Switch. Instrukcja switch Składnia instrukcji: switch (wyrażenie){ case wyrażenie_stałe1: ciąg instrukcji dla wariantu 1; break; case wyrażenie_stałe2:

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
albo zachować w pamięci to, co zobaczyłem.
Advertisements

Ćwiczenie (1) Dostosuj poniższy program do potrzeb zdefiniowanych w treści programu zaliczeniowego: #include void dodaj(){}; void edytuj(){}; void usun(){};
Algorytmy – zapis struktur programowania
PREZENTACJA PÓL FIGUR PŁASKICH
Pola figur płaskich Autorka: Aleksandra Lisiecka.
Sprawdzian Zadanie 1: Napisz program obliczający pole i obwód prostokąta. Wymiary pobierz z klawiatury od użytkownika. Zadanie 2: Napisz program sprawdzający,
Instrukcje warunkowe Zajęcia 5.
Instrukcje Instrukcja : definicja obliczenia i określenie sposobu wykonania tego obliczenia. Program : ciąg instrukcji wykonywanych kolejno od pierwszej.
Sprawy organizacyjne 1. Zasady zaliczenia przedmiotu
Karolinka Pachucy kl.6d.
Matematyka Wykonała Ewelina Kaszyńska.
Podstawy programowania PP – WYK2 Wojciech Pieprzyca.
materiały dydaktyczne dla klasy piątej
#include #include main () { cout
nowe operatory & . (kropka) * operator rzutowy -> , (przecinek)
Wzory skróconego mnożenia Klikaj....
Bryły Pola powierzchni i objętości
Temat: Okrąg wpisany i opisany na wielokącie foremnym.
Jakie jest pole kwadratu?
WALEC KULA Bryły obrotowe STOŻEK.
Podstawy informatyki 2013/2014
Wczytywanie danych z klawiatury, komentarze, zmienne.
Podstawy programowania w języku C i C++
Instrukcje sterujące część 2
Prezentacja Matematyka – wzory na pola figur płaskich, pola powierzchni i objętości brył, twierdzenia.
Prezentacja A.Burghardt
Pola figur.
Figury przestrzenne.
RÓŻNE WZORY NA POLA TRÓJKĄTÓW
Pola figur.
POLA WIELOKĄTÓW.
Pola figur płaskich Stanisława Kalita.
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Programowanie strukturalne i obiektowe
JAVA c.d.. Instrukcji wyboru SWITCH używamy, jeśli chcemy w zależności od wartości pewnego wyrażenia wykonać jeden z kilku fragmentów kodu. Jest to w.
1.Pole kwadratu jest równe 50cm2. Oblicz długość jego przekątnej pkt
Instrukcja for. Instrukcja warunkowa mgr inż. Agata Pacek.
M Jak Matematyka Pt."Pola i Obwody" Reżyseria Natalia Orlicka
Pola figur.
Figury przestrzenne.
Składnia instrukcji warunkowej if…
Składnia pętli do … while do instrukcja while (wyrażenie); gdzie: instrukcja – instrukcja pojedyncza lub blok instrukcji wyrażenie – wyrażenie przyjmujące.
Podstawy języka Instrukcje - wprowadzenie
FIGURY PRZESTRZENNE Klasa 8
Geometria BRYŁY.
Co Obrócić?.
Instrukcje wyboru.
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Pliki tekstowe – odczyt i zapis Zajęcia 11. Zapis do pliku tekstowego Prosty program pokazujący sposób zapisu do pliku tekstowego: // writing on a text.
Pętle Zajęcia 6.
Funkcje - rekurencja Zajęcia 8. Funkcje - definicja Ogólna postać funkcji w C++: typZwracany nazwaFunkcji(listaParametrówWejściowychFunkcji) { ciało funkcji.
POLA FIGUR I RESZTA.
Klasa 3 powtórka przed egzaminem
Język C/C++ Instrukcje
Podstawy informatyki Zmienne, stałe Instrukcje sterujące Łukasz Sztangret Katedra Informatyki Stosowanej i Modelowania Prezentacja przygotowana w oparciu.
Wstęp do programowania Wykład 2 Dane, instrukcje, program.
Łukasz Sztangret Katedra Informatyki Stosowanej i Modelowania Prezentacja przygotowana w oparciu o materiały Danuty Szeligi i Pawła Jerzego Matuszyka Podstawy.
Podstawy informatyki Operatory rzutowania Łukasz Sztangret Katedra Informatyki Stosowanej i Modelowania Prezentacja przygotowana w oparciu o materiały.
Stożek walec kula BRYŁY OBROTOWE.
Prostokąt to czworokąt, który ma wszystkie kąty proste. Przekątne w prostokącie przecinają się w połowie i są tej samej długości. a b.... b a.
C++ mgr inż. Tomasz Turba Politechnika Opolska 2016.
C++ mgr inż. Tomasz Turba Politechnika Opolska 2016.
Bryła obrotowa - to bryła geometryczna ograniczona powierzchnią powstałą w wyniku obrotu figury płaskiej dookoła prostej (nazywanej osią obrotu ).
Radosław Hołówko Konsultant: Agnieszka Pożyczka
Pole powierzchni graniastosłupów.
Objętość graniastosłupa.
Opracowała: Justyna Tarnowska
nowe operatory & . (kropka) * operator rzutowy -> , (przecinek)
Przycisk uruchamiający napisany przez nas program
Język C++ Typy Łukasz Sztangret Katedra Informatyki Stosowanej i Modelowania Prezentacja przygotowana w oparciu o materiały Danuty Szeligi i Pawła Jerzego.
Zapis prezentacji:

Switch

Instrukcja switch Składnia instrukcji: switch (wyrażenie){ case wyrażenie_stałe1: ciąg instrukcji dla wariantu 1; break; case wyrażenie_stałe2: ciąg instrukcji dla wariantu 2; break;.... default: ostani ciąg instrukcji; break; } Wykonywanie instrukcji kończy się po napotkaniu instrukcji break, która jest instrukcją skoku i powoduje opuszczenie bieżącej instrukcji switch. * Miejsce etykiety default jest dowolne, ale może ona wystąpić tylko jeden raz. * Może być tylko jedna etykieta z tą sama wartością. * Etykiety wyboru muszą być tego samego, co wyrażenie typu całkowitego.

// program działania #include main(){ char dzialanie; float w,a,b; cout >a; cout >b; cout >dzialanie; switch (dzialanie){ case '+': w=a+b; break; case '-': w=a-b; break; case '/ ': w=a/b; break; case '* ': w=a*b; break; default: cout<<"NIEPOPRAWNY OPERATOR\n"; break; } cout<<a<<dzialanie<<b<<"="<<w<<endl; system ("pause"); }

/* Program Figury poniższy program przerobić na program używający instrukcję switch /* #include main() { const float pi = ; float a, b, h, r, pole, objętość; int nrw; cout << "Program umożliwia obliczenie:" << endl; cout << " 1 - pola prostokąta" << endl; cout << " 2 - pola trapezu" << endl; cout << " 3 - objętości kuli" << endl; cout << " 4 - objętości stożka" << endl<< endl; cout > nrw; if (nrw == 1 ) { cout << "Obliczanie pola prostokąta" << endl; cout << "Podaj długości boków \t" ; cout > a; cout > b; pole = a*b; cout << "Pole prostokąta o bokach" << endl; cout << "a=" << a << " b=" << b << ” wynosi " << pole << endl; }

if (nrw == 2 ) { cout << "Obliczanie pola trapezu" << endl; cout > a; cout > b; cout > h; pole = 0.5*(a+b)*h; cout << "Pole trapezu o podstawach" << endl; cout << "a=" << a << " b=" << b << " i wysokości h=" << h << endl; cout << "wynosi " << pole << endl; } if (nrw == 3 ) { cout << "Obliczanie objętości kuli" << endl; cout > r; pole = (4/3)*pi*r*r*r; cout << "Objętość kuli o promieniu \t” << "r=" << r << endl; cout << "wynosi " << pole << endl; }

if (nrw == 4 ) { cout << "Obliczanie objętości stożka" << endl; cout > r; cout > h; pole = pi*r*h/3; cout << "Objętość stożka o promieniu podstawy" << endl; cout << "r=" << r << " i wysokości h=" << h << endl; cout << "wynosi " << pole << endl; } system("pause"); }

Instrukcje zagnieżdżone switch (rok) { case 2005: cout > litera; switch(litera) { case 'a': cout <<"wpisałeś "<<a; break; case 'b': cout <<"wpisałeś "<<b; break; default: cout <<"zla litera :( \n"; } break; case 2006: cout > litera; switch(litera) { case 'a': cout <<"wpisałeś "<<a; break; case 'b': cout <<"wpisałeś "<<b; break; default: cout <<"zla litera :( \n"; } break; default: cout<<"? NIE TEN ROK :( \n"; }