Portale społecznościowe

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Co powinno się zmienić w Twojej szkole, otoczeniu, by poprawić relacje między ludźmi Klasa IIIa.
Advertisements

Zasady bezpieczeństwa w sieci:
„Moje i oboWWWiązki” Natalia Gałka II f
Bądź ostrożny w sieci! Jakub Ślęzak V a.
7 punktów Kodeksu 2.0.
JAK KORZYSTAĆ BEZPIECZNIE Z INTERNETU ?.
Czy masz jakieś określone plany dotyczące przyszłości? a) tak, wiem dokładnie co chcę robić b) nie,nie mam pojęcia co chcę robić c) nie jestem pewien\na,
Czym jest profil osobisty na Facebooku? -Budowa -Funkcje
Gimnazjum nr 2 w Rumi KODEKS 2.0.
CYFROWA GOSPODARKA Firmy, instytucje, użytkownicy wobec rozwoju technologii informacyjno-komunikacyjnych Wykorzystanie danych w małych firmach Dominika.
Czy jesteś osobą otwartą?
KOMUNIKUJMY SIĘ.
Społeczeństwo informacyjne – wpływ Internetu na uczniów Gimnazjum nr 3 im. Janusza Kusocińskiego w Szczecinie i ich rodziców uczniowie.
RYNEK PRACY I HR WOBEC REWOLUCJI CYFROWEJ Social HR? – Wykorzystanie social media w działaniach HR dr Jan Zając 9 maja 2012.
PAMIĘTAJ !!! Internet ma dobre i złe strony. PAMIĘTAJ !!! Internet ma dobre i złe strony.
BEZPIECZNI W KOMPUTEROWYM ŚWIECIE
SERWIS SPOŁECZNOŚCIOWY
W program Szkoła z klasą 2.0 wprowadziła nas nasza wychowawczyni p. K. Gasiorkiewicz, która jest koordynatorem tej akcji w naszej szkole. Na godzinie.
Facebook.
Ocenianie kształtujące w Miejskiej Szkole Podstawowej im
Networking Klub Integracji Europejskiej 26.02
Punkt 4 kodeksu 2.0 NIE PODAJEMY SWOICH DANYCH I NIE ZAWIERAMY ZNAJOMOŚCI Z NIEZNANYMI OSOBAMI W INTERNECIE. STOSUJEMY ZASADY OGRANICZONEGO ZAUFANIA.
Dzień Bezpiecznego Internetu
Test uzależnienia od komputera Przy każdym stwierdzeniu możesz wybrać tylko jedną odpowiedź (tak lub nie).
TEMAT Czy mądrze korzystamy z portali społecznościowych?
Debata klasy Vc 3 grudnia 2012 r.. ankieta.
Helpline.org.pl – pomoc w bezpiecznym surfowaniu
10 zasad bezpiecznego korzystania z Internetu
OBRAZKOWY KODEKS 2.0 Klasa IIC
młodzieży gimnazjalnej
Agnieszka Jaroma i Patrycja Marczyk kl. I B. Młodzież najczęściej wybiera sieć Orange.
Bezpieczeństwo dzieci w internecie: 4 rzeczy, które może zrobić rodzic MODUŁ 6 B PIOTRKÓW TRYBUNALSKI, KWIECIEŃ 2014 Przygotowano na podstawie informacji.
Jak bezpiecznie korzystać z internetu?
Bezpieczny Internet Prezentacja przygotowana z okazji Dnia Bezpiecznego Internetu 10 lutego 2015 r. Przygotowanie we współpracy nauczycieli: Renata Majewska.
Bezpieczeństwo w sieci
Telefony komórkowe w szkole
Bezpieczny Internet Co robić? Czego nie robić? Jak być bezpiecznym?
Co to jest WOLONTARIAT?.
Chroń swoją prywatność w Internecie
Debata szkolna 6 grudnia 2012 r. 6 grudnia 2012 r.
Czy to już uzależnienie?
WYG Consulting Sp. z o.o. part of the WYG group creative minds safe hands MEDIA SPOŁECZNOŚCIOWE.
KOMUNIKACJA W interniecie
@ WIRTUALNA SIEĆ – REALNE ZAGROŻENIE. Czy wiesz, jakie są wirtualne
10 ZASAD BEZPIECZNEGO KORZYSTANIA Z INTERNETU.
Bądź bezpieczny w sieci
 KOMUNIKACJA W INTERNECIE – Sposób porozumiewania si ę dwóch lub wi ę kszej liczby osób przy udziale internetu ; za pomoc ą komunikatorów internetowych.
Zapewne Twoje dziecko rozpoczęło już przygodę z Internetem. Możliwe, że ma konto na jednym lub kilku serwisach społecznościowych. Samodzielnie:  komentuje.
CZY ROZMAWIASZ Z RODZICAMI O TYM CO ROBISZ W INTERNECIE (NA JAKIE STRONY WCHODZISZ, Z KIM SIĘ KONTAKTUJESZ)?
Innowacją w cyberprzemoc Prezentacja rezultatów projektu.
Czym tak naprawdę jest sexting?
KLAUDIA MAZURKIEWICZ KL.1E BEZPIECZNY INTERNET. SPIS TREŚCI:  Co to bezpieczny Internet? Co to bezpieczny Internet?  Zasady bezpiecznego Internetu Zasady.
Autorzy: Natalia Krzeszewska Natalia Rozlach. Internet jest bardzo przydatny i pomocny w pracy, ale niestety czyhają w nim zagrożenia tj. wirusy. Aby.
Zasady bezpiecznego korzystania z Internetu
Jak towarzyszyć dzieciom w sieci? Monika Pietruszka Wioleta Stypuła.
WIZYTA W AUSTRII UZALEŻNIENIA. „Na początku grudnia 2014 roku, braliśmy udział w wyjeździe do Austrii. Wizyta ta była w ramach programu Erasmus + „Safe.
Niebezpieczeństwo w sieci!. Internet jest jednym z najpopularniejszych medium. Dzięki niemu mamy dostęp do np. wiadomości, informacji sportowych, jest.
Będąc ofiarą lub świadkiem cyberprzemocy, nie możesz tego ukrywać. Ukrywanie problemu nie sprawia, że go nie ma i udawanie, że on nie istnieje, wcale nie.
1. Nie ufaj osobie poznanej przez Internet. Nigdy nie możesz być pewien, kim ona naprawdę jest. Mówi, że ma 8 lat, ale może mieć 40! 2. Włączaj komputer.
Aleksander Kuliński klasa II A
SafeSurfing Moduł 3 Jak zachować bezpieczeństwo korzystając z internetu i aplikacji mobilnych.
BEZPIECZNY INTERNET!!!.
Internet to nie tylko gry
Gimnazjum nr 2 w Rumi KODEKS 2.0.
TIK w szkole.
Bezpieczeństwo w sieci
Kodeks klasowy klasa IIIa.
Fonoholizm.
Bezpieczne korzystanie z zasobów Internetu
Seksting Seksting Seksting Seksting Seksting Seksting.
Zapis prezentacji:

Wizerunek współczesnego nastolatka w kontekście portali społecznościowych

Portale społecznościowe Portale społecznościowe to serwisy łączące w sobie wiele funkcji. Umożliwiają: utworzenie spersonalizowanego konta, wysyłanie wiadomości, rozmawianie na czacie, publikowanie zdjęć, muzyki, udostępnianie innym różnego rodzaju informacji.

Cel prezentacji charakterystyka użytkowników portali społecznościowych, przedstawienie sposobu korzystania z portali społecznościowych, określenie powodów odwiedzania portali społecznościowych, określenie związku miedzy intensywnym użytkowaniem portali a problemami psychospołecznymi

Przynależność do portali społecznościowych Zdecydowana większość młodzieży polskiej, w wieku 14–17 lat, posiada profil chociaż na jednym portalu społecznościowym i korzysta z niego codziennie. portale społecznościowe są bardziej popularne wśród dziewczyn

Powody, dla których nastolatki korzystają z serwisów społecznościowych utrzymywanie kontaktu z innymi, nawiązywanie nowych znajomości, odrabianie lekcji, bycie na bieżąco z różnego rodzaju informacjami, pokonywanie, za pomocą Internetu, samotność.

Fenomen Facebooka Polskie nastolatki zakładają konto najczęściej na Facebooku. Młodzież wyraża przekonanie, że wszyscy ich rówieśnicy mają konto na Facebooku „Bycie na FB” jest niejako dowodem istnienia danej osoby

Przykład: „Np. mój kolega, który mieszka w Londynie, powiedział, że ma dziewczynę i właśnie siedziałam na Facebooku i chciałam, żeby podał jej imię i nazwisko i jej nie było. On powiedział, że ona nie ma Facebooka, a potem okazało się, że ona w ogóle nie istnieje. To jest taki przykład na to, że jak nie ma się Facebooka, to tak jakby się nie istnieje, ale nie ma osoby, która nie ma, bynajmniej nie znam osoby, która nie ma Facebooka. (Kinga, 15 lat)

Fenomen Facebooka Facebook to nieodłączny element każdego dnia życia współczesnego nastolatka. Jedną z pierwszych czynności, jakie wykonują tuż po przebudzeniu to włączenie Facebooka. Portal towarzyszy nastolatkom przy różnych czynnościach, które wykonują w ciągu dnia, takim jak jedzenie, odrabianie lekcji, podróż do szkoły, robienie zakupów

Przykład „Nie ma dnia, żebym nie włączyła Facebooka. Facebook jest cały czas włączony, czy jak odrabiam lekcje, nawet jak jem śniadanie, jem obiad to mam włączony Facebook. (…) Jak wracam ze szkoły, to pierw odrabiam lekcje a później znowu sprawdzam Facebooka”. (Tatiana, 15 lat)

Fenomen Facebooka Młodzi internauci odwiedzają portale społecznościowe z ciekawości na temat innych osób. Twierdzą, że tam zawsze dzieje się coś dla nich interesującego Nastolatki, nawet gdy są zajęte w danym momencie inną aktywnością, co jakiś czas sprawdzają, czy na Facebooku nie nastąpiła zmiana czyjegoś status, nie pojawiły się nowe zdjęcia, muzyka albo wiadomość

Przykład „FB ma taką ciekawość, tajemniczość, bo po prostu tam jest coś takiego pociągającego, że też może się coś stało, że ktoś może, nie wiem, jest z kimś w związku, jakieś takie różne rzeczy, które nas ciekawią, bo to jest dotyczące naszych znajomych, więc to jest takie po prostu napięcie niekiedy nawet i taka ciekawość - szczerze mówiąc - takie zafascynowanie.” (Patrycja, 15 lat)

Fenomen Faceboka Młodzi ludzie twierdzą, że używają Facebooka do codziennego porozumiewania się z osobami ze szkoły, ponieważ podczas przerw między lekcjami nie zawsze znajdują na to czas. W szkole ustala się, że pewne tematy omówią po lekcjach - online

Przykład „No teraz właśnie słyszę często, jak kolega coś mówi do mnie w szkole, to: „Napisz mi na Facebooku, co chcesz.” (Patryk, 15 lat)

Fenomen Facebooka Młodzi ludzie są zdania, że portale społecznościowe ułatwiają im także poznawanie nowych osób. Gimnazjaliści przyznają, że napisanie do kogoś wiadomości na portalu społecznościowym jest dużo łatwiejsze niż nawiązanie relacji poza Internetem.

Fenomen Facebooka Facebook pomaga przełamać pierwsze lody z tymi, z którymi wcześniej nie było okazji porozmawiać twarzą w twarz. Pretekstem do nawiązania kontaktu mogą być wspólne zainteresowania czy też uzyskanie porady w sprawie nadchodzącego sprawdzianu.

„Przykładowo np. na Facebooku ktoś napisze do mnie, czy się o coś zapyta, czy ja do kogoś napiszę nawet z innej klasy, czy miał z czegoś sprawdzian i czy był trudny. To jest nawet takie niby głupie jakieś pytanie, ale jakoś tak się później rozwija ta znajomość i jest łatwiej po prostu.” (Pola, 15 lat)

Fenomen Facebooka Nastolatki są zdania, że dzięki Facebookowi mają możliwość obserwowania danej osoby, jej upodobań i zainteresowań. czerpią wiedzę na temat swoich znajomych z publikowanych przez nich zdjęć. poprzez zmianę informacji na swój temat użytkownicy portali dostarczają innym powodów do plotkowania. dzięki Facebookowi zawsze mają aktualne wiadomości na temat osobistego życia znajomych, wiedzą, kto z ich znajomych rozstał się ze swoją dziewczyną czy chłopakiem albo ma nową sympatię

Fenomen Facebooka Portal Facebook który zawiera informacje autobiograficzne, może wywoływać podobny efekt co oglądanie siebie w lustrze Młodzi ludzie, postrzegają siebie po przez pryzmat tego, jak odbierani są na Facebooku. samoocena generowana jest ilością lajków pod zdjęciem. Im większa ilość polubień tym wyższa samoocena.

Facebook – miecz obosieczny Warto starannie i z głową dobierać sobie znajomych i publikować prywatne zdjęcia lub informacje. Złotą zasadą powinien być tu przede wszystkim umiar i rozsądek oraz przewidywanie możliwych reakcji naszych znajomych…

Dziękujemy za uwagę