TYDZIEŃ NAUKOWCA Przedszkole nr 4 KRAINA ODKRYWCÓW w Nidzicy.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Dlaczego 6-latek do szkoły TAK?!
Advertisements

CZYLI PO CO JA SIĘ TEGO UCZĘ?
Edukacja przyrodniczo- ekologiczna i językowa
UCZESTNICY: Stowarzyszenie AIESEC Polska Komitet Lokalny Poznań
Miejskie Przedszkole nr 34 im. Jasia i Małgosi w Katowicach
„Kiedy śmieje się dziecko, śmieje się cały świat” (J. Korczak)
Z przedszkola do szkoły z uśmiechem
SZKOŁA PODSTAWOWA W ZEGRZU POMORSKIM
Szkoła Odkrywania Talentów
„Od kropelki do kropelki… sukces będzie wielki!”
CHEMIA OD PRZEDSZKOLA.
A OSIĄGNIĘCIA EDUKACYJNE MOJEGO DZIECKA
Gimnazjum Integracyjne nr 75
Optymistyczne Przedszkole
Wykorzystaj czas.
Sprawozdanie z projektu Mali Badacze realizowanego w klasach I-III Publicznej Szkoły Podstawowej nr 52 w roku szkolnym 2012/2013.
Karoliny Kazimierczak
Przedszkole Samorządowe nr 3 ODDZIAŁ KOBYLNIKI
„Chcąc ucznia pobudzić do jakiegoś czynu, postawcie go w takich warunkach, ażeby doznawał potrzeby wypełniania tej czynności, jakiej od niego oczekujecie”.
"Klucz do uczenia się" opracowała mgr Lidia Bączyk grudzień 2012
Opracowała: Joanna Kozieł
PRZEBIEG PRAKTYKI REALIZOWANEJ W RAMACH PROJEKTU: KDU
Katarzyna Sarota-Cibińska Przedszkole Miejskie nr 12 w Sosnowcu
Rozwój umiejętności zawodowych nauczycieli wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej. Nazwa placówki: Przedszkole Miejskie nr 9 im. W. Chotomskiej.
SZK – Szkolne Zespoły Kompetencyjne
KLOCKOMANIA.
SZEŚCIOLATKI NA ZAJĘCIACH POZALEKCYJNYCH W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 21 im. WŁADYSŁAWA JAGIEŁŁY W KRAKOWIE ul. BATALIONU SKAŁA AK 12.
W ramach realizacji zajęć niezorganizowanych (obszar 7) dzieci z Przedszkola nr 3 w Radzionkowie uczestniczyły w wielu interesujących zajęciach sportowych.
„Kraina Małych Odkrywców – Uniwersytet Dziecięcy”
KLASA TWÓRCZA MŁODZI ODKRYWCY.
REALIZOWANEGO OD 2013 DO 2015 ROKU Szkoła Promująca Zdrowie dąży do osiągnięcia celów i realizuje zadania określone w podstawach programowych kształcenia.
Koło Naukowe FENIKS Wydział Energetyki i Paliw.
Mam 6 lat chcę poznawać świat…
Szkoła z pasją... Klasa Va.
- Agnieszka Janiszewska
„Dzieciństwo to nie wyścig - to podróż”
W Przedszkolu Publicznym nr 32 „Jaś i Małgosia” we Włocławku wyszukuje się dzieci przejawiające wszelkie zdolności i talenty, a następnie stwarza warunki.
"MALI BADACZE - przez doświadczenie do zrozumienia"
WPOMAGANIE ROZWOJU DZIECKA opracowała : mgr Jolanta Witczak.
W zdrowym ciele zdrowy duch
Językowe Przedszkole Niepubliczne „KIDS”
Na zajęciach z matematyki umiejętnie rozwijamy swoje zdolności logicznego myślenia, argumentacji, jak również ćwiczymy sprawność stosowania poznanych.
SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI PROGRAMU „AKADEMIA ZDROWEGO PRZEDSZKOLAKA” OPRACOWAŁY: DANUTA SZMANDRA, ANNA BEDNAREK „ODPORNOŚĆ WZMACNIAMY BO O ZDROWIE I HIGIENĘ.
Program edukacji teatralnej Dla dzieci i rodziców Realizowany przez Przedszkole Niepubliczne Promyczek w Olsztynie Autorstwa AGNIESZKI KOŁODYŃSKIEJ.
Przedszkole nr 4 im. T. Kościuszki w Staszowie
Główne założenia reformy programowej w szkole podstawowej:
A RTYŚCI SĄ W PRZEDSZKOLU - ROZWIJANIE ZDOLNOŚCI PLASTYCZNYCH.
„Dzielimy się doświadczeniami”
MIEJSKIE PRZEDSZKOLE NR 30 im. BAJKOWEJ KRAINY RUDA ŚLĄSKA
Przedszkole Publiczne Nr 5 w Łomży
CZY CZYTANIE JEST NAM DZISIAJ POTRZEBNE?
Działania: Działania: Cykl zajęć edukacyjnych związanych z środowiskiem leśnym, prowadzonych w ciągu całego roku szkolnego 2014/2015 w wszystkich grupach.
Eco - woodfun. Cechy naszych puzzli edukacyjno – rozrywkowych Pozytywne cechy dla małych dzieci : poprawiają sprawność palców i wspomagają koordynację.
WYCHOWANIE MŁODEGO CZYTELNKIA
SPECJALNY OŚRODEK WYCHOWAWCZY ZGROMADZENIA SIÓSTR ŚW. ELŻBIETY.
Dziecko sześcioletnie w pierwszej klasie Dziecko sześcioletnie w pierwszej klasie Zasoby edukacyjne Ośrodka Rozwoju Edukacji Wydział Rozwoju Szkół i Placówek.
Łamigłówki matematycznej główki Miejskie Przedszkole nr 17 w Rudzie Śląskiej.
Przedszkole nr 71 „Chatka Małego Skrzatka”
CZY CZYTANIE JEST NAM DZISIAJ POTRZEBNE?
Poranek małego chemika w Przedszkolu Nr 10 w Koszalinie
„Rola bajki w rozwoju i wychowaniu dzieci przedszkolnych”
Miejskie Przedszkole nr 17 „CHATKA PUCHATKA” - praca na konkurs.
Jak pomóc dziecku w nauce. pedagog: Halina Gromek
Innowacja pedagogiczna Beata Kubsik
Kilka cennych rad dla Rodzica pierwszoklasisty!
Eksperymentujemy i odkrywamy – radość wielką z tego mamy.
Stosunki przestrzenne (czy –Rozumowania przestrzenne?)
Raport z ewaluacji- Rozwijanie zainteresowań dzieci
Szkoła w Mieście Rodzaj innowacji: organizacyjno – metodyczna.
Kreatywny uczeń – innowacyjna szkoła - zapraszamy!
Zapis prezentacji:

TYDZIEŃ NAUKOWCA Przedszkole nr 4 KRAINA ODKRYWCÓW w Nidzicy

„Powiedz mi, a zapomnę, pokaż - a zapamiętam, pozwól mi działać, a zrozumiem!" Konfucjusz

Zabawy badawcze w życiu dziecka Dzieci przedszkolne charakteryzuje naturalna ciekawość tego, co je otacza. Idealnym sposobem zaspokojenia takiej ciekawości są zabawy badawcze i eksperymenty. Zabawy te stanowią podstawę wielokierunkowego rozwoju. Dziecko, które podejmuje zabawę badawczą, w trakcie działania poznaje cechy, właściwości i funkcje przedmiotów, rozwijają umiejętność myślenia przyczynowo-skutkowego, porównywania i uogólniania. Przedszkolak kierując się naturalną potrzebą ciekawości dąży do poznania świata. I chociaż niektóre eksperymenty wydają się trudne, bo związane z dziedzinami, takimi jak fizyka lub chemia, to dają dziecku okazję do odkrywania i zgłębiania fascynującego świata przyrody i techniki a wiedza i umiejętności zdobywane we wczesnym dzieciństwie staną się inspiracją i pomostem do wiedzy zdobywanej na kolejnych szczeblach edukacji.

TYDZIEŃ NAUKOWCA

Pierwszego dnia dzieci obserwują eksperymenty pokazywane przez swoje panie. W trakcie takich pokazów są nie tylko obserwatorami, ale również pomocnikami. Poznają min. właściwości cieczy i różnego typu materiałów, robią kryształki z soli, czy też poznają właściwości magnesów.

Drugiego dnia do naszego przedszkola przychodzą „Szaleni naukowcy” dobrze znani dzieciom - są to ich rodzice. Ten dzień zawsze najbardziej podoba się przedszkolakom, gdyż są bardzo dumni kiedy ich mamusia, bądź tatuś przychodzi do przedszkola. Zawsze chwalą się mówiąc „Zobacz, jakie czary zna moja mama/tata”. Rodzice chętnie uczestniczą w tym przedsięwzięciu, gdyż częstą mogą pochwalić się swoją wiedzą, bądź umiejętnościami jakie posiadają z danej dziedziny nauki. Dużo czasu spędzają nad przygotowaniem swoich eksperymentów, ponieważ zależy im na tym, by wszystko wyszło perfekcyjnie i było zrozumiałe dla ich młodszych słuchaczy i obserwatorów. Cała ta inicjatywa pozwala nie tylko na umocnienie więzi rodzic- dziecko ale również rodzic -przedszkole.

Trzeciego dnia naszą placówkę odwiedzają starsi koledzy i koleżanki z pobliskiego gimnazjum. Gimnazjaliście pokazując dzieciom eksperymenty, wyjaśniają wszystko w prosty i ciekawy sposób z takich dziedzin jak: fizyka, chemia, geologia, biologia. To dzięki starszym kolegom i koleżankom przedszkolaki mogą zobaczyć min: różnego rodzaju skały i skamieniałości, wybuch wulkanu i wylatującą z niego lawę, rakietę zrobioną z balona, czy też jajka miękkie, jak piłeczka. Oprócz wspaniałej zabawy przedszkolaki poznają się ze starszymi kolegami, z którymi będą uczęszczać do szkoły. Działania te bardzo wspierają proces adaptacji w środowisku szkolnym.

Czwartego dnia przyjeżdżają do nas studenci z Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie z wydziału Matematyki, aby zaraz swoją pasją i ukochaną dziedziną nauki młodsze dzieci. Studentki wprowadzają dzieci w świat matematyki, poprzez zabawy kształcą u dzieci: pamięć, słownictwo, wyobraźnię, kreatywność, spostrzegawczość, umiejętność skupiania uwagi, twórcze myślenie. Zawsze przywożą ze sobą ciekawe pomoce edukacyjne np. różnego rodzaju klocki, układanki, maty. W tym roku gościliśmy doktora Katedry Fizyki Relatywistycznej, który prezentował doświadczenia z użyciem ciekłego azotu. Pokaz sprawił dzieciom wiele radości i dostarczył nowych ciekawych wrażeń.

Piątego dnia jeśli dzieci mają ochotę same wykonują doświadczenia, które im się spodobały w ciągu kilku ostatnich dni. Oczywiście wszystko dzieje się pod okiem pani prowadzącej grupę, która czuwa nam bezpieczeństwem swoich pociech, a także w razie jakiś problemów służy swoją pomocną dłonią.

Tak szalone i pełne emocji dni w naszym przedszkolu dzieci zapamiętują na długo. Straszaki co roku z niecierpliwością czekają na eksperymenty, które przynoszą ich podekscytowanie i radość ze zdobytej wiedzy. Dla nas to wielki sukces, jeśli chociaż część dzieci została zarażona zamiłowaniem i zainteresowaniem do nauki. Przedszkolaki nie tylko w trakcie tych kilku dni zdobywają nową wiedzą, ale również integrują się ze sobą, ze starszymi kolegami i koleżankami, a także z rodzicami.