Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Regionalnego Programu Operacyjnego WD na lata

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Regionalnego Programu Operacyjnego WD na lata"— Zapis prezentacji:

1 Regionalnego Programu Operacyjnego WD na lata 2014-2020
Wsparcie w ramach Regionalnego Programu  Operacyjnego WD na lata Dawid Zalewski Dział informacji i promocji DIP Bystrzyca Kłodzka, r.

2 Działanie 1.5 A Wsparcie innowacyjności produktowej i procesowej MŚP
Typ beneficjenta SEKTOR MŚP Na kategorię mikroprzedsiębiorstw oraz małych i średnich przedsiębiorstw (MŚP) składają się przedsiębiorstwa, które zatrudniają mniej niż 250 pracowników i których roczny obrót nie przekracza 50 milionów EUR a/lub całkowity bilans roczny nie przekracza 43 milionów EUR. W kategorii MŚP przedsiębiorstwo małe definiuje się jako przedsiębiorstwo zatrudniające mniej niż 50 pracowników i którego roczny obrót lub całkowity bilans roczny nie przekracza 10 milionów EUR. W kategorii MŚP mikroprzedsiębiorstwo definiuje się jako przedsiębiorstwo zatrudniające mniej niż 10 pracowników i którego roczny obrót lub całkowity bilans roczny nie przekracza 2 milionów EUR.

3 Schemat 1.5 A Wnioskodawcy
Działanie 1.5 A Wsparcie innowacyjności produktowej i procesowej MŚP Mikroprzedsiębiorstwa prowadzące działalność gospodarczą krócej niż 2 lata Wnioskodawcy Schemat 1.5 A (licząc od dnia uzyskania wpisu do CEiDG lub wpisu do rejestru przedsiębiorców KRS do dnia ogłoszenia naboru) Data ogłoszenia Rozpoczęcie naboru Wnioskodawcy MŚP, zgrupowania i partnerstwa MŚP Wniosek o płatność końcową do grudnia 2018 r. Z wyłączeniem mikroprzedsiębiorstw działających do 2 lat

4 Działanie 1.5 A Wsparcie innowacyjności produktowej i procesowej MŚP
Intensywność wsparcia dla poszczególnych beneficjentów MŚP (z wyłączeniem mikroprzedsiębiorstw działających do 2 lat) dla mikro i małych przedsiębiorców - do 45% dla średnich przedsiębiorców - do 35% Mikroprzedsiębiorstwa prowadzące działalność do 2 lat Maksymalny poziom dofinansowania - do 60%

5 Rodzaj projektów podlegających dofinansowaniu
Działanie 1.5 A Wsparcie innowacyjności produktowej i procesowej MŚP Rodzaj projektów podlegających dofinansowaniu W ramach konkursu dofinansowanie mogą otrzymać projekty wspierające innowacyjności produktową i/lub procesową polegającą na: - wprowadzeniu na rynek nowych lub ulepszonych produktów/usług; - dokonaniu zasadniczych zmian procesu produkcyjnego lub sposobu świadczenia usług. • innowacja produktowa - oznacza wprowadzenie na rynek przez dane przedsiębiorstwo nowego towaru lub usługi lub znaczące ulepszenie oferowanych uprzednio towarów i usług w odniesieniu do ich charakterystyk lub przeznaczenia; • innowacja procesowa - oznacza wprowadzenie do praktyki w przedsiębiorstwie nowych lub znacząco ulepszonych metod produkcji lub dostawy;

6 Działanie 1.5 A Wsparcie innowacyjności produktowej i procesowej MŚP
WYDATKI KWALIFIKOWALNE Środki trwałe Wydatki na nabycie maszyn i urządzeń oraz pozostałych środków trwałych, których zakup jest niezbędny do realizacji projektu. Wartości niematerialne i prawne Wydatki poniesione na nabycie wartości niematerialnych i prawnych związanych z transferem technologii przez nabycie patentów, licencji, know-how lub nieopatentowanej wiedzy technicznej. Roboty i materiały budowlane Budowa/przebudowa/rozbudowa/modernizacja nieruchomości zabudowanej do 25% całkowitych wydatków kwalifikowanych projektu. Nieruchomości niezabudowane (grunty) lub Nieruchomości zabudowane Wydatkiem kwalifikowalnym jest część wydatku związana z nabyciem nieruchomości, która dotyczy części nieruchomości wykorzystywanej bezpośrednio do realizacji projektu po złożeniu wniosku. Wydatki nieprzekraczające 10% wartości całkowitych wydatków kwalifikowalnych projektu. Przygotowanie dokumentacji projektu (pomoc de minimis) Nieprzekraczające 8% wartości całkowitych wydatków kwalifikowalnych projektu.

7 Działanie 1.5 A Wsparcie innowacyjności produktowej i procesowej MŚP
WYDATKI KWALIFIKOWALNE Wydatki/koszty osobowe związane z zarządzaniem projektem (pomoc de minimis) Wydatki/koszty osobowe związane z zarządzaniem projektem z tytułu umowy o pracę (pomoc de minimis) Nieprzekraczające 1% całkowitych wydatków kwalifikowalnych w ramach projektu (2% dla projektów o wartości poniżej PLN wydatków kwalifikowalnych) i nie przekraczające PLN brutto miesięcznie. Wkład niepieniężny

8 Działanie 1.5 A Wsparcie innowacyjności produktowej i procesowej MŚP
WYDATKI NIEKWALIFIKOWALNE Wydatki związane z bieżącymi naprawami maszyn/ parku maszynowego Budowa/przebudowa/rozbudowa/modernizacja nieruchomości zabudowanej powyżej 25% całkowitych wydatków kwalifikowanych projektu. Wydatki przeznaczone na oprogramowanie dedykowane. Wydatki poniesione na budowę, przebudowę, rozbudowę, modernizację lub nabycie nieruchomości w celu prowadzenia działalności związanej z wynajmem (nie dotyczy usług hotelarskich w rozumieniu art. 36 ustawy o usługach turystycznych). Wkład niepieniężny stanowiący część wkładu własnego przekraczający 10% całkowitych wydatków kwalifikowanych. Wydatki związane z działaniami informacyjno- promocyjnymi projektu. Szacunkowe koszty płacy wynikające z utworzenia miejsc pracy w następstwie inwestycji początkowej. Połączenie kosztów wchodzących w zakres lit. a) i b) pkt. Art. 14 GBER

9 Działanie 1.5 A Wsparcie innowacyjności produktowej i procesowej MŚP
Termin, miejsce i sposób składnia wniosków o dofinansowanie projektu Wnioskodawca wypełnia wniosek o dofinansowanie za pośrednictwem aplikacji – generator wniosków o dofinansowanie EFRR - dostępnej na stronie i przesyła do IOK w ramach niniejszego konkursu w terminie: od godz dnia r. do godz dnia r. Ponadto do siedziby DIP (IOK) należy dostarczyć jeden egzemplarz wydrukowanej z aplikacji generator wniosków - papierowej wersji wniosku, opatrzonej czytelnym podpisem/ami lub parafką i z pieczęcią imienną osoby/ób uprawnionej/ych do reprezentowania Wnioskodawcy (w przypadku prokurenta wystarczający jest wypis z KRS) wraz z podpisanymi załącznikami w terminie do godz dnia r.

10

11

12

13 Działanie 1.5 A Wsparcie innowacyjności produktowej i procesowej MŚP
Najważniejsze kryteria wyboru projektów – kryteria formalne ogólne

14 Działanie 1.5 A Wsparcie innowacyjności produktowej i procesowej MŚP
Najważniejsze kryteria wyboru projektów – kryteria formalne ogólne

15 Działanie 1.5 A Wsparcie innowacyjności produktowej i procesowej MŚP
Najważniejsze kryteria wyboru projektów – kryteria formalne ogólne Dzierżawa/najem instalacji lub maszyn musi mieć formę leasingu finansowego i obejmować obowiązek zakupu aktywów przez beneficjenta po wygaśnięciu umowy. W przypadku projektów partnerskich nie jest dopuszczalne wzajemne zlecanie przez beneficjenta zakupu towarów lub usług partnerowi i odwrotnie.

16 Działanie 1.5 A Wsparcie innowacyjności produktowej i procesowej MŚP
Najważniejsze kryteria wyboru projektów – kryteria formalne ogólne

17 Działanie 1.5 A Wsparcie innowacyjności produktowej i procesowej MŚP
Najważniejsze kryteria wyboru projektów – kryteria formalne ogólne

18 Działanie 1.5 A Wsparcie innowacyjności produktowej i procesowej MŚP
Najważniejsze kryteria wyboru projektów – kryteria formalne ogólne Kryterium oceniane będzie na podstawie wniosku o dofinansowanie oraz załącznika w postaci oświadczenia w zakresie oceny oddziaływania na środowisko.

19 Działanie 1.5 A Wsparcie innowacyjności produktowej i procesowej MŚP
Najważniejsze kryteria wyboru projektów – kryteria merytoryczne ogólne

20 Działanie 1.5 A Wsparcie innowacyjności produktowej i procesowej MŚP
Najważniejsze kryteria wyboru projektów – kryteria merytoryczne ogólne

21 Działanie 1.5 A Wsparcie innowacyjności produktowej i procesowej MŚP
Najważniejsze kryteria wyboru projektów – kryteria merytoryczne ogólne

22 Działanie 1.5 A Wsparcie innowacyjności produktowej i procesowej MŚP
Najważniejsze kryteria wyboru projektów – kryteria merytoryczne ogólne

23 Należy uzyskać minimum 4 pkt., żeby projekt nie został odrzucony
Działanie 1.5 A Wsparcie innowacyjności produktowej i procesowej MŚP Najważniejsze kryteria wyboru projektów – kryteria merytoryczne ogólne Należy uzyskać minimum 4 pkt., żeby projekt nie został odrzucony

24 Działanie 1.5 A Wsparcie innowacyjności produktowej i procesowej MŚP
Najważniejsze kryteria wyboru projektów – kryteria merytoryczne specyficzne

25 Działanie 1.5 A Wsparcie innowacyjności produktowej i procesowej MŚP
Najważniejsze kryteria wyboru projektów – kryteria merytoryczne specyficzne

26 Działanie 1.5 A Wsparcie innowacyjności produktowej i procesowej MŚP
Najważniejsze kryteria wyboru projektów – kryteria merytoryczne specyficzne

27 Dolnośląskie Inteligentne Specjalizacje
(na podstawie dokumentu Ramy strategiczne na rzecz inteligentnych specjalizacji Dolnego Śląska) BRANŻA CHEMICZNA I FARMACEUTYCZNA MOBILNOŚĆ PRZESTRZENNA ŻYWNOŚĆ WYSOKIEJ JAKOŚCI SUROWCE NATURALNE I WTÓRNE PRODUKCJA MASZYN I URZĄDZEŃ, OBRÓBKA MATERIAŁÓW TECHNOLOGIE INFORMACYJNO-KOMUNIKACYJNE (ICT)

28 Działanie 1.5 A Wsparcie innowacyjności produktowej i procesowej MŚP
Najważniejsze kryteria wyboru projektów – kryteria merytoryczne specyficzne

29 Działanie 1.5 A Wsparcie innowacyjności produktowej i procesowej MŚP
Najważniejsze kryteria wyboru projektów – kryteria merytoryczne specyficzne

30 Działanie 1.5 A Wsparcie innowacyjności produktowej i procesowej MŚP
Najważniejsze kryteria wyboru projektów – kryteria merytoryczne specyficzne

31 Działanie 1.5 A Wsparcie innowacyjności produktowej i procesowej MŚP
Najważniejsze kryteria wyboru projektów – kryteria merytoryczne specyficzne Należy uzyskać minimum 7 pkt., żeby projekt nie został odrzucony

32 AKTUALNA WERSJA z dnia 14 października 2016 r.
Zasady obowiązujące podczas dokonywania zamówień przy realizacji dostaw, usług i robót budowlanych w ramach Projektu Podstawowymi aktami prawnymi regulującymi kwestie związane ze stosowaniem procedur dotyczących zamówień publicznych są: ustawa z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych, zwana dalej ustawą PZP; dokument pn. Wytyczne w zakresie kwalifikowalności wydatków w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego oraz Funduszu Spójności na lata , zwany dalej Wytycznymi. AKTUALNA WERSJA z dnia 14 października 2016 r.

33 Zasady obowiązujące podczas dokonywania zamówień przy realizacji dostaw, usług i robót budowlanych w ramach Projektu Wnioskodawca/Beneficjent niebędący podmiotem zobowiązanym zgodnie z art. 3 ustawy PZP do jej stosowania, jak również Wnioskodawca/Beneficjent zwolniony z jej stosowania ze względu na wartość zamówienia nieprzekraczającą kwot określonych odpowiednio w art. 4 pkt. 8 oraz art. 11 ust. 8 ustawy PZP (dla zamówień sektorowych), celem wyłonienia wykonawcy na realizację zamówienia publicznego, którego wartość szacunkowa jest większa niż 50 tys. PLN netto tj. bez podatku od towarów i usług (VAT), zobowiązany jest do przeprowadzenia postępowania zgodnie z zasadą konkurencyjności opisaną w punktach i Wytycznych.

34 W celu spełnienia zasady konkurencyjności należy:
Zasady obowiązujące podczas dokonywania zamówień przy realizacji dostaw, usług i robót budowlanych w ramach Projektu W celu spełnienia zasady konkurencyjności należy: Upublicznić zapytanie ofertowe na stronie internetowej wskazanej w komunikacie ministra właściwego ds. rozwoju regionalnego. Uwaga! Do czasu podpisania umowy o dofinansowanie należy upublicznić zapytanie ofertowe, co najmniej na stronie internetowej beneficjenta (o ile posiada taką stronę) oraz wysłać zapytanie ofertowe do co najmniej trzech potencjalnych wykonawców (o ile na rynku istnieje trzech potencjalnych wykonawców). W przypadku zamówień o wartości równej lub wyższej od kwot określonych w rozporządzeniu wydanym przez Prezesa Rady Ministrów na podstawie art. 11 ust.8 ustawy Pzp zapytanie ofertowe należy opublikować w Dzienniku Urzędowym UE w zakresie i terminach określonych w ustawie Pzp dla zamówień publicznych o takiej wartości. NOWE WYTYCZNE – UPUBLICZNIENIE JEST OPCJONALNE

35 Zasada konkurencyjności
Zasady obowiązujące podczas dokonywania zamówień przy realizacji dostaw, usług i robót budowlanych w ramach Projektu Zasada konkurencyjności Zapytanie ofertowe musi zawierać w szczególności: niedyskryminacyjny opis przedmiotu zamówienia; warunki udziału w postępowaniu oraz sposób dokonywania oceny ich spełniania; kryteria oceny ofert wraz z opisem przyznawania punktacji dla danego kryterium; termin składania ofert (min.7 dni dla dostaw i usług, min.14 dni dla robót budowlanych, z wyjątkiem terminów określonych dla zamówień powyżej progów unijnych); NOWE WYTYCZNE – 30 DNI informacja na temat wykluczenia o którym mowa w punkcie 8 Wytycznych (konflikt interesów); określenie warunków zmian umowy zawartej w wyniku przeprowadzonego postępowania o udzielenie zamówienia o ile przewiduje się możliwość zmiany takiej umowy;

36 Zasada konkurencyjności
Zasady obowiązujące podczas dokonywania zamówień przy realizacji dostaw, usług i robót budowlanych w ramach Projektu Zasada konkurencyjności Należy wybrać najkorzystniejszą z pośród złożonych ofert w oparciu o ustalone kryteria. Należy sporządzić pisemny protokół postępowania o udzielenie zamówienia zawierający w szczególności: informacje o sposobie upublicznienia postępowania ofertowego; wykaz ofert wraz z datą wpłynięcia; informację o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu nie podleganiu/podleganiu wykluczeniu; Informację o wagach punktowych lub procentowych przypisanych do poszczególnych kryteriów oceny i sposobie przyznania punktacji poszczególnym wykonawcom; wskazanie wybranej oferty wraz z uzasadnieniem wyboru; data i podpis zamawiającego. Należy upublicznić wynik postępowania na stronie internetowej wskazanej w komunikacie ministra właściwego ds. rozwoju regionalnego, a w sytuacji, gdy postępowanie było prowadzone przed podpisaniem umowy o dofinansowanie, informację tę należy wysłać do każdego oferenta, który złożył ofertę oraz opublikować na własnej stronie internetowej.

37 Zasada konkurencyjności
Zasady obowiązujące podczas dokonywania zamówień przy realizacji dostaw, usług i robót budowlanych w ramach Projektu Zasada konkurencyjności Zawarcie pisemnej umowy z wykonawcą, który złożył najkorzystniejszą ofertę. Uwaga! W przypadku gdy wybrany wykonawca odmówi podpisania umowy możliwe jest podpisanie umowy z kolejnym wykonawcą, który uzyskał kolejną najwyższą liczbę punktów. Jeżeli w wyniku przeprowadzonego postępowania o udzielenie zamówienia nie wpłynie żadna oferta dopuszcza się zawarcie umowy z dowolnym wykonawcą na warunkach określonych w zapytaniu ofertowym. Nie jest możliwe dokonywanie istotnych zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy, chyba że w zapytaniu ofertowym została przewidziana możliwość oraz warunki dokonania takiej zmiany.

38 Zasada konkurencyjności
Zasady obowiązujące podczas dokonywania zamówień przy realizacji dostaw, usług i robót budowlanych w ramach Projektu Zasada konkurencyjności Zasady konkurencyjności nie stosuje się: 1. Do zamówień, których przedmiotem jest nabycie nieruchomości, dzierżawy, najmu; 2. Wydatków rozliczanych uproszczoną metodą, o której mowa w podrozdziale 6.6 i 8.6 Wytycznych

39 Zasady udzielania pozostałych zamówień w Projekcie
Zasady obowiązujące podczas dokonywania zamówień przy realizacji dostaw, usług i robót budowlanych w ramach Projektu Zasady udzielania pozostałych zamówień w Projekcie Beneficjent udzielając zamówienia o wartości szacunkowej do PLN netto włącznie tj. bez podatku od towarów i usług (VAT), oraz w przypadku zamówień publicznych, dla których nie stosuje się procedur wyboru wykonawcy, o których mowa w podrozdziale 6.5 Wytycznych w zakresie kwalifikowalności zobowiązany jest do potwierdzenia, że wydatek został dokonany w sposób racjonalny, efektywny i przejrzysty, z zachowaniem zasad uzyskiwania najlepszych efektów z danych nakładów. W tym celu oraz w szczególności – w celu pozyskania, porównania i wyboru najkorzystniejszej oferty rynkowej – Wnioskodawca/Beneficjent zobowiązany jest do przeprowadzenia stosownego rozpoznania rynku dostaw, usług lub robót budowlanych, przykładowo poprzez: bezpośrednie skierowanie zapytania ofertowego dotyczącego realizowanego zamówienia do potencjalnych oferentów; przeprowadzenie badania rynku poprzez analizę stron www lub drogą telefoniczną. Wybór formy dokonania rozeznania rynku należy do Zamawiającego. W każdym przypadku Zamawiający zobowiązany jest jednak do udokumentowania przeprowadzonej procedury, poprzez zgromadzenie i archiwizację dokumentacji (np. zapytania ofertowe, pisemne oferty, zrzuty ekranowe) lub sporządzenie stosownej notatki. Efektem przeprowadzonej procedury rozeznania rynku powinno być porównanie minimum trzech ofert, chyba że w jej wyniku Wnioskodawca/Beneficjent nie pozyska wymaganej liczby ofert.

40 NOWE WYTYCZNE – ROZEZNANIE RYNKU:
Zasady obowiązujące podczas dokonywania zamówień przy realizacji dostaw, usług i robót budowlanych w ramach Projektu Zasady udzielania pozostałych zamówień w Projekcie W przypadku wydatków o wartości powyżej 20 tys. PLN netto do 50 tys. PLN netto włącznie, tj. bez podatku od towarów i usług (VAT), oraz w przypadku zamówień publicznych, dla których nie stosuje się procedur wyboru wykonawcy, o których mowa w podrozdziale 6.5 Wytycznych, istnieje dodatkowo obowiązek upublicznienia zapytania ofertowego na stronie internetowej Wnioskodawcy/Beneficjenta lub innej powszechnie dostępnej stronie przeznaczonej do umieszczania zapytań ofertowych w celu wybrania najkorzystniejszej oferty. NOWE WYTYCZNE – ROZEZNANIE RYNKU: Upublicznienie zapytania ofertowego na stronie internetowej Wnioskodawcy/Beneficjenta lub wysłanie zapytania do co najmniej trzech potencjalnych oferentów; Pozyskanie i porównanie ofert

41 Zasady obowiązujące podczas dokonywania zamówień przy realizacji dostaw, usług i robót budowlanych w ramach Projektu Szacowanie wartości zamówienia – zasady określone na podstawie odpowiednich przepisów ustawy Pzp i Wytycznych Przed podjęciem decyzji o wszczęciu postępowania o udzielenie zamówienia Zamawiający dokonać musi szacowania wartości zamówienia celem wyboru odpowiedniej procedury. Podstawą ustalenia wartości zamówienia jest całkowite szacunkowe wynagrodzenie wykonawcy, bez podatku VAT ustalone przez Zamawiającego z należytą starannością. Zamawiający nie może w celu uniknięcia stosowania odpowiednich przepisów dzielić zamówienia na części lub zaniżać jego wartości prowadzącej do stosowania niewłaściwej procedury.

42 Zasady obowiązujące podczas dokonywania zamówień przy realizacji dostaw, usług i robót budowlanych w ramach Projektu

43

44 Obowiązek informowania o dofinansowaniu
W celu poinformowania opinii publicznej oraz osób i podmiotów uczestniczących w Projekcie o uzyskanym dofinansowaniu Beneficjent jest zobowiązany do: oznaczania znakiem Unii Europejskiej i znakiem Funduszy Europejskich oraz herbem województwa z napisem ,,Dolny Śląsk”: wszystkich działań informacyjnych i promocyjnych dotyczących Projektu (jeśli takie działania będą prowadzone), np. ulotki, broszury, publikacje, notatki prasowe, strony internetowe, newslettery, mailing, materiały filmowe, materiały promocyjne, konferencje, spotkania; wszystkich dokumentów związanych z realizacją Projektu podawanych do wiadomości publicznej, np. dokumentację przetargową, ogłoszenia, analizy, raporty, wzory umów, wzory wniosków; dokumentów i materiałów dla osób i podmiotów uczestniczących w Projekcie, np. zaświadczenia, certyfikaty, zaproszenia, materiały informacyjne, programy szkoleń i warsztatów, listy obecności, prezentacje multimedialne, kierowaną do nich korespondencję, umowy;

45 Obowiązek informowania o dofinansowaniu
W celu poinformowania opinii publicznej oraz osób i podmiotów uczestniczących w Projekcie o uzyskanym dofinansowaniu Beneficjent jest zobowiązany do: umieszczenia plakatu lub tablicy (informacyjnej i/lub pamiątkowej) w miejscu realizacji Projektu; umieszczenia opisu Projektu na stronie internetowej (jeśli Beneficjent posiada stronę internetową); przekazywania osobom i podmiotom uczestniczącym w Projekcie informacji, że Projekt uzyskał dofinansowanie, np. w formie odpowiedniego oznakowania konferencji, warsztatów, szkoleń, wystaw, targów; dodatkowo przekazywania informacji w innej formie, np. słownej. Beneficjent ma obowiązek dokumentować działania informacyjne i promocyjne prowadzone w ramach Projektu.

46 Obowiązek informowania o dofinansowaniu
Obowiązki Beneficjenta związane z oznaczaniem miejsca realizacji Projektu zależą od: rodzaju Projektu wysokości dofinansowania Projektu. Beneficjenci (za wyjątkiem tych, którzy muszą stosować tablice informacyjne i/lub pamiątkowe) są zobowiązani do umieszczenia w widocznym miejscu co najmniej jednego plakatu identyfikującego Projekt. Sposób oznaczania miejsca realizacji Projektu zależy od wysokości dofinansowania i charakteru Projektu.

47 Obowiązek informowania o dofinansowaniu
Po zakończeniu realizacji Projektu dofinasowanego na kwotę powyżej 500 tys. euro, który polegał na: działaniach w zakresie infrastruktury lub pracach budowlanych zakupie środków trwałych. Tablica pamiątkowa (po zakończeniu realizacji Projektu)

48 Obowiązek informowania o dofinansowaniu
W przypadku Projektów, które nie wymagają: umieszczania tablicy informacyjnej lub umieszczania tablicy pamiątkowej. Plakat (w trakcie realizacji Projektu) Plakatem może być wydrukowany arkusz papieru o minimalnym rozmiarze A3 (arkusz o wymiarach 297×420 mm) Plakat musi być wyeksponowany w trakcie realizacji Projektu. Powinien być umieszczony w widocznym miejscu nie później niż miesiąc od uzyskania dofinansowania. Plakat można zdjąć po zakończeniu Projektu. Plakat powinien być umieszczony w widocznym i dostępnym publicznie miejscu.

49 Obowiązek informowania o dofinansowaniu
Plakat

50 Obowiązek informowania o dofinansowaniu
W przypadku posiadania własnej strony internetowej Beneficjent musi umieścić na niej: znak Unii Europejskiej, znak Funduszy Europejskich, herb województwa z napisem ,,Dolny Śląsk” krótki opis Projektu. cele Projektu, planowane efekty, wartość Projektu, wkład Funduszy Europejskich. Komisja Europejska wymaga, aby flaga UE z napisem Unia Europejska była widoczna w momencie wejścia użytkownika na stronę internetową, to znaczy bez konieczności przewijania strony w dół. Dodatkowo na stronie (niekoniecznie w miejscu widocznym w momencie wejścia) należy umieścić zestaw znaków Fundusze Europejskie, Unia Europejska oraz herb województwa z napisem ,,Dolny Śląsk”.

51 Obowiązek informowania o dofinansowaniu
Zasady umieszczania znaku Funduszy Europejskich oraz znaku Unii Europejskiej Znak Funduszy Europejskich oraz znak Unii Europejskiej muszą być zawsze umieszczone w widocznym miejscu. Należy pamiętać, że aby ich umiejscowienie oraz wielkość były odpowiednie do rodzaju i skali materiału, przedmiotu lub dokumentu Znak Funduszy Europejskich należy umieszczać zawsze z lewej strony, znak Unii Europejskiej z prawej, a herb województwa z napisem ,,Dolny Śląsk”, pomiędzy znakiem FE a znakiem UE. Jeśli w zestawieniu lub na materiale występują inne znaki (logo), to nie mogą być one większe (mierzone wysokością lub szerokością) od flagi Unii Europejskiej. Wszystkie szczegółowe informacje dotyczące obowiązków informacyjno-promocyjnych Beneficjentów opisane są w Podręczniku wnioskodawcy i beneficjenta programów operacyjnych polityki spójności w zakresie informacji i promocji.

52

53 Dolnośląska Instytucja Pośrednicząca
Dziękuję za uwagę Zapraszamy do kontaktu: Dolnośląska Instytucja Pośrednicząca ul. Strzegomska 2-4 Wrocław tel


Pobierz ppt "Regionalnego Programu Operacyjnego WD na lata"

Podobne prezentacje


Reklamy Google