Zasady obowiązujące podczas dokonywania zamówień przy realizacji dostaw, usług i robót budowlanych w ramach Projektu Konkursy ogłaszane przez Dolnośląską.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Dla rozwoju Mazowsza Dyscyplina finansów publicznych w gospodarowaniu środkami z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego (EFRR) Wojciech Motelski.
Advertisements

WYRÓŻNIAMY 7 RODZAJÓW TRYBÓW PRZETARGU: 1. Przetargi nieograniczone; 2
Wybrane elementy zamówień publicznych wycena nieruchomości
Prowadzący: Hubert Nowak
1 Kontrola zamówień publicznych w mikroprojektach w ramach Programu Współpracy Transgranicznej Rzeczpospolita Polska – Republika Słowacka Szkolenie.
1 Zintegrowany Program Operacyjny Rozwoju Regionalnego Nieprawidłowości w ZPORR – przypadki nadużyć, obszary ryzyka, działania Instytucji Zarządzającej.
Zlecenie i wybór wykonawcy
Kontrola projektu Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
1. Obowiązki beneficjenta wynikające z zawartej umowy o dofinansowanie projektu Wrocław, lipiec 2009.
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego27 lutego 2008 r. 1 Obowiązki Beneficjenta wobec IZ RPO WD wynikające z zawartej umowy o dofinansowanie projektu.
Szkolenie współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Ostrołęka
Realizacja umowy w ramach POIG
Szkolenie współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Ostrołęka
UNIA EUROPEJSKA FUNDUSZ SPÓJNOŚCI 1 Warunki postępowania wg ustawy PZP oraz wg innych trybów, jakie mogą mieć zastosowanie przy przeprowadzaniu inwestycji.
UNIA EUROPEJSKA FUNDUSZ SPÓJNOŚCI 1 Wymogi UE w zakresie przeprowadzania przetargów Hubert Nowak, radca prawny Warszawa, dnia
2 XII posiedzenie Grupy do spraw Przedsiębiorców Zasady udzielania zamówień oraz wyboru wykonawców w transakcjach nieobjętych ustawą Prawo Zamówień Publicznych.
2009 Warszawa, 27 lutego 2009 r. Zasady realizacji umów o dofinansowanie projektu w ramach Poddziałania PO KL ponadregionalne projekty zamknięte.
Nowelizacja ustawy i jej cele
Działanie 111 Szkolenia zawodowe dla osób zatrudnionych w rolnictwie i leśnictwie PROW 2007 – 2013.
Działanie 111 Szkolenia zawodowe dla osób zatrudnionych w rolnictwie i leśnictwie PROW 2007 – 2013.
KONTROLA PROJEKTÓW 1.4 NCBR.
Konferencja dla beneficjentów realizujących projekty w ramach Priorytetu III PO KL Konferencja dla beneficjentów realizujących projekty w ramach Priorytetu.
Jak prawidłowo wybrać dostawcę, czyli zakupy w projekcie
Działanie 111 „Szkolenia zawodowe dla osób zatrudnionych w rolnictwie i leśnictwie PROW 2007 – 2013”
Zamówienia Publiczne w kontekście realizowania projektów EFS Departament Wdrażania EFS Ministerstwo Gospodarki i Pracy.
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata Zamówienia publiczne Szczecin 2009.
MINISTERSTWO ROLNICTWA I ROZWOJU WSIBIURO POMOCY TECHNICZNEJ Dziękuję za uwagę Pomoc Techniczna PROW 2014 – 2020 cz. I Grupa Robocza KSOW Radziejowice,
Jak udzielać zamówienia w oparciu o Wytyczne IZ RPO WP na lata w sprawie udzielania zamówień współfinansowanych ze środków EFRR, w stosunku do.
ZAMÓWIENIA W PROJEKTACH REALIZOWANYCH W RAMACH FUNDUSZU AZYLU, MIGRACJI I INTRGRACJI.
Zasady konkurencyjności wydatków w ramach PROW Krystyna Grygiel Zastępca Dyrektora Wydziału Obszarów Wiejskich.
Najczęściej popełniane błędy przy udzielaniu zamówień publicznych
DBFO - Targówek m. st. Warszawa
USTAWA z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2007 r. Nr 223, poz ze zmianami)
1 Zamówienia udzielane w oparciu o zasadę konkurencyjności, ustawę Prawo zamówień publicznych, zasadę efektywnego zarządzania finansami – najczęstsze błędy.
Działaniu 321 "Podstawowe usługi dla gospodarki i ludności wiejskiej" w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskch na lata , w zakresie budowy.
1 Zamówienia Publiczne Zasady udzielania zamówień publicznych przez Beneficjentów projektów realizowanych w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja.
Zasady konkurencyjności Poddziałanie 19.4 „Wsparcie na rzecz kosztów bieżących i aktywizacji” Autor: Marek Buczkowski Materiał opracowany przez: Departament.
Dziękuję za uwagę Pomoc techniczna PROW 2014 – 2020 Koszty kwalifikowalne – informacje ogólne - proj. rozp. MRiRW w spr. szczegółowych warunków i trybu.
Zespół trenerów FAOW – Janina Jaszczur, Inga Kawałek, Ryszard Kamiński, Ryszard Zarudzki Zamówienia publiczne w PPLeader+
Kwalifikowalność wydatków w RPO Działanie 8.4. Wsparcie atrakcyjności walorów dziedzictwa przyrodniczego Regionalny Program Operacyjny Województwa.
Podtytuł prezentacji Piotr Makuch Dyrektor Departamentu Kontroli Przedsięwzięć Przygotowanie Wniosku o Dofinansowanie pod kątem wymagań procedur zawierania.
ZAMÓWIENIA W RAMACH PROJEKTÓW
Zasady konkurencyjności przy realizacji zadań ujętych w zestawieniu rzeczowo-finansowym operacji w ramach PROW „Europejski Fundusz Rolny na.
Zasady obowiązujące podczas dokonywania zamówień przy realizacji dostaw, usług i robót budowlanych w ramach Projektu Wrocław, r. Wydział Kontroli.
Konkurencyjny tryb wyboru wykonawców w ramach PROW
„Zasada konkurencyjności”
Zamówienia udzielane w ramach projektów Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014 – 2020 zgodnie z zasadami w zakresie udzielania zamówień w.
ZAMÓWIENIA O WARTOŚCI od 50 TYS. ZŁ do 30 TYS. EURO
Zatrudnianie nauczycieli
Prowadzący: Jarosław Myśko Koszalin, r.
Regionalnego Programu Operacyjnego WD na lata
„Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich: Europa inwestująca w obszary wiejskie”. Materiał opracowany przez Departament Rozwoju Obszarów.
Kierownik Wydziału Kontroli
Kwalifikowalność wydatków w RPO Poddziałanie
Kierownik Wydziału Kontroli
Zamówienia udzielane w ramach projektów Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014 – 2020 zgodnie z zasadami w zakresie udzielania zamówień w.
ZINTEGROWANE INWESTYCJE TERYTORIALNE AGLOMERACJI WAŁBRZYSKIEJ NAJCZĘŚCIEJ POPEŁNIANE BŁĘDY W PROCEDURZE UDZIELANIA ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH Wałbrzych, 07.
Informacja nt. naboru operacji do Planu operacyjnego KSOW
Wojewódzki Urząd Pracy w Katowicach
Zasady obowiązujące podczas dokonywania zamówień przy realizacji dostaw, usług i robót budowlanych w ramach Projektu Wydział Kontroli Wrocław,
Kierownik Wydziału Kontroli
Zasady obowiązujące podczas dokonywania zamówień przy realizacji dostaw, usług i robót budowlanych w ramach Projektu Wrocław, r. Wydział Kontroli.
Data: 22\ 02\2017 Spotkanie informacyjne dotyczące zasad rozliczania projektów w ramach Programu Ministra pn. „Inkubator Innowacyjności+”
Prawo zamówień publicznych – najczęściej popełniane błędy przy udzielaniu zamówień w ramach projektów współfinansowanych z Funduszy Europejskich Gdańsk,
Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi
Prawidłowe udzielanie zamówień przy realizacji dostaw, usług i robót budowlanych w projektach współfinansowanych Jacek Nowak Wydział Kontroli DIP Wrocław,
Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi
Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi
Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi
Województwa Śląskiego/ Wydział Rozwoju Regionalnego
Zapis prezentacji:

Zasady obowiązujące podczas dokonywania zamówień przy realizacji dostaw, usług i robót budowlanych w ramach Projektu Konkursy ogłaszane przez Dolnośląską Instytucję Pośredniczącą we wrześniu 2015 roku Wrocław, r. Agnieszka Skraba Kierownik Wydziału Kontroli Projektów

Zasady obowiązujące podczas dokonywania zamówień przy realizacji dostaw, usług i robót budowlanych w ramach Projektu Podstawowymi aktami prawnymi regulującymi kwestie związane ze stosowaniem procedur dotyczących zamówień publicznych są: ustawa z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych, zwana dalej ustawą PZP; dokument pn. Wytyczne w zakresie kwalifikowalności wydatków w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego oraz Funduszu Spójności na lata , zwany dalej Wytycznymi.

Zasady obowiązujące podczas dokonywania zamówień przy realizacji dostaw, usług i robót budowlanych w ramach Projektu Podczas realizacji zamówień przy zakupie dostaw, usług i robót budowlanych w Projekcie, Wnioskodawca/Beneficjent zobowiązuje się do stosowania przepisów o zamówieniach publicznych w takim zakresie, w jakim ustawa PZP ma zastosowanie do Wnioskodawcy/Beneficjenta i realizowanego Projektu oraz do stosowania zaleceń zawartych w pkt Wytycznych

Szczegółowe zasady udzielania zamówień w Projekcie, w przypadku których nie stosuje się zasad i trybów wskazanych w ustawie PZP, w zależności od rodzaju i wartości zamówienia Wnioskodawca/Beneficjent niebędący podmiotem zobowiązanym zgodnie z art. 3 ustawy PZP do jej stosowania, jak również Wnioskodawca/Beneficjent zwolniony z jej stosowania ze względu na wartość zamówienia nieprzekraczającą kwot określonych odpowiednio w art. 4 pkt. 8 oraz art. 11 ust. 8 ustawy PZP (dla zamówień sektorowych), celem wyłonienia wykonawcy na realizację zamówienia publicznego, którego wartość szacunkowa jest większa niż 50 tys. PLN netto tj. bez podatku od towarów i usług (VAT), zobowiązany jest do przeprowadzenia postępowania zgodnie z zasadą konkurencyjności opisaną w punktach i Wytycznych.

W celu spełnienia zasady konkurencyjności należy: 1.Upublicznić zapytanie ofertowe na stronie internetowej wskazanej w komunikacie ministra właściwego ds. rozwoju regionalnego. Uwaga! Do czasu uruchomienia tej strony internetowej należy upublicznić zapytanie ofertowe, co najmniej na stronie internetowej beneficjenta (o ile posiada taką stronę) oraz wysłać zapytanie ofertowe do co najmniej trzech potencjalnych wykonawców (o ile na rynku istnieje trzech potencjalnych wykonawców). W przypadku podmiotów zobowiązanych zgodnie z art. 3 ustawy Pzp do jej stosowania, stosujących zasadę konkurencyjności (zamówienia poniżej euro) dodatkową formą upublicznienia musi być strona internetowa przeznaczona do umieszczania zapytań ofertowych. W przypadku zamówień o wartości równej lub wyższej od kwot określonych w rozporządzeniu wydanym przez Prezesa Rady Ministrów na podstawie art. 11 ust.8 ustawy Pzp zapytanie ofertowe należy opublikować w Dzienniku Urzędowym UE w zakresie i terminach określonych w ustawie Pzp dla zamówień publicznych o takiej wartości.

Zasada konkurencyjności Uwaga! Do czasu uruchomienia strony internetowej wskazanej w komunikacie ministra właściwego ds. rozwoju regionalnego. należy upublicznić zapytanie ofertowe, co najmniej na stronie internetowej beneficjenta (o ile posiada taką stronę) oraz wysłać zapytanie ofertowe do co najmniej trzech potencjalnych wykonawców (o ile na rynku istnieje trzech potencjalnych wykonawców). W przypadku podmiotów zobowiązanych zgodnie z art. 3 ustawy Pzp do jej stosowania, stosujących zasadę konkurencyjności (zamówienia poniżej euro) dodatkową formą upublicznienia musi być strona internetowa przeznaczona do umieszczania zapytań ofertowych.

W celu spełnienia zasady konkurencyjności należy: 3. Zapytanie ofertowe musi zawierać w szczególności: -niedyskryminacyjny opis przedmiotu zamówienia; -warunki udziału w postępowaniu oraz sposób dokonywania oceny ich spełniania; -kryteria oceny ofert wraz z opisem przyznawania punktacji dla danego kryterium; -termin składania ofert (min.7 dni dla dostaw i usług, min.14 dni dla robót budowlanych, z wyjątkiem terminów określonych dla zamówień powyżej progów unijnych); -informacja na temat wykluczenia o którym mowa w punkcie 8 Wytycznych (konflikt interesów); -określenie warunków zmian umowy zawartej w wyniku przeprowadzonego postępowania o udzielenie zamówienia o ile przewiduje się możliwość zmiany takiej umowy;

W celu spełnienia zasady konkurencyjności należy: 4. Należy wybrać najkorzystniejszą z pośród złożonych ofert w oparciu o ustalone kryteria 5. Należy sporządzić pisemny protokół postępowania o udzielnie zamówienia zawierający w szczególności: -informacje o sposobie upublicznienia postępowania ofertowego; -wykaz ofert wraz z datą wpłynięcia; -informację o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu nie podleganiu/podleganiu wykluczeniu; -Informację o wagach punktowych lub procentowych przypisanych do poszczególnych kryteriów oceny i sposobie przyznania punktacji poszczególnym wykonawcom; -wskazanie wybranej oferty wraz z uzasadnieniem wyboru; -data i podpis zamawiającego. 6. Należy upublicznić wynik postępowania na stronie internetowej wskazanej w komunikacie ministra właściwego ds. rozwoju regionalnego, a do czasu jej uruchomienia informację tą należy wysłać do każdego oferenta, który złożył ofertę oraz opublikować na własnej stronie internetowej.

W celu spełnienia zasady konkurencyjności należy: 7. Zawarcie pisemnej umowy z wykonawcą, który złożył najkorzystniejszą ofertę. Uwaga! W przypadku gdy wybrany wykonawca odmówi podpisania umowy możliwe jest podpisanie umowy z kolejnym wykonawcą, który uzyskał kolejną najwyższą liczbę punktów. Jeżeli w wyniku przeprowadzonego postępowania o udzielenie zamówienia nie wpłynie żadna oferta dopuszcza się zawarcie umowy z dowolnym wykonawcą na warunkach określonych w zapytaniu ofertowym. Nie jest możliwe dokonywanie istotnych zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy, chyba że w zapytaniu ofertowym została przewidziana możliwość oraz warunki dokonania takiej zmiany.

W celu spełnienia zasady konkurencyjności należy: 7. Zawarcie pisemnej umowy z wykonawcą, który złożył najkorzystniejszą ofertę. Uwaga! W przypadku gdy wybrany wykonawca odmówi podpisania umowy możliwe jest podpisanie umowy z kolejnym wykonawcą, który uzyskał kolejną najwyższą liczbę punktów. Jeżeli w wyniku przeprowadzonego postępowania o udzielenie zamówienia nie wpłynie żadna oferta dopuszcza się zawarcie umowy z dowolnym wykonawcą na warunkach określonych w zapytaniu ofertowym. nie możliwe dokonywanie istotnych zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy, chyba że w zapytaniu ofertowym została przewidziana możliwość oraz warunki dokonania takiej zmiany.

Zasada konkurencyjności: Uwaga! Zasady konkurencyjności nie stosuje się: 1. Do zamówień, których przedmiotem jest nabycie nieruchomości, dzierżawy, najmu; 2. Wydatków rozliczanych uproszczoną metodą, o której mowa w podrozdziale 6.6 i 8.6 Wytycznych

Zasady udzielania pozostałych zamówień w Projekcie Beneficjent udzielając zamówienia o wartości szacunkowej do PLN netto włącznie tj. bez podatku od towarów i usług (VAT), oraz w przypadku zamówień publicznych, dla których nie stosuje się procedur wyboru wykonawcy, o których mowa w podrozdziale 6.5 Wytycznych w zakresie kwalifikowalności zobowiązany jest do potwierdzenia, że wydatek został dokonany w sposób racjonalny, efektywny i przejrzysty, z zachowaniem zasad uzyskiwania najlepszych efektów z danych nakładów. W tym celu oraz w szczególności – w celu pozyskania, porównania i wyboru najkorzystniejszej oferty rynkowej – Wnioskodawca/Beneficjent zobowiązany jest do przeprowadzenia stosownego rozpoznania rynku dostaw, usług lub robót budowlanych, przykładowo poprzez: bezpośrednie skierowanie zapytania ofertowego dotyczącego realizowanego zamówienia do potencjalnych oferentów; przeprowadzenie badania rynku poprzez analizę stron www lub drogą telefoniczną. Wybór formy dokonania rozeznania rynku należy do Zamawiającego. W każdym przypadku Zamawiający zobowiązany jest jednak do udokumentowania przeprowadzonej procedury, poprzez zgromadzenie i archiwizację dokumentacji (np. zapytania ofertowe, pisemne oferty, zrzuty ekranowe) lub sporządzenie stosownej notatki. Efektem przeprowadzonej procedury rozeznania rynku powinno być porównanie minimum trzech ofert, chyba że w jej wyniku Wnioskodawca/Beneficjent nie pozyska wymaganej liczby ofert.

Zasady udzielania pozostałych zamówień w Projekcie W przypadku wydatków o wartości powyżej 20 tys. PLN netto do 50 tys. PLN netto włącznie, tj. bez podatku od towarów i usług (VAT), oraz w przypadku zamówień publicznych, dla których nie stosuje się procedur wyboru wykonawcy, o których mowa w podrozdziale 6.5 Wytycznych, istnieje dodatkowo obowiązek upublicznienia zapytania ofertowego na stronie internetowej Wnioskodawcy/Beneficjenta lub innej powszechnie dostępnej stronie przeznaczonej do umieszczania zapytań ofertowych w celu wybrania najkorzystniejszej oferty.

Szacowanie wartości zamówienia – zasady określone na podstawie odpowiednich przepisów ustawy Pzp i Wytytcznych Przed podjęciem decyzji o wszczęciu postępowania o udzielenie zamówienia Zamawiający dokonać musi szacowania wartości zamówienia celem wyboru odpowiedniej procedury. Podstawą ustalenia wartości zamówienia jest całkowite szacunkowe wynagrodzenie wykonawcy, bez podatku VAT ustalone przez Zamawiającego z należytą starannością. Zamawiający nie może w celu uniknięcia stosowania odpowiednich przepisów dzielić zamówienia na części lub zaniżać jego wartości prowadzącej do stosowania niewłaściwej procedury. W celu właściwego oszacowania wartości zamówienia, należy wziąć pod uwagę konieczność łącznego spełnienia następujących przesłanek: -usługi, dostawy oraz roboty budowlane są tożsame rodzajowo lub funkcjonalnie; -możliwe jest udzielenie zamówienia w tym samym czasie; -możliwe jest wykonanie zamówienia publicznego przez jednego wykonawcę.

Konflikt interesów Co do zasady niekwalifikowalne będą wydatki poniesione w wyniku udzielonego zamówienia z w którym doszło do konfliktu interesu. Konflikt interesu należy rozumieć w szczególności jako taką zależność, która oznacza brak bezstronności i obiektywizmu przy wyłanianiu przez beneficjenta wykonawcy do realizacji usług, dostaw lub robót budowlanych w ramach realizowanego projektu. Konfliktem interesu będzie również realizacja zamówienia przez wykonawcę/podwykonawcę powiązanego kapitałowo lub osobowo z beneficjentem.