Rok 2016 wydaje się nieść dla przemysłu farmaceutycznego w Polsce wiele znaczących wyzwań:

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Ryzyko walutowe Rynek walutowy
Advertisements

SKUTECZNOŚĆ i EFEKTYWNOŚĆ SYSTEMU
ZARZĄDZANIE PRODUKCJĄ I USŁUGAMI
Zarządzanie logistyczne
CENY W MARKETINGU CENA jest głównym elementem marketingu mix. Jest także ona swoistym narzędziem gry ekonomicznej. Dla sprzedającego- cena jest elementem.
Identyfikacja ryzyk ubezpieczeniowych w procesach inwestycyjnych
BIZNESPLAN SPIN OFF/OUT DLA KOGO???.
OFFSET DEFINICJE I DOŚWIADCZENIA Witold Wiśniowski Warszawa.
zarządzanie produkcją
Ekonomia popyt, podaż i rynek reakcje popytu na zmiany cen i dochodów
Teoria kosztów.
Decyzje cenowe przedsiębiorstwa turystycznego
Innowacyjność zagadnienia wprowadzające
Wpływ systemu rachunku kosztów na wynik finansowy
Raport z audytu technologicznego dla przedsiębiorstwa KOMAT Mieczysław Kozłowski Zespół konsultantów: Michał Kłos Przemysław Kurczewski Jarosław Piszczek.
KOSZTY PRODUKCJI BUDOWLANEJ
P O P Y T , P O D A Ż.
STRATEGIE MARKETINGOWE FIRM
Zarządzanie projektami
Zarządzanie projektami
InfinitERP prezentacja systemu.
Departament Rozwoju Gospodarczego Kościerzyna,
Partnerstwo w logistycznym łańcuchu dostaw
Idea Klastra - korzyści z punktu widzenia przedsiębiorstw
Szkolenia, Coaching, PR.
Kolekcjoner. Kolekcjoner - Zakupy Poprzez moduł Zakupy możesz zamawiać wszelkie niezbędne produkty i materiały biurowe bezpośrednio u Dostawców. Masz.
CZYSTE TECHNOLOGIE WĘGLOWE. TECHNICZNE I EKONOMICZNE UWARUNKOWANIA WDROŻENIA W POLSCE PALIW CIEKŁYCH I GAZOWYCH Z WĘGLA KAMIENNEGO Warszawa 2009 Dr inż.
Sytuacja rynkowa gospodarki odpadami i jej wpływ na ceny produktów.
WORTAL TRANSFERU WIEDZY
Wykorzystanie nowoczesnych systemów zarządzania w celu zwiększenia
Decyzje cenowe przedsiębiorstwa turystycznego
Planowanie przepływów materiałów
Formuły cenowe.
„Nie ma nic łatwiejszego niż być zajętym i nic trudniejszego niż być efektywnym” R. Alec Mackenzie.
Model łańcucha wartości
Ocena projektów inwestycyjnych
Współczesne metody zarządzania organizacją
STRATEGIE LOGISTYCZNE
Prawdy oczywiste Twoja firma w obliczu nowej ustawy o prawach konsumenta - Księgowość bez tajemnic! INFOLINIA:
ZASADY USTALANIA CEN.
Analiza działalności przedsiębiorstwa aspekty finansowo-ekonomiczne oprac. mgr Karol Tarkowski.
Outsourcing problematycznych etapów wytwarzania jako narzędzie optymalizacji produkcji Anna Zawadzka Business Development Manager Rzeszów, 4. Listopada.
OCENA OFERT NA USŁUGI INŻYNIERA WEDŁUG KRYTERIÓW POZACENOWYCH Andrzej Grabiec Inżynier Konsultant SIDIR; Warsztaty SIDIR 23 czerwca 2015 Wyłączny reprezentant.
1 USTALANIE CENY SPECJALNEJ DLA DODATKOWEGO ZAMÓWIENIA.
Zarządzanie portfelem i ryzykiem Optymalizacja kosztów energii i zabezpieczanie ryzyk Ralf Höper, Senior Portfolio Manager Vattenfall Europe Power Management.
Kampania reklamowa firmy Mondo Promo Sp. z o.o.. Założona w 2001r. Aktywnie działająca firma w przemyśle tekstylnym Innowacyjne tkaniny oraz wyspecjalizowana.
Logistyk.
Produkować taniej, sprzedawać rentowniej – co ma do tego IT Piotr Adanowicz Menedżer BCC ds. Rozwoju Biznesu, BCC Partner dedykowany SAP dla branży spożywczej.
Franczyza jako strategia rozwoju dla handlu małopowierzchniowego dr hab. prof. ZPSB Aleksandra Grzesiuk Zachodniopomorska Szkoła Biznesu w Szczecinie.
ANALIZA SWOT POLSKIEGO SEKTORA GARBARSKIEGO I OBUWNICZEGO Łódź, 7 kwietnia 2004 Polska Izba Przemysłu Skórzanego.
„Infrastruktura zakładu opieki zdrowotnej i aparatura medyczna – jak efektywnie dokonywać pożądanych zakupów” KIELCE 20 WRZEŚNIA 2012 WITOLD PONIKŁO.
Logistyka – Ćwiczenia nr 6
1 Zmienność popytu – wyzwania dla procesu dystrybucji w spółce handlowo - produkcyjnej Nowoczesny Magazyn Listopad 2012.
II stopień - Logistyka Specjalność: Zarządzanie Łańcuchem Dostaw.
Ewidencja zakupów towarów i materiałów
platforma b2b.net i jej wpływ na poprawę rentowności
DOFINANSOWANIE DLA FIRM W RAMACH NOWEJ PERSPEKTYWY
Zarządzanie sklepem internetowym
Krótkookresowe planowanie produkcji
LOGISTYKA Punkt rozdziału.
Zarządzanie Łańcuchem Dostaw
CIS Polska - mgr inż. Mirosław Pułyk
TWÓJ PARTNER W LOGISTYCE BADANIA KLINICZNE
[Nazwa projektu] Analiza zamknięcia
Zarządzanie sklepem internetowym
Efekty pracy Forum Inwestycyjnego Perspektywa branży
Bony na innowacje dla MŚP
Co to jest logistyka? Logistyka jest terminem opisuj ą cym wszelkie dzia ł ania zwi ą zane z : procesem planowania, organizowania, realizowania, kontrolowania.
Zapis prezentacji:

Rok 2016 wydaje się nieść dla przemysłu farmaceutycznego w Polsce wiele znaczących wyzwań: pogłębiająca się erozja cenowa leków refundowanych dalszy dynamiczny wzrost sprzedaży leków OTC i suplementów diety niebezpieczeństwo przeniesienia na branżę farmaceutyczną kosztów realizacji przedwyborczych obietnic koszty dostosowania maszyn do nowych wymagań

Produkcja kontraktowa była początkowo postrzegana w farmacji jako działalność pomocnicza, umożliwiająca wypełnienie wolnych mocy produkcyjnych bądź jako usługi skierowane do tych producentów, którzy mieli niedostatek mocy produkcyjnych. Obecnie można mówić o tendencji włączania się producentów kontraktowych w łańcuch dostaw firm farmaceutycznych – od wczesnego stadium rozwoju produkt, formulację, optymalizację procesową aż po komercjalizację i logistykę.

Najwięksi farmaceutyczni producenci kontraktowi w 2014r Żródło: www.pharmamanufacturing.com

Największe firmy farmaceutyczne wg przychodów (mld U$) w 2014r. Źródło:www.contractpharma.com

Źródło:Forbes

*Źródło:A Pharma IQ Special Report: Pharmaceutical Contract Manufacturing 2012-2014. Str. 3-14

szybszy czas reakcji CMO mniejsze zużycie własnych maszyn rosnący udział farmaceutycznych firm marketingowych oraz marek własnych łatwiejsza i efektywniejsza komunikacja z CMO niż z własnym Działem Produkcji oszczędności na magazynowaniu lokalizacja CMO nie konkuruje produktowo z zamawiającym mniejsze zaangażowanie kapitału obrotowego

Dostęp do nowoczesnych technologii CMO !

czy spełnia wymogi formalne? czy posiada doświadczenie w poszukiwanej technologii? jak długo jest na rynku ? jak szybko reaguje na zapytania ? czy ma wystarczający zapas mocy produkcyjnych? czy ma wystarczająco wykwalifikowany personel? czy udostępni raporty z audytów u siebie wraz z danymi o realizacji zaleceń? jaki ma system oraz podejście do zasad zapewnienia jakości? czy jest w stanie wyznaczyć dedykowanego menedżera/zespół do wdrożenia projektu? czy jest konkurencyjny cenowo? czy jest konkurencyjny w terminach realizacji zamówienia? czy jest skłonny ponieść wydatki inwestycyjne by móc realizować projekt? czy zależy mu na długookresowej współpracy?

Najważniejsze: czy jest w stanie dostarczyć produkt, który będzie dla zamawiającego istotną wartością dodaną, zgodną z jego oczekiwaniem Kryteria wyboru są najczęściej determinowane poprzez 3 główne parametry: jakość cena czas realizacji zlecenia

Źródło:www.manufacturingchemist.com

win-lose strategy

win-lose strategy win-lose strategy

win-win strategy Nie patrzmy tylko na wynik finansowy negocjacji -zwracajmy uwagę także na relacje, które można nawiązać. Dobre relacje mogą w przyszłości przynieść większe korzyści niż te, które aktualnie negocjujemy…

technologia niezbędny personel wymagane maszyny, formaty wydajność procesu wartość materiałów wielkość jednorazowych zamówień i prognozy cechy zamawiającego, okres współpracy

Oferowana cena = cena jednostkowa usługi plus wartość surowców i materiałów Oferowana cena = procent wartości surowców i materiałów Mix 1 i 2 Dostarczanie do CMO wszystkich komponentów – CMO fakturuje tylko samą usługę CMO kupuje wszystkie komponenty lub ich część (np. materiały opakowaniowe)

wielkość serii, określenie wielkości minimalnej jednorazowej dostawy minimalne i maksymalne ilości produktu w okresie obowiązywania umowy zapis o automatycznym przedłużeniu czasu obowiązywania po terminie jej zakończenia prognozy zamówienia i ich potwierdzanie alokacja kosztów transferu technologicznego i zakupu niezbędnego oprzyrządowania (także do laboratorium) alokacja kosztów kwalifikacji i audytów wytwórców indeksacja cen – np. w oparciu o kursy walutowe zmiana ceny w przypadku konieczności zakupu surowców u innych dostawców możliwość łatwego rozszerzenia umowy na inne produkty

przeszacowane i niedoszacowane prognozy ( z punktu widzenia CMO ) zakładanie nierealnych do osiągnięcia terminów realizacji kontraktu ( „na wczoraj” ) przeszacowane i niedoszacowane prognozy przerzucanie na CMO odpowiedzialności za rozwiązywanie problemów technicznych i prawnych narzucanie CMO obowiązków będących w kompetencji własnego działu rejestracji opóźnianie odbioru gotowego produktu wykorzystywanie CMO do opracowania kosztownej technologii a następnie przenoszenie / wdrożenie produkcji gdzie indziej częste zmiany osób dedykowanych do współpracy z CMO presja na obniżanie ceny –szczególnie po zmianach personalnych u klienta niedostateczna komunikacja brak elastyczności (np. wielkość zamówienia vs wielkość serii) nierozumienie, że CMO może być także PARTNEREM, a nie tylko dostawcą

Ważne jest, by od samego początku współpracy ustalić efektywny sposób wzajemnej komunikacji - tak, by jakiekolwiek pomysły czy problemy od razu szybko dotarły do partnera.