Ekologia i komputery Nowosolska Jedynka czysto gra.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
„Czy jestem Eko?” Dąbrowa Górnicza 2013.
Advertisements

w Zespole Szkół Ogólnokształcących w Sokółce
Witam, nazywam się Liwia Gaca.
Prezentacja projektu „Recykling metali rzadkich”
INNOWACJA PEDAGOGICZNA O CHARAKTERZE PROGRAMOWYM
„W zdrowym świecie zdrowe dziecię”
„Lider Lokalnej Ekologii” „CIEPŁO TWOJEGO DOMU”
Oto 10 sposobów na to jak możesz sam chronić środowisko.
Nasz priorytet – to ochrona środowiska …..Człowieku! Obudź się! Czy musisz być głuchy na Ziemi wołanie? Ważne problemy masz do rozwiązania. Pamiętaj trując.
Autor: Jacek Kukawski III a
Starorzecze Rzeki Łeby – wartość przyrodnicza naszego regionu.
Opiekun: mgr Monika Frukowska , mgr Renata Gut
Projekt „ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE” jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny.
OCHRONA ŚRODOWISKA Magdalena Swinarska
Spis treści Rodzaje zespołów i terminy pracy. Cele zespołów Formy pracy Podsumowanie.
Halina Skorupska, SP4 Poznań
Zsliz.olecko.pl Zespół Szkół Licealnych i Zawodowych w Olecku zaprasza do rozpoczęcia nauki w zawodzie TECHNIK OCHRONY ŚRODOWISKA.
EKOLOGICZNY PROJEKT EDUKACYJNY
Jak pietruszka pije wodę?
Sprawozdanie z projektu Mali Badacze realizowanego w klasach I-III Publicznej Szkoły Podstawowej nr 52 w roku szkolnym 2012/2013.
TECHNIK OCHRONY ŚRODOWISKA
„Jak było do tej pory?” Ocena działań ekologicznych podjętych w naszej szkole i prezentacja nowych pomysłów.
Charakterystyka zawodu Technikum nr 1 kształci w zawodzie: technik ochrony środowiska. Program tej klasy adresowany jest do uczniów o zainteresowaniach.
Przed Po Od 2011 roku trwa w szkole zbiórka baterii które na podstawie umowy odbiera Organizacja Odzysku S.A. Reba.
Tworzymy nasz kodeks Zakładamy kącik przyrodniczy.
Weronika Woźniak Klasa 2c Szkoła Podstawowa nr 2 w Wągrowcu
Gimnazjum nr 1 w Reszlu w roku szkolnym 2007/2008.
sprawdzenie wiedzy ludzi na temat wykorzystywania deszczówki zgłębianie wiedzy na temat deszczówki.
Segreguję i Ziemię ratuję!
Co o wodzie każdy wiedzieć powinien… - na podstawie scenariusza Staropolanka Migawki z lekcji przeprowadzonej w Szkole Podstawowej im. H. Sienkiewicza.
Jasielska Liga Naukowa z LOTOSEM
„Czysta Małopolska” selektywne gospodarowanie odpadami Szkoła Podstawowa im. Wł. Broniewskiego w Psarach ul. Szkolna
SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI PROJEKTU EKOLOGICZNEGO „CZYSTA MAŁOPOLSKA”
PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIEJ W RAMACH EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU SPOŁECZNEGO Podnoszenie kompetencji uczniowskich w dziedzinie nauk.
Dzień Wody Zajęcia przeprowadzone przez panią Katarzynę Kaczyńską, pracownika Wydziału Środowiska Starostwa Powiatowego w Mrągowie dla klasy I i III.
KTO JEST PRZYJACIELEM LASU?
„EKO – JA segregacja i recykling moją przyszłością”
TECHNIK OCHRONY ŚRODOWISKA w Zespole Szkół Nr 2 im. Noblistów Polskich w Choszcznie.
Maja Gajewska Kl. VI a PSP nr 37 w Wałbrzychu. Jeśli myślisz rok naprzód - sadź ryż Jeśli myślisz 10 lat naprzód - sadź drzewo Lecz jeśli myślisz 100.
Styczeń Oszczędzamy drzewa i obserwujemy otoczenie.
Jestem przyjacielem lasu!
Debata klasowa Klasa 4 KODEKS 2.0. Zestaw zasad wypracowanych przez ekspertów i rozwiniętych przez nauczycieli i uczniów. Główne punkty kodeksu: bezpieczeństwo.
Pamiętaj ! Nie posiadasz Ziemi jesteś tylko jej stróżem !
Jak chronić Ziemię? Projekt edukacyjny w klasie II szkoły podstawowej.
Pytania i odpowiedzi.
Przyjaciel Lasu.
Wyniki ankiety dla uczniów. 1. Czy twoim zdaniem trzeba chronić środowisko? Tak : 100% (26 uczniów) Nie: 0% (0 uczniów) Nie mam zdania: 0% (0) Tak : 100%
Jak chronić środowisko?
Zespół Szkół nr 7 w Dąbrowie Górniczej
Ekologia Prezentacja.
Udział w konkursach ekologicznych. Ogólnopolski Konkurs Ekologiczny Eko - Planeta W konkursie wzięli udział uczniowie klas IV – VI szkoły podstawowej.
Badania,doświadczenia i eksperymenty przyrodnicze
„Jak światło wpływa na rozwój rzeżuchy?”
Kodeks szkolny 2.0 Szkoły Podstawowej im. majora Henryka Sucharskiego w Drawsku Pomorskim Rok szkolny 2013/2014.
„Czysta energia w mieście” Konkurs dla szkół podstawowych w ramach konkursu „Szanuj energię, chroń klimat” – VI edycja 2016.
Recykling. Definicja Recykling, (ang. recycling) – jedna z metod ochrony środowiska naturalnego. Jej celem jest ograniczenie zużycia surowców naturalnych.
Ekologia wokół nas..
Działania na rzecz promocji zdrowia w Zespole Szkół Nr 3 w Legionowie w ramach zdobywania certyfikatu Szkoły Promującej Zdrowie.
WPŁYW DETERGENTÓW NA KIEŁKOWANIE NASION RZEŻUCHY
Chcemy być szczupli, zdrowi i mądrzy. Warsztaty Ekologiczne Dbamy o naszą Ziemię.
Segregacja i przetwarzanie odpadów Grupa projektowa klasy 1 D Zespół Szkół nr 1 Gimnazjum nr 1 Koluszki, 2010/2011.
W tym roku szkolnym przystąpiliśmy do projektu prowadzonego przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Projekt ma za zadanie odpowiedzieć.
20 LUTY 2016 GIMNAZJUM NR UCZ I UCZ SIĘ Z TIK – WYKORZYSTUJEMY TECHNOLOGIĘ NA LEKCJACH 2. PRZESTRZEGAMY ZASAD NETYKIETY 3. RESPEKTUJEMY PRAWA AUTORSKIE.
EKOLOGIA.
„ZASOBY WODY W PRZYRODZIE I WPŁYW CZŁOWIEKA NA ICH POZIOM”
Konkurs Wydawnictwa Nowa Era PROJEKT Z KLASĄ 2013 r.
Jak światło i woda wpływają na rozwój roślin
Aleksander Balcerzak Jak światło wpływa na kolor rzeżuchy? IV C.
Doświadczenie z RzeŻuchą
Sprzątanie świata.
Zapis prezentacji:

Ekologia i komputery Nowosolska Jedynka czysto gra

Uczniowie klasy 6a i 6c naszej szkoły stworzyli projekt badawczy: Ekologia i komputery. Nowosolska Jedynka czysto gra. Co wspólnego może mieć przyroda ze światem wirtualnym? Otóż może. Internet to bogate źródło informacji i możliwość wymiany myśli i doświadczeń. A e-podręczniki ( to źródło lekkie, łatwe i przyjemne, a na dodatek bezpłatne. Warto też sprawdzić informacje i doświadczać na własnej skórze, nosie, oczach i uszach. Uczniowie badali tak zanieczyszczenia powietrza, wody i gleby w okolicach szkoły, a zdobyte informacje, wnioski i obserwacje z doświadczeń porównali z danymi Powiatowej Stacji Sanitarno - Epidemiologicznej w Nowej Soli podczas wizyty w Stacji. Zbiórka elektrośmieci i zużytych baterii to podsumowanie projektu. Segregując odpady przyczyniamy się do zmniejszenia zanieczyszczenia naszego najbliższego środowiska.

Korzystamy z e-podręczników także na lekcjach przyrody Wiedzę o przyrodzie można czerpać z różnych źródeł. My korzystaliśmy z e-podręczników i własnych doświadczeń i obserwacji.

Zdobytą wiedzę sprawdzamy doświadczalnie Badamy zanieczyszczenie powietrza Powietrze w okolicy naszej szkoły nie jest bardzo zanieczyszczone, mniejsze jest przy budynku szkolnym, w ogródku, niż przy ulicy.

Badamy zanieczyszczenia wody Obserwowaliśmy kolor, przejrzystość i zapach wody z rzeki, ze stawu i deszczówki. Najbardziej zanieczyszczona jest woda ze stawu.

Badamy zanieczyszczenia gleby Badaliśmy wpływ zanieczyszczenia gleby na rozwój roślin podlewając wyhodowaną przez nas rzeżuchę, wodą z solą, wodą z proszkiem do prania i wodą z płynem do mycia naczyń. Roślinka podlewana detergentami zwiędła po dwóch dniach.

Wizyta w Powiatowej Stacji Sanitarno – Epidemiologicznej w Nowej Soli Dowiedzieliśmy się, że można pić wodę z kranu, a nasze kąpieliska są bezpieczne i systematycznie badane.

Zbiórka zużytych baterii i innych elektrośmieci Segregując odpady, szczególnie tak niebezpieczne jak zużyte baterie, przyczyniamy się do ochrony środowiska naturalnego. Baterie odbiera od nas firma zajmująca się gospodarowaniem odpadami.

Podsumowanie Zdobyte informacje o zależnościach między człowiekiem a środowiskiem naturalnym zostały przedstawione graficznie.

Więcej informacji o projekcie na stronie kółka przyrodniczego. Informacje o nas są również w Tygodniku Krąg, Gazecie Lubuskiej i na stronie internetowej Urzędu Miejskiego.

W realizacji projektu Ekologia i komputery. Nowosolska Jedynka czysto gra wykorzystano: E-podręczniki: podręcznik i ćwiczenia Na tropach przyrody, klasa 6 Strony internetowe: Urzędu Miejskiego w Nowej Soli: Powiatowej Stacji Sanitarno - Epidemiologicznej w Nowej Soli: Związku Międzygminnego Eko - Przyszłość: Reba. Organizacja odzysku: Zdjęcia: Izabela Szwaja, Jolanta Pańczak Grafika: Sebastian Zimoląg