Kliknij, aby dodać tytuł prezentacji Zwiększenie szans na zatrudnienie uczniów szkół zawodowych, w szczególności poprzez podniesienie efektywności kształcenia.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Standard minimum realizacji zasady równości szans kobiet i mężczyzn w PO KL Gdańsk, 26 listopada 2010.
Advertisements

Kryteria wyboru projektów
1 Zasada równości szans kobiet i mężczyzn na rynku pracy Mikołajki, lutego 2010 r. Bartosz Szurmiński – Kierownik Zespołu ds. Informacji i Promocji.
WNIOSKÓW DOFINANSOWYWANYCH
Dolnośląski Wojewódzki Urząd Pracy Zasady dokonywania wyboru projektów w ramach PO KL - najważniejsze zmiany w dokumencie Wrocław, styczeń 2011.
Kryteria wyboru projektów dla Działania 8.1 Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego Spotkanie robocze Komitetu Monitorującego RPO Wrocław,
Ogólne zasady systemu oceny projektów w RPO WD
Szczegółowy Opis Osi Priorytetowych RPO WM dla Działania 8.1 oraz kryteria wyboru projektów.
Kryteria ogólne formalne i merytoryczne dla projektów konkursowych w ramach osi priorytetowych VII-IX RPO WP Wojewódzki Urząd Pracy w Rzeszowie.
Zintegrowane Inwestycje Terytorialne Aglomeracji Jeleniogórskiej Wydział Zarządzania Zintegrowanymi Inwestycjami Terytorialnymi Aglomeracji Jeleniogórskiej.
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
Program Wiedza Edukacja Rozwój Wysokiej jakości usługi administracyjne
II Kongres Polski Cyfrowej, Warszawa, 3 listopada 2015 r. Możliwości finansowania projektów w zakresie rozwoju kompetencji cyfrowych w Programie Operacyjnym.
Kliknij, aby dodać tytuł prezentacji Rozwój usług opieki nad dziećmi w wieku do lat 3 kryteria wyboru projektów (cz. I) Toruń, 5 stycznia 2016 r.
Spotkanie informacyjne dot. konkursu nr POWR IP /16 Wniosek o dofinansowanie.
Spotkanie informacyjne dot. konkursu nr POWR IP /16 Kryteria wyboru projektów.
w Regionalnym Programie Operacyjnym
Propozycja zmiany systematyki kryteriów obowiązujących w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata 2014 – EFRR.
Kryteria wyboru projektów Działanie 5.1 Gospodarka odpadowa osi priorytetowej Środowisko przyrodnicze i racjonalne wykorzystanie zasobów Regionalnego Programu.
Dokumenty potrzebne do złożenia wniosku o dofinansowanie projektu w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata
Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata Gdańsk, 10 marca 2016 r. Założenia konkursu dla działania 4.1 Infrastruktura ponadgimnazjalnych.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata Gdańsk, 1 kwietnia 2016 r. Założenia konkursu dla Działania 4.2 Infrastruktura.
System oceny projektów w ramach RPO WP Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
Departament Rozwoju Regionalnego Uwagi Komisji Europejskiej do projektu kryteriów oceny projektu dla Poddziałanie Inwestycje w infrastrukturę kształcenia.
System oceny projektów w ramach RPO WP Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
Propozycje systematyki kryteriów obowiązujących w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata 2014 – EFS Posiedzenie.
01 Departament Wdrażania RPO Kwalifikowalność wydatków Departament Wdrażania RPO.
Działanie 9.3 Rozwój przedsiębiorczości Wymagania w zakresie wskaźników.
Propozycje kryteriów wyboru operacji finansowych dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata.
Człowiek – najlepsza inwestycja CO NOWEGO W PROGRAMIE OPERACYJNYM KAPITAŁ LUDZKI? Prowadząca: Anna Makowska.
Pytania i odpowiedzi w ramach Działania 5.7 Nowe Mikroprzedsiębiorstwa Konkurs numer: RPPM IZ /16 Regionalny Program Operacyjny Województwa.
Departament Rozwoju Regionalnego Poddziałanie Kształcenie zawodowe w ramach ZIT Schemat: Projekty w zakresie poprawy jakości, efektywności i atrakcyjności.
Kryteria wyboru projektów w ramach Działania 4.2 Infrastruktura uczelni prowadzących kształcenie o profilu praktycznym Regionalny Program Operacyjny Województwa.
Działanie 12.1 Edukacja przedszkolna Wymagania w zakresie wskaźników.
Kryteria wyboru projektów w Działaniu 8.3 Ułatwianie powrotu do aktywności zawodowej osób sprawujących opiekę nad dziećmi do lat 3 Poddziałanie (8iv)
System oceny projektów w ramach RPO WP Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
Zasady kwalifikowalności wydatków projektu w ramach Poddziałania 5. 2
Założenia dotyczące zasad kwalifikowalności wydatków w projektach realizowanych w ramach EFS w perspektywie finansowej
Spotkanie informacyjne
Zasada równości szans i niedyskryminacji, w tym dostępności dla osób z niepełnosprawnościami oraz zasada równości szans kobiet i mężczyzn w ramach Poddziałania.
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Spotkanie informacyjne
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Posiedzenie Komitetu Monitorującego RPO WK-P r.
Informacja w zakresie stanu wdrażania Europejskiego Funduszu Społecznego Toruń, 2 grudnia 2016 r.
Poddziałanie Kształcenie ogólne w ramach ZIT
Zasada równości szans kobiet i mężczyzn
Wskaźniki.
System oceny projektów w ramach RPO WP
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Pytania i odpowiedzi w ramach Poddziałania 5. 2
Posiedzenie Komitetu Monitorującego
Zasady kwalifikowalności wydatków projektu w ramach Poddziałania 5. 4
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Zasady kwalifikowalności wydatków projektu w ramach Poddziałania 6. 3
Wojewódzki Urząd Pracy w Lublinie Instytucja Pośrednicząca w ramach RPO WL Spotkanie dla Wnioskodawców W ramach Osi Priorytetowej 11 Włączenie.
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Zmiany w Załączniku 3 b - Kryteria wyboru projektów dla poszczególnych osi priorytetowych, działań/ poddziałań – dla EFS   XXXIX Posiedzenie Komitetu.
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Warunki finansowe RPWM IZ /17
Wojewódzki Urząd Pracy w Rzeszowie Wydział Aktywizacji Zawodowej EFS
Zasady kwalifikowalności wydatków projektu w ramach Poddziałania 5. 2
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Uczelnia dostępna zasady i zakres konkursu w ramach Osi III PO WER
CEL I SPECYFIKA KONKURSU W RAMACH
Zapis prezentacji:

Kliknij, aby dodać tytuł prezentacji Zwiększenie szans na zatrudnienie uczniów szkół zawodowych, w szczególności poprzez podniesienie efektywności kształcenia zawodowego - kryteria wyboru projektów

A.1 – Kryteria formalne (niespełnienie kryterium oznacza odrzucenie wniosku) A Wniosek o dofinansowanie projektu został złożony we właściwym terminie, do właściwej instytucji i w odpowiedzi na właściwy konkurs A Wnioskodawca składa maksymalnie 1 wniosek o dofinansowanie projektu w odpowiedzi na dany konkurs A Wniosek o dofinansowanie projektu został złożony na właściwym formularzu

A.1 – Kryteria formalne (niespełnienie kryterium oznacza odrzucenie wniosku) A Wniosek o dofinansowanie projektu wraz z załącznikami (jeśli dotyczy) został wypełniony w języku polskim A Wybór partnera/ów projektu został dokonany zgodnie z obowiązującymi przepisami

A.1 – Kryteria formalne (niespełnienie kryterium oznacza odrzucenie wniosku) A Wnioskodawca oraz partner/rzy (jeśli dotyczy) nie podlegają wykluczeniu z możliwości otrzymania dofinansowania ze środków Unii Europejskiej A Uczestnicy projektu kwalifikują się do objęcia wsparciem w ramach RPO WK-P A Wydatki przewidziane w projekcie nie są współfinansowane z innych wspólnotowych instrumentów finansowych

A – Kryteria formalne (niespełnienie kryterium oznacza odrzucenie wniosku) A Realizacja projektu jest zgodna z przepisami art. 65 ust. 6 i art. 125 ust. 3 lit. e) i f) Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1303/2013 z dnia 17 grudnia 2013 r. A Roczny obrót wnioskodawcy i partnera/ów (jeśli dotyczy) jest równy lub wyższy od rocznych wydatków w projekcie A Wnioskodawca prowadzi biuro projektu na obszarze województwa kujawsko-pomorskiego

Obrót obrót za ostatni zatwierdzony rok obrotowy lub kalendarzowy powinien być równy lub wyższy od rocznych wydatków w projekcie (w stosunku do roku, w którym wydatki są najwyższe); w przypadku projektu trwającego krócej niż 12 m-cy obrót powinien być równy lub wyższy od łącznych wydatków w projekcie; wymóg wskazania potencjału nie dotyczy jednostek samorządu terytorialnego.

A.2 – Kryteria horyzontalne (niespełnienie kryterium oznacza odrzucenie wniosku) A Zgodność Projektu z Regionalnym Programem Operacyjnym Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata oraz Szczegółowym Opisem Osi Priorytetowych RPO WK-P A Projekt jest zgodny z przepisami dotyczącymi pomocy publicznej (lub pomocy de minimis)

A.2 – Kryteria horyzontalne (niespełnienie kryterium oznacza odrzucenie wniosku) A Projekt jest zgodny z właściwymi przepisami prawa wspólnotowego i krajowego A Projekt zakłada rozliczenie kosztów usługi szkoleń językowych w zakresie wskazanym w załączniku nr 1 do Wytycznych w zakresie realizacji przedsięwzięć z udziałem środków Europejskiego Funduszu Społecznego w obszarze edukacji na lata A Projekt zakłada rozliczanie kosztów w oparciu o uproszczone metody rozliczania wydatków

A.2 – Kryteria horyzontalne (niespełnienie kryterium oznacza odrzucenie wniosku) A Projekt zakłada prawidłowy poziom kosztów pośrednich zgodnie ze stawkami ryczałtowymi określonymi w Wytycznych w zakresie kwalifikowalności wydatków w zakresie Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego oraz Funduszu Spójności na lata Koszty pośrednie stanowią 25% kosztów bezpośrednich

A.2 – Kryteria horyzontalne (niespełnienie kryterium oznacza odrzucenie wniosku) A Projekt jest zgodny z zasadą równości szans i niedyskryminacji, w tym dostępności dla osób z niepełnosprawnościami A Projekt jest zgodny z zasadą równości szans kobiet i mężczyzn w oparciu o standard minimum

Zasada równości szans kobiet i mężczyzn (na podstawie standardu minimum) Zasada równości szans i niedyskryminacji, w tym dostępności dla osób z niepełnosprawnościami na podstawie zapisów: Wytycznych w zakresie realizacji zasady równości szans i niedyskryminacji, w tym dostępności dla osób z niepełnosprawnościami oraz zasady równości szans kobiet i mężczyzn w ramach funduszy unijnych na lata

Zasada równości szans kobiet i mężczyzn (na podstawie standardu minimum) Konieczność uwzględniania zasady równości szans kobiet i mężczyzn w trakcie przygotowania i wdrażania programów na wszystkich jego etapach wynika m.in. z art. 7 rozporządzenia ogólnego nr 1303/2013. W sposób szczególny zarówno instytucje wdrażające program jak i sami beneficjenci powinni czuwać nad przestrzeganiem zasady w działaniach realizowanych w ramach projektów finansowanych z EFS.

Zgodnie z zapisami Umowy Partnerstwa, w celu oceny czy dany projekt jest zgodny z niniejszą zasadą (w ramach EFS) stosuje się standard minimum równości szans kobiet i mężczyzn. Wszystkie projekty współfinansowane z EFS muszą spełniać standard minimum równości szans płci. Zasada równości szans kobiet i mężczyzn (na podstawie standardu minimum)

Zasada równości szans kobiet i mężczyzn (na podstawie standardu minimum) Standard minimum: stanowi załącznik nr 1 do Wytycznych składa się z pięciu kryteriów za poszczególne kryteria można otrzymać od 0 do 2 punktów maksymalnie można otrzymać 6 punktów – minimum to 3 punkty

Zasada równości szans kobiet i mężczyzn (na podstawie standardu minimum) 1. Czy we wniosku o przyznanie pomocy zawarte zostały informacje, które potwierdzają istnienie (albo brak istniejących) barier równościowych w obszarze tematycznym interwencji i/lub zasięgu oddziaływania projektu? Maksymalna liczba punktów – 1 2. Czy wniosek o przyznanie pomocy zawiera działania odpowiadające na zidentyfikowane bariery równościowe w obszarze tematycznym interwencji i/lub zasięgu oddziaływania projektu? Maksymalna liczba punktów – 2

Zasada równości szans kobiet i mężczyzn (na podstawie standardu minimum) 3. Czy w przypadku stwierdzenia braku barier równościowych, wniosek o przyznanie pomocy zawiera działania zapewniające przestrzeganie zasady równości szans kobiet i mężczyzn, tak aby na żadnym etapie realizacji projektu tego typu bariery nie wystąpiły? Maksymalna liczba punktów– 2 4. Czy wskaźniki realizacji projektu zostały podane w podziale na płeć i/lub czy został umieszczony opis tego, w jaki sposób rezultaty przyczyniają się do zmniejszenia barier równościowych istniejących w obszarze tematycznym interwencji i/lub zasięgu oddziaływania projektu? Maksymalna liczba punktów – 2

Zasada równości szans kobiet i mężczyzn (na podstawie standardu minimum) 5. Czy we wniosku o przyznanie pomocy wskazano, jakie działania zostaną podjęte w celu zapewnienia równościowego zarządzania projektem? Maksymalna liczba punktów – 1

Zasada równości szans i niedyskryminacji, w tym dostępności dla osób z niepełnosprawnościami Art. 7 rozporządzenia ogólnego nr 1303/2013 oraz art. 8 rozporządzenia dotyczącego EFS nr 1303/2013 stanowią m.in. o konieczności przeciwdziałaniu wszelkim formom dyskryminacji, w tym ze względu na niepełnosprawność. Wnioskodawca powinien mieć na uwadze, że działania realizowane w ramach projektu EFS powinny być zgodne z zasadą równości szans i niedyskryminacji w tym dostępności dla osób z niepełnosprawnościami.

Zasada równości szans i niedyskryminacji, w tym dostępności dla osób z niepełnosprawnościami Osoby z niepełnosprawnością (ON) - osoby w rozumieniu ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, a także osoby z zaburzeniami psychicznymi, o których mowa w ustawie o ochronie zdrowia psychicznego. Podczas wyboru projektu do dofinansowania Instytucja dokonująca oceny musi zweryfikować uzasadnienie i informacje zawarte przez wnioskodawców we wniosku, wskazujące dlaczego dany projekt spełnia ww. zasadę lub jest w stosunku do niej naturalny.

Zasada równości szans i niedyskryminacji, w tym dostępności dla osób z niepełnosprawnościami Dostępność architektoniczna: organizowane przez beneficjentów spotkania otwarte niewymagające rejestracji uczestników oraz wszystkie działania świadczone w ramach projektów EFS, w których na etapie rekrutacji zidentyfikowano możliwość udziału ON muszą być realizowane w budynkach dostosowanych architektonicznie, zgodnie z rozporządzeniem MIiR z 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie oraz ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane.

Zasada równości szans i niedyskryminacji, w tym dostępności dla osób z niepełnosprawnościami Racjonalne usprawnienia: możliwość finansowania i kwalifikowania kosztów usług lub dostosowania infrastruktury, nieprzewidzianych we wniosku, lecz uruchamianych wraz z pojawieniem się ON w projekcie (np. specjalnego transportu, materiałów promocyjnych, podjazdów) racjonalne usprawnienie wynika z: 1. dysfunkcji uczestnika projektu, 2. barier otoczenia, 3. charakteru usługi w projekcie

Zasada równości szans i niedyskryminacji, w tym dostępności dla osób z niepełnosprawnościami Uniwersalne projektowanie: produkty projektów EFS (m.in. usługi, infrastruktura, towary) co do zasady są dostępne do wszystkich osób, w tym dostosowane do potrzeb ON = tożsame z koncepcją uniwersalnego projektowania decyzja o dostosowaniu produktu projektu musi być każdorazowo poprzedzona analizą dostępności do potrzeb potencjalnych użytkowników i możliwością wystąpienia wśród nich ON w przypadku projektów, w których zasada dostępności nie znajduje zastosowania, w treści wniosku powinna znaleźć się informacja o „neutralności” produktu wraz z uzasadnieniem, dlaczego produkt nie będzie spełniał kryterium dostępności.

A.3 – Kryteria merytoryczne punktowe (możliwość zastosowania oceny warunkowej) A Potrzeba realizacji projektu oraz zasadność grupy docelowej Ocenie podlega: - czy problem/y grupy docelowej są powiązane ze specyficznymi jej cechami, na obszarze realizacji projektu, na które odpowiedź stanowi cel projektu, -czy wskazano wiarygodne i miarodajne dane i źródła potwierdzających występowanie opisanego/ych problemu/ów. Ocenie podlega, czy dobór grupy docelowej jest adekwatny do założeń projektu i regulaminu konkursu. Projekt może uzyskać maksymalnie 10 pkt. Spełnienie kryterium oznacza uzyskanie minimalnie 6 pkt.

A.3 – Kryteria merytoryczne punktowe (możliwość zastosowania oceny warunkowej) A Cel projektu oraz poprawność doboru wskaźników Ocenie podlega: - trafność doboru celu projektu w kontekście opisanej sytuacji problemowej, - możliwość osiągnięcia w ramach projektu skwantyfikowanych wskaźników rezultatu i produktu, w tym: adekwatność i założona do osiągnięcia wartość wskaźników; opis źródeł weryfikacji/ pozyskania danych do pomiaru wskaźników i częstotliwości pomiaru. Projekt może uzyskać maksymalnie 10 pkt. Spełnienie kryterium oznacza uzyskanie minimalnie 6 pkt.

A.3 – Kryteria merytoryczne punktowe (możliwość zastosowania oceny warunkowej) A Trafność doboru zadań i opis zadań w kontekście osiągnięcia celów/wskaźników projektu Ocenie podlega opis zadań, tj. : - opis sposobu rekrutacji uczestników/uczestniczek projektu, - adekwatność doboru zadań i ich merytoryczna zawartość w świetle zdiagnozowanego problemu/ów, - trwałość projektu (o ile dotyczy), - racjonalność harmonogramu zadań, - sposób zarządzania projektem. Projekt może uzyskać maksymalnie 20 pkt. Spełnienie kryterium oznacza uzyskanie minimalnie 12 pkt.

A.3 – Kryteria merytoryczne punktowe (niespełnienie kryterium oznacza odrzucenie wniosku) A Potencjał i doświadczenie wnioskodawcy i partnera/ów Ocenie podlega: - doświadczenie wnioskodawcy/partnera/ów w obszarze tematycznym, którego dotyczy realizowany projekt, na danym terytorium i w pracy z daną grupą docelową, - potencjał kadrowy/merytoryczny wykorzystywany w ramach projektu, - potencjał techniczny wykorzystywany w ramach projektu. Projekt może uzyskać maksymalnie 20 pkt. Spełnienie kryterium oznacza uzyskanie minimalnie 12 pkt.

A.4 – Kryteria merytoryczne zero-jedynkowe (możliwość zastosowania oceny warunkowej) A Projekt jest zgodny z regulaminem konkursu Ocenie podlega przede wszystkim: - zastosowanie się do wymogów dotyczących realizacji staży i praktyk wskazanych w regulaminie konkursu (podrozdział 1.3 Przedmiot konkursu) - czy uczniowie, w tym słuchacze i wychowankowie, stanowiący grupę docelową w projekcie nie korzystają ze wsparcia wsparcia w formie staży i praktyk zawodowych u pracodawców w innych projektach w ramach Osi Priorytetowej 10 Innowacyjna edukacja RPO WK-P Ponadto, czy projekt nie zakłada, że dany uczeń weźmie udział w więcej niż jednej formie wsparcia, rozumianej jako staż/praktyka - zastosowanie obligatoryjnych wskaźników kluczowych i specyficznych dla Programu, adekwatnych dla przewidzianej grupy docelowej i typów wsparcia.

Wskaźniki Wskaźnik rezultatu: Liczba uczniów, którzy podnieśli, nabyli lub uzupełnili umiejętności praktyczne po opuszczeniu programu Wskaźnik produktu: Liczba uczniów szkół i placówek kształcenia zawodowego uczestniczących w stażach i praktykach zawodowych Wskaźnik produktu: Liczba uczniów szkół i placówek kształcenia zawodowego, którzy zostali objęci wsparciem w programie

A.4 – Kryteria merytoryczne (możliwość zastosowania oceny warunkowej) A Budżet - niezbędność wydatków do realizacji zaplanowanych działań A Budżet - racjonalność i efektywność wydatków A Budżet - kwalifikowalność wydatków A Budżet - prawidłowość sporządzenia budżetu projektu

Budżet ma charakter zadaniowy (wskazujemy nazwę zadania, jednostkę miary, liczbę i cenę jednostkową); zawiera koszty bezpośrednie i pośrednie; powinien zawierać stawki rynkowe; uzasadnienia dla cross-financingu, środków trwałych, kosztów specyficznych, podatku VAT; uzasadnienie sposobu pozyskania środka trwałego oraz wartości niematerialnej i prawnej powyżej 3500 zł netto;

Metody uproszczone w EFS – kwoty ryczałtowe obowiązek stosowania kwot ryczałtowych w projektach z wkładem publicznym do 100 tys. EUR (Wytyczne) w ramach ryczałtów możliwe jest zlecanie usług różne uproszczone metody można łączyć na poziomie projektu, tylko wtedy gdy każda dotyczy innych kosztów

Metody uproszczone w EFS – kwoty ryczałtowe kwotą ryczałtową jest określona w umowie o dofinansowanie kwota uzgodniona na etapie zatwierdzania wniosku o dofinansowanie projektu za wykonanie określonego w projekcie zadania lub zadań jedna kwota ryczałtowa = jedno zadanie weryfikacja wydatków dokonywana jest w oparciu o faktyczny postęp realizacji projektu i osiągnięte wskaźniki konieczność podziału projektu na zadania z uwagi na brak zapłaty za niewykonane w całości zadania (system 0-1)

Metody uproszczone w EFS – kwoty ryczałtowe na etapie rozliczania nie ma obowiązku gromadzenia ani opisywania dokumentów księgowych w ramach projektu nie ma obowiązku prowadzenia wyodrębnionej ewidencji wydatków przez beneficjentów nie ma obowiązku posiadania wyodrębnionego rachunku bankowego, z którego ponoszone będą wydatki w ramach projektu do personelu projektu zaangażowanego w ramach działań/zadań rozliczanych wg metod uproszczonych nie mają zastosowania regulacje rozdziału 6.16 Wytycznych

Dziękuję za uwagę Departament Wdrażania Europejskiego Funduszu Społecznego