DZIAŁANIA WSPIERAJĄCE STARTUPY W AKADEMII LEONA KOŹMIŃSKIEGO Daria Kowalska.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Wojewódzki program wyrównywania szans i przeciwdziałania wykluczeniu społecznemu oraz pomocy w realizacji zadań na rzecz zatrudniania osób niepełnosprawnych.
Advertisements

PROJEKT UDANY START. WSPARCIE PSYCHOSPOŁECZNE, EDUKACYJNE I ZAWODOWE DLA WYCHOWANKÓW OPUSZCZAJĄCYCH PLACÓWKI OPIEKUŃCZO WYCHOWAWCZE. realizowany w ramach.
Myślenie innowacyjne w obszarze polityki społecznej a projekty finansowane ze środków Unii Europejskiej.
Doświadczenia z budowania relacji między Wydziałem Ekonomiczno-Socjologicznym UŁ a jej otoczeniem – koncepcja Wydziałowej Rady Biznesu Dr Agnieszka Kurczewska,
Dialog i partnerstwo szansą na rozwój zasobów ludzkich w powiecie kartuskim – edycja II Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet VII: Promocja integracji.
Life Science Kluster Kraków Kraków, ul. Gronostajowa 7
Spotkanie inaugurujące działalność Akademickiego Inkubatora Przedsiębiorczości Uniwersytetu Opolskiego Opole, dnia 29 października 2008r.
M AYDAY MODEL AKTYWNEGO WSPARCIA PRACOWNIKÓW I FIRM WOBEC ZMIAN STRUKTURALNYCH W GOSPODARCE Seminarium projektów Partnerów Społecznych Ministerstwo Rozwoju.
Kryteria wyboru projektów w ramach Działania 8.2 Priorytetu VIII PO KL w 2009 r. w województwie warmińsko-mazurskim.
Działanie: Wsparcie Biura Karier
Konkurs 01/POKL/7.2.1/2008 (Ogłoszony w dniu 31 stycznia 2008 r.) Typy projektów. w ramach podziałania możliwa będzie realizacja następujących projektów:
Studenckie Koło Naukowe „Młody Przedsiębiorca” AE Poznań
Krzysztof B. Matusiak PRZEDSIĘBIORCZA UCZELNIA, PRZEDSIĘBIORCZY PROFESOR, PRZEDSIĘBIORCZY STUDENT - wyzwania współczesności - Opole, 28 stycznia 2010.
up. Wypróbuj swój pomysł na biznes.. Program Operacyjny Kapitał Ludzki Poddziałanie 2.2.1: Poprawa jakości usług świadczonych przez instytucje wspierające.
Projekt Kompleksowe wsparcie szkół – sukces edukacji współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Szkolnictwo Wyższe i Nauka Priorytet IV Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Departament Wdrożeń i.
Rozwój, koordynacja, monitoring i ewaluacja dolnośląskiego systemu innowacji współfinansowany z EFS w ramach poddziałania POKL Rozwój, koordynacja,
Wewnętrzny system zapewniania jakości PJWSTK - główne założenia i kierunki działań w ramach projektu „Kaizen - japońska jakość w PJWSTK” Projekt współfinansowany.
Działania w celu zwiększenia kompetencji przyszłych pracowników KGHM
SPOTKANIE WARSZTATOWE
Projekty systemowe i konkursowe realizowane przez Ministerstwo Edukacji Narodowej na rzecz kształcenia zawodowego i ustawicznego Katowice, 29 października.
„Mój pomysł na biznes” – innowacyjność,
WSCHODNI OŚRODEK TRANSFERU TECHNOLOGII
V Konferencja Ewaluacyjna Warszawa, Ewaluacja jako instrument budowy sprawnego państwa Cele ewaluacji: Ewaluacja polityk publicznych powinna.
Evidence Based Policy Cel strategiczny Wzmacnianie średnio i długookresowej polityki edukacyjnej poprzez dostarczanie systematycznych danych i analiz generowanych.
Plan rozwoju Biblioteki Wyższej Szkoły Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi Centrum Badań i Rozwoju Kształcenia WSHE.
Zarządzanie rozwojem firmy
Propozycja prac grup tematycznych Kujawsko-Pomorskiej Rady Innowacji KUJAWSKO-POMORSKA RADA INNOWACJI I ZESPÓŁ EKSPERTÓW DS. POLITYKI INNOWACYJNEJ WOJEWÓDZTWA.
Zamojskie Centrum Dialogu Społecznego
Inicjatywa MNiSW Inkubator Innowacyjności w Poznańskim Parku Naukowo -Technologicznym.
Prezentacja projektów realizowanych przez BIURO KARIER STUDENCKICH POLITECHNIKI ŚLĄSKIEJ Forum Pracodawców Automatyki, Elektroniki i Informatyki 2014 Gliwice,
Światłowód Wiedzy źródłem motywacji do dzielenia się wiedzą Eksperta
Studia doktoranckie w Procesie Bolońskim Katarzyna Martowska Zespół Ekspertów Bolońskich UKSW, Warszawa,
INNOpomorze INNOwacyjne powiązania IV edycja projektu
Gwarancje dla Młodzieży to POWER Perspektywa finansowania działań na rzecz młodzieży w okresie Bartosz Kosiński Miechów
Nowoczesny Uniwersytet XXI wieku na Mazowszu ks. prof. dr hab. Stanisław Dziekoński Rektor Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
PROF. WITOLD T. BIELECKI REKTOR ALK Maciej Madziński – Dyrektor Operacyjny Akademia Leona Koźmińskiego.
PROF. HENRYK KRAWCZYK REKTOR POLITECHNIKI GDAŃSKIEJ.
ICT POLSKA CENTRALNA KLASTER – WSPÓŁPRACA Z OTOCZENIEM DLA ROZWOJU KADR, UCZELNI I REGIONU Prorektor PŁ ds. Rozwoju Uczelni prof. dr hab. inż. Piotr Szczepaniak.
STUDIA W JĘZYKACH OBCYCH cel czy narzędzie? na przykładzie Centrum Kształcenia Międzynarodowego Politechniki Łódzkiej Tomasz Saryusz-Wolski, Politechnika.
Nowoczesna infrastruktura podstawą Uniwersytetu Medycznego z przyszłością prof. dr hab. Jacek Wysocki.
STRATEGIA INFORMATYZACJI POLITECHNIKI WARSZAWSKIEJ DO 2020 ROKU dr hab. inż. Janusz Zawiła-Niedźwiecki prof. PW.
ZBUDOWANIE ZINTEGROWANEGO SYSTEMU POZYSKIWANIA I DYSTRYBUCJI ENERGII POZYSKIWANEJ ZE ŹRÓDEŁ ODNAWIALNYCH NA TERENIE KAMPUSU 600-LECIA ODNOWIENIA UNIWERSYTETU.
MIĘDZYNARODOWA SZKOŁA DOKTORSKA POLITECHNIKI ŁÓDZKIEJ Katarzyna Pernal.
CENTRUM NAUCZANIA W JĘZYKU ANGIELSKIM UNIWERSYTETU MEDYCZNEGO W POZNANIU – JAKOŚĆ KSZTAŁCENIA, WSPÓŁPRACA MIĘDZYNARODOWA, PROMOCJA UCZELNI I MIASTA Prof.
Komercjalizacja wyników badań naukowych przez Wrocławskie Centrum Transferu Technologii Politechniki Wrocławskiej dr Jacek Firlej, Politechnika Wrocławska.
UNIWERSYTET MEDYCZNY W ŁODZI - PRZEDSIĘBIORSTWEM NAUKOWO - DYDAKTYCZNYM Prof. dr hab. Paweł Górski, Rektor.
WMII 2 COMMUNITY – WYDZIAŁ OTWARTY NA WSPÓŁPRACĘ Z OTOCZENIEM prof. UAM dr hab. Marek Wisła.
WDROŻENIE ZARZĄDZANIA PROJEKTOWEGO W AKADEMII LEONA KOŹMIŃSKIEGO Maciej Madziński Dyrektor Operacyjny Maciej Zadworny Oskar Kurlanc Mariusz Łopaciński.
CENTRUM TECHNOLOGII INFORMATYCZNYCH POLITECHNIKI ŁÓDZKIEJ Przemysław Sękalski.
Sygnity.City Otwarty Ekosystem Inteligentnych Miast.
Studia miejskie i regionalne czyli do czego możecie wykorzystać wiedzę i umiejętności analityczne o miastach i regionach? Oferta dla Studentów II stopnia.
Studia miejskie i regionalne czyli do czego możecie wykorzystać wiedzę i umiejętności analityczne o miastach i regionach? Oferta dla Studentów I stopnia.
Specjalność INNOWACYJNY BINZES Katedra Informatyki Ekonomicznej Katedra Przedsiębiorczości i Zarządzania Innowacyjnego Katowice,
Specjalność Przedsiębiorczość i Zarządzanie MŚP Katedra Zarządzania Przedsiębiorstwem.
WYDZIAŁ DZIENNIKARSTWA, INFORMACJI I BIBLIOLOGII Janusz Włodzimierz Adamowski Program wyborczy: kadencja
Propozycje wyzwań, celów i programów opracowanych w ramach sekcji Gospodarka i Nauka.
Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego Departament Europejskiego Funduszu Społecznego Białystok, 26 października 2011 r. „Na czym polega logika projektu.
IDEA SIECI I RADY POMIOTÓW REINTEGRACYJNYCH. To Zjawisko polegające na łączeniu w bardziej lub mniej formalny sposób. Jest obecne w Polsce od momentu.
Społeczna odpowiedzialność organizacji Zmiany zachodzące w otoczeniu współczesnych organizacji powodują, że ulegają zmianie społeczne oczekiwania wobec.
 promowanie rozwoju lokalnego Lublina i województwa lubelskiego,  budowa społeczeństwa obywatelskiego,  przeciwdziałanie wykluczeniu społecznemu osób.
Studia miejskie i regionalne
Klaster Logistyczno-Transportowy „Północ-Południe”
Studia miejskie i regionalne
Katarzyna Matuszak Dyrektor Działu Rozwoju Przedsiębiorczości
Harmonogram naborów wniosków o dofinansowanie na 2015 rok w trybie konkursowym w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko-Mazurskiego.
III. Wykorzystanie portalu
„Metodologia Zarządzania Cyklem Projektu (PCM) — klucz do sukcesu
Potrzeby informacyjne ROT WŁ w kontekście monitorowania SRWŁ 2020 i RSI LORIS 2030 Maciej Bąk (BPPWŁ ROT)
Zapis prezentacji:

DZIAŁANIA WSPIERAJĄCE STARTUPY W AKADEMII LEONA KOŹMIŃSKIEGO Daria Kowalska

Diagnoza – stan przed realizacją projektu Akademia Leona Koźmińskiego kojarzona z przedsiębiorczością, ale brak działań skupiających środowisko startupowe wokół Akademii Brak usystematyzowanej wiedzy na temat startupów studentów ALK Nieskoordynowane działania wspierające tworzenie i rozwój startupów Potrzeba stworzenia trwałych wyróżników ALK, wykorzystywanych w komunikacji w Polsce oraz na rynkach zagranicznych „We Teach Real Business”

Założenia projektu Akademia Leona Koźmińskiego jako uczelnia kojarzona ze środowiskiem startupowym, stworzenie atrakcyjnej oferty szkoleń i spotkań, odpowiadanie na potrzeby startupów Stworzenie programu studiów uwzględniającego potrzeby tej grupy odbiorców Stworzenie autorskiego uczelnianego programu wsparcia dla startupów studenckich – akcelerator GrowPoint

Założenia dotyczące potrzeb różnych grup interesariuszy Środowiska startupowe: potrzeba usystematyzowanej praktycznej wiedzy w zakresie tworzenia i rozwoju biznesu, potrzeby integracji Studenci-przedsiębiorcy: potrzeba kompleksowego wsparcia w zakresie tworzenia i rozwoju własnego biznesu, w tym pozyskiwania finansowania; aktywizacja studentów w zakresie przedsiębiorczości Władze uczelni: wiedza na temat działalności startupowej studentów, wsparcia mentorskiego, monitoring potrzeb, udziały ALK w wybranych projektach; program studiów we współpracy z firmami Wykładowcy: możliwość realizacji projektów badawczych w oparciu o rzeczywiste case studies i współpracę z praktykami Absolwenci: wsparcie ze strony uczelni w zakresie promocji działalności startupowej, możliwość zainwestowania w startupy na preferencyjnych warunkach Biznes – możliwość włączenia w działalność wybranych podmiotów we wczesnej fazie rozwoju, programy dedykowane

Harmonogram projektu Etap 1: od 2012 – działania integrujące środowiska startupowe wokół uczelni (Aula Polska, StartupSchool, Warsaw Speaks Mobile, startupWeekend i inne) Etap 2: od 2013 – wprowadzenie do oferty dydaktycznej programu o charakterze praktycznym skierowanego do startupów „zarządzanie w wirtualnym środowisku”, pozyskanie partnerów biznesowych Etap 3: od tworzenie autorskiego akceleratora GrowPoint; start projektu w październiku 2015; pozyskanie mentorów oraz partnerów biznesowych; Etap 4: czerwiec dodanie kategorii startup w konkursie dla absolwentów „Lwy Koźmińskiego” – zbieranie informacji na temat startupów absolwentów (success stories) Etap 5: od stycznia 2016 start programu akceleracyjnego Etap 6: wiosna 2016 – ogólnopolska emisja filmu dokumentalnego „Anatomia Startupu” (emisje w kinach, TVP 2, na uczelniach)

Główne wyzwania w realizacji projektu Dotarcie do środowisk startupowych, wyłonienie kluczowych inicjatyw, integracja ich wokół ALK Skonstruowanie autorskiego modelu akceleratora, atrakcyjnego z punktu widzenia zarówno studentów, interesów uczelni, jak i partnerów biznesowych Zbudowanie programu mentorskiego w oparciu o zasoby własne i zewnętrzne pozyskanie partnerów biznesowych oraz finansowania działalności GrowPoint

Osiągnięte rezultaty ALK gospodarzem największego w Warszawie cyklu spotkań dla środowisk startupowych „Aula Polska” Organizacja szeregu imprez dla startupów: startupWeekend, Warsaw Speaks Mobile, spotkania Startup School, Tweetup Day, Pipeline Poland i wiele innych

Osiągnięte rezultaty 2 Stworzenie pierwszego w Polsce programu studiów magisterskich dedykowanego m.in. środowiskom startupowym – najpierw w języku polskim, następnie w języku angielskim; pozyskanie do współpracy Orange (stypendia, praktyki) i innych partnerów biznesowych; granty na rozwój programu Stworzenie własnego akceleratora GrowPoint – w miesiąc od uruchomienia pod opieką GrowPoint znalazło się 11 startupów, z czego 7 to firmy studentów z zagranicy Prawa do emisji filmu dokumentalnego „Anatomia Startupu” z udziałem dwóch absolwentów ALK (na 5 prezentowanych sylwetek) zakupione przez TVP 2. Emisja planowana na wiosnę 2016

Podpowiedzi dla innych uczelni Konieczność pozyskania strategicznego wsparcia władz Uczelni oraz interesariuszy do tego typu inicjatyw, współkreujacych wartość Uczelni Wdrożenie spójnego, kompleksowego programu współpracy ze środowiskiem biznesowym oraz aktywizacji społeczności studenckiej pozwala na stworzenie wartości dodanej dla studentów. Pozyskanie partnerów biznesowych do realizacji programów studiów (praktyczny wymiar, wartość dodana – stypendia, praktyki) Własny program inkubacyjny / akceleracyjny pozwala na stałe monitorowanie aktywności biznesowej studentów, realizację własnych projektów badawczych z tego obszaru, zapewnienie udziałów uczelni w wybranych biznesach.

Podsumowanie Dzięki spójnym i konsekwentnym działaniom w obszarze startupów udało się znacząco umocnić wizerunek ALK jako uczelni przyjaznej biznesowi Nadzwyczaj duże zainteresowanie udziałem w programie akceleracyjnym studentów z zagranicy potwierdza potrzebę podejmowania tego rodzaju działań i może stanowić atrakcyjną zachętę do podjęcia studiów w Polsce Długofalowe działania w tym obszarze przyczyniają się do wzrostu prowadzonych z sukcesem przedsięwzięć biznesowych i docelowo stanowią wyróżnik nie tylko ALK, ale również Polski na międzynarodowym rynku edukacyjnym