Google AdWords.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Wykorzystanie linku sponsorowanego w kampanii reklamowej Militaria.pl Militaria.pl SEM.
Advertisements

Wyszukiwanie i zapisywanie informacji
Patronat medialny Oferta dla wydawców i dystrybutorów Styczeń 2010.
SYSTEM ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ
SŁOWA, które doprowadzą nas do KLIENTA
Polski e-commerce w dobie kryzysu okiem Skąpiec.pl Z tarczą czy na tarczy?
Sklepy internetowe. Tracking w sklepie internetowym O trackingu Jak śledzić? Gdzie śledzić? –Strona główna –Strona kategorii –Strona produktu –Koszyk.
Support.ebsco.com EBSCOhost Wyszukiwanie podstawowe dla Bibliotek akademickich Szkolenie.
Praca Dyplomowa Inżynierska
Temat wystąpienia Optymalizacja Zarządzania Strukturą Oddziałową w Organizacjach Jolanta Cabaj.
Zarządzanie projektami
Wady i zalety Microsoft Word –a
Monitoring Online Mediów Internetowych
Marketing elektroniczny w turystyce
Geo gemiusGeo UNIKALNE NARZĘDZIE DO IDENTYFIKACJI PAŃSTWA, REGIONU I MIASTA, Z KTÓREGO ŁĄCZY SIĘ UŻYTKOWNIK TWOJEGO SERWISU.
FASHION I.T. Biznes zaczyna się od stworzenia potrzeby.
Search Engine Optimization
GOSPODARKA OPARTA NA DANYCH
GOSPODARKA OPARTA NA DANYCH
Nowa firma, doświadczeni ludzie
Dood.pl Modele biznesowe wyszukiwarek internetowych w teorii i praktyce.
Search Engine Marketing w promocji eventu
Instrukcja MILO moduł klienta.
Google Analytics                                                                                              Mariusz Gąsiewski
Uruchomiliśmy dla Państwa możliwość tworzenia swoich własnych domen MSB. Domena internetowa jest całkowicie bezpłatna dla naszych DYSTRYBUTORÓW.
Interactive Marketing Partner marketing
Obsługa Klienta – sprzedaż soczewek kontaktowych i artykułów z grupy – pozostałe. Czyli sprzedaż przypisana do Klienta i sprzedaż bezimienna (detaliczna).
Czym jest PayPer.pl? Jesteśmy siecią reklamy efektywnościowej:
Dla. Dostęp do panelu admina Na potrzeby szkolenia logowanie odbywa się na witrynie:
System zamawiania on-line
Szkolenie Milena Kuder. Zakładanie konta Google ćwiczenie.
Rozwijaj firmę z Biznes Multimedia Łukasz Grodzki, Tel Skype biznesmultimedia
Metodologia badań wydatków reklamowych
Intencje zakupowe w sieci AdProfile.
STAĆ CIĘ NA INNOWACJE System CRM w Focus Telecom Polska - cechy i funkcjonalność usługi Autor: Tomasz Paprocki.
Oferta Geo. Czym jest PayPer.pl? Jesteśmy siecią reklamy efektywnościowej: z Klientem rozliczamy się na podstawie efektów kampanii, czyli liczby kliknięć,
Spotkanie Centrum Poczty i Postdata S.A.
Narzędzia w Marketingu Partnerskim. I Narzędzie w Marketingu Partnerskim.
Rozwijaj firmę z Biznes Multimedia
Informatyka Poczta elektroniczna.
W W W Łukasz Stochniał.
BADANIA EFEKTÓW PROMOCJI SPRZEDAŻY
ODDZIAŁ UDOSTĘPNIANIA ZBIORÓW CZĘŚCIĄ ZINTEGROWANEGO SYSTEMU KOHA - NOWE MOŻLIWOŚCI ROZWIĄZANIA ZASTOSOWANE W BIBLIOTEKACH: - POLITECHNIKI KRAKOWSKIEJ.
1.MISSION 2. MARKET 3. MONEY 5.MEDIA 4.MESSAGE
Strona 1 AdPortal | Senatorska 13/15, Warszawa | tel | fax: | | Warszawa,
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacjaOdtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski informatyka +
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski 1 informatyka +
Ukryty Internet (Web).
Adequate | Interactive boutique Interactive boutique 1 PROFIT-DRIVEN MARKETING OPTIMISATION volume vs. efficiency trade-off ILE POWINNIŚMY WYDAWAĆ NA KAMPANIE.
Zarabiaj z ContentStream, czyli produkty content marketingowe dla Wydawców Jak Wydawcy mogą zarabiać na serwisie dzięki budżetom content marketingowym?
 Praktyczne sposoby wpisywania adresu:  pomijanie autouzupełnianie  próba samodzielnego tworzenia poprzez sprawdzanie podstawowych kombinacji.
POZYCJONOWANIE – SEO (search engine optimization).
Prezentacja Informacyjna. O firmie: Na rynku od 1998 roku (specjalizacja w systemach CRM) Inkubator. Pomysły => projekty => firmy 2001 / Nagroda Deloitte.
Zintegrowane systemy informatyczne
STAĆ CIĘ NA INNOWACJE Systemy Call Center Sp. z o.o.
Wortal Publicznych Służb Zatrudnienia. Stan obecny Przegląd witryn urzędów Różnorodność i standaryzacja.
Grupa: administratorzy lokalni JST. Użytkownik systemu CEIDG - materiały szkoleniowe2 Informacje wstępne Zakres uprawnień administratora lokalnego Wnioski.
Pierwsza w Polsce porównywarka w zakresie usług branży poligraficznej. PaperPrint.pl.
Produkt SMART PEOPLE w oparciu rekomendowane scenariusze użycia
2,3 mln 9 mln użytkownicy* odsłony*
Czy na blogu da się zarobić, czyli słów parę o afiliacji
Badanie rynku mediów Wskaźniki
Zarządzanie sklepem internetowym
JAKUB BAREŁKOWSKI REKLAMA W WYSZUKIWARKACH
Reklama w wyszukiwarkach internetowych. Formy reklamy w wyszukiwarkach internetowych ●wyniki organiczne zbudowane na podstawie algorytmu oceniającego.
Reklama w wyszukiwarkach internetowych Jakub Barełkowski.
REKLAMA INTERNETOWA Katarzyna Czepółkowska. Marketing internetowy ■ Marketing internetowy – forma marketingu, używająca jako medium Internetu i strony.
Google AdWords dr inż. Grzegorz Chodak.
Przeczytaj wszystko na temat wiadomości programu Microsoft SharePoint
Zarządzanie sklepem internetowym
Zapis prezentacji:

Google AdWords

Plan wykładu Czym jest AdWords Struktura konta Podstawowe pojęcia Na co należy zwrócić uwagę Narzędzia Google AdWords Zasada działania i koszty Wady i zalety Google Merchant Ciekawostki Rodzaje przeładunku: - pionowy (lift-on-lift-off = lo-lo) – przeładunek przy pomocy dźwignicy - poziomy (roll-on-roll-off = ro-ro) – na kołach własnych pojazdu Google AdWords 2 2

Czym jest AdWords? Google AdWords Reklamy są wyświetlane obok lub nad wynikami wyszukiwania Są powiązane z wyszukiwanym hasłem Użytkownik jest zainteresowany danym tematem i… bez trudu trafia na poszukiwaną stronę Google AdWords Google AdWords

Struktura konta Dzienny budżet, określenie zasięgu, inne Wybór słów kluczowych, tworzenie reklam Dzienny budżet, określenie zasięgu, inne Kampania komputronik.pl Grupa reklam aparaty cyfrowe Ads 1 ads2 Grupa reklam monitory ads3 Google AdWords

Podstawowe pojęcia CTR CPC CPM Click Through Rate Kliknięcia/wyświetlenia*100% CPC Cost Per Click Koszt jednego kliknięcia CPM Cost Per Impression Koszt 1 000 wyświetleń Google AdWords

Podstawowe pojęcia cd. Konwersja - następuje wtedy, gdy po kliknięciu reklamy użytkownik wykonuje zdefiniowaną akcję (np. dokonuje zakupu produktu, pozostawia dane kontaktowe i itp. Sieć Partnerska - obejmuje w Polsce tysiące witryn, serwisów informacyjnych i blogów, które współdziałają z Google w zakresie wyświetlania reklam AdWords. Sieć Wyszukiwania – partnerzy Google, na których witrynach w wynikach wyszukiwania pojawiają sie reklamy Google AdWords (np. wynik wyszukiwania Gazeta.pl) Google AdWords

Na co należy zwrócić uwagę struktura Odpowiedni dobór struktury (podział kampanii, grup reklam) pozwala uzyskać większą efektywność słowa Dobór słów kluczowych jest kluczowy Po jakich słowach mogą poszukiwać naszej firmy klienci tekst Tekst reklamy musi zachęcać do kliknięcia… …ale tylko potencjalnych klientów złe słowa Wykluczenie słów ogranicza koszty Warto śledzić statystyki literówki Źródło tanich klientów Google AdWords

Narzędzia Google AdWords Narzędzie propozycji słów kluczowych Edycja wykluczających słów kluczowych kampanii Edytor AdWords Raporty Google AdWords

Zasada działania Google AdWords Użytkownicy Reklamodawcy Google Pokazywane są im reklamy, którymi mogą być zainteresowany. Mają możliwość dotarcia do potencjalnych klientów. Google AdWords Google Zarabia na reklamodawcach, a zadowoleni klienci być może znowu skorzystają z usług Google. Google AdWords Google AdWords 9 9

Aukcja reklam Pozycja reklamy Maks. stawka Ostateczny koszt 1. 4.00 zł 2. 3.00 zł 2.00 zł 3. 2.00 zł 1.00 zł 4. 1.00 zł X Google AdWords Google AdWords

Quality Score – Wynik Jakości Trafność Odpowiedni dobór słów CTR Quality Score Click Through Rate Wskaźnik klikalności Strona docelowa Wysokiej jakości Google AdWords 11 11

CTR Click Through Rate historia współczynnika klikalności (CTR) słowa kluczowego i powiązanej z nim reklamy w Google, historyczny CTR wyświetlanych adresów URL w grupie reklam oraz danej kampanii. Google AdWords 12 12

Trafność Odpowiedni dobór różnych elementów trafność słowa kluczowego w stosunku do reklam w danej grupie reklam, trafność słowa kluczowego i dopasowanej do niego reklamy w stosunku do wyszukiwanego hasła, skuteczność konta w regionie geograficznym, w którym reklama ma być wyświetlana, inne czynniki wpływające na trafność. Google AdWords Google AdWords 13 13

Strona docelowa Wysoka jakość trafność – zgodność zawartości strony ze słowami kluczowymi, oryginalność – niepowtarzalna treść, której nie można znaleźć na innej stronie, przejrzystość – jasne oddanie charakteru i działalności firmy, łatwość nawigacji Co tak naprawdę się liczy wiedzą tylko autorzy algorytmów Google Google AdWords Google AdWords 14 14

Wpływ wyniku jakości na pozycję reklamy . 4.00 zł 3.00 zł 2.00 zł 1.00 zł Maks. stawka x 1 3 6 8 Wynik jakości = Wynik Aukcji Pozycja reklamy 4 X 9 2 12 1 8 3 Google AdWords Google AdWords

AdWords – ważniejsze wady i zalety dociera do zainteresowanej produktem lub usługą grupy odbiorców, umożliwia precyzyjną kontrolę kosztów, jest w większości przypadków tańsza niż inne formy reklamy, niskie koszty stworzenia reklamy i zarządzania kampanią, duża ilość narzędzi wspomagających prowadzenie kampanii. źle prowadzona kampania generuje niepotrzebne koszty, ciągły wzrost konkurencji, wraz ze wzrostem konkurencji wzrastają koszty, problem fałszywych klikaczy, niejawność algorytmów Google częste zmiany.

Google Merchant Center Google Merchant Center jest płatnym katalogiem produktów, który działa podobnie, jak porównywarki cen. integracja sklepu z Google Merchant Center Założenie konta Google Merchant Utworzenie pliku xml z danymi produktów Import pliku do Google Merchant Liczenie zysków  Google AdWords

Wakacje.pl www.tklprogress.pl www.krakvet.pl Ciekawostki – historie sukcesu Wakacje.pl Wzrost liczby klientów o 20% www.tklprogress.pl Wzrost sprzedaży o ponad 700%. www.krakvet.pl 20 krotny wzrost sprzedaży. Google AdWords 18 18

Podsumowanie Jest to narzędzia cały czas rozwijane i ulepszane Google AdWords jest obecnie jedną z najdynamiczniej rozwijających się form reklamy Praca z Google AdWords nie wymaga zaawansowanej wiedzy informatycznej Jest to narzędzia cały czas rozwijane i ulepszane Znaczna część algorytmów jest niejawna Rosnąca konkurencja powoduje wzrost kosztów tej reklamy, więc trzeba się spieszyć

Bibliografia W prezentacji wykorzystano materiały szkoleniowe Google AdWords Wiedzę zaczerpnięto z: Doświadczenia autora prezentacji Pomocy Google AdWords ebooka AdWords autorstwa Mariusza Gąsiewskiego http://pomoc.sstore.pl/sklep-internetowy- 40-google-merchant-center-inf-526.html