Monitoring Wydatków Reklamowych Kantar Media
Kantar Media Jesteśmy jedyną firmą w Polsce prowadzącą kompleksowy monitoring wydatków reklamowych we wszystkich mediach. Istniejemy od 1996. Posiadamy archiwum 3,5 milionów unikalnych reklam wyemitowanych i wydrukowane w Polsce od 1996r. Nasz monitoring jest rynkowym standardem.
Zakres monitoringu TV – 40 kanałów TV Radio – 153 stacje radiowe Gazety – 12 gazet ogólnopolskich, 107 z mutacjami regionalnymi, 1600 wraz z suplementami Magazyny – 293 tytułów, 650 wraz z dodatkami Kina – 3 operatorów 135 kina w 80 miastach Outdoor – 43 operatorów w 18 miastach Internet – 100 stron, 1500 unikalnych urli
Metodologia Nasze badanie ma charakter syndykatowy, prowadzone jest w systemie 24/7. Wycena reklam dokonywana jest na podstawie oficjalnych cenników wydawnictw/nadawców/operatorów i nie uwzględnia niejawnych rabatów oraz podatku VAT. Uwzględnia natomiast wszystkie dające się zidentyfikować rabaty i dopłaty występujące w cenniku.
4-poziomowe drzewo kategorii Kategoryzacja 4-poziomowe drzewo kategorii Sektor MOTORYZACJA Klasa ŚRODKI TRANSPORTU Podklasa SAMOCHODY Produkt SAM. OSOBOWE 5
Holding (nieobowiązkowy) Kategoryzacja Informacja o brandzie Holding (nieobowiązkowy) TATA MOTORS Reklamodawca JLR POLAND Brand JAGUAR Subbrand XF 6
Kategoryzacja Opis Reklamy Niezależnie od głównych danych kategoryzacyjnych, takich jak kategoria produktowa lub informacje o brandzie, reklama może być dodatkowo opisana poprzez Nazwę/opis Sprzedawcę Hasło reklamowe
Najważniejsze wskaźniki Najważniejsze wskaźniki badania odnoszą się do KOSZTU i EMISJI Wskaźniki kosztowe to m.in. łączny i średni koszt, dopłaty, etc. Wskaźniki emisyjne to m.in. liczba emisji, łączny czas emisji, daty pierwszej i ostatniej emisji, pozcja w bloku, etc Zastosowanie tych wskaźników umożliwia śledzenie kampanii z dokładnością do pojedynczej emisji oraz jednostkowego kosztu
Metodologia Dzięki stosowanej metodologii, możliwa jest cross-mediowa analiza aktywności wszystkich reklamodawców i ich brandów. Kryterium analizy może być: reklamodawca, brand, subbrand, kategoria produktowa a nawet poszczególna reklamówka czy użyte hasło reklamowe. Spójna 4 poziomowa kategoryzacja zawiera autorski podział rynku będący odzwierciedleniem zapotrzebowania kluczowych klientów.
Dystrybucja danych Dane zbiorcze za poprzedni miesiąc udostępniane są dwa razy w miesiącu – 10 i 14 dnia roboczego (tzw. wysyłka danych). Pierwsza wysyłka zawiera dane zbiorcze dla radia, prasy i telewizji, druga – dla kina, outdooru i indooru. Klienci mogą również zamówić dodatkowy dostęp do danych dziennych. W pierwszej połowie 2015 r uruchomiliśmy dostarczanie danych w trybie dziennym.
Dystrybucja danych Klienci korzystają z wyników naszych badań za pośrednictwem programów: AdExpert, AdExpress oraz AdScope. Na zamówienie przygotowywane są także raporty niestandardowe oraz dostęp do kopii reklam zgromadzonych w naszym archiwum.
Przykładowe wyniki Nazwa analizy: WPŁYWY REKLAMOWE* Okres: I-VI 2014 Medium : Telewizja Radio Gazety Magazyny Kino Outdoor Indoor * - opracowano na podstawie danych cennikowych netto bez uwzględniania indywidualnie negocjowanych rabatów. bez autopromocji [Data] I-V 2014 I-V 2015 Media Koszt [zł] 6 716 096 274 zł 6 550 405 458 zł 1 719 241 685 zł 2 055 957 015 zł 636 992 068 zł 624 144 854 zł 1 200 482 932 zł 1 363 904 031 zł 589 999 900 zł 583 825 815 zł Kina 561 919 014 zł 574 178 695 zł 9 654 420 zł 16 531 450 zł Razem 11 434 386 293 zł 11 768 947 318 zł
Przykładowe wyniki Nazwa analizy: WYDATKI REKLAMOWE * Klasyfikacja: TOP reklamodawcy Okres: I-III 2014 I-III 2015 Medium **: TV, prasa, radio, kina, outdoor, indoor * - opracowano na podstawie danych cennikowych netto bez uwzględniania indywidualnie negocjowanych rabatów. bez autopromocji Sektor(1) Klasa(2) [Data] Razem Media Koszt [zł] PRODUKTY FARMACEUTYCZNE, LEKI FARMACEUTYKI I PARAFARMACEUTYKI Telewizja 846 697 980 zł 826 118 321 zł Radio 273 483 593 zł 333 369 856 zł Gazety 5 668 634 zł 15 984 109 zł Magazyny 41 720 685 zł 62 147 294 zł Outdoor 6 347 713 zł 2 764 143 zł Kina 9 031 931 zł 2 330 822 zł Indoor 264 640 zł 1 183 215 176 zł 1 242 714 545 zł Reklamodawca AFLOFARM FARMACJA POLSKA 311 234 964 zł 397 365 377 zł OLIMP LABORATORIES 50 678 696 zł 86 178 649 zł USP ZDROWIE 138 506 327 zł 82 954 861 zł POLPHARMA ZAKŁADY FARMACEUTYCZNE 48 776 037 zł 59 208 576 zł NATUR PRODUKT ZDROVIT 20 955 237 zł 34 172 032 zł NOVARTIS POLAND 38 678 292 zł 33 503 809 zł RECKITT BENCKISER (POLAND) 36 317 437 zł 30 323 989 zł SANOFI-AVENTIS 26 541 337 zł 28 564 529 zł HERBAPOL-LUBLIN 34 844 103 zł 25 141 097 zł NOVASCON PHARMACEUTICALS 30 559 483 zł 24 238 818 zł
Badanie na tle innych rynków Badania prowadzone przez nas są tożsame z badaniami prowadzonymi przez spółki Kantar Media w innych krajach (m.in. we Francji, USA, Wielkiej Brytanii, Brazylii, Węgrzech, Rosji, Słowacji, etc.
Publikacja danych Dane, które udostępniane są mediom nieodpłatnie, muszą dotyczyć zamkniętych okresów. Publikacja bazująca na danych powinna zawierać informację o źródle danych. Dane do publikacji można uzyskać kontaktując się z nami droga mailową. Dedykowany adres to kontaktmedia@kantarmedia.com lub telefonicznie p. Justyna Szałno, +48 71 787 53 00