ruchu.
Stanowisko do badania zmęczenia cieplnego metali i stopów żelaza
Instytut Odlewnictwa w Krakowie
Promotor: Wykonał: dr inż. Ryszard Machnik Tomasz Grabowski
Siły Statyka. Warunki równowagi.
Dr inż. Jan BERKAN pok. ST PPTOK Projektowanie Procesów Technologicznych Obróbki Skrawaniem Dokładność obróbki – błędy.
-Elementy do przenoszenia ruchu obrotowego -Sprzęgła
Materiały przewodowe, oporowe i stykowe
Metale.
Zastosowanie programu EPANET 2PL do symulacji zmian warunków hydraulicznych w sieci wodociągowej Danuta Lis Dorota Lis.
Centrum Systemów Teleinformatycznych i Aplikacji Sprzętowych
Wytrzymałość materiałów Wykład nr 6
Wytrzymałość materiałów Wykład nr 5
PRACA DYPLOMOWA Projekt koncepcyjny kładki pieszo – jezdnej przez Zalew Soliński w m. Polańczyk Politechnika Rzeszowska Wydział Budownictwa i Inżynierii.
ATLANTIC-E nowe obudowy metalowe IP 66 Listopad 2011
Spajanie metali – rodzaje metod oraz spoin
99 % 94 % 95 %. Wpływ odkształceń cieplnych wstawek nowej konstrukcji na pracę hamulca klockowego pojazdu szynowego.
Ekojazda.
CIĄGŁOŚĆ DOSTAW ENERGII I SYGNAŁU W WARUNKACH POŻARU – BADANIA I OCENA
Kamil Przeczewski kl. 1e ZSMEiE – 2010/2011
XXII Sympozjon PKM Jurata, wrzesień 2005
Nie bać się mechatroniki
Tranzystorowy generator ultradźwiękowy
Topologie sieci lokalnych.
KONCEPCJA SYMULATORA PRACY DO BADAŃ ENDOPROTEZ STAWU KOLANOWEGO
KOTWY Autor: Anna Dajczer
Wytrzymałość materiałów Wykład nr 4
Wytrzymałość materiałów Wykład nr 3
Potrzeby Przewozów Regionalnych w obliczu rozwoju kolei dużych prędkości Warszawa,
Obciążenia nawierzchni
Wytrzymałość materiałów Wykład nr 13 Mechanika materiałów 1.Podstawowe modele materiałów 2.Naprężenia i odkształcenia w prętach rozciąganych 3.Naprężenia.
Energia.
2. Powietrze jako czynnik roboczy.
Modelowanie fenomenologiczne III
Przewodniki, półprzewodniki i izolatory prądu elektrycznego
Projektowanie Inżynierskie
Materiały i uzbrojenie sieci wodociągowej
w Zespole Szkół nr 5 w Rudzie Śląskiej
Seminarium 2 Elementy biomechaniki i termodynamiki
WYDZIAŁ TRANSPORTU POLITECHNIKA ŚLĄSKA
Badania odporności na pełzanie
ZASILANIE (ELEKTROENERGETYKA TRAKCYJNA) Struktura układu zasilania
Numeryczna i eksperymentalna analiza statyczna wpływu sztywności węzłów spawanych konstrukcji kratowych na stan ich wytężenia Artur Blum Zbigniew Rudnicki.
Historia kolei na terenach południowej Polski
6. ZASILANIE Struktura układu zasilania
Nowe narzędzia dla badania jakości węgla i koksu
Zasady budowy układu hydraulicznego
Połączenia łączne i rozłączne metali
PROCESY SPAJANIA Opracował dr inż. Tomasz Dyl
System podczerwieni Zdalne przekazywanie informacji tramwaj – sterownik zwrotnicy Tomasz Szczypek.
Blok I: PODSTAWY TECHNIKI
TOPOLOGIE SIECI. Topologia sieci- określa sposób połączenia urządzeń sieciowych ze sobą. Najbardziej znane topologie:  Topologia magistrali  Topologia.
Robotyka Igor Szuszkiewicz Legionowo, 29 maja 2015 r.
Amortyzator.
HAMUCLE.
Metody połączeń przewodów w liniach napowietrznych
Wytrzymałość materiałów
Metody połączeń przewodów w liniach napowietrznych
Wytrzymałość materiałów
Koncepcja modernizacji linii Wrocław – Jelenia Góra
Koleje Dużych Prędkości we Włoszech
Nowe wkrętarki Cleco serii H
ODPROWADZENIE SPALIN Z KOTŁÓW WĘGLOWYCH 5 KLASY
TOPOLOGIE SIECI KOMPUTEROWEJ Filip Duda II DT. TOPOLOGIA SIECI Topologia fizyczna - opisuje sposoby fizycznej realizacji sieci komputerowej, jej układu.
HYDROCYKLONY KLASYFIKUJĄCE
Modele nieliniowe W układach mechanicznych są dwa zasadnicze powody występowania nieliniowości: 1) geometria / kinematyka; 2) nieliniowe charakterystyki.
Narzędzia elektryka.
Zapis prezentacji:

NOWA GENERACJA OSPRZĘTU SIECI TRAKCYJNEJ ZE STOPÓW ALUMINIUM SEMINARIUM INSTYTUTU KOLEJNICTWA NOWA GENERACJA OSPRZĘTU SIECI TRAKCYJNEJ ZE STOPÓW ALUMINIUM Artur Rojek Warszawa, 19 stycznia 2016 r.

Osprzęt stosowany obecnie Zakres podsystemu się nie zmienił. Jedyną różnicą jest system pomiaru energii – dotychczas licznik na pojeździe, który przeszedł do TSI loc&pas, a w jego miejsce system zbierania danych o zużyciu energii.

Osprzęt stosowany obecnie Zakres podsystemu się nie zmienił. Jedyną różnicą jest system pomiaru energii – dotychczas licznik na pojeździe, który przeszedł do TSI loc&pas, a w jego miejsce system zbierania danych o zużyciu energii.

Osprzęt stosowany obecnie WADY AKTUALNYCH ROZWIĄZAŃ Trudna regulacja zawieszenia sieci przy pracach montażowych. Z biegiem czasu eksploatacji sieci wzrastają opory ruchu we wspornikach ukośników. Pracochłonny montaż podwieszenia sieci z powodu dużej ilości elementów składowych (uchwytów, śrub, zacisków, izolatorów). Znaczna masa elementów składowych - kłopotliwy montaż do konstrukcji wsporczych. Wrażliwość izolatorów ceramicznych na gwałtowne zmiany temperatury oraz na uderzenia mechaniczne Podatność podwieszenia sieci na deformacje wynikające z wzajemnego przesunięcia wzdłużnego liny względem przewodów jezdnych prowadząca do pogorszenia współpracy pantografu z taką siecią. Niejednokrotnie niska jakość wykonanie elementów (odlewy, spoiny) zmniejszająca pewność pracy sieci wskutek niespodziewanych pęknięć, zerwań, luzowania połączeń śrubowych itp. Zakres podsystemu się nie zmienił. Jedyną różnicą jest system pomiaru energii – dotychczas licznik na pojeździe, który przeszedł do TSI loc&pas, a w jego miejsce system zbierania danych o zużyciu energii.

Osprzęt stosowany obecnie Rozkład naprężeń Zakres podsystemu się nie zmienił. Jedyną różnicą jest system pomiaru energii – dotychczas licznik na pojeździe, który przeszedł do TSI loc&pas, a w jego miejsce system zbierania danych o zużyciu energii.

Osprzęt stosowany obecnie Korozja Relaksacja sił docisku Test 24 h Śruba M12, MD = 50 Nm Czujnik siły Ukośnik rurowy Uchwyt ukośnika rurowego Zakres podsystemu się nie zmienił. Jedyną różnicą jest system pomiaru energii – dotychczas licznik na pojeździe, który przeszedł do TSI loc&pas, a w jego miejsce system zbierania danych o zużyciu energii. Test 168 h

Wymagania stawiane nowemu systemowi Konstrukcje elementów połączeń nośnych nie mogą podlegać deformacji plastycznej pod wpływem obciążeń statycznych oraz dynamicznych Wysokie własności sprężyste – sztywność Wysoka odporność korozyjna Wysoka odporność reologiczna Niska masa - niższe obciążenie grawitacyjne konstrukcji wsporczych Łatwy montaż i regulacja Łatwy i tani transport Mniejsza ilość elementów Prosty układ nośny Wysoka estetyka Niezawodna eksploatacja Zakres podsystemu się nie zmienił. Jedyną różnicą jest system pomiaru energii – dotychczas licznik na pojeździe, który przeszedł do TSI loc&pas, a w jego miejsce system zbierania danych o zużyciu energii. Projektowany nowy system powinnien zapewniać bezawaryjną pracę sieci trakcyjnej przez okres min. 30 lat

System nowej generacji podwieszenia sieci trakcyjnej Zakres podsystemu się nie zmienił. Jedyną różnicą jest system pomiaru energii – dotychczas licznik na pojeździe, który przeszedł do TSI loc&pas, a w jego miejsce system zbierania danych o zużyciu energii. Materiał

Geometria głównego profilu nośnego Końcowa geometria profilu nośnego Zakres podsystemu się nie zmienił. Jedyną różnicą jest system pomiaru energii – dotychczas licznik na pojeździe, który przeszedł do TSI loc&pas, a w jego miejsce system zbierania danych o zużyciu energii.

Geometria głównego profilu nośnego Zakres podsystemu się nie zmienił. Jedyną różnicą jest system pomiaru energii – dotychczas licznik na pojeździe, który przeszedł do TSI loc&pas, a w jego miejsce system zbierania danych o zużyciu energii. Zgłoszenie patentowe P.409784 - Układ podwieszeń kabli trakcji elektrycznej, zwłaszcza kolejowych, tramwajowych i/lub linii metra

Badania rozkładu naprężeń Zakres podsystemu się nie zmienił. Jedyną różnicą jest system pomiaru energii – dotychczas licznik na pojeździe, który przeszedł do TSI loc&pas, a w jego miejsce system zbierania danych o zużyciu energii.

Badania rozkładu naprężeń F2 F1 F3 F1=500 kg, F2=100 kg, F3=100 kg Zakres podsystemu się nie zmienił. Jedyną różnicą jest system pomiaru energii – dotychczas licznik na pojeździe, który przeszedł do TSI loc&pas, a w jego miejsce system zbierania danych o zużyciu energii.

Badania eksploatacyjne Zakres podsystemu się nie zmienił. Jedyną różnicą jest system pomiaru energii – dotychczas licznik na pojeździe, który przeszedł do TSI loc&pas, a w jego miejsce system zbierania danych o zużyciu energii.

Badania eksploatacyjne Zakres podsystemu się nie zmienił. Jedyną różnicą jest system pomiaru energii – dotychczas licznik na pojeździe, który przeszedł do TSI loc&pas, a w jego miejsce system zbierania danych o zużyciu energii.

Badania eksploatacyjne Zakres podsystemu się nie zmienił. Jedyną różnicą jest system pomiaru energii – dotychczas licznik na pojeździe, który przeszedł do TSI loc&pas, a w jego miejsce system zbierania danych o zużyciu energii.

Badania eksploatacyjne Prędkość jazdy: 160 km/h – 1 pantograf Prędkość jazdy: 120 km/h – 2 pantografy Zakres podsystemu się nie zmienił. Jedyną różnicą jest system pomiaru energii – dotychczas licznik na pojeździe, który przeszedł do TSI loc&pas, a w jego miejsce system zbierania danych o zużyciu energii.

Konstrukcje dotychczas stosowane Nowy system podwieszeń Podsumowanie Właściwość Konstrukcje dotychczas stosowane Nowy system podwieszeń Materiał Stal cynkowana ogniowo Stop aluminium/stal nierdzewna Masa wszystkich elementów 90 kg 41 kg Liczba elementów do łączenia 18 ~13 Liczba narzędzi niezbędnych do montażu 5 2 Czas montażu zawieszenia (bez prac przygotowawczych) 100% 30-50% czasu dotychczasowego  Zakres podsystemu się nie zmienił. Jedyną różnicą jest system pomiaru energii – dotychczas licznik na pojeździe, który przeszedł do TSI loc&pas, a w jego miejsce system zbierania danych o zużyciu energii.

Urządzenie naprężające TUN-1 Zakres podsystemu się nie zmienił. Jedyną różnicą jest system pomiaru energii – dotychczas licznik na pojeździe, który przeszedł do TSI loc&pas, a w jego miejsce system zbierania danych o zużyciu energii.

Urządzenie naprężające TUN-1 Zakres podsystemu się nie zmienił. Jedyną różnicą jest system pomiaru energii – dotychczas licznik na pojeździe, który przeszedł do TSI loc&pas, a w jego miejsce system zbierania danych o zużyciu energii.

Urządzenie naprężające TUN-1 Zakres podsystemu się nie zmienił. Jedyną różnicą jest system pomiaru energii – dotychczas licznik na pojeździe, który przeszedł do TSI loc&pas, a w jego miejsce system zbierania danych o zużyciu energii.

Urządzenie naprężające TUN-1 Zakres podsystemu się nie zmienił. Jedyną różnicą jest system pomiaru energii – dotychczas licznik na pojeździe, który przeszedł do TSI loc&pas, a w jego miejsce system zbierania danych o zużyciu energii.

Urządzenie naprężające TUN-1 Kompensacja wydłużenia: do 900 mm Siła naciągu: 10 – 23 kN Zakres podsystemu się nie zmienił. Jedyną różnicą jest system pomiaru energii – dotychczas licznik na pojeździe, który przeszedł do TSI loc&pas, a w jego miejsce system zbierania danych o zużyciu energii.

Urządzenie naprężające TUN-2 Zakres podsystemu się nie zmienił. Jedyną różnicą jest system pomiaru energii – dotychczas licznik na pojeździe, który przeszedł do TSI loc&pas, a w jego miejsce system zbierania danych o zużyciu energii.

Urządzenie naprężające TUN-2 Zakres podsystemu się nie zmienił. Jedyną różnicą jest system pomiaru energii – dotychczas licznik na pojeździe, który przeszedł do TSI loc&pas, a w jego miejsce system zbierania danych o zużyciu energii.

Urządzenie naprężające TUN-2 Zakres podsystemu się nie zmienił. Jedyną różnicą jest system pomiaru energii – dotychczas licznik na pojeździe, który przeszedł do TSI loc&pas, a w jego miejsce system zbierania danych o zużyciu energii.

Urządzenie naprężające TUN-2 Zakres podsystemu się nie zmienił. Jedyną różnicą jest system pomiaru energii – dotychczas licznik na pojeździe, który przeszedł do TSI loc&pas, a w jego miejsce system zbierania danych o zużyciu energii.

Urządzenie naprężające TUN-2 Kompensacja wydłużenia: do 1200 mm Siła naciągu: 10 – 32 kN Zakres podsystemu się nie zmienił. Jedyną różnicą jest system pomiaru energii – dotychczas licznik na pojeździe, który przeszedł do TSI loc&pas, a w jego miejsce system zbierania danych o zużyciu energii.

Podsumowanie Producent osprzętu: Projekt INNOTECH II nr: INNOTECH-K2/IN2/28/182120/NCBR/13 dofinansowany przez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju zrealizowany przez firmę Mabo, Wydział Metali Nieżelaznych AGH i Instytut Kolejnictwa Zakres podsystemu się nie zmienił. Jedyną różnicą jest system pomiaru energii – dotychczas licznik na pojeździe, który przeszedł do TSI loc&pas, a w jego miejsce system zbierania danych o zużyciu energii.

Rozwiązanie francuskie firmy Galland Zakres podsystemu się nie zmienił. Jedyną różnicą jest system pomiaru energii – dotychczas licznik na pojeździe, który przeszedł do TSI loc&pas, a w jego miejsce system zbierania danych o zużyciu energii.

Rozwiązanie francuskie firmy Galland Zakres podsystemu się nie zmienił. Jedyną różnicą jest system pomiaru energii – dotychczas licznik na pojeździe, który przeszedł do TSI loc&pas, a w jego miejsce system zbierania danych o zużyciu energii.

Rozwiązanie francuskie firmy Galland Gazowe urządzenie naprężające Zakres podsystemu się nie zmienił. Jedyną różnicą jest system pomiaru energii – dotychczas licznik na pojeździe, który przeszedł do TSI loc&pas, a w jego miejsce system zbierania danych o zużyciu energii.

Rozwiązanie francuskie firmy Galland Powietrze atmosferyczne Gazowe urządzenie naprężające Trzon tłoka Cylinder Powietrze atmosferyczne Olej Akumulator Zakres podsystemu się nie zmienił. Jedyną różnicą jest system pomiaru energii – dotychczas licznik na pojeździe, który przeszedł do TSI loc&pas, a w jego miejsce system zbierania danych o zużyciu energii. Azot

Rozwiązanie francuskie firmy Galland Gazowe urządzenie naprężające Kompensacja wydłużenia: AREO480 do 480 mm AREO1000 do 1000 mm Siła naciągu: do 40 kN Zakres podsystemu się nie zmienił. Jedyną różnicą jest system pomiaru energii – dotychczas licznik na pojeździe, który przeszedł do TSI loc&pas, a w jego miejsce system zbierania danych o zużyciu energii.

Rozwiązanie francuskie firmy Galland Gazowe urządzenie naprężające Zakres podsystemu się nie zmienił. Jedyną różnicą jest system pomiaru energii – dotychczas licznik na pojeździe, który przeszedł do TSI loc&pas, a w jego miejsce system zbierania danych o zużyciu energii.

Dziękuję za uwagę