Zaprasza Zygmunt Korzeniewski

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
STYLE SPRZEDAŻY Autor: Richard Forster Przekład: Wioleta Dąbrowska
Advertisements

DZIECI SKRZYWDZONE Jak im pomóc?
Adam Miratyński Towaroznawsto 1021b.
„SPONSOROWANIE TO PODSTAWA, BY ODNIEŚĆ SUKCES W MARKETINGU SIECIOWYM”
TEMPERAMENT.
„Test małego internauty”
Skuteczne zachowania na rynku pracy
Nauka szkolna - problem dziecka czy rodzica?
FUNDAMENTY PRACY W ZESPOLE
Jak pisać pracę dyplomową?
Bezpieczeństwo w sieci
Prezentacja rozmowy kwalifikacyjnej
U fryzjera.
IDENTYFIKACJA POTRZEB
Śniło mi się, że przeprowadzałam wywiad z Bogiem.
Patrzcie na świat naszymi oczami, a wtedy zrozumiecie nasze potrzeby, odczucia.
FLOW Rzecz o efektywności w biznesie Jacek Rozenek Jan Marcinowski.
Rzecz o efektywności w biznesie
Wystąpienia publiczne.
Czy jesteś osobą otwartą?
Jak pomagać dziecku w nauce?
Co mówią dzieci o.... MIŁOŚCI.
Spotkanie dotowane w ramach: Programu Rozwoju Sprzedaży
Zatrzymaj się na chwilę, by obejrzeć tę prezentację
Zawsze słyszymy o zasadach ze strony kobiet. Teraz parę zasad widzianych od strony mężczyzn.
RODZAJE KLIENTÓW.
o których prawdopodobnie nie wiesz lub nie myślisz:
Śniło mi się, że przeprowadzałem wywiad z Bogiem.
Konferencja sędziowska Starachowice, lutego 2007
o których prawdopodobnie nie wiesz lub nie myślisz:
RADY DLA WSZYSTKICH, KTÓRZY CHCĄ BYĆ DOBRYMI RODZICAMI
Co o miłości mówią nieletni....
„Co najbardziej dziwi Cię w ludziach?..."
Przyjacielu….
U fryzjera.
 Osoby w mojej grupie są dla mnie bardzo ważne, poprzez rozmowę z nimi staram się ich poznać i stwierdzić ich samopoczucie aby potem móc określić.
Pierwsza sesja Rozpoznanie i planowanie terapii. Jak pokierować pierwszą sesją jak postawić diagnozę i przygotować plan terapii Postępuj metodycznie,
Umiejętność obserwacji.
1 Spotkanie dotowane w ramach Programu Rozwoju Sprzedaży Ilustracje pochodzą z ogólnodostępnych stron internetowych, w tym
NASZE RODZINY UKSZTAŁTOWAŁY NAS MY BĘDZIEMY KSZTAŁTOWAĆ NASZE DZIECI NASZE RODZINY UKSZTAŁTOWAŁY NAS MY BĘDZIEMY KSZTAŁTOWAĆ NASZE DZIECI JAK MĄDRZE KOCHAĆ.
Bezpieczeństwo w Internecie.
Zatrzymaj się na chwilę, by przeczytać tę wiadomość - jest ważna
Jak rozmawiać ze swoim dorastającym dzieckiem
Nauczyciel – mentor, tutor, coach
Czy jesteś przywódcą? Liderem,... Z. Korzeniewski, DODN.
Popularne rasy psów.
Introwertyk też dobrze pracuje.
Osoba eksperymentatora jest nieodłączną częścią każdego doświadczenia, zanim jednak zaczniemy badać innych, przebadajmy swoje własne postawy i przekonania.
Psychozabawa: Kolorowy świat!
7 nawyków lidera.
Zygmunt Korzeniewski. Na początek zastanów się, po co jest dana metoda? Jeśli chcesz, uzupełnij podane informacje: Zygmunt Korzeniewski.
Czy możemy wierzyć intuicji? W tym test Zygmunt Korzeniewski.
Mowa ciała w pracy Podsumowanie Zygmunt Korzeniewski.
1 Jak Zdecydowanie Zwiększyć Skuteczność Sprzedaży? W ielowymiarowe Z arządzanie E fektem w praktyce Projekt i realizacja: dr Mariusz Salamon.
Zatrzymaj się na chwilę, by przeczytać tę wiadomość - jest ważna.
JAK RADZIĆ SOBIE ZE STRESEM? Stres to reakcja na bodziec pochodzący ze świata zewnętrznego, który wymaga z naszej strony podjęcia jakichś działań (reakcji).
Pewnego słonecznego dnia wracając ze szkoły Piotruś, bo tak miał na imię bohater tego opowiadania, zobaczył w zaroślach małego kotka. Piotruś pomyślał,
Wiem, jak się należy zachować
Transakcje przez telefon Zygmunt Korzeniewski, UM w J.Górze.
Podstawowe umiejętności pomagania
MODUŁ 1 TEMAT 2 POZIOM 2 Współpraca z różnymi osobowościa mi.
Zespół Ekspertów „Dobrej Zmiany”. Debaty oświatowe a zasady konsultacji publicznych.
Nurty zarządzania – Szkoła stosunków miedzyludzkich.
Pytania i odpowiedzi - Etap 1 - KTO
Złota 7 wytyczne obsługi
o których prawdopodobnie nie wiesz lub nie myślisz:
o których prawdopodobnie nie wiesz lub nie myślisz:
Poczucie własnej wartości dziecka
Instrukcja obsługi urzędnika, czyli tajniki skutecznej komunikacji
Zapis prezentacji:

Zaprasza Zygmunt Korzeniewski Typologia klientów Zaprasza Zygmunt Korzeniewski

Co kogo przekona? Chcesz być skuteczny, musisz na wylot poznać swoich klientów. Ktoś kto chce kupić załóżmy zegarek, może zwrócić uwagę na: kolor tarczy, cyferblat pokazujący fazy księżyca, 10 – letnie baterie, albo, że jest po prostu ładny. Z. Korzeniewski, UM w J. Górze

Trzy wymiary osobowości wg. Carla Gustava Junga Carl Gustav Jung opisał trzy wymiary osobowości: ekstrawersja-introwersja, myślenie-uczucia i intuicja- doznanie. Istnieje wiele różnych typologii, różnie nazywanych, ale większość wywodzi się właśnie z Junga. Każdego klienta można opisać biorąc pod uwagę takie wymiary jak ekstrawersja-introwersja, myślenie-uczucia oraz intuicja-doznanie. Z. Korzeniewski, UM w J. Górze

Typ klientów - kolory Żółty jest ekstrawertykiem i kieruje się emocjami. Zielony to  introwertyk wiedziony uczuciami. Niebieski to typ introwertywnego myśliciela. Czerwony ekstrawertywnego myśliciela. Z. Korzeniewski, UM w J. Górze

Typy klientów – intuicja czy doznanie Intuicyjni, gdy wejdą na szczyt góry, zachwycają się widokiem, bezmiarem przestrzeni. Doznaniowcy zwracają przede wszystkim uwagę na wysokość góry, na to z jakich skał jest zbudowana. Podział na tych doznaniowych i intuicyjnych występuje w każdym typie klienta.  Z. Korzeniewski, UM w J. Górze

„Klient hurra” (kolor żółty) Gdy będziesz chciał mu sprzedać zegarek możesz być  pewny, że nie zapyta Cię o dane techniczne, nie będzie dociekał z jakich materiałów wykonane są tarcze i jak długo będą się rozkładać w środowisku naturalnym baterie, które znajdują się w zegarku. Taki klient omija szerokim łukiem wszelkie szczegóły. Poznasz go po tym, że dużo i szybko mówi, sporo gestykuluje i szybko nawiązuje bliskie relacje. Dla „klienta hurra” liczy się atmosfera. Jest radosny i spontaniczny. Z. Korzeniewski, UM w J. Górze

„Klient hurra” (kolor żółty) Lubi sprzedawców otwartych, ekstrawertywnych i entuzjastycznych. Jak chcesz, żeby kupił od Ciebie zegarek odwołaj się do jego marzeń, snuj wizje, słuchaj i absolutnie nie przerywaj, nawet jeżeli temat rozmowy, co bardzo prawdopodobne, nie dotyczy produktu. Możesz powiedzieć „Proszę sobie wyobrazić, jaki zachwyt wzbudzi Pani wśród znajomych, jak zobaczą jaki zegarek sobie Pani sprawiła”. Z. Korzeniewski, UM w J. Górze

„Klient hurra” (kolor żółty) Okaż autentyczne zainteresowanie problemami takiego klienta, nawet wówczas, gdy mówi na jakie wakacje zamierza udać się w tym roku. W żadnym wypadku nie możesz dopuścić, by taki klient poczuł się znudzony. Jeżeli już zdecyduje się na zakup zegarka, koniecznie musisz podkreślić, że to znakomita decyzja, doskonały wybór.   Z. Korzeniewski, UM w J. Górze

„Klient siła spokoju” (kolor zielony) Jest spokojny, cichy, ale uparty. Dla niego liczy się głównie bezpieczeństwo zakupu. W żadnym wypadku nie bądź natrętny. Pozwól, aby rozejrzał się po salonie, obejrzał różne zegarki, potem dyskretnie zapytaj, czy możesz pomóc w wyborze. Bądź szczery, nie udawaj. Pamiętaj, że „klient siła spokoju” raczej wie czego nie chce kupić, niż co chce. Okaż mu maksymalne zainteresowanie. Nie działaj szybko. Z. Korzeniewski, UM w J. Górze

„Klient siła spokoju” (kolor zielony) Taki klient ceni sobie atmosferę współpracy. Woli słuchać niż mówić. Bardzo ceni wysoki poziom obsługi klienta. Jeżeli nie sprostasz jego oczekiwaniom, na pewno nie wygarnie Ci tego prosto w oczy, jak zrobiłby to „klient hurra”, tylko po prostu nigdy więcej nie przyjdzie do Twojego salonu z zegarkami. Jeżeli chcesz dokonać transakcji musisz zdobyć się na wytrwałość. Z. Korzeniewski, UM w J. Górze

„Klient siła spokoju” (kolor zielony) Nie zmuszaj go do szybkiego wyboru. I nie udawaj nikogo kim nie jesteś, bądź autentyczny. Bardziej niż wszystkie inne typy klientów oczekuje szczerości. Nie licz też na liczne komplementy w stylu, „ale ma Pan niesamowitą kolekcję zegarków”. Bądź sprzedawcą troskliwym i uprzejmym. Stwórz wrażenie, że to razem wybieracie zegarek. Jeżeli „klient siła spokoju” zdecyduje się na zakup zegarka możesz być pewien, że jeszcze kiedyś wróci do Twojego salonu. Z. Korzeniewski, UM w J. Górze

„Klient analityk” (kolor niebieski) Chcąc przekonać takiego klienta do zakupu zegarka, musisz być przygotowany na szereg szczegółowych pytań. To perfekcjonista. Nie spieszy się z podejmowaniem decyzji. Dla niego liczyć się będzie to z jakich materiałów wykonany jest zegarek. Od razu przygotuj się na pytanie: „Dlaczego z takich a nie z innych”. Z. Korzeniewski, UM w J. Górze

„Klient analityk” (kolor niebieski) Ma dużą wiedzę, więc może zacząć udowadniać, że lepiej byłoby wykonać zegarek z innych materiałów. Bądź pewny, że tego typu klient bardzo dokładnie przeczyta instrukcję obsługi i pewnie znajdzie w niej wiele nieścisłości. Ten typ nieustannie poszukuje informacji. Daj mu czas, by rozważył wszystkie możliwe warianty. Lubi oficjalny język, nie będzie z Tobą wchodzić w bliskie interakcje. Z. Korzeniewski, UM w J. Górze

„Klient analityk” (kolor niebieski) Nie podejmuj tematów pobocznych, niezwiązanych z przedmiotem zakupu. Chcąc przekonać go do transakcji podaj szczegółowe dane na temat produktu, razem z klientem przeanalizuj możliwe alternatywy. Musisz przede wszystkim udowodnić, że jesteś kompetentnym sprzedawcą, ekspertem w swojej dziedzinie. Trzymaj się faktów. Jeżeli posiadasz jakiś folder na temat prezentowanego zegarka, koniecznie wręcz go „klientowi analitykowi”. Nie przerywaj ciszy, bo to znaczy, że klient jest bliski podjęcia decyzji. Proces analizy trwa… Z. Korzeniewski, UM w J. Górze

„Klient pan” (kolor czerwony) To zupełnie inny typ, niż „klient analityk”. Wpada do salonu na chwilę. Musisz działać szybko.  Zrób na nim wrażenie swoją efektywnością. Taki klient zwykle wie po co wszedł do sklepu i jakiego produktu potrzebuje. Od sprzedawcy oczekuje oficjalnej postawy, koncentracji na produkcie i szybkich wniosków. Z. Korzeniewski, UM w J. Górze

„Klient pan” (kolor czerwony) Musisz mu natychmiast przedstawić dostępne opcje oraz konsekwencje ich wybrania. Podobnie jak „klient analityk” doceni Twoje kompetencje. Poznasz go po energicznych ruchach, tak samo jak „klienta hurra”, z tą tylko różnicą, że „klient pan” nie będzie się wdawał z Tobą w luźne dyskusje na temat pogody. Z. Korzeniewski, UM w J. Górze

„Klient pan” (kolor czerwony) Musisz wiedzieć, że  „klient pan” lubi podejmować decyzje. W żadnym wypadku nie nagabuj go do zakupu. Przedstaw kilka propozycji i pozwól klientowi podjąć decyzję. Pamiętaj, że taki klient musi mieć poczucie, że jest panem sytuacji. On sam jest bowiem przekonany o swojej władzy. Z. Korzeniewski, UM w J. Górze

Podsumowanie Przedstawione typy klientów są nieco przejaskrawione. Nikt nie jest wyłącznie żółty, czyli „klientem hurra”, ani jedynie czerwonym, a więc „klientem panem”. Każdy z nas jest mieszanką różnych typów. Rzecz tylko w ustaleniu proporcji. Jaki typ osobowościowy jest dominujący? Może być tak, że „klient pan” stanowi w nas 40 proc., „klient analityk” – 20 proc., „klient siła spokoju” – 30 proc, a „klient hurra” – 10 proc.  Z. Korzeniewski, UM w J. Górze